حرکت‌های پارویی به سبک شنای سگی برای کوکان

محتوای خبر پنهان کن
1 راهنمای کامل و قدم به قدم آموزش شنا به کودکان بالای ۴ سال + تصاویر آموزشی

راهنمای کامل و قدم به قدم آموزش شنا به کودکان بالای ۴ سال + تصاویر آموزشی

برای آموزش شنا به کودکان بالای ۴ سال در استخرهای معمولی و یا استخر پیش ساخته، اکنون می‌توانید وارد سطح پیشرفته تر شده و آموزش های پیشرفته شنا را به‌خوبی به فرزند خود با تکنیک های خاص و با رعایت اصول خاصی آموزش دهید. به گزارش اختصاصی ایران اینتکس، پس از اینکه در مطالب قبلی به‌خوبی  و را فرا گرفتیم، حال نوبت آموزش شنا به کودکان بالای ۴ سال است. در این مطلب نیز قدم به قدم بهترین راهکارها برای آموزش اثرگذار شنا به کودکان خود را فرا می‌گیریم.

آموزش |ایران

۱. مطمئن شوید که فرزندتان مهارت‌های پایه‌ای شنا را به‌خوبی فرا گرفته است.

 اگر می‌بینید که او در آب راحت است و بهتر از سطح شرح داده‌شده برای سن ۲ تا ۴ ساله می‌تواند شنا کند، اکنون می‌توانید روی تکنیک‌های شنای پیشرفته متمرکز شوید.

۲. به فرزندتان حرکت‌های پارویی به سبک شنای سگی را آموزش دهید.

 این مدل از شنای آسان و سرگرم‌کننده معمولاً برای کودکان کم‌سن‌وسالی که تازه در حال یاد گرفتن شنا هستند بسیار مناسب است. برای حرکات سگ‌مانند، ایده‌آل این است که سطح آب تا حدود ارتفاع سینه باشد.

۳. به فرزندتان بگویید که ابتدا با شکم وارد آب شود و دستانش را به‌شکل فنجان درآورد.

 او باید در حالی که دست‌هایش را گود کرده و با پاهایش ضربه می‌زند، در آب فرو برود. این حرکت بیشتر شبیه سگ یا اسبِ در حال شنا است. برای همین، می‌توانید مثلاً ویدئوهای مرتبط با شنای سگ را هم پیدا کنید و باهم ببینید و کمی خوش بگذرانید.

۴. به او بگویید که پاهایش را کمی زیر سطح آب حرکت دهد.

 البته احتمالاً او تلاش خواهد کرد که پاهایش را به‌طور کامل دراز کند، ولی پا زدن‌های سریع و کوتاه قدرت بیشتری خواهند داشت. برای بهبود حالت شنا، به او حالت پنجۀ پا در حین شنا را نشان بدهید.

۵. به فرزندتان آموزش بدهید که در حین دست و پا زدن، سر و چانه‌اش را بالای سطح آب نگه دارد.

او ممکن است وقتی دارد یاد می‌گیرد که حرکات دست‌ها و پاهایش را هماهنگ کند، نیاز به کمک شما داشته باشد. وقتی فرزندتان به خودش مطمئن شد، می‌توانید فقط مراقبش باشید که خودش شنا کند.

۶. به فرزندتان آموزش دهید که هوا را زیر آب از طریق بینی‌اش خارج کند.

 فرزندتان در حین شنای درست به هر دو دستش نیاز دارد، بنابراین نمی‌تواند بینی‌اش را با دست بگیرد. حالا، برای اینکه به او بیشتر کمک کنید، یک بازی راه بیندازید و ببینید کدامتان می‌تواند در زیر آب با بیرون دادن هوا از طریق بینی حباب بیشتری درست کند.

۷. او را تشویق کنید که زیر آب با بینی‌اش بازدمش را تنظیم کند.

 ابتدای کار ممکن است کودکتان به‌خاطر ترس، کل نفسش را یک‌دفعه خارج کند. در این صورت، آب وارد بینی‌اش خواهد شد. در چنین حالتی سعی کنید نزدیکش باشید چون امکان دارد تصادفاً مقداری آب وارد ریه‌اش شود و به همین خاطر به کمک شما احتیاج داشته باشد. اگر این‌طور شد، سعی کنید واکنش مناسبی نشان دهید و چند جملۀ دلگرم‌کننده بگویید. مثلاً: «بعضی وقت‌ها پیش میاد»؛ «چیز مهمی نیست» و… .

۸. حرکت در زیر آب را با بازدم از بینی تمرین کنید.

 در این مرحله، ممکن است هنوز فرزندتان زیاد در زیر آب راحت نباشد، ولی این تکنیک به او کمک می‌کند راحت‌تر بفهمد که زیر آب می‌تواند بدون نگه داشتن بینی‌اش حرکت کند. این مهارت، استفادۀ درست از دست‌ها برای شنا را آسان‌تر می‌کند.

۹. به فرزندتان آموزش بدهید که بین حرکاتِ شنای تمرینی، از دو طرف نفس بگیرد.

 این تمرین را باید با صبر و حوصله انجام دهید چون مهارت سختی است و ممکن است زمان ببرد.

۱۰. به فرزندتان بگویید که یا روی پله‌ها بنشیند یا در قسمت‌های کم‌عمق آب بایستد.

 او باید تا نزدیک کمر یا سینه داخل آب باشد. حواستان باشد که چشم کودکتان ممکن است به کلر حساس باشد.

۱۱. شنایی که فقط با دست‌ها انجام می‌شد (همان که  شرح داده شد) را ترکیب کنید با حرکات سریع و کوتاه پاها در زیر آب.

 در قسمت کم‌عمق آب، به کودکتان کمک کنید که هماهنگی بازوها و پاهایش را تمرین و تجربه کند، البته بدون اینکه سرش زیر آب برود. به او یاد بدهید که به‌صورت منظم بعد از هر سه حرکت دست، سرش را بچرخاند و از آب خارجش کند و نفس بگیرد.

۱۲. برای نفس کشیدن راهنمایی‌اش کنید و برای پیدا کردن ضرب‌آهنگ شنا کمکش کنید.

 این مهارت را همراه با شمارش حرکات کودکتان با او تمرین کنید. به این صورت که بعد از سومین حرکت به او بگویید که سرش را بچرخاند و یک نفس عمیق بکشد. همچنین تغییر متناوب اتکای بدن از یک طرف به طرف دیگر باعث حفظ شکل متقارن در شنا می‌شود.

۱۳. فرزندتان را در آب به‌شکلی با دستتان نگه دارید که شکمش به‌سمت پایین باشد و پاهایش به‌سمت کف .

 به او بگویید که صورتش را ببرد توی آب، و شنای با دست را تمرین کند. سرش را نیز برای تنفس هر بار بعد از سومین ضربه بچرخاند. بعد از هر تنفس هم باید جهت اتکایش را عوض کند.

۱۴. همیشه، وقتی کودکتان خودش دارد این حرکت‌ها را انجام می‌دهد، زیر نظر داشته باشید.

 وقتی که این تمرین‌ها را بهتر انجام می‌داد، می‌تواند کم‌کم با جلیقۀ نجات  کند و بعد، وقتی در آن‌ها مهارت پیدا کرد، می‌تواند شنای مستقل اما با نظارت شما را شروع کند.

۱۵. به فرزندتان اجازه دهید به‌سمت انتهای استخر شنا کند.

وقتی به‌قدر کافی تجربه کسب کرد، می‌توانید این کار را بدون جلیقۀ نجات امتحان کنید. اما اگر هنوز تجربۀ کافی را کسب نکرده، بهتر است همچنان از جلیقه استفاده شود.

۱۶. به فرزندتان بگویید در انتهای یک استخر بایستد یا معلق بماند و لبۀ استخر را با پاهایش هل بدهد.

 بعد، وقتی که پیشروی‌اش در آب متوقف شد، باید شروع کند به پا زدن و با دست‌هایش هم حرکت کند تا به طرف دیگر استخر برسد. شما هم باید با فاصلۀ کم به‌دنبال او باشید، مخصوصاً اگر جلیقۀ نجات نپوشیده باشد.

۱۷. به فرزندتان یاد بدهید که روی کمرش بچرخد.

اگر احیاناً او به پشت بیفتد، این مهارت به او کمک خواهد کرد.

۱۸. به فرزندتان بگویید که شروع کند به شناور ماندن روی پشتش.

به او بگویید که یکی از شانه‌هایش را به‌سمت کف استخر خم کند و بقیۀ بدنش را به‌منظور دنبال کردن حرکت آن شانه بچرخاند. وقتی که توانست روی شکمش و دور خودش بچرخد، از او بخواهید که به‌سمت انتهای استخر شنا کند.

۱۹. به فرزندتان پای دوچرخه را آموزش بدهید.

پادوچرخه زدن در آب مهارت مهمی است، به‌ویژه وقتی که لازم باشد فرزندتان برای مدت  طولانی در شناور باشد. این توانایی او را داخل آب به‌صورت ایستاده نگه می‌دارد و با این کار، به‌راحتی می‌تواند در حالی که روی سطح آب شناور مانده است، با دوستان و اسباب‌بازی‌هایش بازی کند.

۲۰. به فرزندتان آموزش بدهید که اگر توی آب افتاد، به‌طرف نردبان برگردد.

 از او بخواهید که دور از نردبان به‌طرف مرکز استخر بپرد. و اگر یک‌باره در آب افتاد، بلافاصله برگردد و به‌طرف نردبان شنا کند. همین مهارت ساده ممکن است زندگی فرزندتان را نجات بدهد.

۲۱. مطمئن شوید که فرزندتان همیشه به‌سمت مرکز استخر می‌پرد.

 این نکته به او یاد می‌دهد که هنگام پریدن فقط می‌تواند به‌سمت مرکز بپرد، مکانی که از جاهای دیگر امن‌تر است. و نمی‌تواند به‌سمت کناره‌های استخر بپرد، چراکه برخورد با دیواره‌های استخر ممکن است به او صدمه برساند.

۲۲. به فرزندتان حرکت‌های پیشرفته‌تر بیاموزید.

حالا که فرزندتان باتجربه‌تر شده است، می‌تواند شروع کند به یادگیری بعضی از انواع واقعی شنا. ازجمله: شنای کرال‌سینه، شنای قورباغه، شنای کرال‌پشت، شنای به پهلو

منبع : intex pool frame

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا