آشنایی با مانیکور و پدیکور مردانه

امروزه خدماتی که در سالن های مردانه ارائه می شوند تنوع فوق العاده ای پیدا کرده اند. آرایشگاه های مردانه برای اینکه بتوانند با بروز ترین متد های زیبایی دنیا و البته رقبای خود رقابت کنند خدمات قابل توجهی به مشتریان خود ارائه می دهند. یکی از خدمات مهم و درمانی که اکثر آرایشگاه های معتبر و تخصصی ارائه می دهند مانیکور و پدیکور مردانه ناخن است. اگر شما هنوز با این خدمات زیبایی و درمانی آشنایی ندارید با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد چگونگی انجام مانیکور و پدیکور مردانه و مراحل آن بدانید.

آینه |استاندارد

آینه |استاندارد

مانیکور مردانه چیست؟

به تمام فرایندی که برای مراقبت، نظافت و زیبایی ناخن دست مردان انجام می گیرد مانیکور مردانه می گویند. مراحل مانیکور مردانه تا حدودی با مانیکور بانوان تفاوت دارد، در مانیکور مردانه مراحل محدود به کوتاه کردن ناخن ها یا سوهان کشیدن نیست بلکه مجموعه ای از تکنیک های نظافتی و بهداشتی است که بر روی دست و ناخن ها انجام می شود.

ابزار مورد نیاز برای مانیکور مردانه

معمولا ابزار های مانیکور و پدیکور مردانه شبیه به ابزار مراقبت از ناخن زنانه است. اما اگر می خواهید مانیکور و پدیکور را در منزل انجام دهید باید ابزار آن را تهیه کنید. برای تهیه و خرید ابزار مانیکور و پدیکور ناخن می توانید به سایت فروشگاهی گلارا مراجعه کنید. ابزار مانیکور و پدیکور مردانه عبارتند از:

  • سوهان: برای از بین بردن ناهمواری سطح ناخن، فرم دهی و اندازه کردن ناخن ها استفاده می شود.
  • پوشر ناخن: با استفاده از این محصول می توانید گوشت هایی که روی کوتیکول را گرفته اند و کوتیکول های ناخن را به آرامی به عقب برانید. پوشر باید سری سالم و شبیه به قاشق داشته باشد.
  • بافر ناخن: پس از سوهان کشیدن ناخن خط و خشی که در اثر سوهان کشی روی ناخن شکل میگیرد، باعث مات شدن ناخن می شود. با استفاده از بافر ناخن ها حالتی آینه ای و براق پیدا می کنند.
  • روغن کوتیکول: این محصول شامل روغن های گیاهی، ویتامین و مرطوب کننده است، که برای رفع خشکی پوست اطراف ناخن و کوتیکول ها استفاده می شود.(خرید روغن کوتیکول ناخن)
  • نیپر ناخن: با استفاده از این وسیله می توانید گوشت های اضافه اطراف ناخن و کوتیکول را بگیرید. قبل از این که از نیپر استفاده کنید، دست ها را داخل آب ولرم و کوکتل های مخصوص مانیکور بگذارید تا گوشت اطرافشان نرم شود.
  • کوکتل های مانیکور: کوکتل ها حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی برای ناخن ها هستند. که با استفاده از این محصولات پوست دست و ناخن ها نرم و آبرسانی می شوند. کوکتل های مانیکور و پدیکور سایت گلارا دارای اسانس ها و مواد طبیعی هستند که باعث آرامش و ریکس شدن می شود.
  • کاسه مانیکور: کاسه ای پر از آب که کوکتل های مانیکور در آن حل می شود.

مراحل مانیکور مردانه

مانیکور مردانه در مراکز مختلف زیبایی بسیار مرسوم شده، که شامل مراحل و روش های مختلفی است. اما این مراحل و روش ها بسته به مراکز ارائه دهنده خدمات تغییر می کنند. نکته مهمی که هیچوقت نباید فراموش کنید این است که اگر می خواهید به مراکز زیبایی برای انجام مانیکور و پدیکور مراجعه کنید؛ حتما از بهداشت و استاندارد بودن محیطی که در آن خدمات ارائه می شود را بررسی کنید. مراحل مانیکور مردانه شامل:

  1. ماساژ دست ها: این کار اجباری نیست و فقط برای ایجاد احساس آرامش و ریکس شدن دست ها انجام می شود.
  2. کوتاه کردن ناخن ها: مانیکور مردانه با کوتاه کردن ناخن ها آغاز می شود و تنها بخش سفید ناخن کوتاه می شود. استفاده بیشتر از ناخن گیر می تواند باعث ایجاد ناخن ریش شود پس بهتر است در هنگام استفاده دقت و احتیاط کنید.
  3. سوهان کشیدن لبه ها: به آرامی و با دقت از یک سمت به سمتی دیگر شروع به سوهان کشیدن ناخن ها کنید. با استفاده از سوهان فرم مورد نظر خودتان را بر روی ناخن ها اجرا کنید.
  4. استفاده از کوکتل های مانیکور: دست ها را بشویید سپس داخل کاسه مانیکور و کوکتل مانیکور گذاشته تا گوشت های اطراف ناخن و کوتیکول های ناخن نرم شود. برای تهیه وخرید کوکتل های مانیکور می توانید به سایت فروشگاهی گلارا مراجعه کنید.
  5. کوتاه کردن کوتیکول های ناخن: برای کسانی که نمی دانند کوتیکول ناخن، همان بخش روشن انتهای ناخن است که به گوشت و انگشت می رسد. با استفاده از پوشر ناخن ابتدا کوتیکول ها را به آرامی به عقب برانید. سپس با استفاده از نیپر ناخن کوتیکول ها را جدا کنید.
  6. روغن کوتیکول: در آخر دستانتان را بشویید تا اضافات و آلودگی ها از بین برود. در ادامه با استفاده از یک مرطوب کننده مردانه دست ها را مرطوب کنید. سپس با استفاده از روغن کوتیکول می توانید پوست اطراف ناخن و کوتیکول ناخن را آبرسانی و مرطوب کنید. استفاده از روغن کوتیکول در سالم و تمیز نگه داشتن ناخن ها تاثیر بسزایی دارند.

آینه |استاندارد

پدیکور مردانه چیست؟

مراقبت از ناخن های پا به اندازه ناخن های دست اهمیت دارد. عدم مراقبت از پا و ناخن پا منجر به رشد نا موزون ناخن، احتمال گرفتن بیماری های قارچی و عفونی در پا و انگشتان پا می شود. برای سلامتی پا و انگشتان پا می توانید یک روتین مراقبتی پدیکور پا داشته باشید. همه خدمات نظافتی و مراقبتی که برای زیبایی ناخن های پا و سلامت پای آقایان انجام می شود، پدیکور مردانه نامیده می شود.

ابزار مورد نیاز برای پدیکور مردانه

پدیکور یک روش شایع که با انجام آن می توانید پاهایی سالم، بدون پینه و ترک داشته باشید. برای خرید ابزار پدیکور می توانید به سایت گلارا مراجعه کنید. ابزار پدیکور آقایان شامل:

  • رنده پا: رنده های پا دو نوع دانه ریز و دانه درشت دارد که هر کدام نسبت به سختی پوست کف پا برای کف سابی پا استفاده می شود. رنده پا عمدتا برای از بین بردن پوست های مرده و پینه های پا استفاده می شود.
  • سوهان: سوهان برای فرم دهی و هموار کردن ناهمواری های سطح ناخن پا استفاده می شود.
  • نیپر ناخن: کوتاه کردن کوتیکول های ناخن به زیبایی و سلامت ناخن پا کمک بسزایی می کند. برای کوتاه کردن کوتیکول از ابزار نیپر ناخن استفاده می شود.
  • پوشر ناخن: برای عقب راندن کوتیکول های ناخن از پوشر استفاده می شود.
  • بافر ناخن: زمانی که با استفاده از سوهان ناخن ها فرم گرفته و صاف شدند، با استفاده از بافر سطح ناخن را براق و زیبا کنید.
  • کوکتل پدیکور: برای تقویت و نرم شدن پوست پا و ناخن پا از کوکتل پدیکور استفاده می شود. کوکتل های پدیکور شامل مواد پتاسیم، مواد معدنی و روغن های آرامش بخش هستند.
  • پد جداکننده انگشتان پا: هنگام انجام مراحل مراقبتی ناخن پا از پد جدا کننده انگشتان استفاده می شود. استفاده از پد جدا کننده انگشتان پا برای تسریع و راحت تر شدن سوهان کشی و دیگر مراحل پدیکور بسیار مفید است.
  • کاسه پدیکور: ظرفی که برای رطوبت رسانی پاها را داخل مواد و آب می گذاریم کاسه پدیکور نامیده می شود.

مراحل پدیکور مردانه

  1. رطوبت رسانی پا: برای نرم شدن و آبرسانی بهتر پوست های مرده و ضخیم پا از کوکتل های پدیکور استفاده کنید. در کاسه پدیکور آب ولرم ریخته و کوکتل را داخل آب بگذارید تا فعال شود. سپس پاها را به مدت 10 الی 15 دقیقه داخل آب و مواد بگذاریم تا پوست پا آبرسانی شود.
  2. کف سابی پاها: به انجام اعمالی که باعث از بین رفتن پوست های مرده، پینه و ترک پا می شوند کف سابی نامیده می شود. زمانی که پوست پا نرم شد با استفاده از رنده پا شروع به کف سابی پا کنید. رنده پا به نسبت نوع ریز یا نوع درشت آن برای قسمت های پینه بسته پوست یا قسمت های صاف پوست استفاده می شود. پس از کف سابی پاها را بشویید تا پوست های اضافه و مرده از بین برود.
  3. پد جدا کننده انگشتان: برای تسریع و راحت تر بودن در حین انجام کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن ها از پد جدا کننده انگشتان استفاده کنید.
  4. کوتاه کردن ناخن ها: در این مرحله ناخن ها را با استفاده از ناخن گیر شخصی کوتاه و هم اندازه کنید. اگر ناخن پا به گونه ای است که در گوشت می رود بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.
  5. کوتاه کردن کوتیکول ها: با استفاده از پوشر ناخن، کوتیکول ناخن را به آرامی به عقب برانید. سپس با استفاده از نیپر ناخن کوتیکول و پوست های اضافه دور ناخن را کوتاه کنید.
  6. سوهان کشی ناخن: با استفاده از سوهان، سطح ناخن را هموار و صاف کنید. سپس فرم دلخواه خود را ایجاد کنید.
  7. بافر کشی ناخن: با استفاده از بافر سطح ناخن را صاف و براق کنید.
  8. آب رسانی کوتیکول: در آخر پاها را بشویید و برای آبرسانی و رطوبت رسانی بهتر به پوست پا از یک مرطوب کننده مردانه استفاده کنید. سپس با استفاده از روغن کوتیکول های موجود در سایت فروشگاهی گلارا پوست اطراف ناخن و کوتیکول ها را تقویت و آبرسانی کنید.

مزایای مانیکور و پدیکور برای آقایان

مانیکور و پدیکور برای آقایان فواید زیادی دارد. انجام مانیکور و پدیکور به صورت روتین برای آقایان می تواند باعث از بین رفتن و جلوگیری از بیماری های قارچی ، عفونی و بوی بد پا شود. فواید مانیکور و پدیکور برای آقایان عبارتند از:

  • لطیف و نرم شدن پوست دست و پا
  • افزایش گردش خون
  • از بین رفتن بوی بد پا
  • درمان ناخن های داخل گوشت رفته و بیماری های عفونی ناخن
  • بهبود سلامت و تمیز شدن ناخن و پوست

جمع بندی

اگر جزء آن دسته از آقایانی هستید که امرار معاش و فعالیت های روزانه تان بسیار زیاد است و دست و پاهایتان همیشه در تماس با سطوح آلوده است. از اینکه با ما همراه بودید ممنونم.

دکمه بازگشت به بالا