بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال ترون TRX

یک کیف پول خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیف پول ارز دیجیتال در قالب یک نرم‌افزار برای گوشی و رایانه طراحی می‌شود یا به صورت آنلاین قابل استفاده است. کیف پول خوب از هر نوع که باشد باید از امنیت بالایی برخوردار و کاربری آن ساده باشد. آن دسته از کیف پول‌های سرد که به اینترنت متصل نمی‌شوند، امنیت بیشتری دارند.

اپل |ارز دیجیتال

برای نگهداری و تراکنش با رمزارزها و قیمت ترون به کیف پول مخصوص احتیاج دارید. کیف پول ارزهای دیجیتالی انواع بسیار متنوعی دارند و به شما کمک می‌کنند تا به‌کمک داشتن نشانی‌هایی مخصوص به خود، رمزارزی مانند ترون را بخرید، بفروشید یا پس‌انداز کنید. اما نکته در اینجاست که بهترین کیف پول ترون یا هر رمزارز دیگری چه ویژگی‌هایی دارد؟ در هنگام تهیه و خرید رمزارز باید به دنبال چه کیف پول‌هایی باشید؟

هر جا که صحبت از ارز است، یعنی پای پول و سرمایه‌ شما به میان آمده، پس نمی‌توان مقوله‌ مهم امنیت را نادیده گرفت. در واقع، امنیت هر کیف پول دیجیتالی در رأس قرار دارد. باید به‌دنبال کیفی باشید که از دسترسی هکرهای همیشه منتظر و مهاجمان سایبری در امان است. خب! از کجا باید بدانید که کدام کیف‌ها امنیت بیشتری دارند؟ واقعیت این است که دو نوع کیف پول دیجیتالی وجود دارد: نسخه‌هایی که با رایانه و فضای آنلاین سروکار دارند و نمونه‌هایی که حالت سخت‌افزاری دارند. نمونه‌های آنلاین و موارد نرم‌افزاری می‌توانند تحت نفوذ هکرها قرار بگیرند.

کیف پول‌هایی که در فضای آنلاین قابل دسترسی هستند، امکان هَک ‌شدن دارند. اگر مورد تهاجم حملات سایبری قرار بگیرند چه؟ در این صورت، سرمایه دیجیتال‌تان را به‌سادگی از دست خواهید داد؛ اما کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند قطعات الکترونیکی کوچک و ایمنی هستند که خیلی ساده به شما کمک می‌کنند تا رمزارزهایی مانند ترون یا هرچیز دیگری را پیش خود در وضعیتی امن نگهداری کنید. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در دنیای ارز دیجیتالی دارید و می‌خواهید کیف پول ترون برای خود فراهم کنید، همیشه حواس‌تان به این باشد که کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بسیار بیشتری نسبت به نسخه‌های دیگر دارند.

علاوه بر مسئله‌ ‌‌امنیت، کیف پول ترون خوب، کیف پولی است که به شما امکان مدیریت چندین رمزارز را می‌دهد. در این صورت، تراکنش‌های مختلف‌تان، راحت‌تر پیش خواهد رفت. ساده ‌بودن فضای تعاملی کیف پول و سهولت کار کردن با کیف پول هم شرط است. پس در انتخاب کیف پول ترون و رمزارزهای دیگر به این دقت کنید که کار کردن و استفاده از آن ساده باشد.

امن‌ترین کیف پول‌های ترون را می‌شناسید؟

اگر قصد خرید کیف پول ترون را دارید، باید با بهترین‌های بازار آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید کیف پول امن ترون یا هر رمزارز دیگری باید در نظر بگیرید، میزان شهرت و اعتباری است که کارکنان مختلف به هر محصول می‌دهند. با مرور در میان منابع اطلاعاتی مختلف، سایت‌ها، نظرات‌ ثبت‌شده از کاربران درباره‌ اپلیکیشن‌ها و… می‌توانید متوجه شوید که هر کیف پولی چقدر شهرت و اعتبار دارد.

کیف پول‌های موبایلی:

  • کیف پول تراست (Trust)؛
  • کیف پول ترون‌والت (TronWallet)؛
  • کیف پول اکسدوس (Exodus)

کیف پول‌های دسکتاپ:

  • کیف پول اتمیک (Atomic)؛
  • کیف پول اکسدوس (Exodus)

کیف پول‌های سخت افزاری:

  • کیف پول ترزور (Trezor)؛
  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

در ادامه به معرفی هر یک از موارد می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های انواع کیف پول ترون آشنا می‌کنیم. کماکان با ما همراه باشید.

کیف پول‌‌های موبایلی ترون

کیف پول‌های مختلفی برای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال گوناگون موجود هستند. کیف پول موبایلی از ساده‌ترین انواع کیف پول دیجیتال است که کار کردن با آن سرعت و سهولت بالایی دارد. کیف پول‌های موبایلی را روی تلفن همراهتان نصب کرده و خیلی زود و راحت از آن‌ها برای ذخیره یا خرید و فروش ترون و ارزهای دیگر استفاده می‌کنید؛ اما همان‌طور که قبلا هم گفته شد، کیف پول‌هایی که به‌نوعی به اینترنت و شبکه‌ جهانی متصل‌اند، امنیت بالایی ندارند.

شما نمی‌توانید مطمئن باشید که چنین کیف پولی زیر نظر هکرها و مهاجمان سایبری قرار ندارد. البته روش‌های مختلفی برای بالا بردن امنیت کیف پول‌های موبایلی وجود دارد اما باز هم اگر قصدتان این است که مبالغ کلانی از ترون یا کریپتوکارنسی‌های دیگر را ذخیره کنید یا خرید و فروش را با آن‌ها انجام بدهید، بهتر است که به سراغ مدل‌های دیگری از کیف پول دیجیتالی بروید.

در صورتی که کارتان خرید و فروش مداوم و سریع ارزهای دیجیتالی است، این امکان وجود دارد که یک کیف پول موبایلی هم داشته باشید و معاملات سریع خود را با آن پیش ببرید. اما مبالغ زیاد را به کیف پولی ایمن‌تر مثلا یک منتقل کنید.

در ادامه کیف پول موبایلی تراست را برای ذخیره و تراکنش ترون‌ها به شما معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال کیف پول موبایلی هستید و می‌خواهید کیف پول ترون برای‌تان ساده و سریع در دسترس باشد، تراست ولت را در نظر داشته باشید.

کیف پول Trust (تراست)

یکی از کیف پول‌های معروف دنیای رمزارزها، تراست است. یعنی علاوه بر استفاده از آن به عنوان کیف پول ترون می‌توانید رمزارزهای دیگری را هم با آن مدیریت کنید. مهم‌ترین ویژگی که در طراحی این کیف در نظر گرفته شده، سادگی آن است. تراست کیف پولی «متن‌باز» (open source) به شمار می‌رود و کار کردن با آن برای هر کاربری ساده است.

کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی خود را روی دستگاه تلفن همراه‌شان ذخیره کنند و در نتیجه، امنیت تراکنش‌های‌شان بالاتر می‌رود. سیستم عامل‌های اندروید و iOS می‌توانند این اپلیکیشن را استفاده کنند. با مراجعه به اپ‌استور یا گوگل‌پلی امکان دانلود کیف پول ترون تراست وجود دارد و هیچ هزینه‌ای هم در ازای دانلود و نصب آن لازم نیست. از جمله ارزهای معروفی که تراست از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، باید به بیت‌کوین و اتریوم اشاره کرد.

ویژگی‌‌های کیف پول Trust (تراست)

کیف پول تراست تمام تلاشش را به کار گرفته تا در میان کیف پول‌های موبایلی، گزینه‌ای امن برای استفاده‌ کاربران باشد. از همین رو هم، ویژگی‌هایی در آن وجود دارد تا خیال کاربران برای خرید و فروش یا ذخیره‌ ترون‌ها راحت‌تر شود. برای مثال، نصب و دانلود این کیف بدون دریافت اطلاعات هویتی از کاربر پیش می‌رود. ضمن اینکه در هنگام ثبت‌نام، این ادعا مطرح می‌شود که هیچ‌یک از داده‌های کاربران در کیف پول ذخیره نخواهد شد. برای استفاده از این اپلیکیشن، فقط کافی است که یک حساب کاربری بدون وارد کردن اطلاعات شخصی بسازید.

باوجود این گزینه‌ها و ذخیره‌ نشدن کلیدهای خصوصی و اطلاعات کاربران در برنامه و اپلیکیشن تراست، امنیت کار تاحد زیادی بالا می‌رود. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، اطلاعات امور تراکنشی و مبادلات کاربران بر روی تلفن خودشان ذخیره می‌شود، با این حال استفاده از کیف پول‌های موبایلی برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری‌های کلان روی ترون یا ارزهای دیجیتال دیگر دارند، توصیه نمی‌شود.

ترون ولت هم یک کیف پول الکترونیکی ترون است که ارزهای دیجیتالی دیگری مانند بیت‌کوین را هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول دیجیتالی خوب، پشتیبانی از رمزارزهای مختلف است. از روی بررسی نظرات کاربرانی که از این کیف پول استفاده می‌کنند هم می‌توان تاحدی متوجه شد که با یکی از کیف‌های خوب بازار روبه‌رو هستیم.

کیف پول ترون ‌ولت هم مانند کیف پول تراست اطلاعات کاربران را ذخیره نمی‌کند. کلیدهای خصوصی که کاربران در تراکنش‌های رمزارزی به کار می‌گیرند در پایگاه داده‌ ترون‌ولت ذخیره نمی‌شوند. همه‌ داده‌های مربوط به کاربران روی دستگاه خودشان ذخیره می‌شود. بنابراین، هرکس مسئول مدیریت دارایی‌های دیجیتالی خود یعنی ترون‌ها و بیت‌کوین‌ها و… است.

پشتیبانی از کاربران این کیف به بهترین شکل و در تمام روزهای سال به‌طور ۲۴ساعته وجود دارد. مرورگر غیرمتمرکز ترون‌والت به کاربران اجازه می‌دهد که انتخاب‌های متنوعی برای استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دیگر روی بلا‌ک‌ چین ترون داشته باشند؛ مثلا استفاده از اپلیکیشن‌هایی که برای بازی، شرط‌بندی و سرگرمی ساخته شده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا