کاخ سفید بر تعهد خود به حمایت امنیتی از اوکراین تاکید کرد

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” کاخ سفید بر تعهد خود به حمایت امنیتی از اوکراین تاکید کرد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

مشاور |مشاور امنیت ملی

کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان برای بحث در مورد طیف وسیعی از مسائل امنیتی جهانی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، دو مقام بر تعهد کشورهایشان به حمایت از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد از جمله از طریق تداوم ارائه کمک های امنیتی، تاکید کردند.

کاخ سفید افزود که طرفین مقدمات نشست آتی ناتو در ویلنیوس را بررسی کردند. آنها همچنین تلاش‌ها برای گسترش همکاری ها در منطقه هند و اقیانوسیه را مورد بحث قرار دادند و بر اهمیت تقویت انعطاف‌پذیری جهانی و مقابله با چالش‌های ناشی از چین تاکید کردند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران ادعا کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سرتاسر جهان به یک شخصیت «منفور» تبدیل شده است.

وی در عین حال گفت: اما به سختی می توان گفت که او در اثر حوادث اخیر از جمله شورش گروه واگنر ضعیف شده است یا خیر.

بایدن مدعی شد که پوتین آشکارا در حال شکست خوردن درجنگ در اوکراین است و “او در جنگ داخل نیز درحال شکست خوردن است و در سراسر جهان به شخصیتی منفور تبدیل شده است.”

اما ژنرال «کریستوفر کاوولی» فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا اعلام کرد: باوجود دریافت میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از آمریکا و دیگر اعضای ناتو، ضدحمله نظامیان اوکراینی در همه مناطق درگیری با موفقیت کمی همراه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک این مقام نظامی آمریکا، در عین حال گفت که روسیه هنوز دارای دست برتر در میدان های نبرد بین نظامیان اوکراینی و روس است.

اسپوتنیک، ضدحمله اوکراین که در تاریخ ۴ ژوئن شروع شد را فاقد هیچ گونه نتیجه ملموس میدانی اعلام کرد و آنرا عامل از بین رفتن بخشی از توان نظامی این کشور دانست.

این رسانه روس به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت: نتیجه ضدحمله اوکراین روی همه مسائل از جمله مذاکرات صلح احتمالی بین کی‌یف و مسکو تاثیر خواهد داشت.

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی پنتاگون نیز اخیرا گفته بود: ارزیابی ما از ابتدا تا حدودی واضح بود و می‌دانیم که این مبارزه‌ای سخت خواهد بود. روس‌ها خود را با شرایط وفق می‌دهند و از ابتدای جنگ هم همینطور عمل کردند.

پیشتر روسیه اعلام کرده بود که نیروهای مسلح اوکراین طی ضدحمله خود، خسارات سنگینی را متحمل شده اند.

پس از گذشت ماه‌ها از دستیابی اوکراین به انواع سلاح‌های غربی و آموزش و آماده‌سازی‌ها، کی‌یف از حدود ۳ هفته پیش نخستین مرحله از ضدحمله خود را در جهت بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف روسیه آغاز کرد. با این حال گزارش‌های متعدد رسانه‌های غربی از شکست ضدحمله ارتش اوکراین حکایت دارند.

310310

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا