پر کاربردترین سوالات درباره لمینت دندان

تمام افرادی که دندان های خود را لمینت کرده اند یا قصد انجا آن را دارند با سوال های زیادی مواجه میشوند که در این مقاله پاسخ تعدادی از این سوال های کاربردی را برای شما آورده ایم. اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت و جزئیات لمینت دندان در مشهد را نیز میتوانید در وبسایت کلینیک دندانپزشکی بارانا بخوانید.

ارتودنسی |باکتری
کلینیک دندانپزشکی بارانا؛ جایی که لبخندهای زیبا آغاز می‌شود

لمینت دندان برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

امکان برداشتن یا ریمو کردن لمینت وجود دارد؟

به دلیل اینکه برای نصب لمینت، دندان تراش میخورد پس از برداشتن آن، دندان ها ظاهر چندان مناسبی ندارند، حساسیت آن ها نسبت به سرما و گرما افزایش می یابد و ضعیف و شکننده نیز میشوند.

از این رو ریمو کردن لمینت تنها در صورت که بخواهیم لمینت جدید جایگزین آن کنیم امکان پذیر است.

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان میشود؟

بوی بد دهان می تواند ناشی از عادات بد و ضعیف سلامت دندانی باشد و ممکن است نشانه ای از وجود بیماریهای جدی تری نیز باشد. بوی بد دهان ممکن است در اثر مصرف خوراکی های خاص و یا عادت ناسالم در سبک زندگی افزایش یابد.

اصلی ترین دلیل بوی بد دهان پس از نصب ونیر های دندانی، بیماری لثه است اگر ونیرهای دندانی به خوبی روی دندان‌ها نصب نشده باشد ممکن است باکتری ها روی لبه های ونیر ها گیر کرده و اطراف لثه رشد کند. این باکتری بوی بسیار بدی در دهان ایجاد می‌کند.

بوی بد دهان پس از لمینت دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که در ادامه توضیح میدهیم:

در هنگام انتخاب رنگ لمینت دندان به چه مواردی توجه کنیم؟

برای انتخاب رنگ لمینت دندان در کنار مشورت و راهنمایی گرفتن از پزشک به موارد زیر هم توجه داشته باشید:

آیا امکان ترمیم برای لمینت های سرامیکی وجود دارد؟

لمینت های سرامیکی قابل ترمیم نیستند و در صورت شکستگی، لب پر شدن، ترک خوردن و تغییر رنگ باید تعویض شوند. این یکی از اصلی ترین تفاوت های لمینت با کامپوزیت دندان است؛ ونیر کامپوزیت ها را میتوانید در صورت بروز مشکل ترمیم و بازسازی کنید.

در وبسایت کلینیک دندانپزشکی بارانا میتوانید اطلاعات بیشتر راجع به کامپوزیت دندان در مشهد را بخوانید.

آیا میتوان لمینت متحرک دندان را جایگزین لمینت سرامیکی کرد؟

لمینت متحرک یک روکش موقت برای پوشاندن ایرادات دندان ها است که عموما برای مهمانی ها و جلسات استفاده می‌شود این روکش هنگام خوابیدن یا غذا خوردن باید از دهان خارج شود.

دو نوع لمینت دندان متحرک (اسنپ آن اسمایل) وجود دارد: یک مدل که متناسب با دهان و دندان های هر فرد در لابراتوار ساخته میشود (لمینت متحرک سفارشی)؛ و مدل دیگر که اخیرا در بازار رایج شده است روکشی از پیش ساخته شده می‌باشد که با قیمت پایین به فروش میرسد.

لمینت های متحرک سفارشی اگرچه به هیچ عنوان کیفیت و درخشندگی لمینت سرامیکی را ندارند اما به عنوان یک راه حل موقت و کم هزینه برای افرادی که شرایط انجام لمینت را ندارند مناسب است. اما لمینت های متحرکِ آماده (از پیش ساخته شده) اصلا ابزار های مناسبی نیستند! چرا که شکل فک و دندان های افراد با هم متفاوت است و این روکش ها طبق یک مدل فرضی و با کیفیت پایین ساخته می‌شوند.

لمینت های متحرک دندان

امکان سفید کردن مجدد لمینت هایی که تغییر رنگ داده اند وجود دارد؟

افراد زیادی هستند که پس از تغییر رنگ ونیرهای خود به دنبال روش های خانگی برای سفید کردن آن ها هستند اما واقعیت این است که هیچ محصول خانگی یا شیمیایی توانایی تغییر رنگ ونیر های سرامیکی را ندارد و تنها راه سفید شدن دوباره ی آن ها، جایگزین کردن لمینت جدید است.

البته یک روش برای سفید تر کردن جزئی لمینت وجود دارد و آن استفاده از ژل های سفید کننده مخصوص در قسمت پشت دندان است. با اینکار دندان تغییر رنگ میدهد و انعکاس آن از زیر ونیر باعث میشود سفیدتر بنظر برسد.

آیا میتوان لمینت دندان را بر روی دندان سیاه شده اجرا کرد؟

از آنجا که برای نصب لمینت ها باید دندان ها به مقدار جزئی تراشیده شوند نمیتوان این عمل را روی دندان های سیاه شده و پوسیده اجرا کرد. بهترین راه برای این دندان ها، درمان پوسیدگی و سپس استفاده از روکش هایی است که تمام دندان را در بر میگیرند. در این موارد معمولا از روکش های زیبایی زیرکونیوم که همررنگ دندان های لمینت شده هستند استفاده میشود.

چگونه ماندگاری لمینت خود را افزایش دهيم؟

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان در صورت رعایت صحیح مراقبت های بعد از آن حدود 10 تا 15 سال است. با رعایت چند نکته ساده ای که در ادامه آورده ایم میتوانید عمر ونیرهای سرامیکی خود را افزایش دهید و زمان طولانی تری از زیبایی آن ها بهره مند شوید.

معرفی یکی از معتبر ترین مراکز لمینت دندان در مشهد

کلینیک دندانپزشکی بارانا مشهد به دلیل رضایت بالای مراجعین و داشتن نمونه کارهای زیاد موفق شده نسبت به سایر همکاران خود شهرت قابل ملاحظه ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی در مشهد کسب کند.

در کلینیک دندانپزشکی بارانا علاوه بر خدمات زیبایی و درمانی مربوط به بزرگسالان، خدمات دندانپزشکی کودکان در مشهد هم برای فرزندانتان در محیطی آرام و متناسب با روحیه کودکان ارائه میشود.

قبل و بعد لمینت دندان در کلینیک بارانا مشهد

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام کلینیک بارانا به آدرس barana_dentalclinic  مراجعه نمایید.

خروج از نسخه موبایل