چگونه در مک اطلاعات را روی هارد بریزیم؟

انتقال اطلاعات از آیفون به کامپیوترهای ویندوزی و مک بوک

محصولات کمپانی اپل همیشه به امنیت بالا و سخت گیری در نفوذ به اطلاعات گوشی معروف بوه و بسیاری از کاربران اعتقاد دارند این سخت گیری بیش از اندازه است و مانع دسترسی به اطلاعات شخصی می شود. در حقیقت اپل راه های محدودی برای انتقال اطلاعات و دسترسی به اطلاعات شخصی باقی گذاشته که تمام این راه ها محافظت شده و تحت نظر اپل است.

بسیاری از کاربران اپلی دلشان می خواهد که پس از بازیابی اطلاعات هارد سوخته کامپیوتر یا در حالت عادی، عکس ها و فیلم هایشان را در کامپیوتر بریزند یا از مک بوکشان اطلاعتی به هارد اکسترنال شان منتقل کنند. در این مطلب به طور کامل نحوه اتصال آیفون به مک بوک، انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر، انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون کابل و انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون با itools و برنامه های دیگر را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه اتصال گوشی اپل به کامپیوتر با iTunes

آیتونز برنامه رسمی و مورد اعتماد اپل است که از طریق آن قادر خواهید بود اطلاعات آیفون یا مک بوک تان را منتقل کنید؛ اولین کار دانلود iTunes برای کامپیوتر است، بسته به نوع ویندوزی که دارید این برنامه را نصب کنید. انتقال اطلاعات با آیتونز دو روش مختلف درد، این روش ها شامل انتقال با کابل و انتقال بدون کابل می باشد که هر دو روش را به طور کامل برایتان توضیح خواهیم داد.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر ازطریق کابل USB

ابتدا برنامه آیتونز را باز کنید و گوشی آیفون را به لپ تاپ از طریق کابل USB متصل کنید، سپس در آیتونز نام آیفون متصل شده را در گوشه بالا سمت چپ مشاهده می کنید، روی آن کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید، فایلی که می خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید و سپس روی Sync در برنامه iTunes کلیک کنید. با فشردن گزینه Apply تایید می کنید که همگام سازی و انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر یا کامپیوتر به آیفون انجام شود.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر از طریق WiFi

ابتدا باید گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید، سپس در برنامه itunes روی دستگاه تان که تشخیص داده شده کلیک کنید، سپس روی Summary کلیک کنید و گزینه‌ Sync with this device over Wi-Fi را انتخاب نمایید. سپس گزینه Apply را بزنید و دیگر نیازی به کابل ندارید؛ تنها کافیست گوشی و کامپیوتر را به یک مودم اینترنت وصل کنید تا همگام سازی و انتقال فایل ها به صورت اتوماتیک آغاز شود.

اتصال آیفون به مک بدون کابل

اتصال دستگاه های مک به آیفون خیلی راحت تر از دیگر کامپیوترها می باشد. به این دلیل که دستگاه های اپلی بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند مانند دیگر کمپانی ها و محصولاتشان. ابتدا در مک برنامه Finder را پیدا کنید و وارد آن شوید و بلوتوث هر دو دستگاه یعنی آیفون و مک را روشن کنید.

حالا در برنامه فایندر اپل گزینه AirDrop در قسمت Favorites را انتخاب کنید؛ AirDrop یکی از راه ها ارتباطی بی سیم بین دستگاه های اپلی است که سرعت بسیار بالایی در انتقال فایل های سنگین دارد.

حالا روی گزینه Allow Me to be Discovered by کلیک کنید.

سپس گزینه Everyone را انتخاب کنید.

حالا نوبت آیفون است، ابتدا انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا کنترل سنتر باز شود، در گوشی های قدیمی آیفون انگشت خود را از پایین به بالا بکشید.

سپس گزینه ایردراپ را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا باز شود، امکان دارد روی گزینه only Contacts باشد، آن را روی EveryOne تعیین کنید.

الان ایردراپ شما آماده به کار است. حالا فایلی که می خواهید انتقال دهید را باز کنید و گزینه Share را انتخاب کنید.
سپس روی Airdrop ضربه بزنید.

حالا دستگاه مورد نظر را که از طریق ایردراپ شناخته انتخاب کنید. اگر دستگاه مک خود را مشاهده نکردید، مطمئن شوید وای فای و بلوتوث روشن باشد و دوباره مراحل را انجام دهید.

برنامه های انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر

امروزه برنامه های زیادی وجود دارند که با کسب مجوز از اپل، اجازه می دهند که فایل های خود را از آیفون به کامپیوتر و بالعکس منتقل کنید. این برنامه های شخص ثالث شامل AnyTrans، CopyTrans، Syncios، FonePaw، Appandora می باشد که می توانید از آن ها برای انتقال بسیار راحت فایل ها بین آیفون و کامپیوتر و بازیابی اطلاعات مموری استفاده کنید.

انتقال عکس و فیلم از آیفون به کامپیوتر

ابتدا صفحه گوشی را باز کنید با کمک یک کابل آن را به کامپیوتر متصل کنید، سپس پیغام هشدار مشاهده می کنید که از شما اجازه می خواهد که اجازه دسترسی کامپیوتر را به فایل های گوشی تان بدهید.

با زدن گزینه Allow یک پنجره در کامپیوتر شما باز می شود که از شما می پرسد می خواهید با کدام یک از روش ها فایل ها را انتقال دهید، Windows، Windows Live Photo Gallery و Windows Explorer. اگر این صفحه روی کامپیوتر شما باز نشد به My PC بروید، مشاهده می کنید که دستگاه آیفون شما به درایورها اضافه شده است.
اگر صفحه انتخاب روش انتقال برایتان باز شد، پیشنهاد می کنیم گزینه Windows Explorer را انتخاب کنید.

سپس گزینه Internal Storage را انتخاب کنید تا به حافظه داخلی آیفون تان وارد شوید. سپس فولدر DCIM را انتخاب کنید که پوشه ذخیره سازی تصاویری است که با دوربین گرفته اید.

این روش سریع ترین روش انتقال تصاویر در آیفون به کامپیوتر است که هم زمان کمی برای انجامش لازم دارید و هم با این کار می توانید اطلاعات تصویری آیفون خود را به کامپیوتر یا هارد اکسترنال خود منتقل کنید تا حافظه آیفون شما خالی بشود.

یکی از برنامه های مورد اعتماد اپل آی تولز است که بسیار شبیه به آیتونز ساخته شده اما انصافا رابط کاربری سریع تر و ککم دردسر تری نسبت به آیتونز دارد. انتقال فایل با iTools به آیفون نیازی به Sync کرددن دستگاه ها ندارد که خبر بسیار خوبی برای کاربران اپلی است.

برای انتقال فایل با itools ابتدا برنامه آن را در کامپیوتر نصب کنید و سپس با کابل آیفون را به کامپیوتر متصل کنید.
برنامه آیتولز به سرعت اطلاعات گوشی آیفون شما را شناسایی می کند و مانند آیتونز به شما نشان می دهد که چه محتوایی چقدر از گوشی آیفون شما را اشغال کرده.

برای انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون ابتدا در برنامه از منوی سمت چپ روی گزینه Media کلیک کنید و گزینه Pictures را انتخاب کنید. حالا هر عکسی که می خواهید را به راحتی از طریق Drag & Drop یا همان کشیدن و انداختن انتقال دهید. عکسی که می خواهید را با موس روی آن نگه دارید و آن را بکشید و بی اندازید داخل صفحه برنامه iTools، به همین راحتی می توانید انتقال آهنگ به آیفون را هم انجام دهید. فقط کافیست به جای انتخاب Pictures، گزینه Music را انتخاب کنید.

در کادر بالای صفحه iTools سه گزینه مهم وجود دارد برای سهولت کار نیاز است بدانید، گزینه Import که با استفاده از این گزینه می‌توانید از حافظه کامپیوتر خود به گوشی عکس ارسال کنید. گزینه Export که با استفاده از آن می‌توانید عکس های موجود در حافظه گوشی خود را به کامپیوتر منتقل کنید و گزینه Delete که با استفاده از این گزینه، عکس هایی که تمایل دارید حذف شوند را می توانید پاک کنید.

یکی از قابلیت های کارآمد و مهمی که برنامه آیتولز در اختیار شما می گذارد،مدیریت روی مخاطبین و پیام ها است. برای انتقال مخاطبین یا حذف مخاطبین آیفون به روش زیر عمل کنید.

1- در منوی سمت چپ برنامه iTools گزینه Information را انتخاب کنید. می بینید که محاطبین به شما نشان داده می شود.

2- در بالای این صفحه گزینه های Contacts، Messages، Notes، Bookmarks، Calendar و Call History وجود دارند که می توانید با مراجعه به هر قسمت، اطلاعات مورد نظرتان را تغییر دهید، انتقال دهید یا حذف کنید.
برای پاک کردن اطلاعاتتان از گزینه Delete استفاده کنید. گزینه های Backup وRestore به شما این امکان را می دهند که از اطلاعاتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید تا هیچوقت آن ها را گم نکنید و از دست ندهید یا اینکه اطلاعاتتان را که از آن ها بک آپ گرفته اید، به آیفون تان برگردانید.

انتقال عکس از مک به هارد اکسترنال

یکی از راه های خالی کردن حافظه بدون پاک کردن اطلاعات در هنگام تعمير هارد وسترن ديجيتال، استفاده از حافظه جانبی خارجی یا همان هارد اکسترنال است، استفاده از این هارد ها در کامپیوترهای ویندوزی بسیار راحت است، اما به دلیل مشکلات دیرینه ای که بین اپل و مایکروسافت وجود دارد، فرمت های هاردهای اکسترنال را سیستم های مک به راحتی نمی خوانند یا حداقل فقط می خوانند و اجازه ندارید روی آن ها تغییری اعمال کنید. برای رفع این مشکل باید مراحلی را طی کنید که در قسمت زیر توضیح خواهیم داد.

راه حل مشکل کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در مک

یکی از راه های سریع و موقت برای رفع این مشکل، استفاده از Finder است؛ برای این کار فایندر را در مک باز می کنید، Preferences را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی باز شود.

در این صفحه تیک گزینه External Disks را فعال کنید تا هارد اکسترنال توسط سیستم مک قابل شناسایی شود. سپس برنامه Mounty را روی مک خود نصب کنید و با اجرای برنامه، از شما خواسته می شود که هارد اکسترنال Remoumt یا همان باز تعریف شود، گزینه Yes, Sure را انتخاب کنید. حالا می توانید فایل های مورد نظر خود را در پنجره ای که باز شده در هارد اکسترنال کپی کنید.

یکی دیگر از راه های انتقال فایل به هارد اکسترنال در مک، تغییر فرمت هارد است. برای این که مک هارد را شناسایی کند، باید هارد را به مک متصل کنید و با کلیک روی ذره بین در Menu Bar، برنامه Disk Utility را جستجو کنید و برنامه را باز کرده و هارد اکسترنال را انتخاب کنید.

در سمت راست برنامه فرمت هارد را مشاهده می کنید به همراه اطلاعات هارد، حال روی Erase کلیک کنید تا صفحه جدید باز شود.

حالا در این صفحه می توانید اسم جدید برای هادر اکسترنالتان تعیین کنید و فرمت آن را تغییر دهید؛ توجه کنید که فرمت را حتما روی ExFat بگذارید، زیرا این فرمت در همه سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف قابل شناسایی است. سپس روی erase کلیک کنید تا تغییرات انجام شود.

توجه: دقت کنید که در این روش تمام اطلاعات هارد اکسترنال شما آسیب می بیند، پس بهتر است قبل از انجام این کار ابتدا از اطلاعات هارد، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پس از رفع مشکل نخواندن هارد اکسترنال توسط مک، نوبت آیفون یا آیپد است که به مک متصل کنید. این کار را با کابل انجام دهید که سزعت بهتری دارد، فقط مواظب باشید که هم هرد اکسترنال سالم باشد هم کابلی که دستگاه را به مک متصل می کند.
سپس در مک در قسمت جست و جو به دنبال برنامه Image Capture بگردید و با باز کردن آن، دستگاه خود را در نوار سمت راستش مشاهده می کنید. آن را انتخاب کنید، سپس تمام تصاویر گوشی شما نمایش داده خواهد شد.
هرکدام از آن ها را که می خواهید انتخاب کنید و گزینه import را انتخاب کنید، سپس مکانی که می خواهید عکس ها به آن منتقل شوند را به هارد اکسترنال تغییر دهید و گزینه open را انتخاب کنید. به همین راحتی می توانید عکس های آیفون را به هارد اکسترنال منتقل کنید.

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر با iCloud

فضای ابری یک از پرمخاطب ترین سرویس های موجود در دنیا است که خافظه های جانبی مجازی را در اختیار شما قرار می دهند. این فضاهای ابری در قبال دریافت هزینه ای به صورت ماهانه یا سالانه چندین گیگ را در اختیار کاربران قرار می دهند و کاربران با ذخیره این اطلاعات در فضای ابری، از شر پیغام های حافظه گوشی راحت می شوند. اما این سرویس ها به دلیل گران بودن و محدودیت هایی که دارند در ایران خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

یکی از بهترین و معروف ترین فضاهای ابری در دنیا، آی کلاد است که می توانید محتوای تصویری دستگاه اپلی خود را در آن ذخیره کنید تا فضای حافظه داخلی آیفون یا آیپد و مک تان را اشغال نکنند. همچنین می توانید پس از آپلود تصاویر و ویدئوهای تان در iCloud آن تصاویر را از گوشی تان پاک کنید تا حافظه آیفون یا آیپد تان خالی شود.

این فضای ابری بسیار امن است، اما به امنیت خود گوشی آیفون یا آیپد نمی رسد، اما دسترسی به آن فقط از طریق اپل آیدی و رمز اپل آیدی شما امکان دارد. برای دریافت این اطلاعات می توانید به راحتی وارد سایت iCloud با کامپیوتر شوید و با وارد کردن اطلاعات حساب تان، به اطلاعات تصویری تان دسترسی پیدا کنید و آن ها را ذخیر کنید.

برای اینکه از اطلاعاتتان در آیفون روی آیکلود بک آپ بگیرید، باید وارد تنظیمات شوید و آی کلاود را فعال کنید. حالا انتخاب می کنید که از تصاویر بک آپ گرفته شود، پس باید گزینه Photos را On کنید تا شامل بک آپ گیری در آیکلود بشود.

این کار نیازمند اینترنت قوی است و حجم زیادی هم مصرف می کند، اما هر دفعه که به گالری بروید می بینید که عملیات بک آپ گیری در حال انجام است و اگر نخواهید می توانید آن را کنسل کنید، توجه کنید عکس ها و فیلم هایی که از طریق آی کلود بک آپ گیری می شوند از گوشی تان پاک نمی شومند، در حقیقت دو نسخه از آن در اختیار دارید، یکی آن که روی آیفون تان است و دیگری آن که روی آی کلود است. اگر دلتان خواست می توانید تصاویر بک آپ گیری شده در آی کلود را روی آیفون پاک کنید تا فضای بیشتری برای ذخیره سازری داشته باشید.

دقت داشته باشید که تمام فضاهای ابری برای یک میزان حجم معینی رایگان هستند، مثلا آیکلود فقط 5 گیگابایت حافظه جانبی مجازی در اختیار شما به صورت رایگان قرار می دهد و اگر بیشتر از این بخواهید باید هزینه اش را پرداخت کنید.

در این مطلب بهترین و آسان ترین روش های انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر و دیگر دستگاه ها را به شما معرفی کردیم و توضیح دادیم که چگونه این کار ها را انجام دهید، شما از کدام روش برای انتقال اطلاعتتان استفاده می کنید؟ آیا تا به حال از روش هایی که در این مطلب گفته شد برای انتقال اطلاعات استفاده کرده اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در مک

اگر از کامپیوتر یا لپ تاپ اپل با سیستم عامل مک او اس   (mac OS) استفاده می کنید و در هنگام انتقال فایل به هارد اکسترنال و علامت ورود ممنوع به رنگ خاکستری در زیر نشانگر موس را مشاهده کرده اید، یعنی با مشکل  کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در مک مواجه شده اید. البته تعجب نکنید، زیرا به نظر می رسد کاربران بسیار دیگری هم با همین مشکل درگیر شده اند.

به نظر می رسد، بخشی از دلیل اصلی بروز مشکل کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در mac OS ، مربوط به سابقه این شرکت با مایکروسافت، شرکت رقیب اپل از سال های دور باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. اما برای رفع مشکل عدم امکان انتقال فایل به هارد اکسترنال در مک دو راه حل وجود دارد که در این مقاله آنها را بررسی می کنیم.

دلیل کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در مک

دلیل اصلی کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در مک، ساختار طبقه بندی اطلاعات یا نوع فرمت هارد اکسترنال است. فرمت NTFS که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است، در بسیاری از سخت افزاره ها و هارد های موجود در بازار مورد استفاده است.

در سیستم مک، شما قادر به خواندن اطلاعات از این فرمت هارد هستید، اما ممکن است در هنگام رایت یا نوشتن اطلاعات در طی فرایند کپی یا انتقال فایل با مشکل مواجه شوید. این احتمال وجود دارد که رقابت بین مایکروسافت و اپل باعث اعمال چنین محدودیتی از طرف اپل بر فرمت NTFS باشد. اما برای حل مشکل دو راه پیش رو دارید که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

راه حل موقت کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در مک

این راه حل برای رفع مشکل کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در مک، تنها یک راه حل موقتی است و با اتصال هارد به یک سیستم مک دیگر مجبور خواهید بود تا دوباره این فرایند را تکرار کنید. اما مزیت این روش این است که زمان کمتری را برای حل مشکل صرف می کنید و به اطلاعات شما آسیبی وارد نمی شود تا در زمان مناسب با استفاده از روش دوم، مشکل را برای همیشه حل کنید. برای اینکار ابتدا هارد را به سیستم مک خود وصل کنید و سپس در صفحه دسکتاپ و در جایی خالی در پس زمینه کلیک کنید تا گزینه Finder در کنار لوگوی اپل نمایش داده شود. حالا بر روی Finder کلیک کنید و بر روی Preferences کلیک کنید تا پنجره ای جدید باز شود.

در پنجره جدید تیک گزینه External Disks را فعال کنید تا هارد اکسترنال برای سیستم مک تعریف شود. حالا آیکون هارد اکسترنال در دسکتاپ نمایش داده می شود. ابتدا به اینترنت متصل شوید و برنامه Mounty  را بر روی سیستم خود دانلود و نصب کنید.

با اجرای برنامه، از شما درخواست می شود تا هارد اکسترنال Remoumt یا باز تعریف شود. گزینه Yes, Sure را انتخاب کنید. این باز آیکون هارد اکسترنال در پس زمینه نمایش داده نمی شود، اما پنجره ای برای نمایش محتویات هارد باز می شود. حالا می توانید فایل های مورد نظر خود را در هارد اکسترنال کپی کنید.

 رفع دائمی مشکل کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در mac OS

در این روش ما باید فرمت فایل سیستم هارد اکسترنال خود را تغییر دهید تا موفق به رفع دائمی مشکل کپی نشدن فایل در هارد اکسترنال در مک شوید. قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که در این روش تمامی اطلاعات شما در هارد اکسترنال آسیب خواهد دید، پس پیش از انجام آن از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. هارد اکسترنال را به سیستم مک خود وصل کنید. حالا با کلیک بر روی ذره بین در Menu Bar، عبارت Disk Utility را جستجو کنید.

در گزینه های پیشنهادی برنامه Disk Utility را اجرا کنید. حالا هارد اکسترنال را انتخاب کنید. در سمت راست، اطلاعات هارد اکسترنال و نوع فایل فرمت آنها نمایش داده شده است. در بالا بر روی دکمه Erase کلیک کنید تا پنجره جدید باز شود. در پنجره جدید نام دلخواه خود را برای هارد اکسترنال در قسمت Name تایپ کنید و در قسمت فرمت، ExFat را انتخاب کنید. فرمت ExFAt برای تمامی دستگاه ها و سیستم عامل ها قابل شناسایی است. حالا بر روی دکمه Erase کلیک کنید تا فرمت جدید هارد اعمال شود.

خروج از نسخه موبایل