کاربردهای راهبند پارکینگ

سیستم های الکترومکانیکی استفاده بیشتری داشته و ارزان قیمت تر می باشد و سیستم هیدرولیکی با قیمت بیشتر استفاده محدودتری نیز دارد. البته اگر تعداد تردد در روز زیاد باشد باید از راهبند هیدرولیکی استفاده کنید زیرا در اثر کارکرد بالا داغ نمی شود. این وسیله که برای کنترل تردد وسایل نقلیه ساخته شده در ظاهر های متفاوت و کارایی های متفاوت ساخته شده است. ساختار راهبند به این صورت میباشد که وسایل و تجهیزات به صورت افقی به یک پاسه متصل است و دارای ارتفاع از زمین می باشد.

نکته مهم در خرید راهبند، تفاوت بین راهبند هیدرولیکی و الکترومکانیکی، نصب راهبند، کنترل راهبند هوشمند، ردیاب حلقه، RFID Reader Long Range Reader، عیب یابی راهبند، روش نصب کلید، روش نصب کلید دستی. کاربرد کلید خلاص کن برای مواقعی است که برق دستگاه به هر دلیلی قطع شده با این کلید می توان بوم راهبند را آزاد کرد و براحتی با دست در هر زاویه ای که بخواهیم نگه می داریم.

از جمله این تفاوت ها می توان به بیشتر بودن قدرت راهبند هیدرولیک از نوع الکتریکی و برقی آن و یا تفاوت بین سایز بوم های آن ها یا به عبارتی دیگر مغایرت دراندازه بازوهای راهبندها که عمدتا در اندازه های ۴ متر،۵ و ۶ مترتولید می شوند، اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که علاوه بر تقسیم بندی کلی که برای انواع راهبند اتوماتیک بر اساس ویژگی های اصلی آنها ارائه شد، هر یک از آنها قابلیت های مختلفی دارند که باید در حین خرید به آن توجه داشته باشید. برای درک بهتر موضوع در ادامه نکات مهم در خرید هر یک از انواع راهبند را بیشتر شرح خواهیم داد. راهبند اتوماتیک فک دارای سیستم انکودر می باشد که باعث می شود میله ی راهبند با مانع یا خودرو برخورد نکند و به صورت خودکار به حالت اولیه خود برگردد .

راهبند برقی نایس سری M Bar 7

راه بند های ELEDOCK در مسیر ورودی یا خروجی مجتمع های مسکونی و اداری ،کارخانجات ،پاساژ ها ،عوارضی جاده ها ،کنترل ترافیک ،پارکینگ عمومی و خدمات عمرانی شهری مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه کار کرد این بخش از سیستم ضد برخورد راهبند به این شکل می باشد که زمان بسته شدن اگر اجسامی زیر میله دستگاه باشد از طریق سنسورهایی که در آن قرارداده شده مانع را تشخیص داده و میله بالا میرود تا به وسیله نقلیه، عابر و راهبند نیز آسیبی وارد نشود.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که قصد دارید راه بندی را انتخاب نمایید که از نظر کارکرد بسیار آسان و راحت باشد و به راحتی بتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید ؛ بنابراین اولویت اول جهت انتخاب یک راهبند برای شما نوع عملکرد آسان و راحت آن می باشد. این صداها بیشتر به دلیل بالا و پایین رفتن نامناسب روغن در بازو ها می باشد.

راهبند میله ای نیز به دو گروه هیدرولیک و الکترومکانیک تقسیم بندی میشود که هرکدام باتوجه به نیاز کاربرد خاص خود را دارد، در واقع راهبند الکترومکانیک بیشتر در مکان هایی که عبور و مرور پایین هست استفاده میشود و راهبند هیدرولیک برای مکان های پر تردد استفاد میشود. راهبندها مجهز به یک سیستم سنسوری هستند که عملکردشان از طریق آن انجام می شود.

البته این سیستم کاملا وابسته به اجازه و صدور فرمان است و تا زمانی که فرمان باز شدن صادر نشود امکان باز شدن راهبند وجود نخواهد داشت. دربهای اتوماتیک شیشه ای ، کرکره های برقی شفاف و تیغه های آلومینیومی ، درب پارکینگی ، درب بازکن های بلوتوثی ، سایبان برقی ، راه بند ، دوربین مداربسته ، درب اتوماتیک تلسکوپی ،… به بازوهایی که برای باز و بسته کردن درب ها به صورت اتوماتیک به کار گرفته می شوند جک پارکینگی گفته می شود.

جک پارکینگی قابلیت نصب روی انواع درب ها، درب های تک لنگه، درب های دو لنگه، درب های سنگین و بزرگ دارد. با تعبیه ی جک پارکینگی روی انواع درب دیگر نیازی نیست برای هر بار ورود و خروج از ماشین پیاده شوید یا کسی دیگری این کار را برای شما انجام دهد، بلکه درب ها به صورت خودکار باز و بسته می شوند و در وقت و هزینه ی شما صرفه جویی می کنند.

راهبند فلاشردار بتا دولوکس قابلیت نصب بر روی تمامی سیستم های کنترل تردد برای بررسی کاربران ، تایید ورود ، زمان خروج ، دریافت هزینه پارک و سایر امکانات را دارد. شرکت سیماران محصولات متعددی در حوزه ی درب های اتوماتیک دارد که از جمله ی آنها می توان به درب های پارکینگی سیماران، راهبند سیماران، اپراتور درب شیشه ای سیماران، کنترل تعدد اشاره کرد.

راهبند اتوماتیک ستونی Faac J800

اکثر راهبندها دارای عملکرد دو زمانه می باشند بدین معنی که حرکت ابتدا و انتهای میله آهسته می شود. به همین علت برای رفع این مشکل باید ابتدا موقعیت برخورد الاکلنگی به استاپ مکانیکی را تنظیم نمود و همچنین لیمیت سوییچ های تعیین کننده حرکت آهسته را تنظیم کرد تا پیش از زسیدن میله به انتهای بازه حرکت، سرعت میله آهسته شده و در نهایت موتور در موقعیت صحیح خاموش شود. انجام این تنظیمات باید با دقت و حوصله کامل و توسط تکنسین آشنا به اصول راه انداز راهبند انجام شود. عملکرد راهبند بازویی ( راهبند میله ای ) بیشتر سمبولیک و هشدار برای راننده وسایل نقلیه میباشد.

بررسی کیس گیمینگ Rog Strix Helios ایسوس ؛ کیفیت و کلاس کاری جمهوری گیمرها را احساس کنید

برای نصب چشمی راهبند بهتر است از چشمی رفلکتوری یا همان اینه دار استفاده کنید تا نیازی به کندن زمین و رد کردن سیم برای قسمت فرستنده چشمی نباشد زیرا یک اینه کار بازتاب سیگنال چشمی را انجام میدهد و سیم کشی شما را کاهش میدهد.

امنیت کارمندان شما از مهم ترین کارهایی است که یک صاحب کار باید در نظر بگیرد زیرا کارمندان بزرگترین دارایی یک مجموعه هستند در صورتی که خیال آنها از بابت امنیت خود در محیط کار راحت باشد اجازه می‌دهد آنها روی کار خود تمرکز بالاتری داشته باشند. یکی از بهترین راهبند های تاشو 90 درجه میباشد که کیفیت عالی و بی صدا بودن از مزایای ان است .

راهبند پارکینگ ساینا

شرکت آپامه صنعت با استفاده از سابقه طولاني و موثر بيش از 20 سال مديران خود در مدیریت شرکت مشابه و اجرای پروژه های صنعتی، در سال 1386 شمسي با هدف تولید و تامین تجهیزات پروژه های صنعتی تشکی… منهول های پلی اتیلنی شرکت کیان صنعت پاسارگاد شرکت کیان صنعت پاسارگاد به عنوان بزرگترین و با کیفیت ترین تولید کننده منهول های پلی اتیلن توانسته است سهمی اندک در اجرای پروژه های ملی داش… شرکت ایمن ترافیک ایرانیان با سابقه ای نزدیک به یک دهه، با انگیزه رسیدن به هدف والای خودکفایی و به نمایش گذاشتن استعداد برتر ایرانی در زمینه تولید تجهیزات ترافیکی و همچنین تامین نیازهای مح…

محافظ ستون با توجه به تولید آن از جنس لاستیک منجیددار بدنه مقاومی داشته و وزن سبکی دارد. ضربه گیرستون پارکینگ باعث جلوگیری از خراشیده شدن ستون و بدنه خودرو در هنگام برخورد می‌شود. مواد شیمیایی روی استاپر دایره تأثیری ندارد و باعث خراب شدن آن نمی‌شود.

در مقابل، اگر هدف کنترل تردد خودرو باشد، راهبندهای اهرمی یا راهبند اتوماتیک پارکینگ بهترین انتخاب خواهند بود. راهبند اهرمی یا راهبند پارکینگ از پرکاربردترین انواع سیستم کنترل ورود و خروج از پارکینگ می باشد که ساختار داخلی آن پیچیدگی خاصی ندارد. در حالت کلی در این نوع راهبند، میله راهبند یا بوم راهبند در شکل های مختلف بر روی پایه ی نصب شده بر روی زمین قرار میگیرد.

راهبند اتوماتیک 640 فک

عملکرد این راهبندها به شکلی است که یک ناظر یا نگهبان با استفاده از سیستم کنترل راهبند، آن را با فشردن یک دکمه حرکت داده و بالا و پایین می کند. وقتی اهرم پایین است، وسایل نقلیه اجازه عبور ندارند و برای عبور، شخص ناظر بایستی این اهرم را بالا ببرد.راهبند پارکینگاهرمی نسبت به بادهای شدید و برخورد وسایل نقلیه مقاومت کمی داشته و به همین خاطر در بسیاری از فضاهای امنیتی از آن استفاده نمی شود.

علاوه بر این، در ورودی هایی که عرض آن زیاد است به جای استفاده از یک اهرم، از دو اهرم در کنار یکدیگر استفاده شده تا تمام فضا پوشش داده شود. نکته قابل توجه در مورد انواع Barrier این که می توان آن را به سیستم های کنترل تردد متصل نمود. این تجهیزات می تواند شامل سیستم های کارتخوان پارکینگی و سیستم های تمام اتوماتیک پلاک خوان و یا RFID باشد تا به محض رویت خودرو در فاصله ده متری درب را باز کند، ورود و خروج را ثبت کند و در صورت نیاز هزینه پارک خودرو را محاسبه نماید.

مناسب برای مکان های پر رفت و آمد می باشد و می تواند نظارت ، امنیت ، کنترل را به دنبال داشته باشد. در زمان برخورد شدید وسیله نقلیه با بدنه ی فولادی راهبند ستونی، وسیله نقلیه دچار آسیب شدیدی می شود، البته خود بدنه ی فولادی راهبند نیز آسیب می بیند ولی همچنان مانعی برای عبور وسیله ی نقلیه می باشد.

طراحی راهبندهای ستونی به گونه ای است که علاوه بر اینکه از آنها برای کنترل تردد نرمال در مجتمع های مسکونی، تجاری و عمومی استفاده میشود، کاربرد عمده ی دیگری نیز دارد و آن استفاده جهت کنترل تردد ضد تروریست در مکان هایی خاص با امنیت بالا به عنوان مثال مکان های نظامی و سفارت خانه ها می باشد.

سیلندری با ضخامت بالاتر برای ساخت راهبندهای بولارد ضد تروریست استفاده می شود. این مدل از راهبند کامیون هایی با وزن حدود ۷۰۰۰ کیلوگرم با سرعت متوسط ۵۰ کیلوگرم بر ساعت را به راحتی متوقف می کنند. راهبندها به دو صورت اتوماتیک و دستی عرضه می شوندکه امروزه راهبند دستی کاربرد چندانی با توجه پیشرفت روزافزون تکنولوژی، در صنعت ساخت وساز ندارد.

این قابلیت فوق العاده به دلیل وجود دو جک هیدرولیک قدرتمند و سیستم خنک کننده روغن در این راه بند است که موجب میشود دما و غلظت روغن در اثر چرخه ی گردش بالا نرفته و در نتیجه حرکت با اختلال مواجه نمیشود. این راهبند بهترین گزینه برای مناطق گرمسیری و جنوبی کشور با رطوبت بالاست و به عنوان مثال میتوان کارکرد بدون نقص فک ۶۴۰ در این مناطق را در بسیاری پالایشگاه ها مشاهده کرد.

توانایی تامین تمامی انواع سفارشات شما را با قیمت کف کارخانه دارا می‌باشد. شما در ارتباط با این مجموعه می‌توانید انتظار داشته‌باشید تا محصولات را با قیمت مستقیم آن‌ها خریداری کرده و استفاده کنید. امنیت، زیبایی، راحتی عواملی است که باعث می شود که کرکره برقی را به گزینه قابل توجه ای تبدیل گردد. زیرا کرکره برقی برای عملکرد کارآمدتر در هر شرایط آب و هوایی طراحی شده است.

برخی از راهبند ها امنیت بالایی را برای ورودی ها به ارمغان می آورند که می توان انواع بولارد یا ستونی را در زمره آنها دانست. کاری را که این محصول بر عهده دارد معمولا نمی توان از جک پارکینگی انتظار داشت؛ چرا که در صورت استفاده از جک درب اتوماتیک تردد به کندی انجام می پذیرد و در صورت تردد بالا عمر دستگاه بسیار پایین می آید.

راه بند پارکینگ از دو جهت تقسیم می شوند .یکی از جهت نوع کارکرد که به صورت افقی و عمودی و از جهت دیگر به صورت نوع موتور و سیستم داخلی تقسیم می شوند.راهبند پارکینگ با طول های گوناگون با ارتفاعی یک متر از زمین ، مسیر عبور و مرور را محدود و مسدود می کند .

راهبندهای اتوماتیک که امروزه جز بهترین و پر کاربرد ترین راهبند ها محسوب می شوند دارای اجزایی به شرح زیر هستند. این وسیله که در واقع نوعی راهبند محسوب می شود معمولا در پارکینگ های اختصاصی استفاده می شود. پارکینگ بند شرایطی را فراهم می کند که افراد دیگر نتوانند در محل اختصاصی پارک شما پارک نمایند.

تازه های فروش راهبند پارکینگ در اصفهان

زیرا این وسیله با عبور و مرور سر و کار داشته و می‌تواند محدودیت‌هایی در ورود و خروج به محل نصب خود اعمال کند. پیش از این راهبندها را از جنس فلز می ساختند که امکان داشت در اثر ضربه یا برخورد خودروها آسیب جدی ببینند یا پس از مدتی به دلیل قرار گرفتن در مجاورت باد و باران فرسوده شوند. ورژن جدید راهبند اتوماتیک پارکینگ عمدتا از جنس PVC و پلاستیک های فشرده تولید می شود. این راهبردها نسبت به مدل های قدیمی از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردارند و به هیچ عنوان فرسوده نمی شود.

به هر حال راه بند اتوماتیک یک نقش کلیدی در نظارت بر عبور و مرور وسایل نقلیه بر عهده دارد که می‌توان با وصل کردن راهبند به سیستم کنترل تردد یک مکان را کاملاً مکانیزه نمود و نقش انسانی را بسیار کمتر و تکنولوژی را جایگزین خطای انسانی نمود.

قیمت راهبند براساس کارکرد و عملکردی که دارد تعریف می شود که قیمت راه بندهای هیدرولیکی نسبت به راه بندهای الکترومکانیکی هزینه بالاتری را دارد و از نظر برند، کشور سازنده میزان تردد با هم متفاوت می باشد. شما عزیزان برای اطلاع از قیمت راهبند می توانید به سایت کیانسل مراجعه کنید و با تماس با کارشناسان فروش از قیمت های آن مطلع شوید.

بدلیل تنوع بالا در مدل های راهبند تولید ایرانی و خارجی، اصول و نحوه کار با محصول مورد نظر بسیار نیز متفاوت می باشد، بهمین علت حتما باید از یک تکنیسین مجرب در زمینه نصب و آموزش استفاده نمایید. زیرا هر یک از مدل ها با مدل دیگر تفاوت ساختاری داشته و کارکرد هر کدام نیز متفاوت است.

خدمات پس از فروش راهبند از طریق شرکت دکاشاپ بنا به خرید آن، بر اساس مدل های مختلف، نیز متغییر می باشد اما حداقل خدمات 2 سال و حداکثر 10 سال خدمات پس از فروش آن می باشد. بخش الکترومکانیک در داخل پک خود یک موتور 24 یا 220 ولت بر اساس مدل های مختلف را دارد و چندین فنر در داخل دستگاه آن نیز تعبیه شده است. فرق بین موتور 24 ولت و 220 ولت الکترومکانیک هم، تعداد تردد شان در طول شبانه روز می باشد.

راهبند جمع شونده پارکینگ از نظر سیستم محرکه در دو نوع الکترومکانیک و الکتروهیدرولیکی تولید میشود و از نظر عملکرد نیز در دو نوع راهبند جمع شونده اهرمی و راهبند جمع شونده ستونی تولید و عرضه میگردد. راهبند پارکینگ یکی از پر مصرف ترین انواع راهبند اتوماتیک هستند که دارای دو نوع موتور الکتروموتور و موتورهای هیدرولیکی می باشند.

این راهبندها معمولا در مقابل درب ورودی ساختمان های ادارای، تجاری، مسکونی و همچنین در محوطه های پارکینگ نصب می شوند و امنیت آن ها را تامین می کنند. راهبندهای پارکینگی به منظور جلوگیری از رفت و آمد وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند. این راهبندها با توجه به اینکه قابلیت اتصال به تجهیزات مختلف و تامین امنیت بیشتر را دارند مورد توجه مشتریان بسباری قرار گرفته اند و بسیار پر فروش هستند.

قیمت جدا کننده ترافیکی با توجه به اینکه جدا کننده پلاستیکی و یا جدا کننده لاستیکی باشد متفاوت است همچنین گاهی فروش جدا کننده پلاستیکی به همراه استوانه است که این در تصمیم برای خرید جدا کننده ترافیکی تاثیر گذار است. جداکننده ترافیکی با استوانه می‌تواند به جای جدا کننده‌ های بتنی استفاده شود و از استحکام قابل قبولی برخوردار است.

البته در شرایط خروج احتمالی خودرو از مسیر، جدا کننده ترافیکی نباید ایجاد آسیب به خودرو نماید. همچنین جدا کننده ترافیکی پلاستیکی با برخورد به خودرو نمی‌شکند و به خودرو آسیب نمی‌رساند. وجود شبرنگهای بازتاب کننده نور در روی جداکننده ترافیکی موجب می‌شود تا در تاریکی شب، جدا کننده‌ لاستیکی دیده شوند و محدوده مجاز فعالیت را به رانندگان نشان دهند.

Ahband Jab 680H محصولی از شرکت تولید کننده FAAC ایتالیا است ، مارکی شناخته شده در صنعت درب اتوماتیک ، اپراتور درب شیشه ای ، موانع پارکینگ. بتا با ساخت راهبند متنوع و با کیفیت مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. راهبند LED بتا با مدل B400 نیز یکی از محصولات این شرکت است که به صورت برقی تولید می شود و برای مکان های مسکونی و تجاری مناسب است.

هر طول بوم راهبند روی یک سرعت کار استاندارد تنظیم می شود اما بسته به نیاز می تواند تنظیم شود (از طریق صفحه کنترل) برای یک کار سریعتر یا کندتر باشد. راهبند های اتوماتیک پارکینگ و دستی توسط AUTOGARD یک راه حل مناسب برای مشتریانی است که به امنیت بیشتر در محل یا ملک خود اهمیت می دهند و کنترل دسترسی وسیله نقلیه برای آنها مهم است. راهبند های اتوماتیک بابوم تاشو برای مکان هایی استفاده می شود که محدودیت ارتفاع وجود دارد مانند ورودی پارکینگ مجتمع تجاری که پارکینگ زیر زمین قرار دارد .

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا