آیا فالوور فیک موجب کاهش رشد فالوورها می‌شوند؟

فالوور فیک چیست و چگونه باعث نابودی پیج تان می شود؟

در این مقاله قصد دارم درباره فالوور جعلی یا همان فالوور فیک با شما صحبت کنم و بعد بگویم که چطور Buy instagram followers باعث نابودی پیج ما میشوند؟ این کار را در قالب پرسش وپاسخ انجام میدهم تا برای شما بیشترقابل درک باشد. قبل از هر چیز باید دید فالوور جعلی یا فالوور فیک چیست و با فالوور واقعی چه تفاوتهایی دارد؟

فالوورهای غیر واقعی یا جعلی

همانطور که از اسم فرایند خرید فالور پیداست، فالوور جعلی یک اکانت اینستاگرام غیر واقعی است که هویت و وجود واقعی ندارد. این اکانت ها معمولا با استفاده از آدرس های ایمیل جعلی ایجاد می شوند و یک کاربر جعلی به کاربران اینستاگرام اضافه می کنند. فالوورهای فیک اینستاگرام هیچ فعالیتی در اینستاگرام انجام نمی دهند. در واقع این اکانت های جعلی فقط برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام شما ایجاد می شوند تا تعداد فالوورهای صفحه شما به طور موقت زیاد بشوند. فالوورهای تقلبی هیچ تعاملی با شما ندارند، خیلی ساده ست، یعنی پست های شما را دوست ندارند، روی پست های شما نظر یا کامنت نمی دهند، پستهای شما را ذخیره نمی کنند و همینطور پست های شما را با دیگران به اشتراک نمی گذارند.

حالا ببینیم فالوور واقعی چیست؟

فالوورهای واقعی کاربران واقعی اینستاگرام هستند که حضور واقعی دارند و چون مطالب و پست های شما با علایق، زمینه کاری، سلیقه، نیاز یا هدف آنها مطابقت دارد، به صفحه اینستاگرام شما وارد می شوند و صفحه شما را فالو می کنند. فالوور واقعی از پست ها و استوری ها بازدید می کند، آنها را لایک می کند و روی آنها نظر می دهد، پست ها و استوری های شما را با دیگران به اشتراک می گذارد. همین فعالیت های فالوورهای واقعی تاثیر مثبتی بر افزایش نرخ تعامل اینستاگرام دارد. در حالی که هم فالوورهای واقعی و هم فالوورهای جعلی واقعاً کاربران اینستاگرام محسوب می شوند، تفاوت اصلی بین این دو گروه در میزان فعالیت آنها در اینستاگرام است. برای اینستاگرام هم تعامل یک پیج خیلی مهم است. همچنین اگر پیج شما مربوط به فروش کالایی یا ارائه خدماتی باشد، فالوورهای واقعی احتمالاً خریداران محصولات شما می شوند و برای کسب و کار شما درآمد ایجاد می کنند.

چگونه می توان فالوورهای واقعی را جذب کرد؟

 چون اینستاگرام یک شبکه تصویر محور است، می توانید تصاویر جذاب و باکیفیت را برای پروفایل ها و پست های خود انتخاب کنید. نوشتن درباره خود یا کسب و کارتان، در بیو، تبلیغ کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی دیگر، استفاده از هشتگ، برگزاری مسابقه اینستاگرامی، نوشتن کپشن جذاب، ایجاد و انتشار منظم محتوا در قالب استوری و پست، چسبیدن به یک موضوع جذاب، قرار دادن جعبه سوال در استوری ها، تگ کردن صفحات و افراد دیگر ، تعامل با پیج های پر فالوور، ایجاد استوری های زیبا و متفاوت از دیگر فعالیت هایی است که می توانید انجام دهید که تاثیر فوق العاده ای در دارد.

آیا خرید فالوور واقعی امکان پذیر است؟

حتما شما هم با تبلیغاتی مثل «»، «100% فالوور واقعی بخرید»، «فوری فالوور بخرید» برخورد کردید. اما بعد از خرید میبینید که همه آنها فالوورهای تقلبی هستند که هیچ فعالیتی در صفحه شما انجام نمی دهند و اگر فالوور واقعی باشند اصلاً تعامل متقابلی با شما ندارند. مهمتر از همه، خرید فالوور بر خلاف قوانین اینستاگرام است و به اعتبار صفحه اینستاگرام شما لطمه می زند.

چطور می توان فالوورهای جعلی را شناسایی کرد؟

 فالوورهای جعلی یا فالوور های فیک معمولاً ویژگی هایی دارند که اول به آنها اشاره کردم و آن ها را از فالوورهای واقعی جدا می کند. برای از واقعی به این نکات توجه کنید:

نام کاربری یا همان آیدی پیج معمولاً اولین چیزی است که یک صفحه با آن شناخته می شود. نام های کاربری عجیب، ناخوانا، بی معنی و پیچیده می تواند نشان دهنده فالوورهای جعلی باشد. فالوورهای جعلی اغلب عکس پروفایل ندارند. فالوورهای جعلی معمولا هیچ پستی در صفحه خود ندارند یا تعداد پست ها بسیار محدود و تکراری است.( طبق مشاهدات خودم این مورد آخر در 90 درصد پیج های فیک مشترک است). تعامل فالوورهای جعلی با صفحه شما غیرعادی است. آنها یا اصلاً هیچ تعاملی ندارند و لایک یا نظری نمی گذارند یا واکنش آنها به پست های شما در موضوعات مختلف اغلب یکسان یا بی ربط است. به عنوان مثال، آنها همیشه با یک ایموجی یا همان نظر واکنش نشان می دهند.

فالوورهای تقلبی را می توان از روی تعداد فالوورها و فالووشوندگان آنها تشخیص داد. فالوورهای تقلبی معمولاً در صفحه خود فالوور ندارند یا تعداد فالوورهای محدودی دارند، اما تعداد فالووئینگ یا دنبال شوندگان آنها بسیار بیشتر از تعداد فالوورها است. اکثر فالوورهایی که یک یا چند مورد از این ویژگی ها را با هم دارند، احتمالاً فالوورهای جعلی یا فالوور فیک هستند و با بررسی این موارد می توان به جعلی بودن آنها پی برد. به این ترتیب می توانید فالوورهای جعلی را شناسایی و سپس حذف کنید.

آیا خرید فالوورهای فیک برای صفحه شما مفید است؟

ممکن است بعضی افراد به اشتباه فکر کنند که داشتن تعداد فالوورهای بیشتر، حتی اگر فالوورهای جعلی باشند، باعث می شود که برای مشتریان مهم تر به نظر برسند. دلیل این تصور غلط این است که فکر می کنند کاربران اینستاگرام اغلب به تعداد فالوورهای هر صفحه و همچنین محتوای آن توجه می کنند تا از واقعی و قابل اعتماد بودن صفحه اطمینان حاصل کنند. بنابراین تنها در صورتی که تازه شروع به کار کرده اید، می توانید برای اعتبارسنجی صفحه و کسب و کار خود و جلب توجه سایر کاربران اینستاگرام، فالوور خریداری کنید.

آیا ربات ها فالوورهای واقعی را جذب می کنند؟

یکی از ارزان ترین و بهترین راه ها برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام استفاده از است. ربات اینستاگرام، صفحه اینستاگرام شما را مانند یک کارمند باهوش به صورت 24 ساعته با دستورالعمل هایی که شما به آن می دهید مدیریت می کند. به این ترتیب، شما فقط باید صفحه خود را به ربات اینستاگرام متصل کنید، ربات ها به طور خودکار کاربران را دنبال می کنند، پست های آنها را لایک می کنند و با دیگران تعامل دارند. به این ترتیب ۱۰۰ درصد فالوور واقعی اینستاگرام به دست خواهید آورد. فالوورهایی که از این طریق جذب پیج شما می شوند واقعی هستند و در صفحه شما خواهند ماند زیرا به قصد و علاقه خود شما را فالو کرده اند. با افزایش تعداد فالوورهای واقعی اینستاگرام، به نظر می رسد که تعداد مشتریان شما نیز افزایش می یابد. کیفیت فالوورهای جذب شده به صفحه شما، صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه تنها بخشی از مزایای استفاده از ربات اینستاگرام است.

 آیا اینستاگرام به فالوورهای جعلی حساس است؟

اینستاگرام الگوریتم های خاص خود را دارد. الگوریتم یعنی یک الگوی مشخص و این الگوریتم ها دائماً صفحات اینستاگرام را بررسی می کنند. همه فکر می کنند این است که اگر صفحه ای تعداد فالوور زیادی داشته باشد، اینستاگرام آن را معتبر می داند و در صفحه اکسپلورر نمایش می دهد، اما در واقع میزان تعامل نسبت به فالوور مهم است یعنی اگر صفحه ای فالوور زیادی دارد ولی به نسبت فالوورها تعامل، لایک یا کامنت مناسبی ندارد، اینستاگرام اعتبار مورد انتظار را به این صفحه اختصاص نمی دهد و اجازه نمی دهد این صفحه از طریق نمایش در اکسپلورر پیشرفت کند.

چگونه فالوورهای فیک می توانند پیج شما را نابود کنند؟

اگر بخواهیم واقع بین باشیم، همه افرادی که از شبکه های مجازی استفاده میکنند سودای دیده شدن و جذب فالور بالا را در سر می پرورانند. بسیاری از ما قصد داریم یک اینفلوئنسر محبوب اینستاگرام باشیم، میلیون ها دنبال کننده داشته باشیم ویا محصول یه خدماتی را به دیگران عرضه میکنیم که میخواهیم توجه کاربران را به آنها جلب کنیم. قطعا برای این منظور به تعداد بالای فالوور نیاز داریم اما این به این معنی نیست که برای دستیابی به این هدف راه تقلب را در پیش بگیریم چون اولین فردی که متضرر میشود خود ما و در واقع پیج نازنین ماست.

بهترین راه برای انجام این کار این است که تمرکز خود را بر تولید محتوا یا پست با کیفیت قرار دهیم، کپشن (زیرنویس‌های) خلاقانه بنویسیم، از هشتگ های ترند استفاده کنیم و زمان زیادی را برای ارتباط دوطرفه با مخاطبان صفحه اینستاگرام خود و سایر کاربران اختصاص دهیم.. دلایل واضحی وجود دارد که چرا خرید فالوورها ویا لایک های جعلی می تواند برای حساب اینستاگرام شما مضر باشد.

1.از انجایی که فالوورهای جعلی برای اینستاگرام خود خریداری کرده اید کاملا منطقی است که با اکانت شما ارتباطی ندارند، پستهای شما لایک یا سیو نمی کنند و به اشتراک هم نمی گذارند. چون آنها اصلاً افراد واقعی نیستند، فقط حساب های جعلی هستند که اصطلاحا ربات های اینستاگرام نامیده میشوند.

در بهترین حالت تنها عکس العملی که می توانید از این حساب ها داشته باشید، یک نظر ثابت “پست خوبی بود” است. در زمانی که اقدام به ساخت اولیه یک پیج اینستاگرام میکنید تعداد فالوورها می تواند برای فالو شدن پیج شما عامل تعیین کننده ای باشد. مشکل اینجاست که افرادی که به آنها درخواست فالو داده اید ابتدا باید روی پروفایل اینستاگرام شما کلیک کنند تا وضعیت پیج شما از جمله تعداد فالوورهای شما را ببینند. این بدان معناست که خرید فالوورهای جعلی تنها زمانی می تواند مفید باشد در ابتدای کار یک پیج هستید و برای این منظور این شیوه را بکار بگیرید که البته من با همین شیوه هم مخالفم.

عملکرد الگوریتم اینستاگرام به زبان ساده این است که هرچه تعداد لایک‌ها و کامنت‌های پست شما در یک بازه زمانی بیشتر شود، احتمال نمایش پیج شما و مطالب شما به فالوورهایتان بیشتر خواهد بود.

2.در مقایسه با حسابهای واقعی، میزان تعامل پیج های دیگر با پیج شما در یک بازه زمانی ( نرخ تعامل) نامطلوب خواهد بود.

تشخیص حساب‌هایی که تعامل کمتری نسبت به حساب‌های معمولی دارند توسط اینستاگرام،کار سختی نیست. پست هایتان به فالوورهای واقعی شما کمتر نشان داده می شود خواه یک کارمند، یک طرفدار پرشور یا حتی یک مشتری بالقوه باشد، آنها نمی توانند محتوایی را که پست می کنید ببینند زیرا پست شما به یک حساب جعلی یا اکانت فیک ارائه می شود.  با توجه به همین نکته، نسبت تعامل پایین‌ترمی آید و منجر به از دست دادن فالور های واقعی تان هم میشود.

در هر صورت مردم می بینند. مخاطب پیج شما احمق نیست. اگر کسی بخواهد یک شبه تعداد فالوور (فیک)خود را زیاد کند، مخاطبان می‌دانند که حتماً اتفاقی افتاده است. ممکن است پست‌ها  ویروسی شوند ریزش فالوور هم اتفاق می افتد. حالا فرض کنید پیج شما رقیب سرسختی هم دارد. اگر اقدام شما را متوجه شود، بدون شک گزارش شما را به اینستاگرام می دهد ( منظورهمان ریپورت است)

در نتیجه حساب شما را مسدود میکنند . اتفاقا اینستاگرام در این مورد بسیار هم سریع اقدام میکند و برای رفع مسدودی هم مراحل سخت و طولانی را قرار داده است تا تمایل افراد به این گونه تقلب ها رو کاهش دهد. پس خرید فالوور ممکن است یک برد سریع به نظر برسد، اما در حقیقت یک کار بیهوده است که به بقیه زحمات شما آسیب می رساند. اکانت های واقعی اینستاگرام از الگوهای تعامل نسبتا مشابهی پیروی می کنند. مثلا اکانتهای 10000 تا 100000 فالوور به طور متوسط ​​2.4٪ تعامل دارند یعنی بین 240 تا 2400 کامنت یا لایک باید دریافت کنند و اگر پیجی مشابه، از این میزان گفته شده، تعامل کمتری داشته باشد در لیست اکانت های مشکوک اینستاگرام قرار میگیرد.

3.ممکن است با نظرات نامناسب و کلمات زننده توسط ربات ها (اکانت های جعلی) روی پست ها مواجه شوید

هر چقدر این اتفاق بیشتر تکرار شود و یا حتی توسط این طور حساب ها در کامنت ها فقط ایموجی ( شکلک) دریافت کنید، بیشتر به عنوان اسپم گزارش میشوید و اینستاگرام فعالیت شما را محدود می کند.

4.اینستاگرام فالوورهای تقلبی را می شناسد و پاک می کند

هدف اینستاگرام تجربه کاربری لذت بخش کاربرانش است. بنابراین تلاش زیادی برای یافتن و ریشه‌کن کردن حساب‌های نادرست انجام می‌دهد تا اعتبار خود را حفظ کند و محیط ایمن و سرگرم کننده ای برای کاربران خود ایجاد کند. اینستاگرام مرتباً بر کاربران خود نظارت می‌کند و حساب‌های جعلی را جستجو می‌کند. و اتفاقا تجربه قابل توجهی در یافتن حساب های جعلی دارد و همه علائمی که باید مراقب آنها باشد را می داند. شاید هزینه ناچیزی برای فالوورهای خود پرداخت کردید، اما اگر این فالوورها بلافاصله پس از خرید از پیجتان حذف شوند، باز هم هزینه ی بسیار زیادی محسوب می شود.

5.خرید فالوورهای جعلی برخلاف شرایط و مقررات اینستاگرام است

اینستاگرام مرتبا مردم را از خرید فالوور منع می کند. آنها نه تنها فالوورهای جعلی را پاکسازی می کنند، بلکه حق تعلیق حساب هایی که این کار را میکنند نیز دارند. اگر به دلیل اقدامات نابجا تعلیق شوید، قطعا اعتبار حساب شما ضعیف می شود

6.داشتن فالوورهای جعلی اعتبار شما را به عنوان یک کاربر، اینفلوئنسر یا فروشنده کالایی خاص واز بین می برد

همانطور که در بالا اشاره کردم، نرخ یا نسبت تعامل برای حساب های واقعی اینستاگرام، تعریف مشخصی دارد. اگر سطح تعامل شما بالاتر یا پایین تر از این مقادیر باشد، مردم به ارزش شما به عنوان یک تأثیرگذار، یک فروشنده کالای خاص و… شک خواهند کرد.

7.در کل با استفاده از فالوورهای جعلی درآمدی کسب نخواهید کرد

در نهایت باید از خود بپرسید که چرا می خواهید فالوور بخرید. اگر هدف شما ارائه خدمات یا کالایی باشد از طریق فالوور فیک هیچ درآمدی برای شما ایجاد نمی شود چون آنها پیج شما را نمیبینند و به کسی هم معرفی نمیکنند.

 

منابع :

buzzoid.com

blog.hubspot.com

خروج از نسخه موبایل