کرونا همچنان در اوج / مصرف بی‌سابقه “اکسیژن” در بیمارستان‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران که اعلام می کند تقریباً تمام تخت هایی که برای تاج در بیمارستان های خود اختصاص داده ایم پر بوده و ما به طور مداوم از اتاق های انتخابی تخت اضافه می کنیم: ما به ثبات بیماری نرسیده ایم .

در مصاحبه با دکتر فرشاد علامه با بیگ نیوز وی با اشاره به وضعیت بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر بستری شدن بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، گفت: تقریباً تمام تخت هایی که برای عروق ویروس کرونا در بیمارستان های خود اختصاص داده ایم پر شده است و ما مرتباً تخت های جدید اضافه می کنیم توسط؛ ” بسته به نوع مراجعین موجود ، ما به طور موثر ظرفیت انتخابی سایر قسمتهای بیمارستان را کاهش می دهیم و خدمات غیر اورژانسی غیر کرونری خود را کاهش می دهیم تا بتوانیم تختخوابها را به بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب اختصاص دهیم. این در بخش قلب طبیعی ، در ICU و در بخش اورژانس اتفاق می افتد. اکنون تقریباً از ظرفیت کامل تختخوابهایی که قبلاً به کرونا اختصاص داده بودیم استفاده می کنیم و با افزایش تعداد بیماران ، تخت های بخشهای غیر اورژانسی و خدمات را کاهش داده و به بیماران دارای تاج اختصاص می دهیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود 940 بیمار بستری در عروق ویروس کرونا در بیمارستان های دانشگاهی خود داریم که با جمع آوری بیمارستان های خصوصی متصل به اندام های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ، بیش از 1200 بیمار با عروق ویروس کرونا داریم. ، از این تعداد حدود 850 بیمار در بخشهای طبیعی و بیش از 300 بیمار در بخشهای ICU وجود دارد.

وضعیت اکسیژن رسانی به بیماران ویروس کرونا

علامه با اشاره به مشکل اکسیژن رسانی در بیمارستان ها به دلیل تعداد زیاد بیماران مبتلا به عروق ویروس کرونا که به اکسیژن نیاز دارند ، اظهار داشت: در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران با ژنراتور اکسیژن ، کپسول اکسیژن و مخازن اکسیژن تهیه شده ، مشکل ما این است که علی رغم مصرف بسیار شدید که هرگز چنین اکسیژن مصرف نکرده است ، حل شده و تقریباً هیچ مشکلی اساسی در مورد اورژانس نداریم ، اما کادر پزشکی مدیریت بیمارستان به طور مداوم و 24 ساعته با مخازن اکسیژن مختلف و اکسیژن به سیستم اضافه می شوند و سعی می کنند کپسول های آماده را در هر کجا که هیپوکسی احساس شود ، داشته باشند. برای تزریق آن به سیستم. حداقل در بیمارستان های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مشکل اساسی در اکسیژن نداریم ، اما در هر صورت ، مصرف زیاد است و این وضعیت هر روز بررسی می شود.

وی تأکید می کند: در سراسر کشور ، مسئله اکسیژن رسانی به بیماران یک چالش است. زیرا مصرف اکسیژن در بیمارستان ها هرگز اینقدر زیاد نبوده است.

آزمایشات تشخیصی را افزایش دهید. استراتژی مدیریت تاج

علامه درباره تأثیر افزایش آزمایشات تشخیصی ویروس کرونا در کاهش بار بیمارستانی بیماری ، گفت: “100٪ از مهمترین بحث ها در زمینه بیماری Covid-19 ، تشخیص بیماران ، پیگیری جداسازی آنها است. و جانشینی افرادی که با آنها در تماس هستند. ” در نتیجه ، بارها گفته شده است که هرچه آزمایشات بیشتری انجام دهیم ، بیماران بیشتری شناسایی می شوند و بیماران را مجبور می کنیم که از خانه خارج نشوند و در خانه ها در شرایط قرنطینه نمانند و ارتباط خود را با دیگران و همچنین افراد در تماس قطع کنند. با آنها. قابلیت ردیابی بهبود یافته ، زنجیره انتقال شکسته و از نظر تعداد بیماران از پیامدهای بیماری در بیمارستان ها کاسته می شود. این یک استراتژی است که توسط کشورهایی استفاده می شود که در کنترل بیماری موفق بوده اند. هرچه بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم ، بهتر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید می کند: ما در حال حاضر در شرایطی هستیم که وضعیت و سرعت بستری شدن بیماران مبتلا به عروق ویروس کرونا نامنظم است و در اوج روند بیماری هستیم. ما هنوز به مرحله مقاومت در برابر بیماری نرسیده ایم و بیماران همچنان اضافه می شوند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا