مراقبت های بعد از جراحی زیبایی شکم

مراقبت های پس از جراحی زیبایی شکم (۲)-فعالیت و تحرک پس از عمل

1-هر چه سریعتر پس از عمل شروع به راه رفتن کنید چرا که موجب کاهش تورم وکم کردن احتمال تشکیل لخته در پاهایتان می شود.

۲-شما می توانید از همان روز انجام عمل با تایید جراح تان راه رفتن را شروع کنید

۳- بهتر است که در هفته اول پس از عمل بصورت خمیده و دولا راه بروید تا هم از میزان درد و ناراحتی تان ثانوی به فشار زیاد روی برش جراحی و هم از احتمال بازشدن لبه های زخم تان بکاهید.

۴-توصیه می شود که در چند روز اول پس از عمل روزانه حداقل ۳ بار راه بروید تا خطر ایجاد لخته خون را کاهش دهید.

۵-برای ۱ تا۲ هفته پس از عمل و یا تا زمانیکه داروهای مسکن و خواب آور مصرف می کنید، از رانندگی پرهیز نمایید

۶- تا زمانیکه حرکات کامل و در تمام جهات شانه وبازو هایتان را بدست نیاورده اید، از رانندگی پرهیز کنید.

۷-احتمال خونریزی تا دو هفته بعد از عمل وجود دارد ،لذا باید از فعالیت هایی که باعث افزایش فشارخون تان می شود یا مصرف داروها و موادی که موجب اشکال در انعقاد خون طبیعی می شود،پرهیز نمایید.

۸-از برداشتن اجسام سنگین تر از ۲٫۵-۳ کیلو برای ۶ هفته پرهیز نمایید و این میزان و طول مدت کلی می تواند بوسیله جراح تان تنظیم شود.

۹- بعد از ۴ هفته ، ممکن است فعالیت های متوسط مانند پیاده روی سریع را انجام دهید.

۱۰-نباید زور زده یا کشش روی عضلات ترمیم شده شکم تان وارد کنید .تمرین ها و فعالیت های شدید حداقل برای ۶ هفته محدود می شوند.

۱۱-برای شروع فعالیت های قلبی عروقی مانند فعالیت جنسی باید به بدنتان گوش دهید و در صورت راحتی از ۲-۳ هفته پس از عمل می توانید تدریجا” آنها را از سر بگیرید.

۱۲- زمان برگشت به کار معمولا” بین ۲ تا ۴ هفته پس از عمل است که جراح تان می تواند بسته به وضعیت جسمی و نوع کارتان، تخمین بهتری را ارائه دهد.

مراقبت های بعد از جراحی شکم

یکسری نکات و دستورالعمل ها هستند که در تسریع روند بهبودی و حصول بهترین نتایج از ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم نقش دارند، در اصطلاح به این اقدامات مراقبت های بعد از جراحی شکم می گویند.

افراد متقاضی انجام ابدومینوپلاستی علاوه بر آگاهی از مزایا و معایب این عمل زیبایی و تصمیم بر انجام یا عدم انجام آن، باید در رابطه با مراقبت های بعد از جراحی شکم نیز اطلاعات لازم را کسب کرده و ببینند که آیا قادر به انجام و رعایت آن ها هستند یا خیر!

در ادامه تعدادی از این نکات را در قالب پرسش و پاسخ آورده ایم، چنانچه نمی توانید این مراقبت ها را رعایت کنید بهتر است که از انجام ابدومینوپلاستی صرف نظر نمایید.

در صورت مشاهده چه علائمی باید به پزشک مراجعه کرد؟

زمان تعویض پانسمان باید چگونه باشد؟

بعد از ابدومینوپلاستی پانسمانی بر روی محل برش قسمت زیرین شکم و ناف قرار می گیرد که باید روزانه تعویض شود. برای همین منظور ابتدا نقاط گفته شده را با بتادین و سپس با سرم فیزیولوژی شستشو داده و بعد از آن به روی موضع گاز استریل بگذارید.

با صلاحدید پزشک و در صورت لزوم پانسمان های استفاده شده برروی محل درن ها را 3 تا 4 مرتبه در روز تعویض نمایید.

از قرار دادن پوشک های غیراستریل بر روی محل برش ها و زخم ها جداً اجتناب کنید.

برای کاهش کبودی و تورم چه باید کرد؟

پس از ابدومینوپلاستی به دلیل برش ها و تغییراتی که بر روی پوست انجام می شود مقداری کبودی و تورم در شخص بروز خواهد کرد که شدت و مقدار آن بسته به میزان تغییرات ایجاد شده و ویژگی های بدن فرد متفاوت خواهد بود.

  1. چنانچه فشار خونتان پایین نیست، آب کرفس یا آب آناناس بنوشید و در صورت پایین بودن فشار خون، آب کرفس را با آب سیب یا آب آناناس مخلوط کرده و میل نمایید.
  2. از مصرف غذاهایی که دارای مقدار زیادی نمک هستند خودداری کرده و مصرف آن ها را به حداقل برسانید، زیرا سدیم موجود در نمک، ورم را تشدید می کند.

فعالیت بعد از جراحی شکم باید چگونه باشد؟

استراحت مطلق و راه نرفتن بعد از ابدومینوپلاستی مشکلاتی همچون یبوست را برای فرد به همراه خواهد داشت لذا از استراحت مطلق اجتناب کنید.

بعد از 10 روز انجام فعالیت های روزانه را از سر بگیرید.

به هیچ عنوان اجسام سنگین بلند نکنید.

بلند کردن اجسام سنگین و ورزش کردن را به 2 ماه بعد از جراحی زیبایی شکم موکول نمایید.

چرا باید از گن یا شکم بند استفاده کرد؟

استفاده از شکم بند موجب ایجاد فشار یکنواخت بر روی شکم بیمار شده و به این ترتیب از خونریزی و لخته شدن خون جلوگیری می شود.

دقت کنید که سایز شکم بند برای شما مناسب بوده و موجب اذیت تان نشود، این شکم بند را 2 تا 3 ماه به طور مداوم استفاده کرده و چند روز یکبار جهت آن را عوض کنید.

زمان تعویض پانسمان باید چگونه باشد؟

آسیب های سیگار کشیدن بعد از جراحی شکم چیست؟

سیگار کشیدن در این دوران ممنوع می باشد؛ زیرا استعمال دخانیات می تواند ایمنی بدن تان را قبل از جراحی و توانایی شما برای بهبودی بعد از جراحی را به شدت مختل کند.

نحوه استحمام در ابدومینوپلاستی چگونه است؟

نحوه مصرف داروها چگونه است؟

تمام داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها را طبق دستور مصرف کنید.

چگونه باید بعد از جراحی شکم خوابید؟

از دراز کشیدن خودداری کنید؛ زیرا باعث افزایش تورم می شود. سرتان را بالا نگه دارید.

نحوه انجام فعالیت ها چگونه است؟

به طور کامل عمودی نایستید؛ زیرا ایستادن می تواند به شدت بر نتایج جراحی تان اثر گذار باشد و باعث آسیب جدی شود.

در عرض 1-2 هفته پس از جراحی، شما می توانید دوباره به حالت صاف بایستید. ممکن است به آرامی تا پایان بهبودی هرروز نسبت به روز قبل کمی صاف تر بتوانید بایستید.

استراحت کنید، اما نه استراحت در رختخواب. در حالی که استراحت در مراحل اولیه بهبودی مهم است، به همان اندازه مهم این است که شما سرپایی باشید، به این معنی که با قدرت خود راه می روید. اگر مقدار زیادی آب می نوشید، به سمت حمام می روید. این فعالیت کافی خواهد بود.

شما باید تناسبی میان استراحت و راه رفتن داشته باشید؛ زیرا همان اندازه که استراحت کردن یکی از فاکتورهای مهم برای بهبودی می باشد، داشتن فعالیت نیز به همان اندازه مهم است.

نوشیدن مقدار زیادی آب بسیار اهمیت دارد و همین میزان فعالیت در حد رفتن به سرویس بهداشتی بسیار خوب می باشد.

هیچ ورزش دیگری جز پیاده روی معمولی را از سر نگیرید.

پیاده روی روزانه برای جلوگیری از تشکیل لخته خون ضروری است.

از انجام تمرینات شکمی خودداری کنید.

از داشتن فعالیت های استرس زا خودداری کنید.

از بلند کردن، هل دادن و کشیدن هر شی در این مدت خودداری کنید.

رژیم غذایی بعد از جراحی چگونه است؟

رژیم غذایی سالم و تغذیه مناسب داشته باشید. هیدراته ماندن بسیار مهم می باشد. از نوشیدنی‌های غیر گازدار، غیر الکلی، بدون کافئین و چای سبز از جمله آب میوه، شیر و نوشیدنی‌های لبنی استفاده کنید. در روزهای ابتدایی از غذای نرم، ملایم و مغذی استفاده کنید.

منبع مقاله:

https://noorabeauty.com/عملية-شد-البطن/

خروج از نسخه موبایل