اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی شامل چه قطعاتی است

اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. مونتاژ قطعات مختلف در کنار یکدیگر با تریتیب مشخص می تواند آب تصفیه شده را برای شما فراهم آورد. هر کدام از این قطعات وظایف خاص خود را دارند.

با خرید دستگاه تصفیه اب خانگی شما برای یکبار هم که شده به خرید قطعات دستگاه تصفیه آب نیازمند خواهید شد چرا که علی رغم وجود قطعات دستگاه تصفیه آب در زمان خرید باید به عمر مفید قطعات و حوادث احتمالی که باعث خرابی دستگاه می شوند نیز دقت کرد. اطلاعات در مورد دستگله تصفیه آب خانگی و قطعات آن باعث میشود در صورت نیاز شما راحت تر بتوانید دستگاه تصفیه آب خود را عیب یابی  و یاحتی تعمیر کنید.

لیست قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی

معمولا دستگاه های تصفیه اب خانگی که بر اساس مکانیزم اسمز معکوس حمل تصفیه اب را انجام می دهند دارای قطعات زیر هستند:

و…

قرار گرفتن تمامی قطعات و سایر اتصالات در کنار یکدیگر می تواند در نهایت آبی گوارا را به شما تقدیم نماید. در ادامه به معرفی هر کدام از این قطعات و وظایف هر یک میپردازیم.

فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر های دستگاه تصفیه آب جز اصلی ترین اجزایی هستند که چه در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب  خانگی و چه پس از آن باید بسیار مورد توجه باشند. چرا که خراب شدن و عدم دقت در زمان تعویض به موقع فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی هم سلامت آب و به تبع آن سلامت شما را به خطر می اندازد و هم باعث اخلال در روند کار دستگاه تصفیه آب و در نهایت خرابی آن خواهد شد.

احتمالا در زمان خرید دستگاه تصفیه اب خانگی به مدل های 6 تا 8 فیلتره از برند های مختلف برخورد کرده اید. از آنجا که دستگاه های تصفیه آب بر اساس مکانیزم اسمز معکوس کار می کنند میتوان فیلتر های دستگاه تصفیه اب را به دو دسته قبل از فیلتر ممبران و بعد از فیلتر ممبران دسته بندی نمود.

فیلتر های قبل از فیلتر ممبران

دستگاه های تصفیه آب خانگی در هر مدلی که باشند حتما دارای فیلتر های پیش تصفیه هستند. این فیلتر ها معمولا در مراحل اول تا سوم دستگاه تصفیه آب قبل از ورود اب به فیلتر ممبران تعبیه شده اند. فیلتر های پیش تصفیه متشکل از سه فیلتر می باشند. فیلتر مرحله اول از جنس پرو پیلین بوده و وظیفه حذف مواد سنگین و رسوبات و فلزات بزرگ موجد در آب را برعهده دارد. این فیلتر مواد موجود در آب که بزرگتر از 5 میکرون باشند را حذف می کند.

فیلتر مرحله دوم که از جنس کربن فعال است با چسبیدن به مواد موجود در آب به سان یک صافی عمل میکند و مواد سمی  موجود در آب را از آب جدا می کند. فیلتر مرحله سوم از جنس فیلتر مرحله اول است با ایت تفاوت که دارای منافذ بسیار ریز تری بوده و مواد محلول در آب و رسوبات را از آب حذف میکند. این مراحل پیش تصفیه تا حدود اب را عاری از مواد بزرگ و شیمیایی میکنند.

فیلتر ممبران

فیلتر ممبران که اصلی ترین فیلتر در دستگاه های تصفیه آب فراب کالا به شمار میرود و به فیلتر اسمز معکوس نیز شهرت دارد آب را به روش اسمز معکوس تصفیه می کند . این فیلتر بر اساس فشاری که از پمچ فشار دستگاه تصفیه اب خانگی در یافت می کند باعث جداشدن مولکول های غیر خالص اب شده و اجازه عبور ان ها را از غشای نیمه تراوای خود نمی دهد.

فیلتر های بعد از ممبران

این فیلتر ها نیز با حذف طعم و بوی نامطلوب اب و هم چنین افرودن مواد معدنی مفید حذف شده آب به کیفیت اب کمک می کنند . این فیلتر ها که از مراحل 5 تا 8 می توانند متغییر باشند علاوه بر حذف مواد سمی و مضر اب که از مراحل قبل باقی مانده است می توانند باعث ایجاد خاصیت قلیایی آب، افزودن مواد معدنی مفید به آب ، از بین بردن مواد و موجودات زنده در آب شوند. شما هنگام خرید دستگاه تصفیه اب خانگی می توانید فیلتر های مرحله 6 تا 8 به دلخواه برای دستگاه تصفیه اب خود به فروشنده سفارش دهید.

پرشر سوئیچ

 پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار زیاد،  یک مدار الکتریکی است که به منظور محافظت از دستکاه تصفیه اب تعبیه شده است. این سوئیچ زمانی که مخزن اب پر شود به منظرو جلوگیری از فشار زیادی که در پشت ممبران به وجود می آید برق دستگاه را قطع کرده و دستگاه را خاموش می کند تا دچار آسیب نشود.

پمپ های فشار

 به دلیل استفاده دستگاه های تصفیه اب خانگی از سیستم اسمز معکوس، باید یک فشاری برای عبور مولکول های آب از غشای نیمه تراوا وحود داشته باشد. این پمپ های فشار تامین کننده این فشار به منظور تصفیه اب هستند . چنانچه این فشار کم یا زیاد شود و خللی در این پمپ ها ایجاد شود دستگاه به درستی کار نخواهد کردو در اسرع وقت باید تعویض شود.

هوزینگ های دستگاه تصفیه اب

هوزینگ های دستگاه تصفیه اب از جنس پلاستیک های مرغوب و بدون بو و طعم بوده و محل قرغار گرفتن فیلتر های دستگاه تصفیه اب خانگی هستند.

شیر برداشت

شیر برداشت روی سینک ظرفشویی و یا روی دیوار نصب می شود و تنها راه برداشت اب تصفیه شده است. این شیر ها در مدل های اهرمی و نیمه اهرمی در طرح های مختلف در بازار وجو دارند. نمونه های بسیار با کیفیت و ابکاری شده این شیر های برداشت در فراب کالا قابل خریداری است.

سوئیچ فشار پایین

در صورت افت شدید فشار آب ورودی و کم شدن آب سوئیچ فشار پایین عمل کرده و دستگاه تصفیه آب خانگی را خاموش می کند تا از خالی کار کردن پمپ جلوگیری کرده باشد. با انجام این عمل توسط سوئیچ فشار پایین یا لو پرشر پمپ و سایر تجهیزات از آسیب دیدگی محافظت میشوند.

مخزن دستگاه تصفیه آب

مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی محل نگهداری آب در مرحله آخر است و معمولا از جنس فلزات مرغوب با روکش پلی اتیلن و یا پلی اتیلن درجه یک بوده و در ظرفیت های مختلف تولید می شود.

 اتصالات دستگاه تصفیه آب خانگی

شیر ها و سه راهی ها و اتصالات دستگاه تصفیه آب خانگی به منظور ارتباط و اتصال بین قیمت های مختلف دستگاه های تصفیه آب به کار میروند. جنس این اتصالات مهم است . اتصالات اصل تایوان از بهترین نوع اتصالات در بازار هستند.

پایان سخن

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از فراب کالا می بایست به نوع برند دستگاه تصفیه آب ، اجزای و اتصالات آن توجه کنید. شناخت لیست اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب به شما کمک می کند تا در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب بتوانید با دقت و اطلاعات بیشتری اقدام به خرید کنید.

با توجه به تعدد برند ها و برخی مونتاژ های بی کیفیت از برند های معروف پیشنهاد می شود خرید خود را از مراکز معتبر و متخصص حوزه تصفیه آب انجام دهید. فراب کالا عرضه کننده دستگاه های تصفیه اب و قطعات آن با برداشتن واسطه ها و اعطای خدمات پس از فروش می تواند بهترین و مطمئن ترین گزینه برای خرید شما باشد.

منبع: فراب کالا

خروج از نسخه موبایل