تاثیر خرید بک لینک دائمی در سئو

محتوای خبر پنهان کن

بک لینک چیست ؟ تاثیر بک لینک روی سئو سایت

بک لینک چیست ؟

به زبان ساده، هنگامی‌که یک وب‌سایت به یک وب‌سایت دیگر لینک می‌دهد، یک بک لینک ساخته شده است. به بک لینک، inbound link یا «لینک ورودی» هم گفته می‌شود، زیرا باعث می‌شود که مردم «وارد» سایت ما شوند.  External link یا «لینک خارجی» هم یکی دیگر از عناوین بک لینک است و علت این نامگذاری آن است که کاربران به «خارج» از وب‌سایتی که در آن حضور دارند هدایت می‌شوند.

border bs:0 bc:#000000 ps:0 pc:#eeeeee es:0 ec:#000000 ck:500d02a4f1f1d7497340cc586896bf11

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی داخلی و خارجی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مهمترین بخش سئو خارجی را تشکیل می‌دهند. کیفیت پیوندهای داخلی و پیوندهای خارجی وب سایت شما می‌تواند مستقیماً بر میزان خوب یا ضعیف قرار گرفتن صفحه شما در نتایج یک موتور جستجو تأثیر بگذارد.

لینک سازی داخلی به لینک‌هایی اطلاق می‌شود که کاربر را به صفحه دیگری در همان دامنه هدایت کند. استفاده از لینک‌های داخلی باعث می شود محتوای مربوطه در سراسر سایت شما متصل شود و کاربران را قادر می‌سازد صفحات وب سایت شما را بهتر مرور کنند.

از همه مهمتر، لینک سازی داخلی به ایجاد سلسله مراتب اطلاعات و گسترش قدرت رتبه بندی سایت کمک می‌کند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را جستجو کنند، باید دارای یک شبکه لینک سازی منسجم باشد تا عنکبوت‌های موتور جستجو بتوانند صفحات منفرد وب سایت شما را بیابند و آنها را در پایگاه داده خود ذخیره کنند. بنابراین لینک سازی داخلی پتانسیل رتبه بندی وب سایت شما برای هر صفحه را افزایش می‌دهد.

اما لینک سازی خارجی شامل لینک‌هایی می‌شود که از سایت ما به سایتی با دامنه دیگر و یا برعکس لینک داده شده باشد. که در ادامه درباره بک لینک‌ها و نحوه‌ی به کار بردن آنها صحبت می‌کنیم.

تاثیر بک لینک در سئو سایت

همانطور که گفتیم، زمانی که یک وب سایت در بخشی از محتوای خود به وب سایت دیگری اشاره می‌کند (همراه با لینک آن وب سایت)، این عمل اصطلاحا بک لینک نامیده می‌شود. این لینک باید یک لینک قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را به عنوان بک لینک شناسایی کنند.

بک لینک یکی از عناصر مهم در اصول سئو محسوب می‌شود. وقتی وبسایتی به صفحه‌ای از سایت ما لینک می‌دهد درواقع به موتورهای جستجو می‌گوید: “این محتوا ارزشمند ، معتبر و مفید است”. گوگل و سایر موتورهای جستجوی مهم بک لینک‌ها را برای وبسایت ما “امتیاز مثبت” در نظر می‌گیرند. صفحاتی که بک لینک‌های بیشتری داشته باشند دارای رتبه بندی ارگانیک بالاتری در موتورهای جستجو هستند.

متخصصان سئو معتقدند که بک لینک های با کیفیت بالا، عوامل تعیین کننده ای برای SEO هستند که به شما کمک می‌کند رتبه وب سایت خود را در نتایج موتور جستجو بهبود دهید. علاوه بر این، بک لینک ها باید در سایت‌های دارای محتوای مرتبط باشند. و حتما مهم است که این سایت‌ها معتبر و پربازدید باشند و رتبه و اعتبار دامنه بالایی داشته باشند. هرچه بک لینک‌ها باکیفیت‌تر باشند، رتبه بندی وبسایت شما بالاتر خواهد رفت.

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو و تاثیرات آن‌ها

به طور کلی لینک‌ها به دو دسته‌ی فالو (follow) و نوفالو (nofollow) تقسیم می‌شوند که تفاوت‌هایی هم بایکدیگر دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بک لینک‌ها به طور پیش‌فرض «فالو» هستند، به این معنی که لینک دهنده اعتبار لینک و سایت ما را تایید می‌کند.

در یک لینک فالو هیچ مشخصه‌ی خاصی در کد دیده نمی‌شود و ظاهر لینک به شکل عادی خود باقی مانده است. لینک‌های فالو همان لینک‌هایی هستند که از دید گوگل ارزشمندند و می‌توانند بر رتبه وب‌سایت اثر بگذارند و ما در سئو وب‌سایت به آنها نیاز داریم!

از طرف دیگر، لینک‌های «نوفالو» (nofollow) را داریم که گوگل برای آن‌ها تقریبا هیچ ارزشی قائل نیست. تفاوت لینک فالو و نوفالو در ساختار آن است. زمانی یک لینک نوفالو ایجاد می‌شود که در ساختار لینک عبارت rel=nofollow درج شده باشد. یعنی تنها با افزودن این عبارت به یک لینک فالو می‌توانید آن را به یک لینک نوفالو تبدیل کنید. با این کار به موتورهای جستجو می‌گویید که هیچگونه تایید یا عدم تاییدی روی لینک قرار داده شده ندارید. درکل در بسیار از موقعیت‌ها، استفاده از لینک نوفالو می‌تواند به جهت جلوگیری از پنالتی گوگل موثر باشد.

‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی، نظرات وبلاگ‌ها و بک‌لینک‌های ویکی‌پدیا همگی نوفالو هستند.

طبیعتاً ازآنجایی‌که فقط لینک‌های فالو ارزش وب‌سایت منبع را به وب‌سایت لینک شده انتقال می‌دهند، پس برای بهبود سئوی وب‌سایت‌های خود باید به دنبال گرفتن بک‌لینک‌های فالو باشید. درعین‌حال، اینکه فقط لینک‌های فالو داشته باشید می‌تواند از دید موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. درواقع، لینک‌های نوفالو هم می‌توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه شما تأثیر بگذارند!

تاثیر Anchor text در بک لینک و سئو

Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک پیوند لینک است. در مرورگرهای مدرن ، اغلب آبی و زیر خط دار است. که می‌توان این خصوصیات را تغییر داد.

برخی افراد  انکر تکست را با نام های متن لینک یا عنوان لینک نیز می‌شناسند. کلمات موجود در متن یک لینک به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع فعالیت یک سایت را بهتر بشناسد و آن را در نتایج جستجو نشان دهند.

لینک‌های موجود در متن به موتورهای جستجو می‌گویند زمانی که کاربران عبارتی که در انکر تکست ذکر شده را جستجو می‌کنند؛ وب‌سایتی که به آن لینک شده را بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت می‌داند.

زمانی از یک صفحه‌ی مشخص چندین لینک برای یک صفحه دریافت می‌کنید بهتر است فقط یکی از آنها که انکر تکست هدفمندتری دارند فالو باشد و دیگر لینک‌ها نوفالو شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان از عناوین عمومی مانند “کلیک کنید” یا ” ادامه مطلب ” در لینک‌های خود استفاده نکنید. و بجای آنها از ” کلمه کلیدی“؛  “کلمه کلیدی به همراه متن دیگر“؛ “ نام وب‌سایت” (متن حاوی نام برند)؛ “آدرس وب‌سایت“؛ “نام برند” و… استفاده کنید.

عوامل موثر بر کیفیت بک لینک

بک لینک‌ها ابزار  تاثیر گذاری در بهینه یا کمینه(!) سازی رتبه سایت به حساب می‌آیند و همانطور که بک لینک های خوب قادر هستند سئو سایتتان را بهتر کنند, در مقابل بک لینک های بد می‌توانند به سئو سایتتان آسیب برسانند. با توجه به اهمیت این موضوع مواردی را بیان می کنیم که به کمک آن بتوانید این دو را از هم تشخیص دهید.

به طور مختصر و مفید می‌توان گفت لینکی که به درخواست شما در سایتی قرار داده شده و یا بابت آن هزینه ای پرداخت کردید لینک نسبتا بد به حساب می‌آید و در مقابل، لینک خوب به لینک هایی گفته می‌شود که کاربران به میل خودشان در سایت خود قرار می‌دهند. بنابراین از ویژگی‌های لینک بد به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

    لینک به صفحه اصلی: اگر تمام بک لینک ها به صفحه خانه سایت شما باشد و به مطلب یا مقاله خاصی از صفحه شما لینک داده نشود، این بک لینک‌ها بد به حساب می‌آیند.

    لینک شدن سایت از سایت‌های ضعیف و با رتبه پایین: لینک شدن از سایت‌های بی‌کیفیت و یا اسپم شده نه تنها رتبه سایتتان را افزایش نمی‌دهد بلکه به آن آسیب جدی وارد می‌کند .

    لینک شدن مکرر‌Anchor text وب سایت: زمانی که بابت بک لینک ساییتان هزینه‌ای را می‌پردازید، انتظار دارید مدیر سایت آدرس سایت شما را مکررا قرار دهد. اما باید توجه داشته باشید که بک لینک‌های گرفته شده به این صورت خوب نیست. لینک دادن به وب سایتی دیگر به ازای یک کلمه کلیدی هم نتیجه مشابه را به دنبال دارد.

بنابراین بک‌ لینک‌هایی که به صورت طبیعی توسط نویسنده یا مدیر سایت به سایت شما با یک متن و عبارت مرتبط به سایت شما ایجاد شده باشند بک‌ لینک با کیفیت نامیده می‌شود. این بک‌ لینک‌ها نباید از سایت‌های اسپم بیایند، نباید تعداد لینک‌های خروجی آن سایت بسیار زیاد باشد، نباید از سایتی با اعتبار بسیار پایین که شبیه اسپم است بیاید، نباید سایت لینک دهنده با سایت شما از نظر ارتباط موضوعی خیلی غریبه باشد و…

چگونه بک لینک طبیعی بگیریم ؟

به طور کلی می‌توان گفت بک لینک طبیعی لینکی است که خود به صورت طبیعی ایجاد شده باشد و باعث بهبود جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو شود.

راه‌های متفاوتی برای بدست آوردن و یا ساختن بک لینک وجود دارد که طبیعی بودن آن بسته به معیارهایی چون اعتبار دامنه، کیفیت محتواهای ارائه شده، زمان ساخت لینک، سن دامنه، تعداد لینک خروجی، آدرس آی پی سایت و … دارد.

1 – رپورتاژ آگهی

موثرترین روش برای ایجاد بک لینک طبیعی استفاده از رپورتاژ آگهی است که با رعایت نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد، در کنار بدست آوردن لینک طبیعی می‌تواند منجر به تبلیغ برند و کالای شما در وبسایت‌های مختلف شود و با خیال راحت می‌توانید از اعتبار بک لینکی که به سایت شما داده می‌شود استفاده کنید و در نتایج موتورهای جستجو پیشرفت کنید.

نکات مهم در خرید رپورتاژ آگهی

پر بازدید بودن : سعی کنید رپورتاژ آگهی را از سایت‌های پربازدید که رتبه الکسا خوبی دارند خریداری کنید که در کنار اعتبار لینکی که به سایت شما می‌دهد باعث بدست آوردن ورودی کاربر نیز شود که برای سایت شما اهمیت زیادی دارد.

دائمی بودن لینک : اطمینان از دائمی بودن لینک خیلی مهم است چون اگر لینک حذف شود اعتباری که به سایت شما داده شده بود از بین خواهد رفت.

بازه زمانی : اگر قصد دارید چندین رپورتاژ خریداری کنید باید بازه‌های زمانی مناسبی را انتخاب کنید و نباید در فاصله زمانی کوتاه چندین رپورتاژ خریداری کنید که باعث لو رفتن لینک خریداری شده و درنتیجه اسپم توسط گوگل می‌شود.

اعتبار دامنه : اعتبار دامنه سایتی که از آن اقدام به خرید رپورتاژ آگهی می‌کنید را چک کنید که دارای اعتبار دامنه بالایی باشد و اعتماد موتورهای جستجو به آن زیاد باشد که این اعتماد را با چند جستجو می‌توانید از نتایج موتورهای جستجو متوجه شوید که به کدام سایت اعتماد بیشتری دارد.

محتوای مناسب : استفاده از محتوای مناسب و یکتا در رپورتاژ آگهی خیلی موثر است و باعث ایجاد نتایج بهتر می‌شود. اگر چندین رپورتاژ خریداری می‌کنید حتما توجه داشته باشید که محتواهای متفاوتی داشته باشند.

تعداد لینک : لینک های ایجاد شده در هر رپورتاژ نباید بیشتر از 4 الی 5 لینک باشد چون هرچقدر لینک بیشتر شود، هم ارزشی که به هر لینک داده می‌شود کمتر خواهد شد و هم باعث مشکوک شدن موتورهای جستجو به لینک‌ها می شود و نکته دیگر که مهم است اینکه نباید به یک صفحه چند لینک داده شود.

رتبه بالا در کلمات کلیدی هدف : سعی کنید رپورتاژ آگهی را از سایتی که در کلمه کلیدی مورد نظر شما جایگاه مناسبی در نتایج موتورهای جستجو دارد خریداری کنید.

2 – شبکه‌های اجتماعی

هرچند شبکه‌های اجتماعی ممکن است تاثیر مستقیمی در نتایج موتورهای جستجو نداشته باشد ولی با فعالیت موثر در شبکه‌های اجتماعی باعث پخش شدن لینک‌های سایت خود به صورت طبیعی می‌شوید.

3 – تولید محتوای باکیفیت

به احتمال زیاد این جمله که محتوا پادشاه است را شنیده باشید و واقعا هم محتوا نقش خیلی کلیدی در رتبه‌بندی شما در نتایج موتورهای جستجو بازی می‌کند و شما با تولید و بازاریابی محتوا خوب باعث می‌شوید دیگران به شما لینک دهند که این خود از طبیعی‌ترین روش‌ها برای دریافت بک لینک است.

4 – پست مهمان

ایجاد پست مهمان در سایت‌هایی که اجازه نوشتن مطلب را می‌دهند می تواند به گرفتن بک لینک و بهبود رتبه شما کمک کند.

5 – انجمن‌ها

لینک سازی در انجمن‌ها با توجه به اینکه به صورت رایگان است، می‌تواند مقداری به ما در بهبود نتایج در موتورهای جستجو کمک کند.

آیا گرفتن بک لینک سئو کلاه سفید است ؟

سئو کلاه سفید به مجموعه‌ای از تکنیک‌های بهینه سازی سایت گفته می‌شود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، مطابقت دارد. در سئو یا بهینه‌سازی کلاه سفید سعی می‌کنیم با حفظ شرایط و قوانین و تکنیک‌هایی که از جانب گوگل تعریف شده است، رتبه سایت‌مان را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. دقیقا برعکس اتفاقی که در سئو کلاه سیاه یا روش‌های غیر قانونی سئو رخ می‌دهد.

بک لینک یکی از مواردی است که گوگل در زمان امتیاز‌دهی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و باید نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای داشته باشید. نوع لینک و محتوای لینک (مرتبط بودن یا نبودن آن با مقالات شما) از مواردی است که شما باید آنها را در نظر بگیرید و نکته مهم تر این است که شما باید کاری کنید که به صورت طبیعی لینک دریافت کنید تا سئوی کلاه سفید محسوب شوند. یعنی سایت‌های دیگر به خاطر شناخت شما به میل خود برای‌تان لینک می‌سازند. ممکن است سایت‌های دیگر در پی تبلیغاتی که برای سایت خود انجام داده‌اید شما را بشناسند.

بک لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید می‌توانند در بالا بردن و پایین آوردن اعتبار وب سایت شما دخیل باشند. بالا رفتن و پایین آمدن اعتبار هم به اعتبار سایتی که به شما لینک می‌دهد بستگی دارد.

رپورتاژ آگهی بهتر است یا بک لینک ؟

همانطور که اشاره کردیم رپورتاژ آگهی خود نوعی بک لینک طبیعی و کلاه سفید به حساب می‌آید. و در مقابل بک لینک هایی که خریداری می‌شوند، احتمال آنکه خصوصیات بک لینک‌های باکیفیت را داشته باشند پایین است. پس پیشنهاد ما به شما استفاده از رپورتاژ آگهی است که با یک تیر چند نشان زده باشید! هم بک لینک با کیفیت دریافت می‌کنید هم به تبلیغ برند خود می‌پردازید.

خرید بک لینک قوی و ارزان

اگر می‌خواهید بک لینک تضمینی و موثر و کاربردی داشته باشید، بطور کلی لینک گرفتن از سایت های ضعیف و با آتوریتی پایین را فراموش کنید. پیشنهاد ما خرید بک لینک دائمی و قوی با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی از طریق پلتفرم تریبون است. با کمترین هزینه می‌توانید بک لینک‌های باکیفیت را از این سایت خریداری کنید.

خرید بک لینک و تاثیر آن روی سئو سایت

این روزها حرف از خرید بک لینک ارزان ، بک لینک طبیعی، دائمی و … بسیار زیاد شده است. دسته از افراد می گوییند اقدام به خرید بک لینک کنید، دسته دیگری می گویند خرید آن برای سایت ضرر دارد. در این میان این مدیران سایت ها هستند که دچار سردگی می شوند. اگر در گوگل در رابطه با موضوع backlink جستجویی داشته باشید شاهد این گفته من خواهید بود.

در ادامه این مقاله میپردازیم به موضوع اینکه بک لینک بخریم یا نخریم و همچنین تاثیر بک لینک روی سئو سایت را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با متخصص سئو و بهینه سازی وبسایت های اینترنتی همراه باشید.

خرید بک لینک

قبلا در مقاله لینک بیلدینگ چیست اشاره ای به موضوع بک لینک هم داشتیم. لینک هایی که از یک سایت دیگر به سایت ما داده می شود را به اصلاح بک لینک یا لینک سازی خارجی می گویند. حال برخی از سایت ها در برابر دریافت هزینه های خاصی حاضر می شوند لینک سایت شما را داخل سایت خودشان قرار دهند، که به این عمل خرید بک لینک گفته می شود.

    گرفتن لینک از دیگر سایت ها و افزایش لینک های مفید به سایت خود یکی از تاثیرگذارترین روش های افزایش رتبه و جایگاه سایت در موتورهای جستجو می باشد.

در مقاله آموزش سئو رایگان سایت اشاره کردم که یکی از الگوریتم های اصلی گوگل بک لینک می باشد اما باید توجه داشته باشید که نباید هر بک لینکی را برای سایت خود ایجاد کنید. تصور کنید یک مقاله مفید در سایت شما وجود دارد. کسی بدون اینکه شما اطلاع داشته باشید مقاله شما را کپی کرده و در انتهای آن به سایت شما به عنوان منبع لینک می دهد.

در این صورت شما یک بک لینک کاملا طبیعی دریافت کنید. اما اگر سایت لینک دهنده اسپم یا مشکلات خاصی از نظر گوگل داشته باشد به سایت شما آسیب خواهد زد. به همین دلیل هر بک لینکی برای سایت مفید نیست.

بک لینک طبیعی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

زمانی که شما به صورت کاملا طبیعی از سایت دیگری به سایت خود لینک دریافت می کنید، به این مورد لینک سازی به اصطلاح بک لینک طبیعی می گویند. دقیقا مثال بالا که ممکن است کسی به مقاله شما که مفید بوده به عنوان منبع لینک دهد. یا کسی داخل یک انجمن برای پرسش یا ارسال لینک مقالات برای دوستان خود سبب ایجاد بک لینک برای سایت شما شود. در این روش ها شما دخالتی در تولید آن لینک ها داشته اید، بنابراین کاملا طبیعی هستند.

تصور کنید سایت شما بسیار بزرگ است. یا اگر هم زیاد بزرگ نیست حداقل دارای مقالات فوق العاده کامل و مفیدی می باشد. حال اگر وبسایت های خبری بزرگ به عنوان یک مرجع یا منبع خودشان به شما لینک دهند چه تاثیر خوبی روی سئو سایت شما خواهد داشت. این نوع لینک ها بسیار مفید هستند و هیچ مشکلی برای سایت ایجاد نمی کنند. البته اگر سایت مورد نظر اسپم نباشد.

گوگل قادر است تا جایی که می تواند لینک های طبیعی را تشخیص دهد. بنابراین با مشاهده لینک های شما در سایت های مختلف که به صورت بک لینک طبیعی گرفته شده اند، به سایت شما ارزش بیشتری قائل خواهد شد.

بک لینک دائمی چیست و تاثیر آن روی سئو؟

برخی وبسایت هایی که در کار خرید بک لینک فعالیت می کنند، شعارهایی مثل بک لینک دائمی داخل سایت خود قرار می دهند. خرید بک لینک برای بازه زمانی خاصی می باشد. مثلا خرید 50 لینک به مدت 1 ماه، 2 ماه ، 3 ماه و … وقتی مدت زمان خرید بک لینک شما کوتاه باشد، یکی از روش هایی که گوگل متوجه موضوع خرید لینک خارجی می شود.

از این رو بعضی سایت ها یک سری بک لینک ها را به صورت دائمی می فروشند. این بک لینک ها بیشتر از طریق انجمن ها، بخش ارسال نظرات سایت ها، صفحه پروفایل کاربری در سایت های مختلف و … که خود شما هم می توانید این کارها را انجام دهید.

وقتی لینک ها دائمی باشند و هرگز پاک نشوند در صورت مناسب بودن تاثیر خوبی روی سئو سایت خواهند داشت، اما تعداد زیاد آنها مضر است و نباید زیاده روی کنید. مثلا اگر 50 لینک دائمی بخرید کمی داستان مشکوک است. سایت خود را در نظر بگیرد چه رتبه ای دارید؟

فکر میکنید سایت شما در طول یک ماه در صورت دریافت لینک طبیعی چه تعداد لینک بتواند جذب کند؟ فهمیدن این مسائل برای گوگل مثل آب خوردن است. پس وقتی میبیند شما تعداد زیادی لینک حتی در صورت طبعی بودن دریافت کرده اید باز هم جریمه خواهید شد.

    برای اینکه به صورت آفلاین بتوانید از مقالات سئو بهره مند شوید می توانید از طریق بخش کتاب سئو انواع کتاب های مربوط به سئو و بهینه سازی کردن سایت را به صورت رایگان دانلود کنید.

بک لینک ارزان چیست و دلیل نام گذاری آن چیست؟

حتما داخل نتایج گوگل یا سایت های زیادی جمله خرید بک لینک ارزان را دیده باشید. برخی فکر می کنند این نوع لینک ها متفاوت هستند. در حالی که همه سایت های فروش بک لینک یکی بوده و همه آنها تعدادی سایت دارند که با قرار دادن لینک مشتریان خود داخل آنها به صورت ماهانه هزینه دریافت می کنند.

به همین دلیل است که بعضی از این سایت ها برای جذب مشتری بیشتر هزینه خرید را کاهش می دهند که افراد زیادی را به سمت خود جذب کنند. اما واقعا دردسر و مشکل ساز هستند.

چه افرادی می گویند بک لینک بخرید ؟

وبسایت های بسیاری در زمینه خرید و فروش بک لینک فعالیت می کنند. تعداد این سایت ها کم نیست. ممکن است لینک بعضی از این سایت ها واقعا خوب باشد اما در اصل اکثر آنها آنقدرها هم خوب نیستند. این دسته از افراد به مدیران سایت ها پیشنهاد می کنند که لینک های ما طبیعی بوده و تاثیر مثبت روی سئو سایت خواهد گذاشت. علاوه بر فروشندگان بک لینک دسته دیگرای از افراد وجود دارند که به اصطلاح سئوکارهای تازه کار هستند. این دسته هم به دلیل عدم تسلط کامل به مبحث سئو و بهینه سازی در انتخاب و خرید بک لینک دچار مشکل شده و اشتباه می کنند.

دسته دیگری از افراد هم وجود دارند که از آپدیت ها و الگوریتم های گوگل مطلع نیستند. در گذشته خرید بک لینک با وجود اسپم بودن تاثیر مثبت روی سایت داشت اما امروزه داستان کاملا فرق می کند. گوگل بسیار هوشمند شده و قادر است لینک های با کیفیت را تشخیص دهد.

چه افرادی با خرید بک لینک مشکلی دارند؟

اکثر سئوکاران ماهر و کار کشته با موضوع خرید بک لینک به طور 100 درصد مخالف هستند. این افراد با الگوریتم ها و آپدیت های جدید اطلاعات خود را بروز می کنند. آنها به خوبی می دانند که چه اکثر بک لینک ها به سایت آسیب میزند و ممکن است سایت از جانب گوگل پنالتی و جریمه شود.

دسته دیگری که می گویند بک لینک نخرید، کسانی هستند که آشنایی زیادی با این موضع نداند. یعنی خودشون دقیقا نمیدونم تاثیر بک لینک روی سئو سایت چیه؟ به همین دلیل هیچ پیشنهادی برای خرید بک لینک ندارند.

به هر حال بک لینک بخریم یا نخریم؟

در اصل لینک های خارجی یا به اصطلاح لینک بیلدینگ خارجی روی سئو تاثیر خوبی دارد. حتی گرفتن بک لینک جزو فاکتورهای اصلی سئو وبسایت محسوب می شود. اما همانطور که بالاتر هم گفتم همه لینک های خارجی خوب نیستند. بخصوص خرید بک لینک انبوه که به طور 100 درصد وبسایت را جریمه می کند.

اکثر سایت هایی که مشغول فروش بک لینک هستند سایت های زیادی را در اختیار دارند. حال مثلا با قیمت 500 هزار تومان لینک سایت شما را داخل 100 سایت مختلف قرار می دهند. شما دریافت این تعداد بک لینک بلافاصله پنالتی خواهید شد، اصلا شک نکنید.

فهمیدن خرید بک لینک انبوه این روزها برای گوگل کاری فوق العاده کوچک و جزئی می باشد. به همین دلیل سریعا متوجه می شود که شما برای بهبود جایگاه سایت در گوگل از روش سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید. بنابراین سایت را جریمه کرده و از نتایج حذف می کند.

در میان لینک هایی که این سایت ها می فروشند برخی لینک ها هم می توانند خوب باشند، اما تعداد آنها فوق العاده کم است. من یعنی هادی قربانی به شخصه خرید بک لینک رو اصلا به هیچ وجه ممکن پیشنهاد نمی کنن. سخت ترین و بزرگترین اشتباه ممکن را با خرید بک لینک مرتکب خواهید شد.

روش های خرید بک لینک از سایت های مختلف

روش های مختلفی برای دریافت بک لینک جهت تاثیر روی سئو سایت وجود دارد. اکثر سایت های فروش بک لینک به دلیل اینها مکان لینک ها ثابت هستند توسط گوگل شناسایی می شوند. مثلا همه آنها لینک ها را یا در ستون کناری یا بخش فوتر سایت قرار می دهند. این سایت ها کاملا مضر هستند. هرگز از این سایت ها بک لینک نخرید.

روش دیگری هم وجود دارد به نام رپورتاژ آگهی که جزو بک لینک های طبیعی محسوب می شوند. البته همه رپورتاژها نه برخی از اونها که در سایت های معتبری قرار داده می شوند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

برخی سایت ها وجود دارند که در برابر گرفتن هزینه یک مقاله داخل سایت خود منتشر می کنند که چند لینک داخل آن مقاله به سایت شما داده می شود. مقاله هم توسط مشتری باید نوشته شود. هیچ تفاوتی هم نداد در رابطه با چه موضوعی نوشته شود، اما اکثرا موضوع مقاله درباره زمینه کاری سایتی که رپورتاژ خریداری می کند می باشد.

یک نکته مهم درباره رپورتاژ این است که رپورتاژ دائمی می باشد و هرگز از سایت مورد نظر حذف نمی شود. یکی از معایب بزرگ خرید رپورتاژ آگهی گرفتن بک لینک از طریق رپورتاژ آگهی هزینه بالای آن می باشد.

وبسایت های زیادی خدمات رپورتاژ اگهی دارند. بخصوص سایت های خبری بزرگ که هزینه خرید رپورتاژ از این سایت ها بسیار هم گران می باشد. سایت هایی که برای قرار دادن رپورتاژ آگهی انتخاب می کنید باید بر اساس استاندارد های سئو بررسی شوند که مشکلی برای سایت شما ایجاد نکنند.

امروزه سئوکاران بزرگ از این روش برای لینک سازی خارجی و گرفتن بک لینک برای سایت خود و مشتریان خودشان استفاده می کنند. باید توجه داشته باشید به دلیل اینکه لینک ها از داخل یک مقاله به سایت شما داده می شود گوگل این لینک ها را طبیعی میداند و فکر می کند که سایت شما حتما اطلاعات مفیدی دارد که یک سایت بزرگ به آن لینک داده است. به همین دلیل تاثیر آن روی سئو سایت بسیار زیاد می باشد.

گوگل چگونه متوجه خرید بک لینک می شود؟

همه ما به خوبی میدونیم که گوگل این روز ها بسیار پیشرفته و هوشمند شده. حتی روز به روز هوشمندانه تر هم میشه. فهمیدن موضوع خرید بک لینک برای افزایش رتبه و تاثیر روی سئو سایت کاری بسیار آسان است. البته بعضی مواقع هم دچار اشتباه میشه ولی بعدا دوباره متوجه میشه.

بعضی از روش های خرید بک لینک بسیار ساده هستن که اکثر سایت ها دچار این اشتباه می شوند. من در زیر لیستی از این نوع بک لینک ها رو برای شما لیست کردم. البته سعی شده مواردی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیره نام برده بشه.

بک لینک متنی در سایدبار یا ستون کناری

متاسفانه همه سایت هایی که در خدمات فروش بک لینک ارائه می کنند این مورد را اصلا رعایت نکردن. شما اگر به همه این سایت ها سر بزنید خواهید دید که لینک مشتریان خود را به صورت متنی در ستون کاری سایت قرار داده اند. از آنجایی که همه سایت های ارائه دهنده بک لینک و تبلیغات به این شکل هستند گوگل به راحتی متوجه فروش لینک توسط آنها می باشد.

روش دیگری که سبب می شود گوگل به این موضوع پی ببرد تعداد زیاد لینک ها می باشد. مثلا ما میبینیم که این سایت ها تا 50 لینک را در ستون کناری خود قرار می دهند. هر ماه یا هر چند ماه یکبار هم لینک ها تغییر می کنند. پس کاملا داستان برای گوگل مشخص هست. این نوع لینک ها را اگر بخرید ضربه بزرگی به سایت خود وارد کرده اید.

بک لینک متنی در فوتر

نوع دیگری از افراد هستند که اقدام به خرید بک لینک از فوتر سایت می کنند. همانند سایدبار برخی سایت ها کلیه لینک ها را در بخش فوتر سایت میچینند. تصور کنید وقتی 50 لینک خارجی در بخش فوتر باشد، آن هم چند وقت یبار لینک ها تغییر کنند. فهمیدن این قضیه برای موتور جستجوی قدرتمندی مثل گوگل اصلا کاری ندارد. به همین دلیل یکی از روش های اشتباه در خرید لینک بیلدینگ مربوط به این نوع لینک ها می شود.

بک لینک بنر در سایت بار ، هدر و ثابت

نوع دیگر از تبلیغات وجود دارند که با نام تبلیغات بنری شناخته می شوند. این نوع تبلیغات خطر کمتری نسبت به تبلیغات متنی دارد. اما باید حواستان باشد که کوچکترین اشتباه در این روش بک لینک گیری و تبلیغات می تواند خطرساز هم باشد.

سایت هایی که خدمات تبلیغات بنری ارائه می دهند اکثر گوشه کناره های سایت را پر از تبلیغات با سایز های مشخص کرده اند. مثلا در ستون کناری بنرهای 120*120 یا 240*240 قرار می دهند. یک سری سایز بنرهای تبلیغاتی واقعا نشان دهنده تبلیغاتی بودن آنها می باشد.

از آنجایی که این سایت ها برای کسب درآمد بیشتر از این طریق اقدام به قرار دادن تعداد زیادی بنر داخل سایت خود می کنند. وقتی تعداد لینک های خروجی زیاد می شود، گوگل به این سایت شک می کند. از طرفی به دلیل اینکه هر ماه تعداد زیادی از این بنرها تعویض می شوند سبب زوم گوگل روی این سایت شده. با متوجه شدن این قضیه سایتی که از آن لینک متنی یا بنر خریداری کرده اید، از جانب گوگل اسپم شناخته خواهد شد. و در این صورت برای شما علاوه بر اینکه مفید نخواهد بود بلکه به سایتتان آسیب هم میزند.

بک لینک از سایت های روی یک سرور

یکی دیگر روش های تشخیص خرید بک لینک توسط گوگل مربوط به IP سایت های لینک دهنده می باشد. اکثر سایت هایی که بک لینک می فروشن یک سرور تهیه کرده و همه سایت ها را روی یک سرور قرار می دهند. با این کار آی پی همه سایت ها یکی خواهد بود. بنابراین وقتی شما از کل سایت های روی یک سرور بک لینک بگیرید برای سایت خودتون، گوگل متوجه میشه شما بک لینک خریداری کرده اید.

    پس حواستون باشه که با انجام این کارهای اشتباه به کسب و کار اینترنتی خودتون اطمه نزنید.

داستان خرید بک لینک یا لینک سازی چیست ؟

موضوع دیگری که در این رابطه وجود دارد و اکثر افراد را به شک و تردید می اندازد مربوط به موضوع خرید بک لینک یا لینک سازی می باشد. اکثر سئوکارها یا کسانی که با خرید بک لینک موافق نیستند می گویند نباید بک لینک بخرید باید بک لینک بسازی یا به اصلا لینک سازی کنید. منظور این دسته از افراد چیست ؟ خب منظور اینها همان قرار دادن لینک در سایت های دیگر می باشد تا بتوانیم برای سایت خود لینک خارجی دریافت کنیم. اما با کمی تفاوت که این تفاوت بسیار مهم و حیاطی هست.

لینک سازی یعنی شما خودتان به صورت دستی برای سایت خودتان بک لینک بگیرید. مثلا داخل یک انجمن عضو شده و در آنجا داخل صفحه پروفایل خود و در امضای انجمن لینک سایتتان را قرار دهید. فرضا می توانید داخل سایت About.me برای خود یک حساب کاربری ایجاد کرده و به سایتتان لینک دهید. روش های زیادی وجود دارند. فرضا شبکه های اجتماعی که امکان قرار دادن لینک را دارند. حتی برخی مواقع می توانید از طریق ارسال نظر داخل سایت سایت ها برای خودتان بک لینک طبیعی دریافت کنید.

دریافت بک لینک از سایت های معتبر با رنک بالا

مورد مهم دیگر در رابطه با لینک سازی مربوط به سایت های معتبر با رنک بالا می باشد. در این روش علاوه بر اینکه بک لینک ها طبیعی به نظر می رسند، بلکه شما خودتان می توانید فقط سایت هایی که معتبر هستند از آنها لینک دریافت کنید. در این صورت باثیر بک لینک روی سایت شما بسیار زیاذ خواهد شد.

 اما تصور نکنید می توانید همین حالا برید و کلی لینک طبیعی برای سایت خود جمع کنید. اگر لینک سازی شما بدون برنامه و تعداد زیاد باشد در کمترین زمان ممکن گوگل متوجه لینک سازی و گرفتن بک لینک برای افزایش رتبه سایت توسط شما خواهد شد. در نتیجه سبب جریمه شدن سایت خود می شوید.

نتیجه گیری از گرفتن بک لینک

خرید بک لینک و تاثیر آن روی سئو سایت را با هم مورد بررسی قرار دادیم. فهمیدیم که لینک ها می توانند مفید یا مضر باشند. اما در اکثر مواقع مضر بوده و به سایت آسیب میزنند. با موضوع لینک سازی به جای خرید بک لینک آشنا شدیم. متوجه شدیم که اگر خودمان از دیگر سایت ها به صورت دستی لینک دریافت کنیم برای گوگل طبیعی تر می باشد. اما با این وجود ممکن است با زیاده روی و عدم رعایت اصول لینک سازی سبب جریمه سایت خود شوید.

هرگز بدون آشنایی با موضوعات خرید بک لینک و حتی لینک سازی اقدام به انجام اینکار نکنید. این موضوع به قدری حساس می باشند که آینده کسب و کار شما به آن بستگی دارد. بهتر است قبل از انجام هر کاری در صورت عدم آشنایی از یک متخصص سئو یا شخصی که به این موضوع تسلط کافی دارد مشاوره بگیرید.

خرید رپورتاژ آگهی https://tesmino.com/reportage/

خروج از نسخه موبایل