نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A21s

اگر شما هم بدنبال مطالعه نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A21s هستید این مقاله از سایت بیگ نیوز را مطالعه نمایید.

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A21s

گوشی های سری بالا جزو گوشی های میان رده سامسونگ محسوب می شوند. اولین نسخه از این سری با نام گلکسی آلفا در سال 2014 منتشر شد، اما حالا پس از گذشت سال ها، سامسونگ تغییرات زیادی را در این سری اعمال کرده و آنها را با نام جدیدی معرفی کرده است. گوشی های سری A سامسونگ از جمله گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی این شرکت هستند که شاید ویژگی های خاص و فانتزی سری S را نداشته باشند اما ندارند. سامسونگ با معرفی و عرضه این گوشی ها سعی کرد دوباره سهم بازار گوشی های میان رده را به دست آورد. در ادامه به مشخصات گلکسی A21s سامسونگ می پردازیم تا ببینیم چه ویژگی ها و تجهیزاتی را در اختیار ما قرار می دهد.

SAMSUNG |اثر انگشت

طراحی موبایل A21s

گلکسی a21s طراحی پیشرفته ای دارد که از یک گوشی ارزان قیمت سامسونگ انتظار نداریم. قاب گوشی پلاستیکی و ساده با روکش گرادیان است که نور را منعکس می کند. کوچکترین بدنه ظاهری شیک و زیبا به آن بخشیده است. گوشی به دلیل باتری سنگین کمی سنگین است. حسگر اثرانگشت نیز در پشت گوشی a21s قرار گرفته است، اگرچه عملکرد آن نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته است، اما همچنان نسبت به گوشی های دیگر نیاز به بهبود دارد.

در a21s از یک پورت USB-C برای شارژ استفاده می شود که در لبه پایینی قرار دارد. جک 3.5 میلی متری صدا و پنجره بلندگو در پایین گوشی قرار گرفته اند. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست و فریم معمول سیم کارت های نانو و میکرو اس دی در سمت چپ قرار دارند که از کارت های تا 512 گیگابایت پشتیبانی می کند.

Samsung A21s دارای طراحی براق و هولوگرافیک است که بسیار چشم نواز است. انحنای بدن به ثابت نگه داشتن آن کمک می کند و باعث می شود هنگام کار با آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید. ابعاد سامسونگ A21s در حدود 8.9 x 75.3 x 163.7 میلی متر و وزن آن 192 گرم است. کیفیت ساخت این گوشی به قدری بالاست که هنگام کار با آن حس فوق العاده ای به شما دست می دهد. ما در وسط قاب هستیم. کلیدهای پاور و تنظیم صدا در سمت راست این گوشی و درگاه سیم کارت در سمت چپ قرار گرفته است. در پایین، پورت Type C، بلندگو و میکروفون فضای محدودی دارند. خبر خوب این است که جک 3.5 میلی متری صدا از این محصول حذف نشده و همچنان موجود است.

صفحه نمایش

سامسونگ A21s از یک پنل PLS TFT استفاده می کند که می تواند 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. اظهار نظر در مورد صفحه نمایش عصر جدید بسیار دشوار شده است زیرا تشخیص تفاوت آن دشوار است، اما ای کاش سامسونگ ترجیح می داد به جای پنل PLS TFT از پنل IPS LCD یا AMOLED استفاده کند. اگرچه این تفاوت ها به راحتی قابل مشاهده نیستند، اما این پدیده می تواند مشکل بزرگی در طراحی این غول موبایل باشد. صفحه نمایش 6.5 اینچی Infinity-O با نسبت تصویر 82.8 درصد با حاشیه های بسیار نازک در قاب جلویی گنجانده شده است. این نمایشگر دوربین با زاویه دید عریض صفحه نمایش را پر از محتوا می کند و نتایج شگفت انگیزی برای پخش فیلم ها، بازی ها و عکس های مورد علاقه شما ایجاد می کند. رزولوشن 1600 در 720 پیکسل و تراکم پیکسلی 270 ppi کیفیت تصاویر ایجاد شده در این صفحه نمایش را عالی می کند.

ARO

گلکسی A21s از تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل استفاده می‌کند. یک سیستم تشخیص چهره به دلیل وجود دوربین سلفی وجود دارد که به شما امکان می دهد با نگاه کردن به آن قفل گوشی خود را باز کنید. دومین روشی که سامسونگ در نظر گرفته تا بتوانید از آن برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده کنید، حسگر اثر انگشتی است که در پشت این محصول قرار داده شده است. این سنسور دارای موقعیت مکانی مناسب در پشت است و دسترسی به آن آسان است. این حسگر اثر انگشت سرعت بالایی دارد و عملکرد کلی آن خوب است.

دوربین

نبرد سنسورها به خصوص برای ماژول دوربین در سال 2020 به یک امر طبیعی تبدیل شده است. امروزه تولیدکنندگان بزرگ گوشی های هوشمند در تلاش هستند تا از سنسورهای تصویر بیشتری برای افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده به بالاترین سطح استفاده کنند تا بتوانند توجه خود را به خود جلب کنند مخاطبان. سامسونگ A20s دارای 4 حسگر تصویر است که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. دوربین گوشی سامسونگ A21s این دوربین از یک سنسور بزرگ 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده می کند که تصاویری با کیفیت و شفاف می گیرد. سنسور بعدی یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 است که می تواند تصاویر را با فاصله و جزئیات بیشتر ثبت کند. سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 به شما امکان می دهد پرتره ها را ثبت کنید. در نهایت، دور به یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 می رسد که برای گرفتن عکس در فواصل نزدیک مناسب است. 4 لنز با کاربردهای مختلف برای تجربه سبک های مختلف عکاسی و گرفتن عکس های متفاوت در اختیار شما قرار گرفته است.

دوربین سلفی

دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 دوربین سلفی سامسونگ A21s محسوب می شود. عکس های ثبت شده با دوربین سلفی گلکسی A21s شفاف و شفاف به نظر می رسند که می توان گفت عملکرد خوبی دارد. فوکوس زنده ویژگی جدید این گوشی هوشمند است. این ویژگی با به حداقل رساندن پس زمینه، چهره شما را مانند یک ستاره درخشان جلوه می دهد و به عکس های شما زیبایی می بخشد. این سنسور 13 مگاپیکسلی قابلیت فیلم برداری 1080p را نیز دارد.

پردازنده

Exynos 850 به عنوان مرکز پردازش گوشی سامسونگ A21s در نظر گرفته شده. معماری 8 نانومتری این پردازنده عملکرد این گوشی هوشمند را افزایش داده و مصرف آن را بهینه کرده است. پردازنده Core 8 با رم 4.6 گیگابایتی آماده انجام تمامی پردازش ها می باشد تا بتوانید کار خود را به راحتی انجام دهید. چیپست ویژه سامسونگ در این گوشی باعث سازگاری بیشتر این دستگاه شده است که عملکرد بی عیب و نقصی به این محصول می دهد. سامسونگ این محصول را با حافظه 32/64 گیگابایتی عرضه کرد که به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی خود را با MicroSD تا 512 گیگابایت افزایش دهید و فضای کافی برای ذخیره فایل های مورد علاقه خود را فراهم می کند.

باتری و اسپیکر

سامسونگ A21s از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که بالاترین ظرفیت را در نوع خود دارد. این مقدار باتری به راحتی نیازهای روز شما را برآورده می کند و گاهی تا صبح روز بعد دوام می آورد. ظرفیت بالای باتری به شما این امکان را می دهد که به طور مداوم از گوشی خود استفاده کنید و نگران از دست دادن شارژ نباشید. A21s همچنین از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می کند که به طور قابل توجهی زمان لازم برای شارژ کامل گوشی شما را کاهش می دهد و درصد شارژ شما را به میزان قابل توجهی در مدت زمان کوتاهی افزایش می دهد. بلندگوی سامسونگ A21s مانند بسیاری از گوشی های دیگر در لبه پایینی قرار گرفته است. صدایی که تولید می کند واضح و شفاف است و به سرعت فضای اطراف شما را پر می کند.

رابط کاربری و اندروید

گوشی سامسونگ A21 با اندروید 10 عرضه شده است.در این گوشی امکانات زیادی از اندروید 10 موجود است که ارزش استفاده از آنها را دارد. همچنین گوشی گلکسی A21s برای کاربران با رابط کاربری OneUI 2.0 طراحی شده است که ویژگی های جدیدی را اضافه کرده و بسیاری از ویژگی های قبلی را بهبود بخشیده است. استفاده از OneUI 2.0 آسان است. زبان طراحی One UI ساده و شفاف است و جزئیات به آرامی و بدون معنی ایجاد می شوند. شما می توانید کار خود را به سرعت انجام دهید. همچنین برنامه ها و ویژگی های پرکاربرد همیشه آماده کار بر روی دستگاه گلکسی شما هستند و در عرض چند ثانیه در مقابل چشمان شما ظاهر می شوند تا بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید. حالت تاریک نیز هوشمندتر از قبل است و نور صفحه نمایش ملایم تر است و به چشمان شما در شب کمک می کند.

نتیجه

شاید یکی از بزرگترین عوامل در هزینه خرید گوشی، برند آن باشد. در آشفته بازار و اقتصاد این کشور دستیابی به یک گوشی باکیفیت آسان نیست، در نتیجه قیمت گوشی در کنار امکانات یکی از عوامل انتخاب محصول است. گوشی سامسونگ A21s با لنز دوربین چهارگانه، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و سایر ویژگی های مفید گزینه خوبی برای خرید است. سامسونگ از پنل PLS TFT استفاده کرده است، روشنایی آن با نیازهای شما مطابقت دارد. این گوشی برای افرادی که می خواهند کارهای روزمره خود را انجام دهند انتخاب خوبی است.

چرا خرید؟

  • دوربین چهارگانه
  • باتری با کیفیت بالا
دکمه بازگشت به بالا