رپورتاژ خبری چیست؟
امروزه صاحبان کسب و کار برای معرفی برند و محصولات خود به صورت آنلاین از رپورتاژ استفاده میکنند. رپورتاژ در واقع تبلیغی است که درسایتهای خبری به صورت تصویر و یا یک متن به کار برده میشود. همچنین رپورتاژ خبری شکلی از تبلیغ در روزنامه، مجله یا وبسایت است که شامل ارائه اطلاعات در مورد محصول در قالب مقاله میباشد که معمولاً یک برند برای چنین مقالهای به ناشر پول میدهد و این تبلیغات معمولا توسط آژانس تبلیغاتی یا خود مشتری نوشته میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این نوع از تبلیغات بیشتر بدانید.
متن های رپورتاژ خبری باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟
شما برای اینکه بتوانید در تبلیغ محصول خود موفق شوید و یک رپورتاژ عالی تهیه کنید باید به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید. رعایت کردن در نحوه نوشتن رپورتاژ به شما این امکان را میدهد تا بتوانید سریعتر از آنچه که فکر میکنید به هدف خود برسید.
اصول و نحوه نوشتن رپورتاژ خبری چگونه است؟
برای نوشتن یک آگهی تبلیغاتی شما باید در مرحله اول نیاز مخاطب خود را درک کنید و نحوه نوشتن رپورتاژ را به آن سوق دهید. همچنین در تعریف یک محصول از دروغ و بزرگنمایی بیش از حد بپردازید و سعی کنید رپورتاژ خبری را بیطرفانه بنویسید و بیشتر بر روی نکات مثبت محصول یا خدمات خود مانور دهید.
برای نوشتن رپورتاژ جذاب و تبدیل کردن مخاطب به مشتری مراحل زیر را اجرا نمایید:
- مخاطب هدف خود را بررسی کنید: برای موفق بودن یک رپورتاژ شما باید مخاطبین کسب و کار خود را زیر ذرهبین قرار دهید. به این معنا که به سلایق و علایق مخاطب خود پی ببرید. مثلا باید بدانید که مخاطب هدف شما به چه چیزی فکر میکند؟ چه نیازی دارد؟ به چه موضوعی علاقهمند میباشد و در چه رده سنی قرار دارد؟ و هزاران سوال دیگر که با دانستن پاسخ آنها شما به راحتی میتوانید در تبلیغات خود نیاز مخاطب را برطرف نمایید.
- محل انتشار رپورتاژ را مورد بررسی قرار دهید: برای دیده شدن بیشتر رپورتاژ خبری منتشر شده توسط شما باید آن را در یک سایت پربازدید انتشار دهید. پس باید سایت مورد نظر در وهله اول تعداد بازدید بالایی داشته باشد. همچنین نوع مخاطبان وبسایت را شناسایی و بررسیهای لازم را انجام دهید و در نهایت سایتی را انتخاب کنید که با آگهی تبلیغاتی شما بیشترین تناسب را داشته باشد.
- تیترهای شما باید جذاب باشد: برای جذاب بودن یک آگهی تبلیغاتی باید در ابتدا یک تیتر یا عنوان جذاب بنویسید تا مخاطب با خواندن آن برای ماندن در آن مقاله و مطالعه بیشتر ترغیب شود. با رعایت نکاتی میتوانید یک عنوان جذاب داشته باشید. مثلا از عبارت فوقالعاده و بهترین به هیچ عنوان استفاده ننمایید. عنوان را شفاف و واضح بنویسید.
ثبت رپورتاژ در سایت های انتشار پر بازدید
همانطور که گفته شد یکی از مراحلی که به دیده شدن رپورتاژ شما کمک شایانی میکند، انتشار در سایتهای پر بازدید میباشد. امروزه سایتهای فراوانی وجود دارد که در زمینه ثبت آگهی و رپورتاژ فعال میباشند. بنابراین در انتخاب این سایتها باید خیلی حساس و سختگیر باشید. در ادامه به ویژگیهای یک سایت خوب برای انتشار رپورتاژ خبری میپردازیم.
برای انتخاب یک سایت خوب باید چه معیارهایی را بسنجیم
- سایت مورد نظر تخصصی است یا عمومی: بهتر است برای انتخاب سایت به سراغ سایتی در زمینه تخصص خود بروید و اگر در این زمینه سایت مناسبی پیدا نشد، از سایتهای خبری استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد از سایت عمومی برای انتشار رپورتاژ خبری استفاده ننمایید.
- رتبه سایت را در نظر بگیرید: قبل از انتشار آگهی آنالیز کردن یک سایت اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر سایت از رتبه پایینی برخوردار باشد، نمیتوان انتظار تعداد بازدید بالا را از آن داشت. همچنین سایت انتخابی را با رقبای خود مقایسه کنید. امکان دارد یک سایت رتبه پایینی داشته باشد اما قیمتی بالاتر از رقبای خود برای ثبت آگهی بدهد.
- توجه به ترافیک ماهانه وبسایت: یکی دیگر از معیارهایی که برای انتشار رپورتاژ در سایت باید در نظر بگیرید، ترافیک سایت میباشد که برای این منظور میتوانید با افزونههایی که برای کنترل ترافیک وبسایت طراحی شدهاند میزان ترافیک ماهانه سایت را چک نمایید.
- توجه به جایگاه انتشار رپورتاژ: شما به عنوان شخصی که قصد دارید آگهی خود را در سایتی منتشر کنید باید از جایگاه انتشار آن اطلاع داشته باشید. زیرا عدهای از مدیران سایت، رپورتاژ را در داخل دستهبندی قرار میدهند و برخی دیگر در صفحه اصلی وبسایت؛ ولی سایتی برای درج رپورتاژ خبری مناسب است که هم در دستهبندی و هم در صفحه اصلی آگهی را نشر دهد.
رپورتاژ آگهی – خرید رپورتاژ با کمترین قیمت تضمینی
مزایای استفاده از رپورتاژ خبری نسبت به سایر تبلیغات
همانطور که میدانید امروزه مردم برای برطرف کردن نیازهای خود به محیط اینترنت بیشتر از گذشته روی میآورند. در گذشته تبلیغاتی مانند پاپآپ و بنرهای فلشی به عنوان یک مزاحم در وبسایت محسوب میشد و اغلب کاربران آنها را نادیده میگرفتند. در نتیجه صاحبان کسب و کار به رپورتاژ خبری روی آورده و برای تبلیغ محصولات خود از این نوع تبلیغات بهره میبرند. از دیگر مزایای این تبلیغات عبارتاند از:
- درج آگهی در سایتهای معتبر و پر بازدید
- پرداخت هزینه کم نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی
- افزایش بازدید و بهبود سئوی سایت
- موفقیت خدمات و محصولات با رپورتاژ آگهی
- همچنین این تبلیغات برای بهبود سئوی سایت نیز مفید میباشد. زیرا رپورتاژ یعنی بک لینک طبیعی و همانطور که میدانید بک لینک در بهبود رتبه سایت تاثیر چشم گیری خواهد داشت.
مهم ترین نکاتی که باید در درج رپورتاژ خبری در سایت رعایت کنید
تبلیغات وسیلهای برای ارتباط با کاربران یک محصول یا خدمات میباشد؛ همین موضوع اهمیت رپورتاژ را بیان میکند. بنابراین برای اینکه یک رپورتاژ موفق داشته باشید، باید برای انتشار آن در سایت به این نکات توجه کنید:
- رپورتاژ خبری باید در سایتهای خبری معتبر منتشر شود.
- برای تهیه این رپورتاژ بهتر است از یک متخصص و مشاور بازاریابی کمک بگیرید تا بتوانید نتیجه بهتری از تبلیغ خود دریافت کنید.
- حتما باید نوع بازدیدکنندگان سایت با نوع آگهی منتشر شده شما متناسب باشد تا بازدهی بهتری برای صاحبان کسب و کار رقم بخورد.
ثبت رپورتاژ خبری و مهم ترین نکات در روش تبلیغاتی
همانطور که گفتیم این نوع تبلیغات یک روش هوشمندانه و غیر مستقیم برای تبلیغ محصولات شما میباشد و از این رو میتواند موفقتر از روشهای تبلیغاتی دیگر عمل کند. اگر میخواهید رپورتاژ خبری موثرتر و به صرفهتری داشته باشید، میتوانید یک وبلاگ ایجاد کنید و تولید محتوا انجام داده و سپس لینک دهی انجام دهید.
این روش هم برای صاحبان کسب و کار و هم برای مدیران سایت مفیدتر میباشد؛ زیرا با لینکدهی سئوی سایت بهبود پیدا کرده و همچنین برای تولیدکننده محصول نیز قیمت پایینتری دارد.