آموزش نصب درایور پرینتر کانن

چگونگی نصب پرینتر کانن

همان طور که می دانید پرینتر ها به یکی از ابزار کاربردی و مهم در ادارات، شرکت های بزرگ و کوچک و حتی منازل تبدیل شده اند. پرینتر ها صرف نظر از نوع برند دارای سیستم های یکسانی هستند و فرآیند چاپ در این دستگاه ها به یکی شکل انجام می شود. هدف از گردآوری این مقاله بررسی چگونگی نصب پرینتر کانن است. مطالعه ی این مطلب به شما کمک می کند تا بدون نیاز به حضور متخصصان به راحتی پرینتر canon را نصب و راه اندازی کنید.

در مرحله ی اول تمامی اتصالات پرینتر را به کامپیوتر وصل کنید. سپس ادامه ی مراحل ذکر شده را دنبال کنید. به یاد داشته باشید در صورتی که در انجام دادن مراحل ذکر شده موفق نبودید و نصب پرینتر کانن انجام نشد برای این کار به متخصصان واحد تعمیرات پرینتر کانن مراجعه کنید. به یاد داشته باشید در اغلب موارد عدم نصب درست درایور  مربوط به پرینتر منجر به عدم عملکرد این دستگاه می شود.

آموزش |رنگ
پرینتر لیزری کانن مدل Canon i-Sensys LBP226dw

نکاتی را که هنگام خرید پرینتر لیزری Canon باید بدانید

  • سیستم را روشن کرده و ویندوز را باز کنید.
  • کابل های مرتبط با پرینتر کانن را متصل کنید.

روی منوی استارت که در دسکتاپ است کلیک کرده و آن را باز کنید.

در این مرحله گزینه ی Devices را انتخاب کنید .

تایید دسته بندی Printers & scanner را از نوار سمت چپ بررسی کنید و در صورت اطمینان از تایید آن به مرحله ی بعدی بروید.

از نوار سمت راست گزینه Add a printer or scanner را انتخاب کنید .

برای شناخت پرینتر توسط ویندوز منتظر بمانید. در صورت شناسایی دستگاه شما توسط پرینتر نام دستگاه مورد نظر نمایش داده می شود، پرینتر خود را انتخاب کرده و نصب آن را به اتمام برسانید. اگر ویندوز پرینتر ورد استفاده ی شما را شناسایی نکرد مراحل زیر را دنبال کنید.

گزینه ی The printer that I want isn’t listed را انتخاب کنید.

در پنجره ی Find a printer with other options گزینه ی Add a local printer or network printer with manual settings را انتخاب کنید و پس از آن کلید Next را فشار دهید.

در صفحه Choose a printer port تنظیمات پیش فرض را اعمال کنید و به قسمت بعدی بروید.

در صفحه ی Install the printer driver نام برند و یا شرکت سازنده ی پرینتر را که در اینجا canon است را انتخاب کنید.

  • در این مرحله مدل دستگاه مورد استفاده ی خود را انتخاب کنید.
  • گزینه ی Next را انتخاب کنید
  • در صفحه ی Type a printer name و در بخش Printer name اسم انتخابی برای دستگاه خود را وارد کرده و سپس Next را بزنید .

در صفحه ی Printer Sharing از انتخاب گزینه ی Share this printer so that others on the network can find and use it اطمینان داشته باشید . در صورتی که مایل نیستید سایر کاربران به پرینتر شما دسترسی داشته باشند این گزینه را غیر فعال کنید.

  • در صورتی که تمایل دارید دستگاه شما با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته شود در بخش Share name نام مورد نظر خود را وارد کنید . به یاد داشته باشید این نام معرف دستگاه شما به دیگر کاربران می باشد.
  • در صورت اشتراک گذاری پرینتر خود با سایرین این امکان برای شما وجود دارد که بخش Location و Commnet  را با توضیحات مورد نیاز خود پر کنید.
  • Next را انتخاب کنید.
  • – در صفحه ی نهایی گزینه ی Print a test page را انتخاب کنید تا از کارکرد صحیح پرینتر اطمینان داشته باشید.

در صورتی که تمامی مراحل نصب پرینتر کانن را به درستی انجام داده باشید می توانید پرینتر را روشن کرده و از آن استفاده کنید.

نمایندگی تعمیرات پرینتر

نمایندگی پرینتر خدمات مرتبط با تعمیرات و فروش پرینتر را ارائه می کند. تعمیر انواع پرینتر در مدل های لیزری، جوهر افشان و …. در واحد تعمیرات پرینتر ارائه می شود. تعمیرات پرینتر در واحد تعمیرات کانن با بهره مندی از کادر فنی حرفه ای و مجرب انجام می شود. بهره مندی این واحد از مدرن ترین ابزارآلات سبب شده تا فرآیند تعمیرات با سرعت و کیفیت بسیار بالایی انجام شود.

تعویض کارتریج پرینتر کانن، درام چاپگر canon ، شارژ کارتریج و … در واحد  ارائه می شود. در صورتی که پرینتر شما با مشکلاتی مثل کم رنگ بودن چاپ، گیر کردن کاغذ در دستگاه و… رو به رو شد از اعمال تعمیرات ناآگاهانه بپرهیزید و در اولین فرصت به نمایندگی  مراجعه کنید. نصب پرینتر کانن از دیگر خدماتی است که در نمایندگی  ارائه می شود.

آموزش نصب پرینتر کانن در ویندوز 7

ویندوز 7 در مقایسه با نسخه های قبلی، رابط کاربری بسیار راحت تری دارد. اگر از این سیستم عامل در لپ تاپ یا کامپیوترتان استفاده می کنید، برای نصب پرینتر در آن باید به ترتیب زیر عمل کنید:

1- پرینتر canon مورد نظرتان را به سیستم وصل کنید.

2- اگر دیسک همراه دستگاه خوانده شد، مراحل به صورت خودکار طی خواهند شد. اما اگر این دیسک در دسترس نبوده و یا به درستی شناسایی نشد، باید مراحل را به شکل زیر دنبال کنید.

3- مسیر Start > Devices and Printers > add a printer را اجرا کنید.

4- چنانچه پرینتر مورد نظر شما در شبکه نیست، گزینه Add a local printer را انتخاب کنید.

5- اگر قصد شبکه کردن چاپگر را دارید، گزینه Add a network,wireless or blutooth printer را انتخاب کنید. این گزینه برای نصب دستگاه از طریق وای فای، بلوتوث و … هم کاربرد دارد.

6- برای تکمیل فرایند نصب پرینتر کانن در ویندوز 7 ، گزینه Next را انتخاب کنید. (بهتر است تغییری در تنظیمات پیش فرض ایجاد نکنید.)

7- مدل و برند پرینترتان را در صفحه ای که پیش رویتان باز شده وارد کنید.

8- بعد از انتخاب نام برای پرینتر مورد نظرتان، مجددا next را بزنید.

9- پس از پایان عملیات نصب، می توانید از پرینتر برای چاپ محتوای مورد نظرتان استفاده کنید.

آموزش نصب پرینتر canon در ویندوز 8

علی رغم همه انتقادهای وارده به ویندوز 8، این نسخه عملکرد بسیار خوبی برای شناسایی سخت افزارهای مختلف توسط نرم افزار دارد. بلافاصله پس از اتصال پرینتر به ویندوز 8، سیستم آن را شناسایی می کند. مراحل زیر برای رفع مشکلات احتمالی در این مسیر به شما کمک می کنند:

1- ضمن فشار دادن دکمه های ویندوز و C به صورت هم زمان، گزینه settings را لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

2- حالا گزینه  PC & Devices را انتخاب کرده و مطمئن شوید که پرینتر در سیستم نصب شده است.

3- برای ادامه فرایند نصب پرینتر کانن در ویندوز 8 ، باید advanced setup را باز کرده و دستگاه شناسایی شده را نصب نمایید.

4- در این مرحله یک لسیت از پرینترهای نصب شده به نمایش در می آید که می توانید پرینتر مورد نظرتان را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.

5- حالا گزینه “Make this the default printer” را فعال کنید تا به عنوان پرینتر پیش فرض تنظیم شود.

نصب چاپگر کانن در ویندوز 10

بهترین روش برای نصب پرینتر کانن در ویندوز 10 ، استفاده از اکانت administrator است. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

1- پرینتر را با استفاده از کابل usb به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید.

2- مسیر Start > setting > devices > printers & Scanner > add a printer or scanner را اجرا نمایید.

3- پس از شناسایی پرینتر توسط سیستم، روی اسم دستگاه کلیک کرده و مراحل نصب را به ترتیب انجام دهید.

4- این احتمال وجود دارد که چاپگر مورد نظر شما در ویندوز شناسایی نشود. در این صورت، گزینه The printer that I want isn’t listed   را انتخاب کنید.

5- در پنجره ای  که باز می شود، گزینه add a local printer or network printer with manual settings  را انتخاب کرده و دکمه next را بزنید.

6-  حالا برای تکمیل فرایند نصب پرینتر canon در ویندوز 10 ، مدل دستگاه را در صفحه ای که باز شده انتخاب کنید.

7 – حالا در صفحه ای که باز می شود، یک نام دلخواه برای پرینتر خود انتخاب کنید. برای این کار، باید وارد بخش printer name   شده و سپس  next را بزنید.

8- در صورت تمایل به اشتراک گذاری پرینتر، گزینه Share this printer so that others on your network can find and use it   را انتخاب کنید.

9- در نهایت، روی گزینه print a test page کلیک کرده و پرینتر کانن خود را انتخاب کنید.

چگونگی نصب درایور پرینتر canon

اگر به تازگی پرینتر کانن خریداری کرده اید یا از کاربران پرینتر‌های کانن باشید، ممکن است برای دانلود و نصب درایور این پرینتر دچار مشکل شده باشید. بنابراین، برای استفاده از این پرینتر، باید ابتدا با نحوه  نصب درایور پرینترهای Canon  آشنا باشید. به همین دلیل، ما در این مقاله، روش نصب درایور پرینتر canon را به شما معرفی می کنیم.

نصب درایور پرینتر canon، در صورتی که از پرینتر این برند استفاده می کنید، برای استفاده درست از چاپگر و اسکنر، لازم است.

روش نصب درایور پرینتر canon

نحوه نصب درایور چاپگر canon به این صورت است که ابتدا باید فایل درایور پرینتر را آماده کنید یا اگر به این فایل دسترسی ندارید، آن را دانلود کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صورت آماده بودن فایل یا بعد از دانلود فایل مورد نظر، روی آن دو بار کلیک کنید تا برنامه اجرا شود.
  2. در این مرحله اگر پنجره user account control برای شما باز شد، گزینه yes را انتخاب کنید. بعد از آن، پنجره WinZip Self-Extractor، باز می شود که باعث خارج شدن برنامه از حالت زیپ می‌شود. اگر به کادر خالی unzipping DelDrv.exe نگاه کنید، می بینید که با پر شدن این کادر، برنامه از حالت زیپ، خارج می شود.
  3. بعد از خارج شدن فایل از حالت زیپ، برنامه بالا می آید و پنجره‌ای به نام MF Drivers برای شما باز می شود. در اینجا دکمه next را بزنید.
  4. در این مرحله، پنجره license agreement ظاهر می شود که باید yes را انتخاب کنید.
  5. دوباره پنجره ای باز می شود که باید نوع ارتباط یا type of connection را در آن مشخص کنید. از بین دو گزینه usb connection و network connection، باید network connection را انتخاب کنید و سپس روی دکمه next بزنید. اگر از USB استفاده می‌کنید، گزینه USB connection را انتخاب کنید.
  6. در این مرحله دو پنجره برای شما باز می شود. پنجره select device و پنجره searching to device که در حال پر شدن است. بعد از پر شدن این پنجره، امکان دسترسی به select device فراهم می شود. در قسمت devices name این پنجره، می‌توانید نام درایور مورد نظر خود را مشاهده کنید. شما باید روی نام درایور خود کلیک کنید و گزینه next را بزنید.
  7. در این قسمت از نصب درایور پرینتر canon، پنجره جدیدی به نام select driver ظاهر می شود. در صورتی که پرینتر شما چندکاره باشد، باید در این قسمت مشخص کنید که درایور را برای پرینتر می‌خواهید یا اسکنر. اگر درایور را برای هر دو نصب کرده ‌اید، روی کادر خالی کنار printer و scanner تیک بزنید و روی گزینه next کلیک کنید.
  8. حالا پنجره confirm settings برای شما باز می شود که باید گزینه next را بزنید.
  9. کادری باز می شود که باید در آن دکمه start را بزنید تا فرایند نصب درایور پرینتر canon انجام شود. سپس، پنجره install باز می شود و شما می‌توانید در قسمت installing printer driver از میزان نصب درایور آگاه شوید. این فرایند، کمی زمان بر است و در این مدت، نباید از سیستم استفاده کنید.
  10. بعد از نصب درایور پرینتر canon ، پنجره set default printer را مشاهده خواهید کرد. روی نام پرینتر مورد نظر خود کلیک کنید و سپس گزینه next را بزنید.
  11. حالا پنجره print test page به نمایش در می آید که باید گزینه exit را بزنید. در صورتی که فرایند نصب درایور پرینتر canon را درست انجام داده باشید، پرینتر، برگه ‌ای تستی برای اطمینان از صحت و درستی کارکرد درایور خواهد گرفت. به این صورت، نصب درایور پرینتر canon در ویندوز ۱۰ انجام می شود، اگر بعد از انجام این روش، باز هم مشکلی در نصب درایور پرینتر کانن مشاهده کردید، ویندوز را دوباره نصب کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا