کلاهبرداری از فروشگاه‌های اینترنتی در پوشش نظافتچی

پوشش

پلیس زنی را دستگیر کرد که به بهانه نظافتچی ، فروشگاه های آنلاین را فریب داده بود.

به گزارش بیگ نیوز ، در تاریخ 27 نوامبر سال گذشته ، صاحب یک فروشگاه آنلاین به کلانتری 5 تهران آگاهی مراجعه کرد و به مأموران گفت: پس از تماس با این فروشگاه ، خانمی خود را نازگل و دو تلفن همراه ارزشمند سامسونگ معرفی کرد که وی یک میلیارد خرید ریال از ما او از ما خواست تلفن همراه را برای او بفرستیم و مبلغ را در همان مکان پرداخت کنیم. رابط شرکت کالاهای خریداری شده را نیز در رابطه با این موضوع به آدرس تهران ارسال کرد.

شاکی ادامه داد: زن با ارجاع پیک به آدرس ابلاغ شده تلفن ها را تحویل گرفت و به بهانه اینکه کارت بانکی را نیاورد از پیک خواست برای آوردن کارت بانکی چند دقیقه صبر کند. در همین حین ، یک دستگاه اتومبیل سفید پژو پارس از پارکینگ خانه بیرون آمد که پیک تصور می کرد متعلق به یکی از همسایگان است. اما وقتی از خریدار خبری نیست متوجه می شود که خریدار با همان ماشین محل را ترک کرده است.

به دنبال این اقدام و طرح شکایت ، موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت و آنها ساختمان را بررسی کردند و دریافتند که این ساختمان دارای سه طبقه است که افراد مسن در طبقات اول و سوم زندگی می کنند و طبقه دوم کف خالی از سکنه بود. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مأموران دریافتند که فرزندان یک زوج مسن ساکن ساختمان با زنی که حدود 5 روز قبل به عنوان خریدار تلفن همراه شناخته شده بود تماس گرفته و وی را برای تمیز کردن خانه مادرش دعوت کردند.

با دریافت این اطلاعات مشخص شد که نازگل در پوشش نظافتچی وارد ساختمان شده و از آدرس کشور برای خرید تلفن همراه سو abاستفاده کرده است. اما هیچ نشانی از او نبود. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش ماموران موفق به شناسایی پناهگاه این زن در محله تهرانسر شدند و پس از هماهنگی با یک مقام دادگاه ، وی را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

پس از انتقال نازگل به کلانتری ، وی مورد بازجویی قرار گرفت و در آن مدت اعتراف کرد که من به عنوان نظافت منزل آگهی ثبت کردم. در حالی که مشغول کار بودیم ، من و برادرم به خانه کارفرما رفتیم و ماشین او را در پارکینگ گرفتیم. آدرس همان خانه را نیز به فروشگاه آنلاین دادم. وقتی دستور رسید ، من در آن خانه تکالیف خود را انجام دادم و منتظر رفتن بودم. به محض دریافت تلفن وارد پارکینگ شدم و با برادرم از خانه خارج شدیم.

با دریافت این اطلاعات ، برادر زن نیز دستگیر شد. این افراد در بازجویی ها به 11 فقره کلاهبرداری توسط فروشگاه های اینترنتی تحت عنوان نظافتچی اعتراف کردند.

پلیس پایتخت با تایید این خبر ، از تشکیل پرونده ای علیه متهمان و ارسال آنها برای ادامه تحقیقات به دادسرا خبر داد. پلیس همچنین به شهروندان هشدار داد که قبل از دریافت پول ، از بین مراکز مورد تأیید روغن انتخاب کنند و کالاها را به فروشگاه های اینترنتی تحویل ندهند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا