چگونه به کانادا مهاجرت تحصیلی کنیم؟

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” aftabnews.ir ” در مورد مقاله ” چگونه به کانادا مهاجرت تحصیلی کنیم؟ ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

آفتاب‌‌نیوز :

مهاجرت تحصیلی یکی از روش‌های رایج و مطمئن برای اخذ اقامت در کانادا است که شرایط زندگی بسیار خوبی را برای متقاضیان فراهم می‌کند. کانادا یکی از کشور‌های توسعه‌یافته است که موقعیت‌ها و امکانات مناسبی را برای تحصیل در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و می‌تواند در لیست مقاصد تحصیلی شما قرار داشته باشد. بدین منظور در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با چگونگی مهاجرت تحصیلی به کانادا آشنایی پیدا کنیم.

تحصیل در کانادا

سیستم آموزشی کانادا مطابق با استاندارد‌های آموزشی و کنترل‌های کیفیتی به روز دنیا منطبق است و شرایط تحصیلی مفید را برای دانشجویان فراهم کرده و موفقیت شغلی و تحصیلی آن‌ها را تضمین می‌کند. درواقع کانادا به دلیل سیاست تشویق تنوع چند فرهنگی، کشوری مهاجرپذیر است و تمام ملیت‌ها را مورد احترام قرار می‌دهد. به همین دلیل است که امکان تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی سراسر دنیا و آشنایی با فرهنگ‌ها و ملل مختلف در این کشور فراهم شده است.

مزایا مهاجرت تحصیلی به کانادا

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کانادا به خوبی با محیط تحصیل سازگاری پیدا کرده و از دانش و مهارت خود برای ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب استفاده می‌کنند. در ادامه می‌توانید برخی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا را مورد بررسی قرار دهید:

  • هزینه تحصیل در کانادا نسبت به سایر مقاصد مشابه مناسب‌تر است؛ این در حالی است که کیفیت آموزش و جایگاه علمی دانشگاه‌های کانادایی نیز هم‌سطح دانشگاه‌های برتر دنیا مانند دانشگاه‌های ایالت متحده و انگلیس است.
  • محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا وجود ندارد چراکه تحصیل بزرگ‌سالان در کانادا امری عادی است؛ بنابراین اگر شرایط سنی تحصیل در کانادا از جمله نگرانی‌های شما برای مهاجرت است، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در این باره مشکلی نخواهید داشت.
  • کانادا امکان فعالیت شغلی به صورت پاره‌وقت را برای دانشجویان فراهم می‌کند؛ بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند ۲۰ ساعت در هفته را به اشتغال و کسب درآمد اختصاص دهند. این موقعیت شرایط مناسبی را برای انتخاب مسیر شغلی یا کاریابی دانشجویان فراهم می‌کند.
    می‌توانید همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کنید؛ درواقع کانادا برای همراهان دانشجو که واجد شرایط اشتغال در این کشور هستند، ویزای کار صادر می‌کند. بدین ترتیب با استفاده از مجوز کار می‌توانید با کارفرمایان قابل اعتماد در این کشور به توافق برسید و امکان حمایت مالی را برای خانواده فراهم کنید.
  • یافتن کار در کانادا امری بسیار ساده است؛ بدین ترتیب می‌توانید در دوران تحصیل متناسب با رشته و زمینه تحصیل خود، شغل مناسبی پیدا کنید و مهارت‌های اجتماعی و حرفه‌ای خود را بهبود ببخشید.
  • کانادا کشوری مهاجرپذیر است و افراد ساکن کانادا لهجه‌های متنوعی دارند. این شرایط موجب افزایش اعتماد به نفس دانشجویان خارجی در یک محیط صمیمی شده و امکان گفتگو را تا حدود زیادی آسان‌تر می‌کند.

چگونه به کانادا مهاجرت تحصیلی کنیم؟

مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا

پس از اینکه به خوبی با مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا آشنایی پیدا کردید، حتماً می‌خواهید بدانید که برای برخورداری از این مزایا باید چه مسیری را تا تبدیل شدن به یک دانشجوی بین‌المللی در بهترین دانشگاه‌های این کشور طی کنید. بدین منظور در ادامه مراحل مهاجرت و تحصیل در کانادا را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  • انتخاب دانشگاه

انتخاب دانشگاه یک تصمیم بسیار مهم است و باید با دقت و اطلاعات کافی آن را به انجام برسانید. به یاد داشته باشید که پس از فارغ‌التحصیلی، اخذ مجوز کار با توجه به رشته و دانشگاه و مدرک تحصیلی شما صورت می‌گیرد؛ بنابراین اعتبار دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف را مورد بررسی قرار داده و دانشگاه‌های ارزیابی و تائید شده را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

  • آماده سازی مدارک

برای مهاجرت به چندین مدرک نیاز دارید؛ در این شرایط نیازی به نگرانی بابت آزمون ورودی نیست چراکه دانشگاه‌های مختلفی در کانادا وجود دارد که تنها سوابق تحصیلی شما را مبنی پذیرش قرار می‌دهد. در ادامه تنها کافی است نتایج آزمون بین‌المللی زبان معتبر، مشخصات هویتی و. را ترجمه و اسکن کنید.

  • ارائه درخواست پذیرش

پس از اینکه دانشگاه مقصد خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید، لازم است که درخواست خود را برای پذیرش در برنامه آموزشی دلخواه، به دانشگاه ارائه دهید. بدین منظور لازم است که قوانین و مدارک مورد نیاز دانشگاه را مورد بررسی قرار داده و درخواست خود را به همراه مدارک کامل و دقیق ارسال کنید. سپس لازم است که منتظر پاسخ از سمت دانشگاه مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش درخواست خود باشید.

  • اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی

پس از اینکه موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در کانادا شدید، اکنون لازم است که مجوز تحصیل در کانادا را از مراجع این کشور دریافت کنید. زمان پردازش و پاسخ‌دهی به درخواست ویزای تحصیلی بین ۱ الی ۱۶ هفته متغیر است، بنابراین از تکمیل و درست بودن مدارک خود اطمینان حاصل کنید تا تأخیر دریافت ویزا را به حداقل ممکن برسانید.

چگونه به کانادا مهاجرت تحصیلی کنیم؟

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، برای اخذ پذیرش و تحصیل در کانادا لازم است که برخی اسناد را در مراحل مختلف به مراجع و مؤسسات کانادایی ارائه کنید. در ادامه می‌توانید با این اسناد و مدارک آشنایی پیدا کنید:

این نامه از سمت دانشگاه مقصد برای شما ارسال می‌شود و برنامه تحصیلی شما در کانادا را تائید می‌کند.

  • گواهی تمکن مالی

درواقع شما برای تحصیل در کانادا، باید منابع مالی و توانایی حمایت مالی از خود و همراهانتان را اثبات کنید. درواقع شما پیش از ورود به کانادا باید اثبات کنید که تا یک سال اول مهاجرت می‌توانید هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا را بدون مشکل پوشش دهید.

این مدارک شامل شناسنامه، پاسپورت، عکس پاسپورتی، گواهی ازدواج و… هستند که باید آن‌ها را به زبان قابل قبول دانشگاه مقصد ترجمه کنید.

جمع بندی

کانادا به عنوان کشوری امن، آرام و منظم، به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی شناخته می‌شود که استاندارد‌های زندگی و سطوح کیفیتی بالایی را در امور تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌کند؛ بنابراین اگر قصد دارید در یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کنید و موقعیت‌های تازه‌ای را برای پیشرفت خود رقم بزنید، کانادا می‌توانید مقصد مناسبی برای شما باشد. برای کسب راهنمایی در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا، با مشاوران موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی در تماس باشید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا