عضویت بیش از ۱۵ هزار کانون‌های فرهنگی مساجد استان زنجان

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” عضویت بیش از ۱۵ هزار کانون‌های فرهنگی مساجد استان زنجان ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

عضویت بیش از ۱۵ هزار کانون‌های فرهنگی مساجد استان زنجان

بیگ نیوز/زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از فعالیت ۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان و عضویت بیش از ۱۵ هزار در این کانون‌ها خبر داد.

اصغر حاج‌علی‌اکبری امروز (پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه) در نشست تبیینی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه فلسفه تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، حفظ هویت فرهنگ و هنر با محوریت مساجد است، اظهار کرد: این مجموعه به طور هوشمندی از دل انقلاب اسلامی رشد کرده و همانطور که مساجد کارکردهای متعددی در زمینه عبادی، سیاسی، اجتماعی دارد با تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در جوار مساجد کارکردهای فرهنگی و هنری نیز احیا شد.

وی از کانون‌های مساجد به عنوان یک ظرفیت ارزشمند برای کسانی که دل در گرو انقلاب دارند، یاد کرد و افزود: می‌توان با استفاده از این ظرفیت مسجدی به خلق آثار معنوی و مادی پرداخت.

حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: اصحاب هنر و فرهنگ مسجدی برای تعالی کشور هم قسم شده‌اند تا در ۱۱ اسفندماه حماسه خواهیم آفرید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از فعالیت ۳۸۶ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار در این کانون‌ها عضو هستند.

وی ادامه داد: در استان زنجان ۲۵ باب کانون فرهنگی و هنری تخصصی خواهران با هدف تربیت دختران در تراز انقلاب تاسیس شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد کانون‌های مساجد شهری و ۵۸ درصد نیز کانون‌ها روستایی هستند که از ابتدای امسال تاکنون یک هزار برنامه در کانون‌های مساجد اجرا شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا