پیش خرید پروژه نیکان با خیالی آسوده

بررسی مشخصات پروژه نیکان زیر نظر تعاونی مسکن ثمین

پروژه نیکان یکی از پروژه های در حال اجرا وزارت دفاع است که تعاونی مسکن ثمین متولی تهیه طرح و اجرای آن می باشد. این پروژه در منطقه 22 تهران و در جوار دریاچه چیتگر در حال احداث و بهره برداری است. در این مقاله تلاش کرده ایم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص پروژه نیکان در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم؛ با گــروه سـرمایه گذاری مرواریــد تا پایان این متن همراه باشید.

آشنایی با پروژه نیکان

تعاونی مسکن ثمین یکی از تعاونی های فعال در ساخت و احداث برج های مسکونی اطراف دریاچه چیتگر است که پروژه نیکان یکی از مجموعه پروژه های این تعاونی به شمار می آید که به وزارت دفاع کشور وابسته است. این پروژه مسکونی شامل یک برج 22 طبقه است که در یکی از بهترین و آینده دار ترین نواحی شهر تهران یعنی قسمت غربی منطقه 22 قرار گرفته است. اجرای این پروژه در زمینی به مساحت 19300 متر با 35000 تراکم مفید و 10000 متر تراکم تجاری با پلاک ثبتی 2020/4 به وقوع خواهد پیوست.

ویژگی های پروژه نیکان

پروژه نیکان همواره یکی از لوکس ترین پروژه های مسکونی منطقه چیتگر تهران است که به لحاظ دسترسی به مترو و راه های اصلی اطراف مانند اتوبان خرازی، اتوبان حکیم، تهران-کرج و آزادگان از مزایای ویژه برای ساکنان خود برخوردار خواهد بود. این پروژه مسکونی در واقع متشکل از 4 بلوک 12 طبقه ای بوده و در هر طبقه 12 واحد می باشد. ویوی دل انگیز طبقات بالاتر و امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای ساکنین این ناحیه نیز از ویژگی های آن به شمار می آید.

متراژ هر یک از واحد های موجود در این مجموعه بین  ۸۵ متر مربع ۱۲۵ متر مربع ۱۴۵ متر مربع متغیر می باشد. البته به طور مجزا اگر بخواهیم درباره متراژ واحدهای مسکونی و تجاری به ترتیب سخنی بگوییم باید به اعداد 70-126 و 20-28 متر اشاره کنیم. یکی دیگر از ویژگی های این پروژه نزدیکی مجموع برج های مسکونی آن به شهربازی هزار و یک شهر، دریاچه زیبای چیتگر و بزرگترین مرکز خرید ایران (ایران مال) می باشد.

آپارتمان |ایران

امکانات موجود در پروژه وزارت دفاع (نیکان)

هریک از واحدهای موجود در پروژه نیکان بدون شک از مزایا و امکانات مطرح شده در قسمت زیر برخوردار می باشند:

– پارکینگ

– آسانسور

– انباری

– لابی بسیار شیک

– سالن اجتماعات

– سالن بازی کودکان

– کارواش

– تمامی انشعابات آب، برق، گاز،تلفن و …

نحوه قیمت گذاری بر روی پروژه نیکان

هر یک از واحدهای موجود در پروژه نیکان به صورت علی الحساب از متری 5 میلیون و پانصد هزار تومن آغاز شده که این هزینه جدا از حق امتیاز و متعلق به قیمت تمام شده زمین، جواز و هزینه ساخت آن می باشد که هر یک از سرمایه گذاران و خریداران لازم است که این مبلغ را به منظور ورود به این پروژه پرداخت کنند. از سوی دیگر تعاونی مسکن ثمین که متولی ساخت پروژه وزارت دفاع (نیکان) می باشد در نظر دارد تا وام انبوه سازی را به ازای هر واحد تا سقف سیصد میلیون تومان تامین کرده و هر یک از اعضا وظیفه دارند که در مدت زمان مشخص اقساط آن را به بانک پرداخت نمایند.

 برای کسب اطلاع دقیق از مبلغ واریزی ها و اقساط پرداختی به منظور شرکت و سرمایه گذاری جهت ورود به پروژه و همچنین علاوه بر حق خرید، حق واگذاری و انتقال هر یک از واحد های پروژه نیکان بهتر است که با مشاوران ما در مسکن صدف صحبت کنید.

نکات دیگر درباره پروژه مسکونی/تجاری نیکان

یکی از مشخصه های واحدهای موجود در این پروژه برخورداری آنها از دفترچه مالکیت می باشد که بعد از ورود فرد به جمع اعضای این مجموعه، شرکت تعاونی مسکن ثمین چنین دفترچه ای را برای فرد صادر خواهد کرد. البته دقت داشته باشید که هرگونه نقل و انتقال واحد باید زیر نظر تعاونی مسکن صورت گیرد. اعضا نیز می توانند بر حسب خوش حسابی هود در پرداخت اقساط در اولویت های بالاتر برای انتخابی طبقه و واحد دلخواه خود قرار گیرند و بعد از اتمام ساخت پروژه و بهره برداری واحد مورد نظر خود را تحویل گیرند.

سرمایه گذاری در این پروژه با توجه به کارنامه درخشان و سابقه چندین پروژه اجرایی تعاونی مسکن ثمین، بدون یکی از مطمئن ترین شیوه های سرمایه گذاری هایی است که می توانید بر روی پروژه نوپایی همچون پروژه نیکان انجام دهید. در حال حاضر تابلو پروژه در این محل نصب گردیده و فنس کشی تجهیز کارگاهی آن و جابجایی درختان این ناحیه به محل دیگر در حال انجام است.

وضعیت زمین پروژه های آپارتمانی چیتگر

اولین گام برای پیش خرید آپارتمان چیتگر شناسایی زمین پروژه نیکان است که تا حد زیادی وضعیت و شرایط خرید را مشخص می کند. در صورتی که تعاونی مورد نظر به یک ارگان دولتی وابسته باشد، از زمین دولتی برای ساخت پروژه استفاده می شود. همچننی در صورتی که زمین شخصی ساز است، باید قبل از عقد قرارداد وضعیت زمین را به طور واضح مشخص کند.

​​​​​​​مدیریت، محاسبه و مصرف سرمایه با مدیران پروژه است؛ بنابراین شما باید شناخت کافی از مدیران و یا شرکت سازنده پروژه داشته باشید. بسیاری از پروژه های پیش خرید در منطقه 22 ضرر و زیان دیرکرد را نیز برای پروژه خود در نظر می گیرند تا سرمایه گذاران و خریداران واحد مسکونی خیال آسوده ای داشته باشند.

مدیریت پروژه های چیتگر معمولاً به صورت تعاونی شکل گرفته و اعضای هیئت مدیره آن را کنترل می کنند.  در صورتی که پروژه از سوی ارگان های دولتی و حاکمیتی کنترل شود، معمولاً خیال خریداران آسوده تر خواهد بود. با این وجود در صورتی که مدیران پروژه شرایط را به وضوح مشخص کنند و هیچ ابهامی در قرارداد نگذارند، هر پروژه ای قابل اعتماد است.

به عنوان مثال به عنوان یکی از معتبرترین پروژه های پیش فروش آپارتمان چیتگر توسط یکی از باسابقه ترین سازندگان، با ارائه تعهدات محکم در قرارداد خود، خیال سازندگان را آسوده می سازد.

تعهدات سازندگان برای پیش خرید

​​​​​​​یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام پیش خرید آپارتمان چیتگر باید در نظر داشته باشید، تعهدات سازندگان است. معمولاً در قرارداد متریال مورد استفاده، موعد تحویل، مراحل ساخت و سایر موارد را ذکر می کنند. همچنین در صورتی که سازندگان مفاد قرارداد را به درستی رعایت نکنند، مشمول جریمه می شوند و باید جریمه دیرکرد خود را به خریداران پرداخت کنند.

همچنین در پروژه های معتبری مثل چارچوب مشخصی برای اجرای پروژه وجود دارد که در قرارداد ذکر می شود. مدیریت صحیح تعاونی ها باعث می شود که پروژه به خوبی اجرا شود و خریدار و فروشنده هر دو بدون ضرر و زیان به نتایج دلخواه خود برسند. در این چارچوب ها معمولاً روند افزایش قیمت و بازپرداخت ها مشخص می شود و سهل انگاری مجریان پروژه نمی تواند خدشه ای بر روند اجرا وارد کند.

بنابراین در هنگام پیش خرید آپارتمان چیتگر باید توجه ویژه ای به جزئیات قرارداد داشته باشید.

​​​​​​​در صورتی که به پیش خرید آپارتمان چیتگر فکر می کنید، باید این را بدانید که در مراحل مختلف ساخت می توانید از تسهیلات این نوع خرید استفاده کنید. تسهیلات معمولاً برای خریداران اولیه پروژه است اما پروژه هایی نیز هستند که برای خریداران بعدی نیز تسهیلات در نظر می گیرند یا امکان تسویه تسهیلات برای خریدار را فراهم می کند.

گاهی نیز ممکن است خود تعاونی های سازنده شرایط پرداخت اقساطی را برای خریداران فراهم کند که به پروژه انتخابی شما بستگی دارد.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا