نماد سایت بیگ نیوز

علت یکسره کار کردن یخچال آیسان

کار کردن مداوم یخچال آیسان، نه تنها باعث افزایش مصرف برق می ‌شود، بلکه به مرور زمان به موتور دستگاه نیز آسیب می ‌رساند. به همین دلیل است که شناسایی و تشخیص علت یکسره کار کردن یخچال آیسان اهمیت پیدا می کند. در غیر این صورت نمی توان تعمیرات یخچال آیسان را انجام داد.

یکسره کار کردن یخچال، نشانه ای برای معیوب بودن و خرابی این دستگاه است. با توجه به ساختار پیچیده ای که یخچال آیسان از آن برخوردار شده است، ممکن است بروز ایراد در برخی از بخش های آن، منجر به یکسره شدن کمپرسور شود. به همین خاطر باید تمامی قسمت هایی که ممکن است دلیل این خرابی باشند، عیب یابی شوند.

پیشنهاد مقاله ای دیگر: چرا یخچال آیسان زود اتومات میکند؟

عیب یابی یخچال آیسان که یکسره کار می کند

ممکن است بروز ایراد یکسره کار کردن یخچال آیسان، به دلیل رعایت نکردن برخی نکات در مورد نگهداری و استفاده از این وسیله هستند. برخی علت های این خرابی نیز با نقص فنی و معیوب شدن قطعات یخچال فریزر در ارتباط می باشند.

برای تعمیر یخچال آیسان، باید تمامی آن ها مورد بررسی قرار بگیرند و به صورت تخصصی عیب یابی شوند. در ادامه به شرح این مراحل پرداخته ایم:

تنظیم نامناسب ترموستات یخچال آیسان

اولین قدم، بررسی تنظیم دمای ترموستات است. اگر دما بیش از حد پایین تنظیم شده باشد، یخچال برای رسیدن به دمای مورد نظر، دائماً کار خواهد کرد. دمای ایده ‌آل برای یخچال آیسان بین 3 تا 5 درجه سانتی‌ گراد و برای فریزر آن بین 18- تا 20- درجه سانتی‌ گراد است.

خراب شدن ترموستات یخچال فریزر آیسان

در صورتی که ترموستات خراب شده باشد، دیگر نمی ‌تواند دمای داخل یخچال را به درستی تشخیص دهد و در نتیجه، یخچال آیسان به طور مداوم روشن و خاموش می‌ شود. برای بررسی سلامت ترموستات، باید از تعمیرکار متخصص یخچال آیسان کمک بخواهید. ترموستات غیر قابل تعمیر بوده و برای رفع خرابی ایجاد شده باید برای تعویض آن اقدام شود.

نبستن درب یخچال آیسان

چنان چه درب یخچال آیسان به درستی بسته نشود، هوای گرم محیط وارد یخچال شده و باعث افزایش کارکرد موتور آن می‌ شود. اطمینان حاصل کنید که درب یخچال و فریزر به طور کامل بسته می‌ شوند و هیچ گونه پارگی یا فرسودگی در نوار درزگیر آن ها وجود ندارد.

بروز مشکل در لولای درب یخچال آیسان

با تنظیم نبودن لولای درب یخچال آیسان، از بسته شدن درب به طور کامل جلوگیری خواهد شد. از این رو باید لولا های درب تنظیم شوند. تنظیم لولای درب را می‌ توانید با استفاده از آچار و پیچ‌ گوشتی انجام دهید.

کمبود گاز مبرد در یخچال آیسان

نشت گاز در سیستم خنک‌کننده یخچال آیسان، از تولید سرمایش کافی جلوگیری خواهد کرد و یخچال برای جبران آن، مجبور است تا دائماً کار کند. علائمی مانند ضعیف شدن سرمای یخچال، ایجاد برفک در قسمت‌ های غیر معمول و یا افزایش غیر طبیعی مصرف برق، نشان دهنده کم شدن مقدار گاز مبرد هستند. در صورت مشاهده هر گونه نشتی یا علائم کمبود گاز، از تکنسین یخچال آیسان بخواهید تا بررسی های لازم را انجام داده و در نهایت برای شارژ گاز مبرد اقدام کند.

ایجاد مشکل در فن کندانسور یخچال آیسان

فن کندانسور وظیفه خنک کردن موتور و کمپرسور را بر عهده دارد. اگر این فن خراب شده باشد، موتور برای یخچال آیسان خنک شدن خود، مجبور به کارکرد مداوم خواهد شد.

مسدود شدن فن کندانسور یخچال آیسان

گرد و غبار و پرز های موجود در محیط، می‌ توانند به مرور زمان در فن کندانسور تجمع یافته و مانع از عملکرد صحیح آن شوند. به همین خاطر است که یخچال آیسان یکسره کار می کند. برای رفع این مشکل، باید فن را به طور مرتب تمیز کنید.

ایراد داشتن اواپراتور یخچال آیسان

اواپراتور، قطعه‌ ای است که گرما را از داخل یخچال جذب می‌ کند. چنان چه اواپراتور دچار یخ ‌زدگی یا گرفتگی شود، فرایند خنک ‌سازی با مشکل مواجه شده و یخچال به طور مداوم کار می ‌کند. در واقع تجمع برفک بر روی اواپراتور، مانع از خنک شدن آن می‌ شود و در نتیجه، موتور برای جبران این افت، مجبور به کار مداوم خواهد شد. برای رفع این مشکل، باید یخچال آیسان را به طور مرتب یخ‌ زدایی کنید.

نصب کردن یخچال آیسان در مکان نامناسب

اگر یخچال آیسان در معرض نور مستقیم خورشید، نزدیک اجاق گاز یا در مکانی گرم قرار داده شده باشد، برای خنک نگه داشتن خود، مجبور به یکسره کار کردن خواهد شد.

پر شدن بیش از حد یخچال آیسان

فضای داخلی یخچال آیسان بر اساس ظرفیت تعریف شده ای که دارد،نباید بیش از حد پر از مواد غذایی باشد. این امر باعث می شود تا جریان هوا مختل شده و خنک شدن آن به درستی انجام نشود. به همین دلیل است که کمپرسور یکسره کار می کند.

باز و بسته کردن مکرر درب یخچال آیسان

هر بار که درب یخچال آیسان باز می ‌شود، هوای گرم وارد آن شده و نیاز به زمان بیش تری برای خنک شدن مجدد پیدا می ‌کند. این مسئله می تواند دلیل مهمی برای یکسره کار کردن یخچال آیسان باشد.

قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال آیسان

ظروف و مواد غذایی داغ را نباید به طور مستقیم داخل یخچال قرار دهید، چرا که این کار باعث افزایش دمای داخل کابین شده و موجب می شود تا موتور یخچال آیسان یکسره کار کند.

توجه داشته باشید که عیب یابی و تعمیرات بخش های مختلف یخچال، نیاز به دانش فنی بالایی دارد. در صورتی که با انجام اقدامات گفته شده، مشکل یکسره کار کردن موتور یخچال آیسان برطرف نشد، با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید و با استفاده از خدمات تعمیر یخچال آیسان در محل، از تکنسین و تعمیرکار متخصص بخواهید تا ایراد کار کردن مداوم کمپرسور یخچال فریزر آیسان را عیب یابی و تعمیر کند.

خروج از نسخه موبایل