آموزش تعمیرات کامپیوتر با بسته آموزشی لیمو مجتمع پل

نکاتی در مورد آموزش تعمیرات کامپیوتر

پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند، باعث شده که نیاز مردم به تعمیرات کامپیوتر هم بیشتر شود. امروزه اغلب افراد از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند؛ در کنار آن کامپیوتر و لپ‌تاپ هم تقریباً جز اساسی‌ترین لوازم هر خانه‌ای شده است. در کنار افزایش فروش این نوع لوازم هوشمند، تعمیرات آن نیز بازار خوبی دارد؛ ازاین‌رو عده زیادی به آموزش تعمیرات کامپیوتر روی آورده‌اند. مراجع بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید اقدام به شرکت در این دوره‌ی آموزشی نمایید؛ اما بهتر است قبل از آن نکاتی را در مورد آموزش تعمیرات کامپیوتر بدانید.

شغل تعمیر کامپیوتر

تعمیرات کامپیوتر یکی از شغل‌هایی است که امروزه توجه زیادی به آن می‌شود. یک تعمیرکار کامپیوتر باید بر نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر تسلط کاملی داشته باشد. تعمیرکار کامپیوتر باید به طور کامل با تمام قطعات کامپیوتر آشنا باشد تا بتواند آن‌ها را از هم تشخیص دهید. اهمیت آشنایی با نرم‌افزار کامپیوتر در این است که قبل از تعمیر سخت‌افزار، باید از صحت کامل نرم‌افزار مطمئن شد. تعمیر کامپیوتر با استفاده از عیب‌یابی از طریق نرم‌افزار، معمولاً هزینه پایین‌تری نسبت به مشکلات سخت‌افزاری دارد.

بنابراین بسیار مهم است که در ابتدا تعمیرکار، کامپیوتر را از نظر نرم‌افزاری بررسی کند و سپس به سراغ سخت‌افزار آن برود. یک دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر، باید شامل آموزش هر دو بخش باشد یعنی عیب‌یابی کامپیوتر را به بهترین شکل آموزش دهد که در این صورت می‌توان اظهار داشت که یک دوره کاربردی و باکیفیت است.

ویژگی‌های مهم شغل تعمیر کامپیوتر

قبل از اینکه در این حوزه گامی بردارید، بهتر است چند نکته مهم را در مورد آن بدانید:

بازار کاری و درآمد شغل تعمیرات کامپیوتر

تکنولوژی روزبه‌روز درحال‌رشد و پیشرفت است. اغلب مردم از گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر و لپ‌تاپ استفاده می‌کنند بنابراین طبیعی است که تعمیرات کامپیوتر تقاضای بالایی داشته باشد. می‌توان با اطمینان گفت که آینده روشنی در انتظار کسانی است که به سمت اموزش تعمیرات کامپیوتر و فعالیت در این حرفه می‌روند.

اگر برای ورود به این حرفه، علاقه و پشتکار لازم را دارید، درنگ نکنید و با شرکت در دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر سعی کنید گامی مثبت در جهت رشد خود بردارید. درآمد این شغل به عوامل زیادی مانند مهارت شما، مکانی که در آن فعالیت می‌کنید، کیفیت کارتان و … بستگی دارد. ممکن است در ابتدای شروع فعالیت درآمد بالایی نداشته باشید اما قطعاً با ادامه دادن کارتان به بهترین شکل، می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید.

ویژگی‌های دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر

اگر قصد شرکت در دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر را دارید، به دقت نکات زیر را مورد مطالعه قرار دهید.

  1. آموزشگاهی را برای دوره تعمیرات کامپیوتر انتخاب کنید که از اساتید باتجربه و متخصص برای تدریس استفاده می‌کند.
  2. سرفصل‌های دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر را به دقت مورد بررسی قرار دهید. باید دوره‌ای را انتخاب کنید که جامع باشد تا نیاز به دوره‌های دیگر نداشته باشید.
  3. البته اغلب آموزشگاه‌ها دوره‌های مبتدی و پیشرفته را ارائه می‌دهند؛ در این مواقع به سر فصل‌های هر دو دوره دقت کنید تا پس از اتمام دوره مبتدی، با دوره پیشرفته بتوانید به صورت کامل به این حوزه تسلط یابید.
  4. دوره آنلاین تعمیرات کامپیوتر معمولاً از دوره تعمیرات کامپیوتر حضوری، بازدهی بیشتری دارد. با شرکت در دوره آنلاین تعمیرات کامپیوتر می‌توانید به فایل‌های ضبط شده کلاس دسترسی داشته باشید و با تماشای چندباره آن، تسلط کامل بر مباحث پیدا کنید.

یکی از چالش‌برانگیزترین قسمت‌های اموزش تعمیرات کامپیوتر برای دانشجویان، تعمیرات مادربرد است. دوره آنلاین تعمیرات مادربرد یکی از مهم‌ترین و مثبت‌ترین قسمت‌های دوره‌های آنلاین است. پیچیدگی‌هایی که تعمیرات مادربرد به همراه دارد، نیازمند تمرین و تکرار زیادی است که با دوره آنلاین تعمیرات مادربرد این مشکل برطرف می‌شود.

  1. ارائه مدرک یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر می‌باشد؛ زیرا شما تنها با دریافت مدرک می‌توانید شروع به فعالیت کنید.
  2. پشتیبانی دوره نیز یکی از مهم‌ترین مباحث در اموزش تعمیرات کامپیوتر می‌باشد. ممکن است شما در حین کار و تمرین، به مشکلاتی برخورد کنید که خارج از مباحث کلاس است؛ پشتیبانی باعث می‌شود که به بهترین شکل آن مشکل را حل کنید.

سرفصل‌های آموزش تعمیرات کامپیوتر

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم یک دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر، باید سرفصل‌های جامعی داشته باشد. برخی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی که باید در اموزش تعمیرات کامپیوتر وجود داشته باشند عبارت‌اند از:

ابزارهای لازم برای تعمیرات کامپیوتر

پس از اتمام دوره آنلاین تعمیرات کامپیوتر، برای ورود به بازار کار نیازمند ابزاری هستید که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از: منبع تغذیه، هویه‌های مناسب کار که مدرس به شما معرفی می‌کند، پنس، پیچ‌گوشتی در سایزهای مورد نیاز و سیم‌چین و دم باریک، اسپری خشک، هیتر، مولتی متر، اهرم و پیک و بسیاری موارد دیگر در دوره به شما معرفی خواهد شد. هزینه تأمین این ابزار معمولاً خیلی بالا نیست و به‌راحتی می‌توانید اقدام به تهیه آن نمایید. در صورت لزوم می‌توانید از مدرس دوره بخواهید تا فروشگاه معتبری را به شما معرفی کند.

اموزش تعمیرات کامپیوتر با طعم لیمو

یکی از معتبرترین مراجع آموزشی تعمیرات کامپیوتر، مجتمع آموزشی پل می‌باشد. این مجموعه با بیش از 19 سال تجربه و بهره‌گیری از اساتید باتجربه، توانسته دوره‌های باکیفیت و جامعی را به کارآموزان خود ارائه دهید. از برجسته‌ترین ویژگی‌های دوره تعمیرات کامپیوتر با طعم لیمو که به صورت مجازی برگزار می‌شود، جلسات لایو پرسش و پاسخ است. این جلسات باعث می‌شود کارآموزان به پاسخ تمامی سؤالات خود برسند و علاوه بر آن با چالش‌های دیگر کارآموزان آشنا شوند. همچنین شما می‌توانید تا 2 سال از آپدیت‌های ویدئوهای آموزشی بهره‌مند شوید که نقش به سزایی در افزایش اطلاعات به روز شما دارد.

شما می‌توانید بدون هیچ پیش نیازی در این دوره شرکت کنید؛ پس از اتمام دوره شما از یک کارآموز تبدیل به یک متخصص تعمیر کامپیوتر و لپ‌تاپ می‌شوید؛ البته لازم به ذکر است که تبدیل به یک متخصص کاربلد می‌شوید. پس از شرکت در دوره‌های مجتمع آموزشی پل، می‌توانید مدرک بین‌المللی تعمیرات لپ‌تاپ و کامپیوتر (که قابلیت ترجمه دارد) را دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی poulgilan.com مراجعه نمایید.

خروج از نسخه موبایل