گورستان یا بیمارستان؟ – بیگ نیوز

بیگ نیوز / بوشهر ما در تعطیلات در خانه نماندیم تا به بیماری و تلفات کمک کنیم. شاید بعد از روزها ویروس از طریق تمام روابط و لحظات زندگی ما ، ما نمی خواهیم باور کنیم که Covid 19 چقدر کشنده و خطرناک است …

در حالی که روز گذشته بیش از 10 هزار بیمار مبتلا به بیماری کرونا قلب در کشور شناسایی شدند ، نزدیک به 4000 نفر در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان ها بستری می شوند ، اما هنوز هم همه این اخبار و تلخی مرگ هایی که هر روز شاهد آن هستیم از بین رفته است. و ما به بازدیدها ، مسافرت ها ، گردش ها و مهمانی های خود ادامه می دهیم تا در میان تاریکی عزاداری و تلخی اخبار ناخوشایند ، مانند سال گذشته ، بهارهای آوریل و مه سال جدید را ادامه دهیم.

براساس شرایط ، وزارت بهداشت 32 شهر را با رنگ قرمز ، 85 شهر را با رنگ نارنجی ، 272 شهر را با زرد و 59 شهر را با آبی قرار داد و ستاد ملی کرونا نیز سفرهای تأیید “از” و “به” را تصویب کرد. . “این شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع کرده است ، اما در شهرها و شهرهای مناطق مختلف کشور هنوز مسافران رفت و آمد می کنند ، شهرهای زرد آبی و لکه های زرد نارنجی و قرمز می شوند و کسی به فکر بعدی نیست. موج تاج .. .

گوینده وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونا گفت: “مسافرت ، پریود ، ماسک نداشتن و … از عوامل مهم افزایش تعداد مبتلایان به بیماری قلبی است.” به گفته سیماسادات لاری “علاوه بر جنوب ، غرب و مرکز کشور ، شهرهای شمال و شرق کشور نیز تحت تأثیر افزایش تعداد بیماران قرار دارند. دوره خانواده ، بدون استفاده از ماسک در خارج ، عروسی و عزاداری و سایر مجالس ، به خصوص در داخل خانه و غذا خوردن. “در مکان های عمومی مانند سالن ها و رستوران ها و سفر با وسایل حمل و نقل عمومی ، به ویژه اتوبوس و قطار ، یکی از مهمترین عوامل افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری های قلبی است.”

نوروز 1400 و تعطیلات آن در حالی سپری شد که پارکها و باغها ، خیابانها و مغازه ها ، جاده ها و تالارها ، باغ ها و البته خانه ها هنوز مسافران و گردشگران و میهمانان از دور و دور را در خود جای داده است. سفر در داخل و خارج از شهر ادامه داشت و مهمتر از همه ، عروسی و خوابگاه ها ، گاهی اوقات بدون توجه به پروتکل های بهداشتی ، پس از مرگ یک یا چند متوفی و ​​حداقل چند ده فرد آلوده برگزار می شد.

حتی اعلام بحران و احیای تاج و هشدارها ، هشدار در مورد موج بعدی تاج جدی تر و خطرناک تر ، حتی شایعات و کلاغ چهل کلاغ در مورد خطرات ویروس و آمارهای دروغین از مرگ و میر مردم نمی تواند در سلامت خود را مشاهده و محافظت می کند.

و سرنوشت بسیاری از افراد مبتلا به ویروس کرونا ، که اغلب در مجالس و مراسم شرکت می کنند ، یا یک قبرستان است یا یک بیمارستان … سرنوشتی که بسیاری از ما ، با وجود دانش و هشدارهای خود ، برای خود انتخاب می کنیم!

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا