بهترین قرص لاغری برای کم کاری تیروئید

کاهش سطح فعالیت های بدنی افراد در زندگی مدرن امروزی سبب شده است که بسیاری از افراد حتی کودکان با اضافه وزن مواجه بوده و به همین دلیل به دنبال روش‌های مختلفی برای کاهش وزن و بهترین متخصص تغذیه باشند. علاوه بر این مشکلاتی از قبیل کم کاری تیروئید نیز می تواند به نوبه خود موجب افزایش وزن افراد شود. اما با توجه به مضررات متعدد قرص های لاغری شیمیایی، بسیاری از افراد تمایلی به مصرف آن ها نداشته و به دنبال روش‌هایی طبیعی برای کنترل وزن خود هستند. در چنین شرایطی، استفاده از محصولات لاغری گیاهی و یا مکمل های دارویی طبیعی روشی مطمئن و کارآمد برای کاهش وزن است.

اگر خود و یا یکی از نزدیکانتان با کم کاری تیروئید مواجه باشید احتمالا نام قرص لووکسین (لووتیروکسین) را قبلا شنیده اید. این قرص از لحاظ ساختاری شیمیایی شباهت زیادی به یکی از هورمون های بدن با نام تیروکسین یا T4داشته و به همین دلیل در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید به منظور برقراری تعادل طبیعی هورمون های بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

اما یکی از سوالات بحث بر انگیز در میان بسیاری از افراد این است که آیا قرص کم کاری تیروئید لووتیروکسین باعث لاغری میشود؟ پاسخ این است که هورمون های تیروئید نقش مستقیمی در سوخت و ساز مواد غذایی مصرفی دارند و بنابراین هر ماده ای که موجب برقراری تعادل طبیعی این هورمون ها شود می تواند نقش کمک کننده ای در ایجاد وزن مناسب داشته باشد. قرص لووتیروکسین نیز به عنوان دارویی متداول در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید می تواند موجب تنظیم سرعت سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن شود.

قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید

با مصرف برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان به کنترل ترشح هورمون تیروئید کمک کرده و نقش موثری در کاهش وزن و لاغری داشت:

ویتامین های گروه B

همه ویتامین‌های گروه B عملکرد غده تیروئید را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین مکمل یا قرصی که تمامی ویتامین‌های گروه ب را در خود جای داده باشد، یک قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید می‌تواند باشد. از میان ویتامین‌های ب، ویتامین B2، B3، B6 و B12 نقش مهم‌تری در عملکرد تیروئید دارند.

: کمبود این ویتامین در تولید و ترشح هورمون تیروئید اختلال ایجاد می‌کند.

: سطح هورمون تیروئید را در حالت تعادل نگه می‌دارد.

: بدون این ویتامین غده تیروئید نمی‌تواند از عنصر ید به طور موثر استفاده نماید.

: کم کاری تیروئید با اختلال در گوارش، جذب ویتامین B12 را کاهش می‌دهد.

با توجه به موارد عنوان شده بهتر است مبتلایان به کم کاری تیروئید در رژیم غذایی خود حتما از مواد غذایی حاوی ویتامین‌های فوق یا استفاده کنند.

ویتامین D

مطالعات نشان داده است که مصرف موجب افزایش سطح TSH در مبتلایان به کم کاری تیروئید می‌شود. همچنین کمبود ویتامین دی می‌تواند تاثیر لووتیروکسین (داروی کم کاری تیروئید) را در مصرف کنندگان کاهش دهد. بنابراین در صورت ابتلا به کمکاری تیروئید سعی کنید با قرار گرفتن در زیر نور خورشید به مقدار کافی سطح ویتامین دی را در بدن خود افزایش دهید و یا از مواد غذایی حاوی این ویتامین یا مکمل‌های غذایی کمک بگیرید.

روی

عنصر روی (زینک) در تبدیل هورمون تیروئید T4 به T3 نقش داشته و به بهبود عملکرد غده تیروئید کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی حاوی روی و همچنین سطح T3 را در بدن به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. مصرف روزانه ۸ تا ۱۱ میلی گرم روی برای هر فرد بالغ لازم است. با استفاده از زینک می‌توانید به ارتقا سیستم ایمنی و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن خود نیز کمک کنید.

سلنیوم

عنصر سلنیوم از سنتز تیروئید پشتیبانی می‌کند و در درمان کم کاری تیروئید موثر است. با خوردن مواد غذایی از قبیل ماهی سالمون، ساردین و میگو می‌توانید به تامین سلنیوم مورد نیاز بدن خود کمک کنید. قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید می‌تواند شامل نیز باشد.

مس

عنصر مس تولید هورمون تیروکسین را تحریک کرده و به تعادل ترشح هورمون تیروئید کمک می‌کند. همچنین مس برای سنتز فسفولیپیدها که برای تحریک ترشح تیروئید ضروری هستند نیز لازم است. مس را نیز از طریق خوردن سبزیجات سبز و همچنین مصرف مکمل‌‌ها می‌توانید برای بدن خود تامین نمایید.

امگا ۳

مصرف و روغن ماهی نیز می‌تواند قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید محسوب شود. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف امگا ۳ می‌تواند به عملکرد صحیح غده تیروئید کمک کند. امگا ۳ با کاهش مقدار التهاب در بدن در عملکرد صحیح تیروئید موثر است.

مصرف مواد غذایی حاوی ید

کمبود ید در بدن می‌تواند منجر به کم کاری تیروئید شود بنابراین بدیهی است که با مصرف مواد غذایی حاوی ید می‌توان هم به پیشگیری از بروز کم کاری تیروئید کمک کرد و هم در بهبود این بیماری گامی موثر برداشت. سعی کنید در رژیم غذایی خود حتما از نمک‌های ید دار و غذاهای دریایی استفاده کنید تا بدن شما با کمبود این ماده مغذی روبرو نشود.

نکته: در کنار مصرف هر یک از مکمل‌های غذایی که در قسمت بالا عنوان شدند، هرگز نباید مصرف قرص تیروئید خود را (لووتیروکسین) کنار بگذارید.

راهکارهایی برای لاغری با وجود داشتن کم کاری تیروئید

اگرچه کم کاری تیروئید موجب چاقی می‌شود اما معمولا این افزایش وزن بیش از ۳ تا ۵ کیلوگرم نیست و نباید فکر کنید که در صورت کم کاری تیروئید مثلا ۲۰ کیلو چاق خواهید شد. با این وجود با استفاده از راهکارهای زیر نیز می‌توانید با وجود کم کاری تیروئید به کنترل وزن خود و پیشگیری از چاقی کمک کنید:

رژیم کاهش وزن برای مبتلایان به کم کاری تیروئید

به جز مصرف قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند منجر به لاغری مبتلایان به اختلالات تیروئید شود. غذاهای مفید برای کم‌کاری تیروئید شامل موارد زیر است:

کاهش وزن با چای سبز برای مبتلایان به کم کاری تیروئید

محققان در میان نوشیدنی‌ها چای سبز را یکی از بهترین‌هایی می‌دانند که می‌تواند در کاهش وزن افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید نقش داشته باشد. وقتی تیروئید به اندازه کافی هورمون تولید نمی‌کند، متابولیسم کند شده و موجب می‌شود تا بدن در طی روز مقدار کالری کمتری را بسوزاند. اما چای سبز می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. در ابتدا بسیاری از پژوهشگران اثرات قابل توجه چای سبز در کاهش وزن را مربوط به کافئین می‌دانستند اما با مطالعات بیشتر مشخص شد که ترکیب کافئین و کاتچین که نوعی فلاونوئید است می‌تواند به تجزیه چربی‌ها کمک کرده و خاصیت چربی‌سوزی بسیار چشمگیری را در اختیار بدن قرار می‌دهد.

دقت کنید که اگر چای سبز خود را همراه با قند یا شکر بنوشید، در واقع کالری را افزایش داده‌اید و لاغر شدن را برای خود سخت‌تر کرده‌اید. چای سبز همچنین دارای خواص ضد سرطانی است و بر اساس پاره‌ای از مطالعات می‌توان گفت که در جلوگیری از سرطان تیروئید نیز می‌تواند مفید واقع شود.

گفتار پایانی

کم کاری تیروئید، چاقی و افزایش وزن را در پی خواهد داشت و این خبر برای مبتلایان به این بیماری اصلا خبر خوشایندی نیست. خوشبختانه با مصرف برخی غذاها و مکمل‌ها می‌توان افزایش وزن ناشی از تیروئید را کنترل کرده و به وزن ایده‌آل نزدیک‌تر شد. قرص کاهش وزن برای کم کاری تیروئید می‌تواند شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی باشد که به طور کامل در این مقاله خدمت شما همراهان مثبت سبز معرفی شدند. برای لاغر شدن با وجود داشتن بیماری کم کاری تیروئید از راهکارهای عنوان شده در این مقاله کمک بگیرید و ما را از نظرات خود مطلع نمایید.

منبع:

active.com

youtube.com

خروج از نسخه موبایل