مقایسه دوربین مدار بسته ایرانی و خارجی [ کدام را بخریم؟ ]

دوربین مدار بسته ایرانی و خارجی این موضوعی است که قطعا هر کسی قبل از خرید دوربین مدار بسته در مورد آن فکر می‌کند. بهتر است قبل از خرید دوربین مدار بسته در مورد انواع دوربین‌های ایرانی و خارجی اطلاعات لازم را کسب کنید و با توجه به شرایط و محیط خود دوربین مناسب را خریداری کنید.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

برای خرید  یک دوربین مدار بسته باید پارامترهای مختلفی را مد نظر داشته باشید، یکی از مواردی که باید قبل از خرید دوربین مدار بسته آن به آن توجه کنید این است که دوربین را برای چه فضای می خواهید، یعنی محل نصب دوربین فضای داخلی است یا خارجی.

دوربین‌های فضای داخلی و خارجی با هم متفاوت هستند و برای هر کدام مدل های مختلفی تولید شده است. مسئله بعدی که باید به آن توجه کنید فاصله تصویر برداری می باشد، برای این موضوع شما باید دقیقا بدانید که دوربین را  برای ضبط تصاویر دور یا نزدیک می‌خواهید. دوربینی که انتخاب می‌کنید باید قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت بالا را داشته باشد.

کدام برند دوربین مدار بسته ایرانی و خارجی بهتر است؟

دوربین مدار بسته ایرانی و خارجی در مدل های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، برند دوربین مدار بسته در واقع نشان دهنده کیفیت محصول است. با وجود برندهای مختلف در بازار قطعا این سوال برای کاربر پیش می آید که دوربین مدار بسته ایرانی بهتر است یا خارجی؟

برای خرید دوربین مدار بسته شما باید سه مسئله مهم را مد نظر داشته باشید: نوع کاربری دوربین، حساسیت محل نصب و بودجه خود، تعیین کردن این سه مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید دوربینی را متناسب با نیاز و بودجه خود خریداری کنید.

قیمت بالای دوربین‌های خارجی لزوما به این معنا نیست که این دوربین‌ها کیفیت بالاتری نسبت به دوربین‌های ایرانی دارند، بنابراین برای انتخاب هر دوربینی باید سه پارامتر گفته شده را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

قیمت دوربین مدار بسته ایرانی و خارجی

برندهای دوربین مدار بسته ایرانی و خارجی از نظر قیمت به سه دسته برندهای گران قیمت، برندهایی با قیمت متوسط و برندهای متفرقه تقسیم  می‌شوند.

برندهای گران قیمت دوربین‌های مدار بسته

برندهای گران قیمت دارای امکانات بیشتر و مزیت‌هایی همچون کیفیت بالا هستند و می‌توان گفت اصلی‌ترین معایب آن‌ها قیمت بالای آن می‌باشد. نکته قابل توجه دیگر این که اگر شما قصد داشته باشید برند خارجی را خریداری کنید باید از قبل سفارش خود را ثبت کنید و تا هنگامی که محصول به دست شما برسد، زمان زیادی صرف می‌شود. همچنین از آن جایی که این برندها وارداتی هستند در صورتی که آسیب ببینند و دچار مشکل شوند، تعمیر آن‌ها کار دشواری است و معمولا باید در خارج از کشور انجام بگیرد.

برندهایی با قیمت متوسط

از جمله برندهای با قیمت مناسب و متوسط می‌توان به برند خارجی هایک ویژن و برند داخلی بی تک اشاره کرد. برندهای این گروه تولید کننده دوربین‌های با کیفیتی هستند و می‌توانند نیاز کاربر را تامین کنند.

برندهای خارجی که در این گروه جای می‌گیرند در ایران طرفدار داشته بنابراین نرم افزارهای آن‌ها هزینه زیادی نداشته و یا رایگان است و در صورت آسیب دیدگی قطعات آن‌ها در بازار به راحتی پیدا می‌شود. این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های گران قیمت طرفداران بیشتری دارند.

امروزه معمولا اکثر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و غیره از این برندها استفاده می‌کنند و برندهای خارجی این گروه را معمولا کشور چین تولید کرده است که البته همان طور که گفته شد کیفیت بالایی دارند به گونه ای که موارد کمی از آن‌ها دچار خرابی می‌شوند و حتی اگر با مشکلی نیز رو به رو شوند به راحتی قابل تعمیر هستند و هزینه‌ی زیادی ندارند.

برندهای متفرفه

برندهای متفرقه، برندهای No name می باشند که آن‌ها را تجار فقط جهت کسب سود وارد بازار ایران می‌کنند. تولید کننده این برندها مشخص نیست و نام هیچ کشوری بر روی آن‌ها حک نشده است. در واقع دوربین‌های No name معمولا در کارگاه کوچکی ساخته می‌شوند که کیفیت بسیار پایینی دارند.

این دوربین‌ها در اکثر مواقع در مدت زمان کوتاهی دچار خرابی می‌شوند و عمر کوتاهی دارند به علاوه این دوربین‌ها هیچ گارانتی و ضمانتی ندارند و اگر هم داشته باشند هیچ منبع مشخصی برای پاسخگویی وجود ندارد.

بنابراین خرید دوربین‌هایی در برند متفرقه فقط برای شما هزینه‌ی اضافه در بر خواهد داشت، زیرا پس از مدتی دچار آسیب می‌شوند و هیچ تولید کننده‌ مشخصی ندارند که شما بتوانید از گارانتی آن‌ها برای تعویض استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است اگر قصد خرید دوربین مدار بسته ایرانی و خارجی را دارید دوربین‌هایی را انتخاب کنید که توسط شرکت‌های معتبر تولید شده اند.

خرید دوربین مدار بسته از برندهای معتبر ایرانی و خارجی تنها یک بار برای شما هزینه داشته و در صورت آسیب آن‌ها می‌توانید از گارنتی آن استفاده کرده و آن‌ها را تعمیر و یا تعویض کنید.

مقایسه دوربین مدار بسته ایرانی و خارجی از نظر تکنولوژی

تمامی دوربین‌های مدار بسته ایرانی و خارجی از نظر تکنولوژی به دو دسته دوربین‌های تحت شبکه و دوربین‌های آنالوگ تقسیم می‌شوند. عملکرد کلیه این دوربین‌ها یکسان است و تنها در ارسال داده‌ها و ارتباط با هم تفاوت دارند.

قدیمی‌ترین نوع دوربین‌های مدار بسته نمونه‌های آنالوگ هستند، این دوربین‌ها را در بستر کواکسیال طراحی کرده‌اند و در مقایسه با سایر دوربین‌ها قیمت مناسب‌تری دارند. با گذشت زمان نسخه جدید‌تری از این دوربین‌ها با نام آنالوگ HD وارد بازار شد و دوربین‌های قدیمی از خط تولید حذف شدند.

این روزها اکثر برندهای ایرانی و خارجی دوربین‌های آنالوگ HD را تولید می‌کنند، این دوربینها در مقایسه با دوربین‌های تحت شبکه از امکانات بیشتری برخوردار هستند و همچنین قیمت آن‌ها نیز مناسب است.

دسته دوم دوربین‌های تحت شبکه هستند که امکانات زیادی داشته و آن‌ها را بر بستر شبکه طراحی و تولید کرده‌اند. دوربین‌های مدار بسته ایرانی و خارجی تحت شبکه معمولا نسبت به نمونه‌های معمولی قیمت بالاتری دارند و البته از این نوع دوربین‌ها برای امور خاصی استفاده می‌شود.

خرید دوربین مدار بسته بر اساس زاویه دید مناسب

با گذشت زمان و پیشرفت فناوری دوربین‌های جدیدی با زاویه دیدهای متعدد طراحی و ساخته شد، تمامی این دوربین‌ها وظیفه ضبط تصاویر در زوایای مختلف را دارند. یکی از نکاتی که در زمان خرید دوربین باید به آن توجه کنید این است که می‌خواهید دوربین مورد نظر شما با چه دیدی تصاویر را ضبط کند.

زاویه دوربین‌ها از 60 درجه تا 180 درجه تعیین می‌شود. شما قبل از خرید باید زاویه دید مورد نظر خود را تعیین کنید، برای مثال هدف شما از نصب دوربین مدار بسته این است که تنها تصاویر جلوی درب ورودی ضبط شوند و یا این که محیط شما به طور کامل کنترل شود.

خرید دوربین مدار بسته بر اساس لنز

از دیگر مسائل مهمی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، انتخاب لنز می‌باشد. لنزهای به کار رفته در انواع دوربین مدار بسته ایرانی و خارجی متفاوت است و نوع لنز به کار رفته برای دوربین روی قیمت آن تاثیر دارد.

به طور کلی لنزهایی که برای دوربین‌های مدار بسته به کار می‌رود در سه گروه تقسیم بندی می‌شوند که عبارت اند از لنزهای ثابت، لنزهای متغیر و لنز موتورایز.

سخن پایانی

با توجه به مطالب گفته شده نمی توان به قطع گفت که دوربین مدار بسته ایرانی بهتر است یا خارجی، زیرا هر کدام از این دوربین‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین قبل از خرید در مورد برندهای آن‌ها اطلاعات لازم کسب کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

خروج از نسخه موبایل