آموزش بازی حکم دو نفره انلاین

آموزش حکم ۲ نفره : همه قوانین پاسور دو نفره + لینک دانلود حکم آنلاین

بازی انلاین حکم یکی از پرطرفدارترین بازی‌های دنیا است که با ورق بازی می‌شود. بازی حکم محبوب‌ترین بازی‌ ورق در ایرانه و اصالت ایرانی هم داره. آموزش بازی حکم دو نفره

بازی حکم دو نفره : همانطور که می‌دانید بازی حکم محبوب‌ترین بازی‌ ورق یا همان پاسور در ایران است و اصالت ایرانی هم دارد. ولی شاید مهم‌ترین اشکال آن این باشد که نسخه کلاسیک آن، فقط با تعداد نفرات مشخصی یعنی به صورت چهار نفره انجام می‌شود و در صورتی که چهار نفر همزمان حاضر نباشند، قابل انجام نیست. به همین دلیل، نسخه‌های دیگری نیز برای این بازی طراحی شده است؛ مثلاً حکم ۲ نفره و حکم شش نفره.

آموزش |ایران

هرچند لذت اصلی بازی حکم، در حالت تیمی و به همان صورت چهار نفره است، ولی کسانی که تجربه این بازی را دارند، معمولاً علاقه‌مند هستند که بتوانند با تعداد نفرات مختلف نیز این بازی را تجربه کنند. ضمن اینکه همیشه جمع چهارنفره میسر نیست. بنابراین در نوشتار پیش رو به آموزش حکم دو نفری می‌پردازیم. همچنین در آموزش حکم شش نفره می‌توانید با این روش خاص بازی نیز آشنا شوید. اکنون با ما همراه باشید با آموزش جامع بازی حکم دو نفره.

مشخصات بازی

  • زمان بازی: هر دور پنج الی ده دقیقه
  • رده سنی: +۱۰
  • تعداد نفرات: ۲
  • درصد توزیع شانس: حدود ۷۰ درصد

دستورالعمل بازی حکم دو نفره

برای انجام بازی پاسور دو نفره حکم ابتدا حاکم را با قرعه کشی انتخاب کنید. حالا ورق‌ها را بُر بزنید و پنج ورق به حاکم بدهید.

حاکم پنج ورق هم برای خودش برمی‌دارد و حکم را انتخاب می‌کند. فقط دقت کنید که بر خلاف بازی حکم چهارنفره، در اینجا حاکم باید پس از انتخاب حکم دو ورق از ورق‌های کم ‌ارزش‌تر خود را بسوزاند؛ یعنی آنها را به پشت و طوری که دیده نشود، کنار دستش روی زمین بگذارد. حالا حریف هم باید دو ورق از ورق‌های خودش را بسوزاند و بازی شروع شود.

نکته مهم: در بازی حکم دو نفره بسیار مهم است که ورق‌ها به خوبی بُر بخورند؛ در غیر این صورت با توجه به گزینشی بودن ورق‌ها امکان اینکه دست‌ها نامتوازن باشند بسیارزیاد است.

مرحله اول: انتخاب ورق‌ها

تفاوت مهم حکم ۲ نفره و چهار نفره در بازی حکم، اضافه شدن همین مرحله اول به بازی است. بر خلاف حکم چهارنفره، بازی حکم دونفره فقط با نیمی از ورق‌ها بازی می‌شود.

بنابراین نیمی از ورق‌ها باید از بازی خارج شوند. ولی این کار تا حدی به انتخاب خود بازیکنان و تا حدی به شانس آنها واگذار شده است. برای این کار، ابتدا هر بازیکن باید دو کارت را بردارد و یکی از آنها را انتخاب کند و دیگری را بسوزاند. به این روش که اول یک کارت از زمینه برمی‌دارد، اگر حکم یا خال بالا بود، آن را به سه کارت دست خودش اضافه می‌کند، اما اگر خال پایین یا غیر حکم بود، کارت را می‌سوزاند و کارت بعدی زمینه را برمی‌دارد. در اینجا دیگر حق ندارد کارت دوم را با کارت اول عوض کند یا آن را بسوزاند، بلکه باید حتما آن را به دستش اضافه کند.

حالا نوبت حریف می‌شود و طرفین این کار را تا تمام شدن کارت‌های زمینه ادامه می‌دهند. پس از اینکه کارت‌ها تمام شد، وارد مرحله اصلی بازی می‌شویم که دقیقاً همانند حکم چهارنفره است.

مرحله دوم: بازی حکم

حالا وقت بازی است. حاکم کارت خود را به زمین می‌اندازد و نفر مقابل باید مطابق ورق او بازی‌ کند. اگر ورق حریف بالاتر باشد، دست را جمع می‌کند و آن را ادامه می‌دهد؛ وگرنه حاکم همچنان به انداختن ورق‌ها ادامه می‌دهد.

نهایتاً کسی برنده است که به هفت دست برسد.

قوانین بازی حکم دونفره

  1. قانون ده لوی کم: اگر هنگامی که پنج کارت اول به حاکم داده می‌شود، هیچ کارتی در آن بالاتر از ده (سرباز، بی‌بی، شاه، آس) نباشد، حاکم می‌تواند دست خود را نشان دهد و از فردی که دست را پخش می‌کرده بخواهد تمام کارت‌ها را دوباره بُر بزند. در مواردی اگر دست دو نفر از بازیکنان به صورت ده لو کم باشد و حاکم نباشند می‌توانند درخواست تعویض دست دهند که مشروط به قبول کردن حاکم است.
  2. بر زدن نهایی: دست‌دهنده پس از بُر زدن دسته ورق‌ها را جلوی حاکم می‌گیرد تا او بُر نهایی را بزند.
  3. قانون سَرَس و نَرَس: در بازی سرس و نرس، خال حکم وجود ندارد و به همین دلیل در این بازی برش وجود ندارد. در بازی سرس برگ‌ها از تک تا دو ارزش گذاری می‌شوند همانند حکم عادی، اما در بازی نرس دو لو بالاترین و تک کمترین امتیاز را دارد. در بازی سرس و نرس، کت وجود ندارد.

استراتژی‌های بازی حکم ۲نفره

    پس از اتمام دست دادن در حکم دو نفری ورق‌هایتان را مرتب کنید (هر خال از کم به زیاد) در این صورت به ورق‌‌های دستتان تسلط بیشتری دارید بعضی به صورت طبقه‌ای دستشان را می‌چینند تا از دید رقیب هم در امان باشد.

    برای برد در بازی حکم ۲ نفری سعی کنید که آمار ورق‌ها را داشته باشید: اینکه چند آس یا چند ورق حکم بازی شده و اگر می‌خواهید حرفه‌ای بازی کنید، سعی کنید به خاطر بسپارید کدام خال‌ها (شاه، بی‌بی، سرباز و…) استفاده شده.

    می‌توانید نشانه‌هایی قانونی برای معرفی آس‌های در دستتان به یکدیگر داشته باشید. مثلا وقتی از خال زمینه ندارید و نمی‌خواهید با حکم دست را ببرید، اگر از یک خال (از دو خال باقیمانده) بالاترین ورق موجود در بازی را دارید پایین‌ترین خال آن را بازی کنید. با این کار به یارتان نشان می‌دهید که بالاترین ورق آن خال در دست شماست و او در دست بعدی از همین خال بازی می‌کند.

تخلفات در بازی حکم ۲ نفره

تخلفات پاسور دونفره و چهارنفره در بازی حکم تفاوتی ندارد، مگر تخلفات مربوط به مرحله اول که در ورق چهارنفره انجام نمیشود. از بین تخلفات زیر سه تخلف اول میان پاسور دونفره و چهارنفره مشترک است  و تخلفات بعدی مربوط به حکم دونفره است:

  • حرف زدن درباره ورق‌ها
  • برداشتن کارت سوخته از زمین
  • در زمان دست دادن، کمتر یا بیشتر از ۱۳ ورق به بازیکنان داده شود. اگر این تخلف در وسط بازی مشخص شود آن دور متوقف می‌شود و باید از نو بازی شود.
  • در مرحله اول و هنگام انتخاب ورق‌ها، چنانچه بازیکن ورق اول را انتخاب کرد، به هیچ وجه حق ندارد ورق بعدی (ورق سوخته) را دید بزند.

بازی حکم دو نفره آنلاین

محبوبیت بازی حکم باعث شد تا بازی آنلاین حکم برای گوشی‌های همراه نیز ساخته شود.  و قابلیت بازی آنلاین با دوستان  و خانواده وجود دارد.

مشخصات بازی حکم آنلاین

  • بازی حکم دو نفری تا چهار نفری
  • بازی با دوستان که آیدی آنها را دارید یا بازی با کاربران دیگر
  • امکان ارسال پیام آنلاین‌شو برای دوستان

چگونه در بازی حکم برنده میدان باشیم؟

بازی حکم یکی از از پرطرفدارترین بازی های دنیا است که با ورق پاسور بازی می شود. این بازی محبوب می تواند به صورت دو نفره، بازی حکم سه نفره، چهار نفره و حتی پاسور شش نفره انجام شود. در این نوشته قصد داریم تا روش انجام این بازی مهیج و سرگرم کننده را برای شما توضیح دهیم.

بازی حکم چیست؟

در میان بازی‌های ورقی مانند؛ شلم و پوکر، حکم نزد ایرانیان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اساس برد و باخت در هر دور بازی بر برنده شدن در هفت دست استوار است و اساس برنده شدن در هر دست کسب هفت امتیاز می باشد، که به هر کدام از این امتیازها هم “دست”می‌گویند. برنده شدن هر امتیاز را اصطلاحاً دست‌گرفتن می‌گویند. بازی حکم انواع مختلفی دارد که عبارت اند از: حکم 4، 3، 2 نفره که رایج تر از حکم 5 و 6 نفره می باشند.

بازی حکم چهار نفره

رایج ترین بازی حکم، نیز نوع چهار نفره آن است، که افراد دو به دو در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. در ادامه به توضیح این بازی می پردازیم.

نحوه تعیین حاکم در بازی

برای این که بتوانیم حاکم بازی را مشخص کنیم، ابتدا یک نفر از اعضا باید کارت ها را پخش کند و در مقابل هر فرد حاضر در بازی یک کارت قرار دهد. اولین بازیکنی که کارت آس را از هر خالی یا کارت برتر را نسبت به سایر اعضای دیگر داشته باشد به عنوان حاکم بازی انتخاب می شود.

پس از این که حاکم تعیین شد، فردی که در سمت چپ حاکم نشسته است باید کارت ها را بردارد و بر بزند و با توجه به قانون پخش کارت ها در میان افراد پخش کند. اصطلاحاً به این کار دست دادن می گوییم.

نحوه دست دادن

فردی که قرار است اصطلاحا دست بدهد، در این مرحله از فرد حاکم باید شروع کند و به هر نفر 5 کارت بدهد. سپس باید صبر کند تا حاکم حکم را با توجه به خال هایی که در دست دارد تعیین کند. پس از این که حاکم حکم را تعیین کرد، به هر بازیکن 4 کارت داده می شود تا بدین صورت کارت ها تمام شود. اگر این کار به درستی انجام شود نهایتاً هر بازیکن 13 کارت در دست خواهد داشت.

حاکم چگونه حکم را تعیین می کند؟

نحوه تعیین حکم توسط حاکم کاملاً سلیقه ای است و دقیقاً طبق استراتژی های حاکم انجام می شود، اما اصولاً حاکم خالی را به عنوان حکم انتخاب می کند که کارت های با ارزش تری از آن را در دست خود داشته باشد.

برای مثال اگر حاکم در دست خود یک آس و سرباز و پنج دل، یک ده خشت و یک سه گشنیز داشته باشد، عاقلانه است که دل را به عنوان حکم بازی انتخاب کند. اما بعضی اوقات هم تعداد خال های مختلف در دست حاکم با هم برابر است.

ارزش کارت ها در بازی

اصل قانون و روش انجام بازی حکم براساس ارزشمندی کارت ها است. در واقع در این بازی ارزش کارت ها به ترتیب زیر است:

آس از همه کارت های تک خال با ارزش تر است. پس از آس ترتیب ارزش کارت های دیگر از زیاد به کم به این صورت است: شاه، بی بی، سرباز، 10، 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3، 2. توجه داشته باشید که ارزش برگی که خال حکم بازی را دارد از همه کارت های موجود در دست بیشتر است. در واقع اگر حکم دل باشد، 2 دل از ارزش بیشتری نسبت به آس پیک برخوردار است.

روش انجام بازی حکم 4 نفره

حاکم شروع کننده بازی است و به انتخاب خود یک برگ را بر روی زمین قرار می دهد، پس از آن به ترتیب بازیکنان دیگر باید کارت های خود را  مطابق با خال حاکم روی زمین قرار دهند. پس از این که هر چهار بازیکن کارت خود را قرار دادند باید بررسی شود که کدام  کارت ارزش بیشتری دارد.

هر کدام از بازیکنان که کارت با ارزش تری را روی زمین قرار داده است می تواند تمام کارت های وسط را جمع کند و یک امتیاز بگیرد. دست توسط یکی از افراد گروه جمع می شود و به عنوان امتیاز در مقابل یکی از بازیکنان هم گروه قرار می گیرد.

برای ادامه بازی باید کسی که دست را جمع کرده بود بازی را شروع کند و به انتخاب خود یک ورق را بر روی زمین قرار دهد. نکته مهم این جا است که اگر کسی کارتی از خالی که بازی می شود را در دست نداشته باشد می تواند برای کسب امتیاز یکی از کارهای زیر را انجام دهد:

1. حکم را ببرد

اگر کارت خالی که بازی می شود در دست بازیکنی نباشد و در عوض کارتی از خال حکم را در دست داشته باشد، می تواند از خال حکم استفاده کند و دست را ببرد. چون ارزش کارت حکم زیاد است، بنابراین دست به او تعلق می گیرد. حال اگر دو نفر از بازیکنان به دلیل این که خال بازی را ندارند این کار را انجام دهند، آن وقت دست به کسی تعلق می گیرد که خال حکم او ارزش بیشتری داشته باشد.

2. رد دادن در حکم

اگر بازیکنی خال بازی را نداشته باشد و نخواهد از خال حکم هم استفاده کند، می تواند خالی غیر مرتبط را در وسط قرار دهد. اصطلاحاً به این کار رد دادن می گوییم.

برنده شدن در این بازی

در نهایت گروهی که 7 دست بگیرد برنده یک دور این بازی است و راند را برده است و 1 امتیاز دریافت می کند. این که در مجموع چند راند بازی انجام شود، کاملاً سلیقه ای است و مطابق نظر بازیکنان حاضر در بازی انجام می شود، اما طبق رسوم گذشته، این بازی باید در 7 راند انجام شود.

قوانین امتیازدهی در بازی

  1. کوت کردن: در صورتی که تیم حاکم بتواند 7 دست بگیرد و بازی را برنده شود و در مقابل تیم حریف نتوانسته باشد امتیازی را دریافت کند، اصطلاحاً می گوییم که تیم بازنده کوت شده است، زیرا نتیجه یک راند از بازی را 0-7 واگذار کرده است.
  2. پرکوت کردن: اگر تیم حاکم نتواند در کل بازی یک دور از بازی امتیازی را دریافت کند و تیم مقابل او را 7-0 برده باشد، می گوییم تیم حاکم پرکوت شده است. در این حالت امتیاز تیم حریف سه برابر حالت عادی حساب می شود.
  3. بام: اگر یک تیم 7 دست بگیرد و برنده شود و بخواهد بازی را ادامه دهد و بتواند همه 13 دست ممکن را در یک راند بگیرد، بام اتفاق می افتد.

بازی حکم سه

در حکم ۳ نفره هر شخص، به نفع خود بازی می‌کند و بردن بازی، با گرفتن هفت دست انجام می‌شود. این بازی با حکم چهار و دو نفره تفاوت زیادی ندارد، فقط باید پیش از بازی، یک خال دو را از بازی خارج کنیم (مثلاً ۲ لوی خشت) تا تعداد ورق‌ها بر سه بخش پذیر شود.

طبق معمول حاکم با آس کشی تعیین می شود و پس از بر زدن ورق ها توسط یکی از بازیکنان دست ها در ا سری 5 تایی و 3 سری 4 تایی تقسیم می شود و در پایان هر شخص 17 ورق در دست خواهد داشت.

بازی آغاز می شود و برنده شخصی است که 7 دست می گیرد. در نظر داشته باشید که بازی حکم سه نفره نیز قابلیت کُت کردن دارد و اگر یکی از بازیکنان بتواند هفت دست را پشت سر هم بگیرد، دو دست از سایر بازیکنان جلو می افتد.

لازم به ذکر است که چون در حکم ۳ تایی بازیکنان به صورت تکی بازی می کنند، احتمالا این که تعداد دورهایی که بازی می‌شود، دو رقمی و حتی بیش از 15 دست شود بسیار زیاد است، بنابراین بازیکنان می توانند روی رقم‌های پایین‌تر مانند پنج دور یا سه دور توافق کنند.

نکته: در بازی حکم سه نفره، این امکان وجود دارد که دو نفر از بازیکنان، در انتهای بازی بیشترین دست را برنده شده باشند و در عین حال هر دو مساوی شوند و تعداد دست مساوی آورده باشند. در این صورت بازیکن سوم برنده است، حتی اگر تعداد دست بسیار کمتری آورده باشد. برای مثال ممکن است دو بازیکن به 6 دست رسیده باشند و بازیکن سوم به 5 دست، که در این صورت بازیکن سوم برنده است.

بازی حکم دو نفره

برای انتخاب حاکم در بازی حکم دو نفره مطابق بازی چهار نفره یکی از اعضا کارت ها را بر زده و به ترتیب یک کارت را در مقابل خود و یک کارت را در مقابل بازیکن رو به رو قرار می دهد. این روال تا زمانی که کارت آس برای یکی از افراد رو شود ادامه پیدا می کند.

البته بازیکنان می تواند در ابتدای بازی چند کارت را بر روی زمین به پشت قرار داده و سپس از بین آن ها یک کارت را انتخاب کنند که در این صورت هر بازیکنی که کارت با ارزش تری در دست داشته باشد، حاکم بازی است.

پس از آن فرد رو به رو حاکم، مسئول پخش کارت ها شده و باید 5 کارت را در اختیار حاکم و 5 کارت را برای خود برداشته و دسته کارت ها را بر روی زمین قرار دهد. حاکم پس از تعیین خال حکم دو برگ از کارت های بی ارزش خود را بر روی زمین انداخته و در مقابل دو ورق دیگر را از کارت های روی زمین بر می دارد و از بین آن دو کارت بهتر را انتخاب و کارت بی ارزش را کنار می گذارد.

این قانون برای بازیکن دیگر بازی هم صدق کرده و تا زمانی که کارت های روی زمین به اتمام برسند ادامه پیدا می کند. پس از آن بازی دقیقا مطابق با بازی چهار نفره حکم پیش می رود و در نهایت کسی که زودتر به امتیاز 7 دست پیدا کند، برنده بازی خواهد بود.

بازی حکم شش نفره

بازی حکم را می توان به صورت شش نفره هم انجام داد، اما این مدل دارای سه روش مختلف است که در ادامه به توضیح ان می پردازیم:

روش اول: حکم شش نفره تکی

در این روش هر بازیکن 9 ورق در اختیار دارد به همراه جوکر سیاه و قرمز، که باید تلاش کند تا خودش به تنهایی برنده بازی شود. استفاده از جوکر قرمز و سفید به این دلیل است که بتوان از حداکثر کارت ها استفاده کرد. جوکرها حکم هستند و ارزش جوکر سیاه بالاتر از تک و ارزش جوکر قرمز بالاتر از جوکر سیاه است.

ابتدا با آس کشی حاکم مشخص می شود دست دهنده پس از بر زدن به هر بازیکن 4 ورق می دهد تا حاکم حکم را مشخص کند. در مرحله بعد به هر بازیکن 5 کارت دیگر داده می شود و بازی آغاز می شود. از این جا ه بعد بازی با حکم دو نفره تفاوتی ندارد و هر بازیکن در تلاش است تا بیشترین کارت را جمع کند. در پایان بازیکنی بیشترین کارت را گرفته برنده بازی می شود.

روش دوم: حکم شش نفره تیمی

این روش خود شامل دو حالت می شود:

سه تیم دو نفره

در روش اول حکم شش نفری ، ابتدا با قرعه‌کشی، سه تیم دو نفره شکل می‌گیرد. به این صورت که شش ورق از یک خال (مثلاً شش کارت پیک) میان نفرات تقسیم می‌شود؛ سپس کسی که بالاترین خال را آورده است، با کسی که پایین‌ترین خال را آورده، تیم اول را تشکیل می‌دهد؛ کسی که دومین خال را از نظر ارزش دارد با کسی که پنجمین خال را آورده، تیم دوم را تشکیل می‌دهد و دو نفری که خال وسط را آورده اند هم تیم سوم را تشکیل می‌دهند.

حالا با آس کشی، حاکم معین شده و دست دهنده ابتدا 4 ورق به هر بازیکن می دهد و حاکم باید با همان 4 ورق، حکم کند. بعد از مشخص شدن حکم بقیه ورق ها هم داده می شود و بازی به روش تیمی مشابه حکم چهار نفره ادامه می یابد تا تیمی که بیشترین دست را بگیرد برنده شود.

نقاط ضعف:

  • امکان مساوی شدن بازی: ممکن است در این روش، همزمان دو تیم بیشترین دست را در یک دور به دست آورند که بازی به تساوی می‌انجامد. در این صورت با توجه به این که پیک ارزش بالاتری دارد، تیمی برنده است که پیک بیشتری داشته باشد.
  • درجه رقابت پایین: در این بازی، به دلیل سه طرفه شدن بازی، جنبه رقابت و هیجان بازی کاهش می‌یابد و جنبه تفریحی آن افزایش می‌یابد.

دو تیم سه نفره

در این روش، که بهترین روش حکم شش نفره است، ابتدا کارت ها تقسیم می شود. سپس بازیکنان به ترتیب دریافت کارت با توجه به قدرت و تعداد کارت هایشان و در نظر گرفتن کمک هم تیمی ها اعلام می کنند که در صورت حاکم شدن، توانایی گرفتن چند دست را دارند؟!

مرحله اعلام

حداقل تعداد دست اعلامی ۵ و حداکثر ۹ دست می‌باشد. هر بازیکن می‌تواند فقط عددی بزرگ تر از عدد اعلام شده نفر قبلی را اعلام کنند. برای مثال اگر اولین شخص اعلام کنند که ۵ دست خواهد گرفت نفر دوم می‌تواند اعداد بزرگ تر از ۵ را اعلام کند، در غیر این صورت باید بگوید که “معاف” است و نوبت را به نفر بعدی بدهد.کسی که بیشترین اعلام را داشته باشد حاکم می‌شود و حکم را با توجه به دست خودش تعیین می‌کند.

شروع بازی

روال بازی همانند حکم ۴ نفره است، با این تفاوت که جوکرها اضافه شده‌اند. اگر تیم حاکم تعداد دست‌های اعلامی را بگیرند یا حتی مازاد بر آن دستی بگیرند، به همان تعداد امتیاز کسب می‌کنند؛ مثلاً اگر ۵ را اعلام کرده باشند و ۷ دست بگیرند، ۷ امتیاز کسب می‌کنند، ولی اگر ۹ دست را بگیرند ۱۸ امتیاز کسب می‌کنند. اگر حاکمی ۹ دست اعلام کند و تیمش ۹ دست را بگیرد ۳۶ امتیاز می‌گیرد. اما اگر تیم حاکم نتوانند تعداد دست اعلام‌ شده را بگیرند تیم مقابل امتیازی حداقل دو برابر تعداد اعلامی کسب می‌کند و اصطلاحاً حاکم جریمه شده‌ است.

اگر تعداد دست اعلامی را X در نظر بگیریم و تعداد دست‌هایی که تیم حاکم گرفته را (که در این حالت کمتر از اعلام می‌باشد) را Y در نظر بگیریم، امتیاز دریافتی تیم مقابل به این صورت زیر است:

(۱- X – Y)*۲ * X + 2 =امتیاز تیم مقابل≦۱۸

برای مثال اگر حاکم عدد ۵ را اعلام کرده باشد و تیمش تنها ۴ دست را بگیرند در این حالت تیم مقابل ۵*۲=۱۰ امتیاز می‌گیرد. اگر تیم حاکم ۳ دست بگیرد، تیم مقابل ۱۲ امتیاز می‌گیرد. اگر ۷ دست اعلام کند و ۵ دست بگیرد، تیم مقابل ۱۶ امتیاز. به همین دلیل گاهی ریسک نکردن عاقلانه تر به نظر می‌رسد.

نکته: در محاسبه امتیاز باید در نظر گرفت که اگر طبق فرمول امتیاز حساب شده از ۱۸ بیشتر شد همان عدد ۱۸ در نظر گرفته می‌شود و نه بزرگ تر از آن. تیمی که امتیاز کمتری قبل هر دست دارد، دست می‌دهد. اگر تمام بازیکن‌ها معاف اعلام کنند و حاکمی وجود نداشته باشد یک امتیاز به تیمی که دست می‌دهد اضافه شده و دوباره دست می‌دهند. بازی تا هنگامی که تیمی به امتیاز ۱۲۴ برسد ادامه می‌یابد.

بازی حکم آنلاین

این بازی سرگرم کننده و جذاب به صورت آنلاین برای گوشی ها و تبلت های اندروید و iOS‌ طراحی شده است، تا علاقمندان بتوانند با وسایل هوشمند خود نیز انجام دهند. حکم آنلاین نمونه ای از این موارد است که در آن هزاران بازیکن ایرانی با یکدیگر به صورت آنلاین در حال رقابت هستند. این بازی به صورت کاملا رایگان در دسترس می باشد.

کلام آخر

در این نوشته در مورد بازی حکم و قوانین انجام این بازی توضیحات کاملی را ارائه کردیم. شما عزیزان می توانید در دورهمی های خود این بازی سرگرم کننده و جذاب را انجام دهید. همراهان عزیز لطفا تجربیات خود را در مورد بازی های گروهی با ما به اشتراک بگذارید.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا