بزرگترین تولیدکننده پیچ در ایران

پیچ ابزاری با ساختمان  ساده و اما بسیار کاربردی است. این نوع اتصال دهنده دارای کاربردهای خانگی و صنعتی گسترده‌ای است و نقشی کلیدی در صنعت ایفا می‌کند. با توجه به مصرف زیاد این اتصال دهنده، مجموعه‌های تولیدی و کارگاه‌های زیادی در زمینه تولید انواع پیچ، فعالیت دارند. اگر می‌خواهید با بزرگترین تولیدکننده پیچ در ایران آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پیچ تولیدی توسط این مجموعه دارای کیفیتی بالا است و با نمونه‌های خارجی وارداتی به خوبی قابل رقابت است. با توجه به ساختمان و شکل ظاهری ساده پیچ، شاید اینگونه تصور شود که تولید پیچ فرایندی ساده دارد. اما با توجه به نقش حساس و کاربردی این اتصال دهنده، در تولید پیچ باید قوانین و ملاحظات تعیین شده توسط سازمان‌های استاندارد بین المللی رعایت شود. در این مقاله ضمن نگاهی به روش تولید پیچ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان پیچ در ایران را معرفی خواهیم کرد.برای مشاهده بروشور محصولات سات پیچ کلیک کنید.

پیچ چیست؟

پیچ  ابزاری است که در رده اتصال دهنده‌های موقت قرار می‌گیرد. در واقع پیچ  اصلی‌ترین ابزار تشکیل دهنده اتصالات موقت است، بطوریکه به اتصالات موقت،اتصالات پیچی هم گفته می‌شود. با توجه به ماهیت اتصال دهندگی پیچ ، این ابزار دارای کاربردهای بیشماری در تمامی صنایع است. به گونه‌ای که بدون حضور آن‌ها، جهان پیشرفته و صنعتی حال حاضر، قابل تصور نیست.

کافی است نگاهی به اطراف خود بیاندازید تا متوجه اهمیت پیچ و مهره در صنعت و حتی بخش‌های خانگی بشوید. با توجه به گستردگی طیف کاربرد پیچ‌ها، این اتصال دهنده‌ها را در اشکال مختلف، از متریال متفاوت و در سایز‌های متنوعی طراحی و تولید می‌کنند. تا پاسخگوی نیاز کاربردهای مختلف باشند.

روش تولید پیچ و مهره

اگر نگاهی به پیچ‌ها بیاندازید، یقینا با خود فکر می‌کنید که این ساختمان ساده، به ابزارهای خاصی برای تولید نیاز ندارد و یا روش‌ تولید پیچیده‌ای ندارند. اما اینگونه نیست، با توجه به اهمیتی که در صنعت دارد و حساسیت کاربرد این ابزار، در تولید آن‌ها، استانداردهای تعریف شده باید رعایت شود. این استانداردها شامل استاندارد انتخاب مواد اولیه، فرایندهای تولید و سایزبندی پیچ  است. بطورکلی رایج‌ترین فرایند تولید پیچ  شامل مراحل زیر است:

آماده سازی مواد اولیه

مواد اولیه‌‌ای که در ساخت پیچ  مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید ویژگی‌های لازم برای استفاده در این کاربرد را داشته باشند. بنابراین تنها از گروه خاصی از مواد یا متریال در تولید پیچ  استفاده می‌شوند. فلزاتی همچون آهن، فولاد کربنی، استینلس استیل، آلومینیوم و تیتانیوم و پلاستیک‌هایی همچون فنولیک، پلی آمید (نایلون)، پلی اتیلن و پی وی سی، از جمله رایج‌ترین مواد در صنعت پیچ و مهره هستند. پس از انتخاب متریال مناسب، این متریال در پروسه فرآیند کنترل کیفیت قرار می‌گیرند. کنترل کیفیت ورودی مواد اولیه از نظر انطباق با مشخصات فنی Norm Fasteners در فواصل زمانی معینی انجام می شود. در این بازرسی ها علاوه بر کنترل آنالیزهای شیمیایی، خواص ابعادی، فیزیکی و مکانیکی ماده اولیه نیز بررسی می شود.

شات بلاستینگ (Shot Blasting)

پیچ‌ها از مفتول‌ها یا میله‌های فلزی (آهنی، فولادی و…) ساخته می‌شوند. در قسمت شات بلاست که از مراحل ابتدایی تولید پیچ است، سطح میله یا مفتول با پاشش توپ‌های فولادی با سرعت بالا از توربین‌های خاصی به صورت مکانیکی تمیز می‌شود. میله‌هایی که تمیز کردن سطح آنها به پایان رسیده است با اعمال فرآیند پوشش شیمیایی در استخرهای پلیمری به استخرهای خشک کن منتقل می‌شوند. در حوضچه‌های خشک کن، گرمای همگنی اعمال می شود تا پلیمر روی ماده خام خشک و تبخیر شود. پس از فرآیند خشک کردن، یک فرآیند هشپلینگ خودکار با چرخ دستی‌های انتقال انجام می‌شود.

کشش مفتول

پس از تمیزکاری سطحی کلاف‌های مفتول، مفتول‌ها توسط دستگاه فورج کشیده شده و صاف می‌شوند. سپس مفتول‌های کشیده شده در ابعاد مختلف و مطابق با استانداردهای تعریف شده (DIN,ISO) برش داده می‌شوند.

فورج سرد

مواد اولیه که تحت فرآیندهای آنیلینگ، شات بلاست و کشش قرار می گیرند، با شکل دهی سرد در دستگاه‌های چند مرحله‌ای به پیچ تبدیل می شوند. پس از شکل گیری بدنه پیچ از مفتول‌ها، نوبت به اتصال گل پیچ بر روی بدنه می‌رسد. این فرایند هم توسط دستگاه فورج و در سه ضربه انجام می‌شود. در مرحله اول یک یقه مخلوطی روی مفتول زده می‌شود. در مرحله بعد یقه توسط دستگاه پرس به صورت گرد در می‌آید و در مرحله آخر به هندسه مورد نظر (شش وش، گرد، خزینه و… ) می‌رسد. سرعت دستگاه با توجه به هندسه قطعه متفاوت است و سرعت می تواند تا تولید  300 عدد پیچ در دقیقه هم برسد. اتصال دهنده‌های نرمال می‌توانند در قطرهای بین M4 و M24 تولید می‌شوند.

در این مرحله هم باید سایزبندی پیچ از نظر قطر بدنه، قطر گل پیچ، ارتفاع گل پیچ و غیره بر طبق استانداردها، انجام شود.

عملیات ثانویه

در واحد عملیات ثانویه با توجه به نوع پیچ  فرایندهای دیگری همچون دنده زنی یا رزوه کاری پیچ و مهره، نصب مهره و واشر به صورت ماشینی ، شکل دهی انتهای پیچ، شیارکاری و نصب واشر پلاستیکی در صوت لزوم، انجام می شود. فرآیندهای ثانویه به صورت دسته ای کار می کنند.

عملیات حرارتی

در مرحله بعد  محصولات نیمه‌تمامی که شکل‌دهی سرد آنها به پایان رسیده است، برای رسیدن به خواص مکانیکی مطلوب نهایی‌، وارد سیکل عملیات حرارتی که یک کوره پیوسته است، می‌شوند. در این فرآیند با حرارت دادن فولاد به فاز آستنیت در یک اتمسفر کنترل شده و خنک شدن ناگهانی در روغن، تمامی محصولات فولادی به کیفیت 8.8، 10.9 یا 12.9 می رسند. تمام پارامترها به طور خودکار کنترل می شوند. در تمام فرآیندهای عملیات حرارتی استانداردهای مربوطه بطور کامل باید رعایت شود. برای پیچ‌های بلند که طول آنها بیش از ده برابر قطر پیچ است، عملیات حرارتی می تواند تأثیری بر بازگشت فولاد به شکل گرد سیم فولادی اصلی داشته باشد. بنابراین، اغلب باید یک فرآیند صاف کردن اعمال شود.

پرداخت سطح

انتخاب پرداخت‌های نهایی سطح با توجه به کاربرد پیچ و نیازهای آن کاربرد تعیین می‌شود. نگرانی اصلی برای اتصال دهنده‌های فلزی مقاومت در برابر خوردگی آن‌ها است. پیچ و مهره‌های فولادی و آهنی دارای مقاومت به خوردگی ضعیفی هستند و در محیط‌های مرطوب و  شیمیایی و خورنده، دچار خوردگی یا زنگزدگی می‌شوند. بنابراین یک مرحله فرایند پوشش دهی در مراحل پایانی کار یعنی مرحله پرداخت سطحی، بر روی این گروه از پیچ  انجام می‌شود. در این مرحله یک پوشش روی اندود  از طریق عملیات گالوانیزه کردن که روشی رایج برای پوشش دهی فلزات از جمله آهن و فولاد است، بر روی سطح پیچ اعمال می شود.

در مراحل آخر که جز مراحل پرداخت سطحی است، برای حذف لبه‌های تیز پیچ  که در حین قالب گیری و تولید ایجاد شده‌اند، سطح پیچ  پولیش شده یا سنباده کشیده می‌شود. در نهایت پیچ وارد مرحله کنترل کیفیت می‌شود. در این مرحله با هدف کنترل و بررسی خواص مختلف پیچ ، از جمله بررسی خواص مکانیکی آن، تست‌های مختلفی بر روی پیچ  انجام می‌شود. تست کشش، تست سختی، تست ضربه، بررسی مقاومت در برابر خوردگی، کنترل ابعاد و… تست‌های مرحله کنترل کیفیت پیچ و  هستند.

بزرگترین تولیدکننده پیچ در ایران

فرایند توضیح داده شده در قسمت قبلی، فرایندی است که اغلب مجموعه‌های تولیدی از جمله بزرگترین تولید کننده پیچ و مهره در ایران، برای تولید پیچ و مهره با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی از آن استفاده می‌کنند.

مجموعه صنعتی سات پیچ به عنوان بزرگترین تولیدکننده پیچ در ایران و از معتبرترین مراکز تولید و عرضه انواع  پیچ و مهره، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز در سراسر کشور است. با مراجعه به سایت سات پیچ، در بخش محصولات سایت، می‌توانید انواع اتصال دهنده‌هایی که در این مرکز عرضه می‌شوند را ببینید. برای هر محصولی، اطلاعاتی در خصوص آن داده شده است. با کلیک بر روی محصول موردنظر خود، می‌توانید این اطلاعات را مشاهده و مطالعه کنید. با توجه به نوسانات بازار، در بخش توضیحات محصولاتف قادر به درج قیمت پیچ و مهره نیستیم. برای استعلام قیمت پیچ و مهره مورد نظر خود، با پشتیبانی مجموعه سات پیچ تماس بگیرید.

کارشناسان سات پیچ، در ساعات کاری آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه راهنمایی و مشاوره برای انتخاب پیچ و مهره مناسب با شرایط و نیازهای هر کاربرد هستند. فروش انواع پیچ 8.8 – 10.9 و 12.9 با قیمت مناسب در فروشگاه اینترنتی سات پیچ

خروج از نسخه موبایل