همه چیز درباره ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی【چیزهایی مهمی که به شما گفته نشده + جدول قیمت و هزینه】

به آن دسته از مراجعانی که می خواهند بی سر و صدا و خیلی سریع، دندان هایشان منظم شود ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف توصیه می شود. این جدیدترین و بهترین روش مرتب کردن دندان هاست که دکتر مبینا ملایی در این صفحه به زبانی ساده همه چیز درباره آن را توضیح داده است. در این مقاله نکاتی درباره مزایای و معایب ارتودنسی شفاف وجود دارد که احتمالا هیچوقت کسی به شما نمی گوید!

ارتودنسی نامرئی چیست؟ (تعریف خودمانی این نوع ارتودنسی)

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از ابزار و تجهیزاتی کمک می گیرد که اصطلاحا دستگاه‌های ارتودنسی نامیده می شوند.

این دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسبند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتودنسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردن دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلاً وجود ندارند.

ارتودنسی نامریی برای چه افرادی مناسب است؟

اگر جزء یکی از افراد زیر هستید، استفاده از ارتودنسی شفاف یا نامرئی جهت منظم کردن دندان ها برای شما مناسب است:

همه چیز درباره ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی و یا اینویزیلاین روشی جدید و تقریبا نامرئی برای هم تراز کردن دندان های شما است. امروزه مرتب کردن دندان ها با الاینرهای ارتودنسی نامرئی، یک جایگزین عالی برای ارتودنسی سنتی بدون نیاز به استفاده از بریس است. ارتودنسی نامرئی بیشتر در درمان ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندان کاربرد دارد. سینی های ارتودنسی نامرئی بسیار راحت هستند که حدود هر 2 هفته تعویض می شوند. بیمار باید در تمام ساعت شبانه روز از آنها استفاده کند تا زودتر به نتیجه برسد. این سینی ها را می توان برای غذا خوردن یا مسواک زدن از دهان خارج کرد. در این مقاله به معرفی ارتودنسی نامرئی، انواع ارتودنسی نامرئی، هزینه آن و مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی می پردازیم.

هزینه ارتودنسی نامرئی

هزینه های ارتودنسی نامرئی تقریبا بالاست و نیازمند فرایندهای لابراتواری گران قیمت و پیچیده است که سابقاً در ایران در دسترس نبود اما در حال حاضر چندین لابراتوار ارتودنسی نامرئی در تهران وجود دارد که با هزینه کمتر و قیمت به مراتب ارزانتر پلاک های الاینر را می سازند. همین موضوع باعث شده در مجموع هزینه ارتودنسی نامرئی اینویزالاین در ایران تقریبا مانند روش های دیگر ارتودنسی باشد.

پلاک های اینویزالاین بعضی حرکات دندان را نمی توانند بصورت قابل پیش بینی انجام دهند. برای حل این مشکل برای بعضی بیماران برجستگی های کوچکی بنام اتچمنت با کامپوزیت همرنگ دندان روی بعضی دندان ها ایجاد میشود که طبق ادعای شرکتها این سیستم می تواند تمام حرکات دندان را انجام دهد و بهترین نتایج را حتی بهتر از ارتودنسی ثابت ایجاد کند. برای هر بیمار چندین پلاک ساخته می شود که هر پلاک دو تا سه هفته استفاده می شود و با استفاده منظم از توالی پلاک ها دندان ها مرتب می شوند.

مهمترین نقطه ضعف ارتودنسی نامرئی وابستگی به همکاری بیمار است. در صورت عدم استفاده منظم از پلاک ها توسط بیمار درمان ارتودنسی نامرئی موفقیت آمیز نخواهد بود. بطور کلی هزینه ارتودنسی نامرئی دندان ها از روشهای متداول ارتودنسی بیشتر است چون هزینه مواد، وسایل و هزینه های لابراتواری بالاتر است و نیاز به صرف زمان بیشتر توسط متخصص ارتودنسی دارد. برای اطلاع از هزینه ارتودنسی نامرئی به صفحه هزینه ارتودنسی مراجعه کنید.

اهداف ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یک روش درمانی نوآورانه است که از وسائل های شفاف و متحرک که بیشتر به عنوان تراز کننده نامرئی شناخته می شوند، برای اصلاح موقعیت دندان ها برای دستیابی به ساختاری مطلوب برای دهان شما استفاده می کند. برخلاف بریس‌ها، این الاینرهای شفاف بسیار زیباتر هستند و به راحتی با هر نوع درمان دهان و دندان سازگار می‌شوند. در ارتودنسی نامرئی دقت و کیفیت مواد به اندازه پیگیری حرفه ای درمان اهمیت دارد. بنابراین، برای به دست آوردن بهترین نتایج با کیفیت، ضروری است که فرآیند تحت نظارت دندانپزشکان متخصص در این نوع موارد باشد.

مزایای ارتودنسی نامرئی

·         می توانید هر چیزی که می خواهید بخورید

یکی از مهمترین مزایای ارتودنسی نامرئی این است که هیچ محدودیت غذایی ندارد. روش های سنتی محدودیت های زیادر برای خوردن و آشامیدن برای شما ایجاد می کنند. شما باید از خوردن غذاهای خیلی چسبنده یا سفت در ارتودنسی لینگوال و ثابت خود خودداری کنید. اما با ارتودنسی نامرئی می توانید هر چیزی را که می خواهید بخورید. فقط باید سینی خود را از دهان خارج کنید.

·         کاملا نامرئی هستند

یکی دیگر از مزایای بزرگ ارتودنسی نامرئی این است که مواد تراز کننده نامرئی هستند. برخی از افراد هستند که فکر می کنند بریس ها جذاب به نظر نمی رسند. با ارتودنسی نامرئی، دیگر نگران دیدن سیم ها یا براکت ها در هنگام لبخند زدن خود نخواهید بود. این نوع ارتودنسی، یک گزینه عالی برای نوجوانان و بزرگسالان است زیرا آنها می توانند با اعتماد به نفس لبخند بزنند و دندان های خود را تزار کنند.

·         مدت زمان درمان کوتاهتر است

با درمان‌های سنتی ارتودنسی مانند بریس‌ها، صاف کردن دندان‌ها می‌تواند زمان زیادی طول بکشد. به عنوان مثال، اگر از بریس های فلزی استفاده می کنید، درمان می تواند تا 5 سال نیز طول بکشد. با این حال، با ارتودنسی نامرئی، ممکن است مدت زمان درمان شما یک سال و نیم باشد.

·         در وقت شما صرفه جویی می کند

در دنیای امروز، همه افراد بسیار پر مشغله هستند. این بدان معناست که آنها زمان لازم برای سفرهای مکرر به مطب متخصص ارتودنسی را ندارند. در چنین شرایطی، ارتودنسی نامرئی یک انتخاب مناسب است. این به شما امکان می دهد زمان کمتری را به مطب ارتودنتیست اختصاص دهید. این به این دلیل است که شما فقط باید بعد از هر 6 هفته به مطب مراجعه کنید. این موضوع به این معنی است که قرار ملاقات های کمتری خواهید داشت.

·         سلامت دندان شما را بهبود می بخشد

با ارتودنسی نامرئی، حتی می توانید سلامت دندان های بهتری داشته باشید. داشتن دندان های صاف برای سلامت لثه ها و دندان ها ضروری است. با این روش می توانید دندان های خود را به روشی بهتر تمیز کنید. در نهایت باید گفت اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی راه حلی عالی برای داشتن لبخندی زیبا است. شما می توانید سلامت کلی بهتری داشته باشید زیرا تمیز کردن آن آسان خواهد بود. دهان پاک، دهان سالم است.

خروج از نسخه موبایل