کاشت ابرو به روش FIT – مزایا و معایب، روش کار و هزینه

همه چیز درباره کاشت ابرو به روش fit از هزینه و مراحل تا مزایا و مراقبت های بعد از عمل

علاوه بر اهمیت ابروها در زیبایی و جذابیت چهره، سلامت چشم هم در گرو داشتن ابروهای سالم است. ابرو با نگه داشتن عرق پیشانی مانع از ورود آلودگی‌ها به چشم می‌شود. افراد زیادی ممکن است در اثر بیماری‌ها یا حوادث گوناگون مانند سوختگی، زخم و شکستگی بخشی از موهای ابروی خود را از دست بدهند. استفاده از لوازم آرایشی و راه‌هایی مانند تاتو یا میکروبلیدینگ به طور موقت می‌توانند جای خالی ابرو را پر کنند؛ اما دائمی نیستند و از همه مهم‌تر ظاهری غیرطبیعی را برای فرد ایجاد می‌کنند. کاشت ابرو تنها راه‌حل دائمی با ظاهری طبیعی برای مقابله با ریزش ابروست که به روش‌های مختلفی قابل انجام است. در این مقاله به کاشت ابرو فیت می‌پردازیم و مزایا و عوارض آن را برایتان شرح می‌دهیم. برای آشنایی بیشتر با کاشت ابرو FIT و هزینه آن با ما همراه باشید.

کاشت ابرو به روش FIT چیست؟

کاشت ابرو اقساطی به روش FIT یکی از رایج‌ترین روش‌های کاشت ابروست که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی به ابروهایی زیبا و متراکم دست پیدا کنید. در کاشت ابرو به این روش گرافت‌های مو از ناحیه اهداکننده سر، معمولا پشت گردن و فاصله بین دو گوش، برداشت شده و سپس زیر میکروسکوپ جداسازی و آماده می‌شوند. در نهایت فولیکول‌های جداشده در ناحیه ابرو مطابق به مدل مدنظر شما کاشته می‌شود. کاشت ابرو به روش FIT با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و تقریبا ۳ تا ۶ ساعت به طول می‌انجامد. FIT یک روش غیرتهاجمی است و حداقل خطر و عوارض جانبی را به همراه دارد.

چه کسانی برای کاشت ابرو به روش FIT مناسب هستند؟

از کاشت ابرو FIT می‌توان برای زنان و مردان در سنین مختلف استفاده کرد. البته طبق آمار ارائه شده در کلینیک تخصصی کاشت مو در یونان، بیشتر افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، زنان بین ۳۰ تا ۵۰ ساله بوده‌اند. در حالت کلی تمام افرادی که به دلایلی مانند وراثت، بیماری، حوادث و غیره دچار ریزش ابرو شده‌اند، می‌توانند از این روش برای متراکم کردن ابروهایشان استفاده کنند.

مزایای کاشت ابرو فیت چیست؟

روش FIT یکی از بهترین و جدیدترین روش‌های کاشت ابروست که مزایای زیاد دارد و بسیاری از مشکلات روش‌های سنتی کاشت ابرو را برطرف کرده است. مزایای کاشت ابرو به روش FIT عبارتند از:

معایب کاشت ابرو طبیعی به روش FIT چیست؟

FIT از پیشرفته‌ترین روش‌های کاشت ابرو است که در طول زمان تمام معایب و عوارض جانبی آن رفع شده است. بعد از کاشت ابرو ممکن است صورت دچار تورم و کبودی شود. البته این موارد در همه افراد یکسان نیست. اگر کاشت ابرو در کلینیک‌های غیرمعتبر انجام شود یا مراقبت‌های بعد از کاشت رعایت نشود، فرد شاهد عفونت در ناحیه اهداکننده و ابروها خواهدبود.

مراحل کاشت ابرو به روش FIT چگونه است؟

کاشت ابرو فیت  طی سه مرحله انجام می‌شود. اولین مرحله از کاشت ابرو طراحی مدل ابروست. در مرحله بعدی گرافت‌های مو با روش FIT از ناحیه پشت سر برداشته شده و زیر میکروسکوپ جداسازی می‌شوند. برداشت مو به روش FIT آسیب به فولیکول‌ها را به حداقل ممکن می‌رساند. درنهایت، فولیکول‌ها در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند.

قبل از عمل

قبل از عمل لازم است با پزشک متخصص خود مشورت کنید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما به او اطلاع دهید. آزمایش‌هایی مانند هپاتیت، ایدز و سایر آزمایش‌های لازم مانند تست کرونا باید انجام شود. بهداشت شخصی قبل از عمل یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید رعایت کنید. مصرف انواع ویتامین، پروتئین و مواد معدنی هم توصیه می‌شود.

 برداشت مو از بانک مو

برداشت مو از بانک مو به روش FIT با استفاده از ابزارهایی با قطر بسیار کم (نهایت ۸/۰ میلی‌متر) انجام می‌شود. معمولا از فولیکول‌هایی برداشت می‌شود که ظرافتشان مانند موهای ابرو باشد. کل مراحل برداشت با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بنابراین شما در طول عمل هیچ‌گونه دردی احساس نخواهید کرد. استخراج فولیکول‌ها از پوست سر بدون تراشیدن موها انجام شده و فقط یک ناحیه بسیار کوچک از سر جراحی می‌شود.

طراحی و کاشت ابرو

مدل ابرو با نظرسنجی از خود مشتری طراحی می‌شود. هنر و تجربه پزشک تاثیر زیادی در زیبایی ابروها، ایجاد تاج مناسب و تقارن بین دو ابرو دارد. کاشت فولیکول‌ها در ناحیه طراحی شده باید به دقت انجام شود؛ زاویه و جهت خروج مو در زیبایی نتیجه نهایی بسیار اهمیت دارد. موهای ابرو باید هم‌جهت با ابروهای اصلی و با زاویه ۱۵درجه از پوست باشند.

بعد از عمل

بعد از کاشت ابرو زخم‌های بسیار ریزی در ناحیه بانک مو و ابرو ایجاد می‌شود. زخم‌ها و قرمزی‌های بعد از کاشت، به مرور زمان و طی شستشوی اصولی از بین می‌روند. تقریبا بعد از یک هفته از کاشت ابرو هیچ جای زخمی روی ابرو باقی نمی‌ماند. دو تا سه هفته بعد از کاشت، موهای کاشته شده دچار شوک شده و شروع به ریزش می‌کنند. در طی چهار تا ۶ ماه بعد از کاشت، موهای جدید ظاهر شده و در ماه هشتم ابروهایی با ظاهر کاملا طبیعی خواهید داشت. البته نتیجه نهایی کاشت ابرو را پس از ۱۲ ماه مشاهده خواهید کرد.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش FIT چگونه است؟

دوران نقاهت کاشت ابرو طبیعی FIT چندان طولانی نیست. تنها کافی است چهار روز بعد از عمل ناحیه اهداکننده را با استفاده از سرم‌های شستشو بشویید و از پمادهای مخصوصی که پزشک تجویز کرده است، استفاده کنید. شستشوی اصولی ناحیه ابرو، مرطوب نگه داشتن آن و جلوگیری از تماس هرچیزی با ابروهای کاشته شده و کندن آن‌ها ازجمله نکات مهمی است که باید بعد از عمل به خوبی رعایت کنید. به یاد داشته باشید که تا دو هفته بعد از کاشت از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

هزینه کاشت ابرو به روش FIT چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو براساس تعداد گرافت‌های کاشته شده محاسبه می‌شود. برای هر ابرو تقریبا ۱۰۰ تا ۳۵۰ گرافت موردنیاز است. هزینه نهایی کاشت ابرو در کلینیک صدف بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان محاسبه شده است. روش انجام کاشت تاثیر چندانی در قیمت عمل ندارد؛‌ بنابراین هزینه کاشت ابرو فیت هم از پنج تا هفت میلیون متناسب با تعداد گرافت‌ها متغیر است.

کاشت ابرو به روش FIT چه تفاوتی با سایر روش‌ها دارد؟

مراحل کلی کاشت ابرو به روش FIT مشابه سایر روش‌های کاشت است. روش‌های مختلف کاشت ابرو در انجام هر مرحله و استفاده از ابزارها متفاوتند.

مقایسه روش FUT با FIT

کاشت ابرو به روش فیت کاملا متفاوت از کاشت ابرو به روش FUT است. FUT یک روش سنتی از کاشت ابروست که با جراحی و درد و خونریزی همراه است. عوارض جانبی فراوان آن و دوره نقاهت طولانی منجر به منسوخ شدن این روش شده است. در صورتی که کاشت ابرو  FIT یک عمل بدون جراحی است که درد و خونریزی برای آن گزارش نشده است.

مقایسه روش FIT با SUT

کاشت ابرو به روش SUT از جدیدترین تکنیک‌های کاشت است که جای هیچ زخمی روی سر یا ابرو برجای نمی‌گذارد. تمام مراحل کاشت ابرو به روش SUT تقریبا مشابه FIT است؛ با این تفاوت که در طی انجام مراحل SUT، از دستگاه‌های خودکار و پیشرفته و تحت نظارت پزشک استفاده می‌شود. میزان انتقال فولیکول در روش FIT نسبت به SUT بسیار بیشتر بوده و دوره نقاهت آن کوتاه‌تر است.کاشت ابرو به روش FUE نیز وجود دارد که متفاوت است.

 

منبع:

نیم کلینیک در استانبول

خروج از نسخه موبایل