تمام آنچه که باید درباره مستربچ مشکی بدانید!

مستربچ مشکی (مستربچ سیاه) جایگزینی مناسب برای استفاده مستقیم از رنگ‌دانه سیاه برای ایجاد رنگ مشکی در محصولات پلاستیکی است که در دو نوع براق و مات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول، در کنار ایجاد رنگ سیاه، به عنوان افزودنی جهت محافظت پایه پلیمری در برابر پرتو ماوراء بنفش نیز شناخته می‌شود. مستربچ سیاه حاصل ترکیب دوده صنعتی (کربن بلک) و یک پایه پلیمری است.

در بهترین حالت دوده مستربچ مشکی باید دارای ذرات بسیار ریز با اندازه‌ای حدود 20 نانومتر باشد. چرا که در این شرایط استفاده از دوده با کیفیت با اندازه و میزان استاندارد (40%) پراکندگی بهینه و پخش یکنواخت در بستر پلیمر، جلوگیری از افت خواص پلیمری، افزایش مقاومت پلیمر در مقابل عوامل جوی خصوصا نور زیان آور خورشید و بهبود خاصیت فیزیکی و مکانیکی را شامل می‌شود.

پایه پلیمری این محصول با توجه به کاربرد نهایی آن می‌تواند متفاوت باشد و انواع پایه‌های پلیمری همچون پلی‌اتلین، پلی‌پروپیلن، پلی‌استایرن، EVA و ABS با گریدهای مختلف را دربر می‌گیرد.

کاربرد مستربچ سیاه

مستربچ سیاه یکی از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین افزودنی‌هاست که امروزه هم جهت ایجاد رنگ و هم به عنوان تقویت کننده در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله محصولاتی که در تولید آنها از این محصول استفاده می‌شود؛ تولید لوله واتصالات آب و فاضلاب، تولید فیلم، تولید لوله‌های پلی‌اتلین سنگین، تولید قطعات مختلف خودرو، تولید کارتن پلاست‌های مستحکم، انواع کیسه‌های زباله، ظروف بسته‌بندی و مواد غذایی، نوار تیپ آبیاری قطره‌ای، ژئوممبران، تولید نخ و الیاف پلی‌پروپیلن و محصولاتی که ازطریق تزریق پلاستیک به وجود می‌آیند را می توان نام برد.

قیمت مستربچ مشکی

قیمت مستربچ مشکی به عوامل مهمی مانند مواد اولیه، شیوه تولید، نحوه بسته‌بندی و پیگمنت به کار رفته بستگی دارد. قیمت این محصول بر حسب کیلوگرم محاسبه می‌شود و این امکان وجود دارد که روزانه تعییر کند. فروشگاه آنلاین پلی‌تیز  (polytiz.ir) فارغ از فراهم کردن انواع مستربچ مشکی مرغوب از تولیدکنندگان و شرکت‌های سرشناس و ایجاد تنوع بالا ، همواره می‌کوشد تا بتواند این محصول را با قیمتی منصفانه به مشتریان خود عرضه کند و رضایت آنها را جلب کند.

خروج از نسخه موبایل