واکنش‌ها به حضور گزارشگر زن خستگی‌مان را رفع کرد/ خیلی از زن‌ها فوتبالی‌تر از مردها هستند

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز، محمد معینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره شکل‌گیری ایده اولیه ویژه‌برنامه «یورو ۲۰۲۴» توضیح داد: با توجه به تجربه نسبتا موفقی که در دی و بهمن سال گذشته در ویژه‌برنامه‌سازی برای رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا داشتیم و بازخوردهای بسیار خوبی که از مخاطبان خود گرفتیم، تصمیم گرفتیم ویژه‌برنامه‌ای را برای رقابت‌های جام‌ملت‌های اروپا هم تدارک ببینیم و قطعا می‌خواستیم با کیفیت و رنگ‌ و لعاب بهتری آن را به تولید برسانیم.

واکنش‌ها به حضور گزارشگر زن خستگی‌مان را رفع کرد/ خیلی از زن‌ها فوتبالی‌تر از مردها هستند

سردبیر ویژه‌برنامه «یورو ۲۰۲۴» ادامه داد: صحبت‌های اولیه برای طراحی این برنامه، اسفندماه سال گذشته انجام شد و به ایده‌هایی کلی رسیدیم، اما برای جمع‌بندی و تکمیل ایده‌ها، جلساتی را در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار کردیم. دوستان فنی به‌صورت جداگانه جلساتی داشتند و ما هم درباره محتوای برنامه تلاش کردیم به یک قالب کلی و متفاوت برای برنامه برسیم. بخش‌ها و آیتم‌ها را تعیین کردیم و درباره جزییات دیگری مانند تعداد مجریان و ترکیب مهمان‌ها هم تصمیم‌گیری شد. در همان اردیبهشت ماه قالب کلی برنامه شکل گرفت تا خردادماه برای پیاده‌سازی ایده‌ها فرصت داشتیم.

معینی گفت: برای موفقیت در تولید چنین برنامه‌هایی، باید نیاز مخاطب را به‌خوبی بشناسید و بدانید مخاطب علاقه دارد چه محتوا و آیتم‌هایی را در برنامه شما تماشا کند. امروز پلتفرم‌های بسیاری در حوزه پخش زنده رویدادهای ورزشی مانند همین رقابت‌های یورو فعال هستند و ویژه‌برنامه‌هایی هم داشته‌اند اما اینکه کدام یک می‌توانند بیشترین مخاطب را جذب کنند، بستگی به میزان شناخت از نیازهای مخاطب دارد. درک اهمیت این موضوع از مهمترین تجربیات من در تولید «یورو ۲۰۲۴» بود.

سردبیر «یورو ۲۰۲۴» درباره تفاوت برنامه‌سازی در اینترنت با برنامه‌سازی در تلویزیون هم گفت: شما وقتی در تلویزیون برنامه‌ای را می‌سازید، مخاطب برای تماشای برنامه‌ شما هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کند، اما در فضای مجازی، مخاطب برای دیدن یک برنامه و مصرف اینترنتش هزینه پرداخت می‌کند. این نکته مسئولیت شما در مقام یک برنامه‌ساز را بسیار بالا می‌برد. باید حتما ارزش افزوده‌ای نسبت به آن برنامه‌های رایگان داشته باشید. اگر کیفیت مطلوب را محقق نکنید، به طور طبیعی مخاطب سراغ برنامه‌های دیگر می‌رود. این ارزش افزوده برای همراه کردن مخاطب بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: تصورم این است که ما در آپارات اسپرت، تا حدود زیادی این دستاورد را به دست آورده‌ایم. هم در ویژه‌برنامه جام‌ملت‌های آسیا و هم در ویژه‌برنامه اخیر برای جام‌ملت‌های اروپا این همراهی مخاطب را تجربه کردیم.

معینی درباره ایده حضور مجری و گزارشگر خانم در ویژه‌برنامه «یورو ۲۰۲۴» هم گفت: این کار نویی بود که توسط آپارات اسپرت صورت گرفت. باور غلطی وجود دارد و آن است که خیلی‌ها هنوز تصور می‌کنند علاقه‌مندان به فوتبال فقط آقایان هستند. خیلی از خانم‌ها هستند که بسیار حرفه‌ای‌تر و جدی‌تر از آقایان فوتبال می‌بینند و اخبار ورزشی را دنبال می‌کنند. ما در این ویژه‌برنامه تلاش کردیم فارغ از نگاه جنسیتی از افرادی استفاده کنیم که تخصص لازم را در این حوزه دارند. تلاش کردیم بر این فرضیه خط بطلان بکشیم که طرفداران ورزش و فوتبال، فقط آقایان هستند.

وی افزود: ما در این برنامه مریم ماهور را به‌عنوان یکی از دو مجری اصلی داشتیم که معتقدم بسیار مسلط بود و با اشراف کامل اجرای این برنامه را پیگیری می‌کرد. ترکیب او در کنار نوید استادرحیمی بسیار خوب بود. فرنوش جعفری را هم در مقام گزارشگر خانم در برنامه داشتیم که فوق‌العاده عمل کرد و با اطلاعات بسیار بالا توانست گزارشگری سه دیدار را برعهده بگیرد. او بازی اول را مشترک گزارش کرد اما در دو بازی بعد، به‌صورت انفرادی گزارشگر بازی بود. او ثابت کرد از گزارشگران آقا، هیچ چیزی کم ندارد و ما بازخوردهای بسیار مثبتی بابت حضور این دو خانم در ویژه‌برنامه «یورو ۲۰۲۴» داشتیم.

سردبیر این ویژه‌برنامه فوتبالی تأکید کرد: درباره همه این ایده‌ها نگرانی‌هایی هم داشتیم، اما خوشبختانه با توجه به اشرافی که هر دو همکاری خانم ما از خودشان نشان دادند، خروجی کار بسیار درخشان بود. پیام ها زیاد و متعددی از سوی مخاطبان داشتیم، خانم‌های بسیاری هم از ما تشکر کردند که اجازه ندادیم فضای برنامه کاملا مردانه باشد. این تجربه خیلی جذاب و خوبی برای همه ما بود که خستگی را از تن‌مان در کرد.

245245

منبع: www.khabaronline.ir

Back to top button