جوش صورت نشانه چیست؟ چی باعث میشه؟

دانه‌های این نوع جوش روی سطح پوست باز بوده و پوست اطراف آن معمولا هم رنگ پوست بوده و دردی به همراه نخواهند داشت. این جوش‌ ها با فشار دادن از بین می‌روند ولی در مواردی ممکن است باعث زخم شدن پوست شوند. کارولین جاکوب، متخصص پوست در شیکاگو می گوید که صورت، نسبت به بقیه ی قسمتهای بدن، غدد تولید کننده ی چربی بیشتری دارد. اگر ناگهان از خواب بیدار شدید و متوجه این جوش‌های قرمز شدید، احتمالاً نشان‌دهنده گزیدگی حشرات است. برخی افراد به دنبال مصرف یک سری داروها دچار بثورات پوستی می‌شوند که می‌تواند جزء عوارض دارو بوده یا یک واکنش آلرژیک به دنبال مصرف دارو باشد.

بعضی داروها از جمله برخی آنتی بیوتیک ها سبب حساسیت به نور می‌شود و فرد به نور خورشید بیشتر حساس شده و بثورات پوستی ایجاد می‌شود. آبلیمو خاصیت میکروب کشی دارد از این رو میکرو ارگانیسم های دخیل در ایجاد جوش را می کشد، علاوه بر این خاصیت جمع کنندگی آبلیمو سبب می شود چربی های تجمع یافته در منافظ پوست بیرون رانده شوند.

مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولیعصرعج

اگر پوست صورت خود را لیزر کرده‌اید و مجبورید از خانه بیرون بروید حتماً از کرم های ضدآفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ استفاده کنید. در شرایطی که چای شیرین نشده برای سلامت انسان مفید است، نسخه های شیرین شده می توانند سرشار از شکر، جایگزین های شکر، یا شربت ذرت با فروکتوز بالا باشند و این قبیل شیرین کننده ها برای پوست خوب نیستند. مصرف این نوشیدنی می تواند بروز واکنش در پوست را به همراه داشته باشد.

کرم سنگین ممنوع

آکنه هنگامی بروز می دهد که منافذ پوست با چربی و سلول های مرده مسدود می شوند. هنگامی که صحبت از مدیریت و خلاصی از انواع آکنه به میان می آید، یک مشکل بزرگ، فرایند تراشیدن مو های صورت است. اصلاح صورت جوش دار و یا تراشیدن نامناسب ریش می تواند سبب تشدید علائم آکنه شود. در کلینیک زیبایی گلدن رویال برای درمان جوش صورت و محدود کردن آکنه از دستگاه اسکلیپیون استفاده می شود.

بخاطر داشته باشید این درمانهای خانگی چون قدرتمند نیستند پس تاثیرات دائمی و شگفت انگیزی را بر روی پوست شما ایجاد نمی کنند. علاوه بر پشت، آکنه ممکن است بر پوست صورت، گردن و سینه ظاهر شود. در صورت درمان نشدن، لکه های تیره و جای جوش ممکن است پس از بهبودی برای همیشه روی پوست باقی بماند.

آیا شما اطلاعات دیگری در مورد علت جوش صورت دارید؟ می‌توانید از فرصتی که در اختیار شماست، استفاده کنید و سؤال‌های خود را در قسمت «بیان نظر» بپرسید. همچنین ممکن است بین مصرف لبنیات و آکنه نیز ارتباط وجود داشته باشد. این موضوع ممکن است به دلیل هورمون‌های موجود در شیر یا میزان قند آن باشد.

مواد غذایی تصفیه شده، قند و نمک را از رژیم غذایی کاهش دهید. آفتاب نگیرید و اگر در معرض تابش نور خورشید هستید از کرم‌هایی که حاوی موادی چون روی (زینک) یا تیتانیوم دی اکسید هستند، استفاده کنید. بیشتر مواد تشکیل‌دهنده‌ی این کرم‌ها طبیعی است و فقط مقدار کمی مواد شیمیایی در آنها به‌کار رفته است. آبلیمو به عنوان میکروب‌کش ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع کنندگی‌ای که دارد باعث می‌شود چربی‌های تجمع یافته بیرون رانده شوند.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد. اگر با این روش‌ها رنگ پوست شما برنگشت، از ماساژ پوست با تکه‌های یخ استفاده کنید. افزایش اندازه و چربی این غده‌ها احتمال بروز جوش‌های هورمونی را بیشتر می‌کند.

اگرچه آندروژن‌ها به عنوان یک هورمون مردانه شناخته می‌شوند، اما هم زنان و هم مردان، این هورمون را در بدن خود دارند. جوش‌های هورمونی عارضه بسیار شایعی هستند و در حدود 80% از جوانان بین 11 تا 30 سال را درگیر می‌کنند. تغییرات هورمونی می‌تواند باعث بدتر شدن وضعیت جوش‌ها شود.

سراسر پوست شما توسط غدد چربی‌ساز که ماده‌ای به نام سبوم تولید می‌کنند، پوشیده شده است. سبوم یک ماده چرب است که بدن شما آن را به طور طبیعی برای نرم کردن مو و پوست تولید می‌کند. در واقع، آکنه هشتمین بیماری پوستی رایج در سرتاسر جهان است. تعداد افراد مبتلا به آکنه مخصوصا در زنان در مدت ۲ دهه اخیر رو به افزایش بوده است.

این روند به میزان کلی دریافت شکر روزانه در رژیم غذایی شما بستگی دارد .مثلاً خوردن نوشیدنی قندی مثل نوشابه‌ها ،قند خون شما را به سرعت افزایش میدهد و میتواند طی چند ساعت باعث شیوع جوش شود. همانطور که همه ما می دانیم هنگامی که چربی روی پوست افزایش یابد سلول های مرده بر روی پوست تجمع یافته و در حقیقت فولیکول های پوست مسدود شده و این برجستگی ها برروی پوست ظاهر می شود.

هنگامی که در بدن انسولین و سایر مواد شیمیایی تولید شود باعث می شود غدد چربی روی پوست پایدار شده و آکنه ایجاد شود. نشُستن صورت بلافاصله پس از ورزش باعث می‌شود باکتری، آلودگی‌ها، چربی و حتی مواد آرایشی روی پوست‌تان با عرق ترکیب شود، در منافذ پوست‌تان جا خوش کند و در نهایت باعث ایجاد جوش شود.

دلایل فراوانی وجود دارد که باعث بروز زود انزالی در مردان می شود که این دلایل به چندین دسته تقسیم می شوند. یک سری دلایل روحی و روانی هستند که باعث زود انزالی در فرد می شوند وضعیت روح و روان یک شخص تاثیر زیادی در عملکرد جنسی دارد و از دلایل ثابت شده مشکلات جنسی هستند که البته قابل درمان هستند و شما با یک سری تکنیک های درمانی می توانید وضعیت روحی خود را برای رابطه جنسی قوی کنید تا درگیر مشکلاتی مانند استرس یا زود انزالی نشوید. از دیگر عوامل نیز می توان به مصرف مواد مضر و خطرناک برای بدن اشاره کرد که جنبه فیزیکی دارد و بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد که شما با دانستن این مواد خطرناک می توانید استفاده از آنها را متوقف کرده و از مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنید. و در اخر دلایلی مانند مشکلات بدن و بیماری ها نیز هستند که موجب اختلال در عملکرد جنسی شده و به نوعی شما را زود انزال می کنند. در ادامه تمامی این دلایل را می خوانید تا روش های درمان زود انزالی را نیز یاد بگیرید. منبع

خروج از نسخه موبایل