اکستنشن مو چیست و چه روش هایی دارد؟

آیا می دانید اکستنشن مو چیست؟

extensions یک شیوه جدید در طراحی موهای پر پشت و حجیم است. با استفاده از این روش می توان طول و بلندی مو را نیز افزایش داد. در اکستنشن با به کارگیری متدهای تخصصی، به موی فرد مقداری موی طبیعی یا مصنوعی افزوده می شود. این موها به حجم و طول موهای فرد اضافه می کند و ظاهر موها بسیار جذاب تر دیده می شود.

اکستنشن در واقع نوعی اتصال و وصل کردن موهای مصنوعی یا طبیعی به موی خود فرد است. این روش با کاشت مو یا کلاه گیس و پوستیژ تفاوت دارد. بسیاری از هنرپیشه های هالیوودی با استفاده از این شیوه توانسته اند موهای رنگی و حالت دار را به مدت طولانی تری روی موهای طبیعی نصب کنند. این موهای افزوده شده به هیچوجه قابل دید و تشخیص نیست. اکستنشن مو در کرج پردازیم. قبل از اکستنشن لازم است تا در مورد چگونگی استفاده و انواع اکستنشن از متخصص زیبایی و مو سوال کنید. از نظر اجرای کار، دوام و هزینه ها، تفاوت هایی وجود دارد و هر فرد می تواند با توجه به شرایط خاص خود یکی از این روش ها را انتخاب کند.

بودجه |پلاستیک

انواع اکستنشن مو کدام است؟

این روزها تعداد کسانی که از این شیوه برای ترمیم موها استفاده می کنند در حال افزایش است. علت استقبال گسترده از انواع اکستنشن های مو اینست که موهای افزوده شده به صورت مخفی کار می شوند و قابل دید نیستند. برای استفاده از  انواع اکستنشن مو نیازی به آماده سازی و یا مصرف داروی خاصی نیست. این روش در مقایسه با کاشت مو و شیوه های جراحی، بدون خطر محسوب می شود. همه افراد در هر سن و سالی می توانند یکی از این روش ها را برای پر پشت کردن موهای نازک و ضعیف استفاده کنند.

جنس موهای استفاده شده در اکستنشن متفاوت است. انواع جنس موهای استفاده شده برای اکستنشن روی کیفیت و قیمت کار تاثیر می گذارد. بهتر است از مویی را برای اکستنشن استفاده کنید که از نظر ظاهری شبیه به موهای خودتان باشد. در این صورت تشخیص بین این موها امکان پذیر نیست. انواع جنس موهای استفاده شده در اکشتنشن دو نوع است:

الف -موهای مصنوعی

به لحاظ ظاهری این موها کاملا شبیه به موهای طبیعی است. در فروشگاه های لوازم آرایشی- بهداشتی می توانید نمونه هایی نزدیک به موی خودتان را از بین محصولات موی مصنوعی تهیه کنید. جنس این موها از نوعی کراتین و پلاستیک است. با دیدن این موها از نزدیک شاید حتی متوجه مصنوعی بودن آن نیز نشوید. البته ظاهر موای پلاستیکی دارای درخشندنگی و براقیت بیشتری از موی طبیعی است.

ب- موهای طبیعی

این نوع موها در اکستنشن مو با کیفیت بالاتر استفاده می شوند. در همه دنیا افرادی هستند که موهای بلند و زیبای خود را برای تهیه کلاه گیس و اکستنشن، به بهای اندکی به فروش می رسانند. موهای طبیعی هندی، برزیلی، مالزیایی برای اکستنشن کردن موها از کیفیت بالاتری برخورداند. موهای طبیعی قابلیت استفاده از را دارند. در صورت دلخواه می توانید این موها را صاف یا فر کنید.

انواع اکستنشن مو از نظر درجه حرارت

برای استفاده از انواع اکستنشن های طبیعی یا مصنوعی مو می توان از دو شیوه سرد و گرم استفاده کرد. هر دو این روش ها طرفدارانی دارند. مواد استفاده شده در هر شیوه نیز با توجه نحوه اجرای کار متفاوت است. برخی از روش ها قابل اجرا به صورت سرد نیستند و به ناچار از دستگاه های حرارتی برای اتصال موها استفاده می شود.

الف-  اکستنشن گرم

با توجه به توضیحات قبلی می توان متوجه شد که در این شیوه از دستگاه های حرارتی برای اکستنشن مو استفاده می شود. استفاده از چسب های رولی و دو رو بار یچسباندن موهای طبیعی و مصنوعی بر روی موهای فرد در این متد رایج است. طریقه کار با استفاده از چسب و لیز است و گرما عامل تعیین شده در کیفیت کار است. چسب های به کار رفته در این روش از نوع متفاوتی هستند. چسب هایی که در اکستنشن سرد استفاده می شوند مناسب استفاده در اکستنشن گرم نیستند. برخی از روش های اجرا شده که نیاز به گرما دارند اینها هستند.

انواع اکستنشن مو با ماشین

انواع اکستنشن ماشینی برای مدل های بافتی مناسب است. هزینه اجرای این کار بالاتر از روش های دیگر است. این ماشین ها با دسته اکستنشن های مخصوص کار می کنند.

انواع  اکستنشن مو با لیزر

اجرای از اکستنشن با لیزر بسیار رایج تر است زیرا ماندگاری و دوام بیشتری از سایر روش ها دارد. حرارت استفاده شده در این شیوه قابل کنترل است و آسیبی به موهای فرد وارد نمی کند. موهای مورد نظر با استفاده از چسب های کراتینه و اشعه لیزر در بین موهای خود فرد نصب می شوند و قابل دید نیستند.

ب-  اکستنشن سرد

منظور از نام گذاری سرد به این دلیل است که برای اجرای انواع اکستنشن مو از هیچ نوع دستگاه حرارتی استفاده نمی شود. با استفاده از ابزارهای غیر حرارتی می توان موهای مصنوعی یا طبیعی را روی موهای خود فرد، نصب کرد. برای این منظور از نوعی چسب گیاهی کراتین و حلقه های فلزی استفاده می شود. بسیاری از روش های دوخت مو، اکستنشن کلیپسی، بافت، ریسه ای و اکستنشن حلقه ای یا رینگ به شیوه سرد قابل انجام است. حلقه های فلزی برای موهای ضخیم تر استفاده می شود و بدون استفاده از گرما قابل نصب است. برخی از روش های معمول با اکستنشن سرد اینها هستند:

در این مدل از هیچ نوع دستگاهی استفاده نمی شود. چسب کراتین نوعی چسب گیاهی است که برای متصل کردن موهای مصنوعی به کار می رود. دسته موهای 4 تا 5 سانتیمتری با استفاده از چسب کراتین روی موهای شخص، متصل می شود. این دسته موهای مصنوعی به راحتی قابل برداشتن هستند. آرایشگر با استفاده از ریموور می تواند چسب ها را پاک کند. با توجه به شیوه اتصال موها، نصب و برداشتن آن زمان زیادی نمی گیرد و از روش های بسیار سریع به حساب می آید. در برخی از آرایشگاه ها به این شیوهاکستنشن استیکری نیز می گویند.

انواع اکستنشن مو مدل کلیپسی

متصل کردن این نوع اکستنشن بسیار ساده و راحت تر از مدل های دیگر است. در مواردی که وقت کم است و می خواهید خیلی سریع موها را زیبا و پر پشت تر نشان دهید این اکستنشن های کلیپسی فوق العاده کار راه انداز هستند. این مدل هم در دو نوع موهای مصنوعی و طبیعی موجود است. کلیپس ها در نزدیک ریشه مو نصب می شوند و دید ندارند. معمولا ست های 8 تایی در طول و عرض مختلف برای حجیم و بلند نشان دادن موها کافی است. مدل کلیپسی می بایست برای خواب از موها برداشته شود. در صورت مرتب نگاه داشتن موها تا چندین بار قابل استفاده هستند.

انواع اکستنشن مو حلقه ایی

اکستنشن حلقه ایی یا همان میکرو حلقه برای اتصال به موها نیاز به چسب یا حرارت ندارد. رشته های موی مصنوعی در انتهای حلقه ای متصل هستند که در نزدیکی ریشه موی فرد نصب می شوند. در واقع حلقه واسط بین موها و اکستنشن است. دو نوع نرمال و میکرو با قطر حلقه های مختلف در بازار موجود است. این اکستنش ها پس از نصب بسیار طبیعی و واقعی به نظر می رسند و زیبایی خاصی دارند.

نصب این اکستنشن ها بسیار ساده است. بدون نیاز به هیچ دستگاه حرارتی و یا تخصص خاصی خودتان هم می توانید موها را نصب کنید. دوام این موها تنها یک روز است و قابلیت استفاده برای چندین بار را دارد. در واقع نباید با این دم اسبی های زیبا به رختخواب بروید. دسته موهای دم اسبی آماده برای نصب در همه فروشگاه های آرایشی و بداشتی به فروش می رسد.

همه چیز درباره ی اکستنشن مو

اکستنشن‌های مو، موهای اضافه‌کردنی خاصی هستند که با هدف افزایش حجم و عمق موهای طبیعی به آنها اضافه می‌شوند و انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید بعد از انجام دادن مشاوره‌های لازم و با در نظر گرفتن عواملی مانند نیاز فردی، بودجه مالی، نوع موها و میزان بلندی موها از اکستنشن‌های مو استفاده کنید. اکستنشن‌های مو بی‌خطر هستند و امروزه بسیاری از زنان در سرتاسر جهان به این محصولات اعتماد دارند.دلیل عمده این اعتماد، توانایی اکستنشن‌های مو برای پنهان کردن بسیاری از مشکلات مانند نازکی موها، ریزش مو و حتی طاسی است. زنان در هر سنی می‌توانند به‌راحتی این اکستنشن‌ها را تهیه کنند، ‌اما توجه کردن به برندها و نوع این محصولات قبل از استفاده واقعا ضرورت دارد.

داشتن موهای پرپشت و بلند، آرزوی خیلی‌ها، به ویژه خیلی از آنهایی است که ظاهر چهره‌شان برایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ مثلا بازیگران هالیوود. اما شاید ندانید که در میان هنرپیشه‌های هالیوودی که به نظر می‌رسد موهای زیبا و پرپشتی دارند، کم نیستند آنهایی که برای رسیدن به هدف دلخواهشان از اکستنشن مو استفاده می‌کنند. می‌پرسید چرا و چطور؟ آیا این کار ‌عارضه‌ای برایشان ندارد؟ آیا این کار در درازمدت باعث ریزش موی آنها نمی‌شود؟

چطور می‌توان موی اضافه را از موی طبیعی جدا کرد؟

برای برداشتن اکستنشن بهتر است خودتان دست به کار نشوید و حتما به متخصص مراجعه کنید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که ارتباط مستقیمی با روش نصب اکستنشن مو دارد.

 موهای اکستنشن از کجا می‌آید؟

انواع مصنوعی در کارخانه و از پلاستیک و مشتقات نفتی تولید می‌شود اما انواع طبیعی معمولا از هند وارد می‌شود. زنان هندی معمولا موهایشان را رنگ نمی‌کنند و موهای پر و باکیفیتی دارند. بلند کردن و فروش مو نیز نوعی تجارت در هند است.

شستشوی موی با اکستنشن:

بهتر است موهای خود را در پنج روز اول بعداز نصب اکستنشن شست شو ندهید تا چسب ها سر جای خود کاملا ثابت شوند در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد در این صورت از .اسپری مرطوب کننده مو استفاده کنید این خارش طبیعی است بعداز چند روز پوست سر به اکستنشن عادت میکند.

ابتدا قبل از اینکه موهایتان را شستشو دهید آن ها را شانه زده تا گره اگر دارد باز شود و سپس آرام زیر دوش بروید، مقداری شامپو زده و موها را از بالا به پایین فشار دهید تا تمیز شوند هیچ وقت مالش ندهید سپس کاملا آنها را آبکشی کنید، حتما بعد از آن از یک نرم کننده مو استفاده کنید مواظب باشید که به محل نصب اکستنشن برخورد نکند تا باعث شود اکستنشن‌ها شل شده و از محل جدا شوند. بعد از حمام،  آرام موها را درون حوله فشار دهید اما حوله را بالا یا پایین نکشید.

موی اکستنشن‌شده به چه نوع مراقبتی نیاز دارد؟

برخلاف آنچه گفته می‌شود که بعد از اکستنشن مو باید حتما از شامپو و ماسک موی مخصوص استفاده کرد، شما می‌توانید همچنان از محصولاتی که پیش از این استفاده می‌کردید، بهره ببرید اما استفاده از محصولات خاص موهای اکستنشن‌شده، به حفظ کیفیت و براق ماندن موهای اضافه‌شده‌ کمک می‌کند. البته توجه داشته باشید که محصولات حاوی سیلیکون ممکن است چسب اکستنشن را شل کنند. هنگام خشک کردن نیز ابتدا باید از حوله کمک بگیرید تا نم مو کامل کشیده شود و بعد از فاصله 15 سانتی‌متری با سشوار موها را خشک کنید.

اکستنشن مو چه مشکلاتی دارد؟

این نوع از مو به صورت طبیعی سبوم و کراتین ندارد و مصنوعی بودن خود را میان موهای طبیعی نشان می‌دهد و درخشش دیگر موها را ندارد. در عین حال اگر شیوه کوتاهی و مدل مو مناسب نباشد، می‌توان به سادگی آنها را میان موها تشخیص داد. در ضمن سایش این نوع مو با کف سر باعث خارش می‌شود و خاراندن سر می‌تواند سبب کنده شدن این موها شود.

آیا اکستنشن بعد از جدا کردن دوباره قابل استفاده است یا باید دور انداخته شود؟

اگر از موی طبیعی که به کمک کلیپس به مو متصل شده استفاده کرده باشید، می‌توانید به راحتی آن را جدا کرده و در صورت نگهداری در وضعیت مناسب و مراقبت، بارها از آن استفاده کنید.

عوامل مهم در انتخاب اکستنشن مو

  1. بهترین اکستنشن را متناسب با تمام شرایط خودتان انتخاب کنید:اولین نکته مهم، انتخاب اکستنشن هایی است که زمان بیشتری دوام می آورند. شاید اکستنشن        های ارزان اوایل استفاده خوب به نظر برسند، اما خیلی زود خراب می شوند و به جایگزین نیاز پیدا می کنند. اگر درحال آزمون و خطای موقتی نیستید، حتما      بهترین اکستنشن را بعد از تحقیق کافی خریداری کنید.
  2. رنگ مو، یکی از عوامل مهم است:اکستنشن انتخابی شما باید بیشترین نزدیکی را به موهای طبیعی تان داشته باشد. یکی از اشتباهات رایج زنان، انتخاب اکستنشن های تیره تر یا روشن تر نسبت به موهای خودشان است که زیبایی موها را از بین می برد.
  3. مراقبت از اکستنشن ها را درست انجام بدهید:برای شستن اکستنشن ها حتما از شامپوهای بدون سولفات و پارابن کمک بگیرید. کلاه گیس ها و اکستنشن های کلیپسی باید در پایان روز از روی موهای طبیعی جدا شوند و هیچ وقت برای مدت طولانی روی سر باقی نمانند.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا