معرفی انواع دوربین مدار بسته بی‌تک در سال 2022

دوربین مدار بسته بی تک با هدف ایجاد امنیت برای محیط‌هایی اعم از منازل مسکونی، تجاری، اداری و غیره اقدام به تولید انواع دوبین‌های مدار بسته کرده است. محصولاتی که برند بی تک تولید می‌کند مجهز به نظارت تصویری، تشخیص نفوذ، تشخیص آتش، سیستم تخلیه صدا و کنترل دسترسی می باشند.

دوربین مدار بسته بی تک بسیار با کیفیت بوده و در تولیدات خود تمامی استانداردها را رعایت می کند و برای مشتریان خود امنیت را فراهم کرده، به همین دلیل این برند توانسته در بین کاربران به عنوان یک برند با کیفیت و محبوب شناخته شود.

برند بی تک در مقابل قیمت مناسب محصولات خود سعی کرده کیفیت آن ها را حفظ کند و انواع مختلف دوربین های مدار بسته را تولید و راهی بازار می کند. این کمپانی دوربین‌های مدار بسته خود را با پوشش‌های مختلف از جمله فلزی، ضد آب و پلاستیکی تولید می‌کند.

از دوربین‌های مدار بسته با پوشش فلزی و ضد آب اکثرا برای فضاهای باز و خارجی استفاده می‌شود و برای محیط‌های داخلی معمولا دوربین‌ها از نوع پلاستیکی را به کار می‌برند.

انواع دوربین‌های بی تک از نظر شکل ظاهری

همان طور که گفته شد دوربین‌ مدار بسته بی تک از کیفیت بالایی برخوردار هستند وهمچنین به خاطر سهولت کار و راه اندازی مورد توجه کاربران قرار گرفته است و امنیت مورد نیاز را برای کاربران فراهم می‌کند.

دوربین‌های برند بی تک دارای ویژگی‌هایی از جمله دید در شب، لنز با کیفیت، ضبط تصویر با کیفیت، زاویه دید مناسب، دید بسیار قوی در شب، مجهز به استاندارد مقاومتی IP، قابلیت پشتیبانی از حافظه خارجی، انتقال تصویر و غیره می‌باشد. البته توجه داشته باشید که این ویژگی‌ها در انواع مختلف دوربین‌ها متفاوت است و با توجه به این ویژگی‌ها قیمت آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد.

از جمله دوبین‌هایی که برند بی تک تولید می‌کند، می‌توان به دوربین های دام یا گنبدی، دوربین صنعتی BULLET یا گلوله‌ای، دوربین‌های مینیاتوری، دوربین‌های مادون قرمز و دوربین‌های اسپید دام اشاره کرد. در ادامه ویژگی‌های برخی از این دوربین‌ها را برای شما ذکر خواهیم کرد.

ویژگی‌های دوربین‌های مدار بسته دام برند بی تک

دوربین‌های مدار بسته دام را با نام دوربین‌های گنبندی نیز می‌شناسند، زیرا کلمه دام  (Dome) به معنای گنبد می‌باشد. عملکرد این دوربین‌ها شبیه به دوربین‌های بولت می‌باشد اما در برخی از مناطق به کار بردن دوربین‌های دام بهتر است.

برای مثال در محیط‌های داخلی بهتر است از از دوربین‌های دام استفاده شود زیرا این دوربین‌ها گنبدی شکل بوده و نصب آن‌ها در کنج دیوارها به راحتی انجام می‌شود، البته از این دوربین‌ها در فضای خارجی نیز می‌توان استفاده کرد چرا که این دوربین‌ها ضد ضربه و ضد آب هستند.

امروزه برخی از برندهای معتبر مانند هایک ویژن و داهوا برای این که به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهند و تنوع محصولات خود را بالا ببرند، در سری جدید محصولات خود از ویژگی‌های  دوربین‌های مدار بسته دام و بولت به صورت همزمان استفاده کرده است.

ویژگی دوربین‌های مدار بسته صنعتی BULLET برند بی تک

دوربین‌های بولت به دلیل شکل ظاهریشان به این نام معروف هستند. بولت در لغت به معنی گلوله بوده و به خاطر شکل ظاهری این دوربین‌ها که استوانه‌ای شکل می باشند، این نام را روی آن‌ها گذاشته‌اند.

دوربین‌های بولت فلزی بوده و ضد آب هستند، بنابراین بیشتر برای محیط‌های خارجی و آب و هوای سخت کاربرد دارند. کیفیت ساخت این دوربین‌ها به صورت آنالوگ و شبکه است.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ضد آب بودن دوربین‌های بولت به این معنی نیست که در آب مقاوم باشند بلکه منظور از آن  مقاومت در برابر رطوبت و آب و هوای بارانی است.

همچنین دوربین‌های بولت در برابر گرد و غبار و ضربه نیز دارای مقاومت بالایی هستند و این ویژگی‌ها موجب شده تا دوربین‌های بولت جزء پر کاربردترین و پر فروش‌ترین دوربین‌ها  برای فضای خارجی باشند.

دوربین‌های بولت مجهز به ال ای دی دید در شب بوده و در نتیجه قابلیت دید در شب را دارند، این دوربین‌ها علاوه بر این که در طول روز تصاویر با کیفیتی را ضبط می‌کنند در شب نیز با استفاده از مادون قرمز تصاویر را با کیفیت بالاتری ذخیره می‌کنند.

برد دید در شب این دوربین‌ها به تعداد ال ای دی‌های به کار رفته در آن‌ها بستگی دارد.  به این نکته توجه داشته باشید که میزان بردی که در کاتالوگ این دوربین‌ها ذکر شده به معنی برد مفید آن‌ها نبوده و منظور بالاترین برد پرتاب نور دوربین می‌باشد. دوربین‌های بولتی که مجهز به این قابلیت هستند قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین‌های بولت دارند.

ویژگی دوربین‌های مینیاتوری برند بی تک

به دوربین‌های مینیاتوری، دوربین پینهول نیز گفته می‌شود، این دوربین‌ها در اندازه‌های بسیار کوچکی تولید شده‌اند و در دسته دوربین‌های مدار بسته مخفی قرار می‌گیرند. به دوربین‌های مینیاتوری، دوربین سوزنی نیز می‌گویند.

دوربین مینیاتوری همیشه به این معنی نیست که بدنه‌ی دوربین کوچک است بلکه لنزهای این دوربین‌ها به گونه‌ای زیر هستند که با قرار دادن آن‌ها در یک سوراخ کوچک نیز تصاویر به خوبی ضبط می‌شوند و بدنه‌ی اصلی دوربین را می‌توان پشت سطحی مانند میز قرار داد.

بررسی دوربین‌های مدار بسته از نظر تکنولوژی

دوربین‌های تولید شده توسط این برند از نظر فرستادن سینگال به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارت اند از: دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های آی پی تحت شبکه و دوربین‌های دو منظوره.

بررسی دوربین‌های آنالوگ

دوربین‌هایی که مجهز به تکنولوژی آنالوگ هستند، سیگنال‌های ویدیویی را به صورت امواج آنالوگ ارسال می‌کنند. دوربین‌های قدیمی همگی از این تکنولوژی برای ارسال داده استفاده می‌کردند. البته امروزه  نیز بعضی از دوربین‌های آی پی نیز پورت خروجی آنالوگ دارند.

دوربین‌های مدار بسته آنالوگ توسط یک دستگاه ضبط کننده دیجیتال به نام دی وی آر تمامی تصاویر را به خوبی ضبط می‌کنند. وظیفه دستگاه دی وی آر این است که سیگنال‌های آنالوگی را که در یافت کرده به یک قالب دیجیتال مبدل کند و در نهایت تصاویر را روی هارد ذخیره می‌کند. برای این که بتوانید فیلم‌های ذخیره شده در دستگاه دی وی آر را مشاهده کنید باید این دستگاه را به یک مانیتور وصل کنید. همچنین می‌توانید این دستگاه را به یک روتر وصل کرده و از طریق یک شبکه داخلی برای دسترسی از راه دور پخش شود.

دوربین‌های تحت شبکه آی پی

دوربین‌های تحت شبکه آی پی نسل جدیدتری بوده و از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره برده به همین دلیل بر عکس دوربین‌های آنالوگ که به کابل نیاز داشتند تا بتوانند تصاویر را منتقل کنند، این دوربین‌ها این کار را از طریق شبکه اینترنت انجام می‌دهند.

نوعی از دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه این توانایی را دارند که شبیه به یک تلفن همراه عمل کنند، برای مثال مدیر می‌تواند از طریق این دوربین‌ها به راحتی با کارمندان خود ارتباط داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های مهم این دوربین‌ها می‌توان به استفاده آن‌ها از شبکه‌های اینترنتی مانند وای فای اشاره کرد.

استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در این دوربین‌ها باعث شده تا کاربر بتواند بعضی از فرآیند‌های شناسایی را با کمک سیستم‌های هوشمند انجام دهد. در دوربین‌های تحت شبکه انتقال داده توسط پروتکل‌های WAP یا  TKIP، WPA2 یا AES صورت می‌گیرد، استفاده از این ویژگی موجب افزایش امنیت بیشتر از طریق شبکه برای  کاربران می‌شود.

نتیجه گیری

همان طور که متوجه شدید دوربین‌ مدا ربسته بی تک دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر کدام از آن‌ها از تکنولوژی‌های خاصی استفاده کرده‌اند و شما باید با توجه به نیاز خود و محیط استفاده باید دوربین مورد نظر خود را خریداری کنید.

خروج از نسخه موبایل