دکتر فوق تخصص شانه در تهران

شانه به قسمتی از بدن در قسمت بالاتنه گفته می شود که در آناتومی بدن، دست را به بدن پیوند می زند. بسیاری از افراد، شانه را با کتف (اسکاپولا) یا ترقوه اشتباه می گیرند و در مواردی هر سه این عضلات را یکی می دانند و به آنها شانه می گویند، در صورتی که ترقوه و کتف، در قسمت شانه قرار دارند و شانه، اعم از کتف و ترقوه است. در صورت آشنایی بیشتر با آناتومی بدن در قسمت شانه بسیاری از کارهای روزمره را بهتر انجام خواهیم داد و از انجام حرکات مضر برای قسمت شانه که ممکن است به صورت ناخودآگاه انجام بدهیم، خودداری می کنیم.

شانه عضو حساسی از بدن است و آن طور که به نظر می رسد، قوی و آسیب ناپذیر نیست. در بسیاری از موارد با انجام حرکات نادرست و یا استفاده نادرست از قدرت شانه آسیب های غیر قابل پیش بینی به شانه وارد می شود. در قسمت شانه، ماهیچه ها و سایر عضلات طوری کنار یکدیگر قرار گرفته اند که در عین ظرافت، کارایی بالایی از خود نشان می دهند. در این مطلب به تمامی نکات مراقبتی از شانه و مشکلات شانه، با توضیحات دکتر حسن درتاج و همین طور مراجعه به دکتر فوق تخصص شانه در تهران می پردازیم.

مشکلات رایج شانه

درد شانه، درد ناخوشایندی است و در صورتی که درمان درد شانه با تاخیر انجام بشود ممکن است بسته به نوع مشکل و آسیبی که در قسمت شانه وجود دارد، این آسیب پیشرفت کند و درد بیشتری ایجاد کند که حتی گاهی غیر قابل درمان می شود. بنا به توصیه دکتر حسن درتاج، هنگام احساس درد در قسمت شانه، نوع آسیب را با مراجعه به دکتر فوق تخصص شانه در تهران یا هر استانی که ساکن هستید، شناسایی کنید تا از این عوارض پیشگیری کنید. در این قسمت برخی مشکلات رایج در قسمت شانه را بر می شماریم:

درمان مشکلات شانه

پس از شناسایی دقیق مشکل شانه و تصمیم گیری برای درمان درد شانه ممکن است تمایل داشته باشید انواع درمان برای آسیب های شانه را شناسایی کنید. در صورتی که آسیب شانه در مراحل ابتدایی باشد و عارضه پیشرفت نکرده باشد می توان با انجام برخی اقدامات از جمله فیزیوتراپی و برخی تمرینات، در مواردی که آسیب وارده جدی نباشد درد را تا حدودی کاهش داد و درمان را انجام داد. اما در برخی موارد مثل در رفتگی یا شکستگی کتف یا درمان شانه یخ زده نیاز به جراحی در قسمت شانه است که باید توسط دکتر فوق تخصص شانه در تهران و با روش هایی مثل لیزر صورت بگیرد.

نکته مهم در این زمینه این است که هنگام احساس درد در قسمت شانه و روی دادن آسیب در این قسمت نباید به صورت خودسرانه با لمس یا فشردن عضلات شانه برای شناسایی مشکل یا ترمیم و درمان اقدام کرد. همین طور روش های سنتی مثل مراجعه به افرادی تحت عنوان شکسته بند ممکن است مشکلات جدی تری ایجاد کند، چرا که درمان به صورت اصولی انجام نمی شود.

برای درمان و ترمیم مشکلات شانه و کتف به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

درمان مشکلات مربوط به هر قسمت از بدن در حیطه تخصص یک پزشک است و تنها یک دکتر، نمی تواند به شناسایی تمامی مشکلات و آسیب های نقاط مختلف بدن رسیدگی کند و به درمان این آسیب ها بپردازد. به همین علت است که علم پزشکی همزمان با گسترش و پیشرفتی که تجربه می کند، نیاز به مطالعه و دقت و تخصص بیشتری نیز پیدا می کند.

شناسایی مشکلات مربوط به حرکت در قسمت های مختلف بدن و درمان آنها در حوزه تخصص پزشکان ارتوپد است. ارتوپد شاخه ای از علم پزشکی است که به درمان عضلات و مفاصل بدن می پردازد و به حوزه های مختلف ارتوپدی کودکان و بزرگسالان و یا ارتوپد شانه و دست یا ارتوپد عضلات پا تقسیم می شود. واضح است که دکتر فوق تخصص ارتوپدی که برای درمان درد شانه بایستی به وی مراجعه می کنید، باید در قسمت شانه و دست تخصص داشته باشد و دوره دیده باشد. دکتر حسن درتاج بیش از سی سال است که در این زمینه فعالیت دارد و جراحی های موفق و متفاوت قسمت شانه در تجربه وی می درخشند. برای مراجعه به دکتر فوق تخصص شانه در تهران می توانید شماره تماس و آدرس مطب دکتر حسن درتاج را از قسمت منوی سایت پیدا کنید.

نکاتی برای مراقبت از شانه و کتف

اگر شغل شما به گونه ای است که ساعت ها باید روی صندلی بنشینید، هنگام نشستن، دست ها را در وضعیت درستی قرار بدهید و از تکیه دادن روی یک شانه و یک دست یا تکیه دادن دست از ناحیه ارنج روی میز خودداری کنید و اگر چنین عادتی در حین انجام کار دارید، آن را ترک کنید.

هنگام انجام ورزش های کششی از هرگونه کشیدن ناگهانی و بدون گرم کردن بدن، خودداری کنید. همچنین در ورزش بدنسازی، از بلند کردن وزنه های بیش از حد سنگین و تمرینات ورزشی به صورت نادرست خودداری کنید.

ماساژ دادن شانه یا انجام فیزیوتراپی در قسمت شانه بایستی با حضور دکتر فوق تخصص شانه در تهران یا هر استان دیگری صورت بگیرد، بنابراین از انجام این موارد به صورت خودسرانه یا سنتی خودداری کنید.

از برداشتن، حمل و جا به جایی اجسامی که باعث می شوند بدن شما به یک طرف خمیده شوند و دارای وزن بالایی هستند، پرهیز کنید.

هرگونه علائم آسیب شانه اعم از درد زیاد و ناگهانی یا درد کم اما مستمر، شنیدن صدا از قسمت شانه هنگام حرکت دادن شانه، مشاهده کبودی و تغییر رنگ پوست در قسمت شانه و ورم کردن قسمت شانه را جدی بگیرید و در اولین فرصت ممکن به دکتر فوق تخصص شانه در تهران یا سایر شهرها مراجعه کنید.

سخن پایانی

دکتر حسن درتاج سالها در زمینه درمان مشکلات متداول شانه، دست و زانو به کسب تجربه پرداخته است و در این زمینه نظریات و مقالات بسیاری به زبان های انگلیسی و فارسی ارائه کرده است. فلوشیپ فوق تخصص جراحی شانه اتریش، گواهی نامه ارتوسکوپی ران و شانه، عضویت در انجمن جراحان ارتوپدی ایران و عضویت در انجمن ارتوسکوپی و طب ورزشی آمریکا بخشی از سوابق درخشان دکتر حسن درتاج است. برای مراجعه به بهترین دکتر فوق تخصص شانه در تهران، مراجعه به دکتر درتاج از بهترین گزینه های پیش رو است، چرا که شناسایی درست علل مشکلات شانه و انجام درمان این آسیب ها و مشکلات و در نتیجه کاهش درد و رنج افراد، فعالیت مورد علاقه دکتر درتاج است.

سوالات متداول

آیا درد شانه با ماساژ کمتر می شود؟

می توان درد و آسیب در قسمت شانه را با انجام فیزیوتراپی یا ماساژهای مخصوص قسمت شانه به حداقل رساند، اما انجام این تمرینات بایستی زیر نظر دکتر فوق تخصص شانه صورت بگیرد.

علت درد شانه در دوران بارداری چیست؟

ایجاد وزن بیشتر و تغییر آناتومی بدن در زمان بارداری

علت درد شانه پس از ورزش چیست؟

انجام حرکات شدید و انجام نادرست تمرینات ورزشی

کیسه صفرا چه ارتباطی با شانه دارد؟

سنگ کیسه صفرا

دکتر فوق تخصص شانه در تهران را چگونه پیدا کنیم؟

با مراجعه به سایت های نوبت دهی آنلاین، پزشک متخصص را ویزیت کنید یا به مطب دکتر درتاج مراجعه کنید.

منبع : drhassandortaj.com

خروج از نسخه موبایل