یک زندگی سالم‌ پس از ۶۰ سالگی

مطالعات قبلی در ایالات متحده در مقایسه وضعیت بهداشتی بازنشستگان و افراد مسن با افراد میانسال و هنوز که هنوز کار نمی کنند نشان می دهد که اکثر افراد مسن و بازنشستگان معمولاً تمایل به پیروی از سبک زندگی سالم و پیروی از توصیه های بهداشتی در سن دارند.

به گزارش بیگ نیوز ، پروفسور دانا کینگ ، رئیس پزشکی خانواده در دانشگاه ویرجینیا غربی ، به این مطالعات اشاره می کند و یادآور می شود که روی آوردن به یک سبک زندگی سالم و ترک یک سبک زندگی ناسالم ، به ویژه برای افراد بالای 60 سال ، می تواند بسیار دشوار باشد. اظهار نظر.

در این مقاله ، CNN با سه متخصص و پزشك برجسته در مورد چگونگی ترغیب افراد مسن به اتخاذ یك شیوه زندگی سالم و داشتن زندگی سالم پس از 60 سالگی بحث می كند.

دکتر. کینگ گفت که مردم قصد دارند بازنشسته شوند اما برای سلامتی خود برنامه ریزی نمی کنند و نکات زیر برای سلامتی بهتر در سنین بالا:

– چند کفش ورزشی مناسب برای پیاده روی خریداری کنید. ابتدا با قدم زدن در خانه شروع کنید. سپس ، بعد از سه روز در هفته ، آن را به پیاده روی نیم ساعته افزایش دهید یا هدف خود را افزایش هر هفته 10٪ افزایش دهید.

– تعادل را تمرین کنید. تمرینات تعادل بهترین راه جلوگیری از سقوط و افتادن است. به عنوان مثال ، سعی کنید 30 ثانیه با چشمان بسته روی یک پا بایستید.

– صبحانه خود را تغییر دهید. به جای صبحانه از خوردن قهوه و شیرینی خودداری کنید. یک اسموتی خانگی با مخلوطی از موز ، میوه های فصلی ، شیر بادام و پودرهای پروتئینی یا کیک های پروتئینی بدون قند می تواند جایگزین صبحانه شود. همچنین ، شکر را از تمام وعده های غذایی خود حذف کنید و به جای نوشابه از آب گازدار استفاده کنید.

ولتاژ را عاقلانه خاموش کنید. بسیاری از برنامه های تمدد اعصاب و مراقبه وجود دارد که می توانید آنها را بر روی تلفن خود نصب کرده و حتی به مدت ده دقیقه گوش دهید.

تمرین مقاومت را تمرین کنید. برای جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات و ضعف ، باید ورزش های مقاومتی را با بالا بردن دمبل و دمبل انجام دهید ، زیرا در صورت عدم استفاده از عضلات ، در نهایت این کار ضعیف می شود.

– تمرین “نشستن” را انجام دهید. افراد مسن باید بطور منظم دراز و نشست کنند ، زیرا اگر این تمرینات را انجام ندهند ، پس از مدتی نمی توانند به راحتی بلند شوند.

سرعت خود را به چالش بکشید. برخلاف تصور عمومی ، افراد مسن به ورزش های سریع و شدید نیز نیاز دارند. بیشتر افراد برای سلامتی خود حتی به سرعت فکر نمی کنند. اما باید به ورزش هایی فکر کنید که علاوه بر قدرت ، سرعت شما را نیز به چالش می کشند. تنیس یکی از ورزش هایی است که هر دو ویژگی را دارد و بنابراین انجام این کار در سنین پیری می تواند مفید باشد.

درگیر یک پروژه شوید. پروژه ای را انتخاب کنید که برای شما معنی دارد. یک پیر مرد می گوید که نوشتن کتاب را در دوران بازنشستگی شروع کرده است ، حتی اگر سابقه نوشتن نداشته است. وی در حال حاضر سومین کتاب خود را با عنوان New Too After 65 در حال نگارش است که توصیه ها و الهامات ارزشمندی را برای سالمندان ارائه می دهد. انجام پروژه های جدید در سنین پیری مانند تحقق یک رویا است.

خودسازی را بپذیرید: برخی از افراد سبک زندگی سالم را یک زندگی مادام العمر می دانند ، زیرا پیروی از یک سبک زندگی سالم مستلزم یادگیری مداوم و تزکیه شخصی است. می توانید در کلاس های آموزشی برای سالمندان ثبت نام کنید. لازم به ذکر است که سبک زندگی سالم نه تنها جسمی است و هم به آموزش ذهنی نیاز دارد.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا