چند توصیه مفید برای درمان سوءهاضمه

درمان های خانگی برای سو ind هاضمه ، مانند خوردن وعده های غذایی کوچک اما زیاد ، ورزش منظم ، ورزش های تنفسی و کاهش استرس ، همه از داروهای طبیعی هستند.

به گزارش بیگ نیوز ، سوtion هاضمه می تواند باعث بسیاری از اختلالات مانند نفخ ، اسیدیته ، یبوست ، احساس سوزش در قسمت فوقانی شکم یا سوزش معده شود.

عواملی مانند خوردن غذاهای چرب ، سرخ شده و ناسالم ، عادت های ناسالم و سبک زندگی مانند سیگار کشیدن ، ریفلاکس اسید و عفونت باکتریایی ناشی از هلیکوباکتر پیلوری نیز می توانند باعث سوiهاضمه شوند.

وب سایت NDTV شامل برخی از بهترین و موثرترین درمان های خانگی برای هضم غذا است:

درمان های طبیعی

برخی ادویه ها مانند فلفل کاین ، زردچوبه ، زنجبیل و غذاهایی مانند عسل و موز می توانند به هضم غذا کمک کنند اما انتخاب به علائم و سازگاری این مواد با بدن هر فرد بستگی دارد. مثلا صرفه جویی خاصیت ضد التهابی شناخته شده آن می تواند در بهبود سیستم هضم م effectiveثر باشد و استفاده از چای زنجبیل قبل از غذا به حفظ دستگاه گوارش سالم کمک می کند. زردچوبه این گیاه همچنین یک گیاه خارق العاده است که به عنوان داروی خانگی برای بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد و کورکومین ، یک ترکیب ویژه در آن ، به طور م effectivelyثر در مشکلات گوارشی کمک می کند. فلفل قرمز به طور شگفت آور ، این می تواند به سیستم گوارش و علائمی مانند حالت تهوع ، درد و نفخ نیز کمک کند. کپسایسین ، ترکیبی در فلفل کاین ، باعث بی حسی اعصاب و ایجاد درد می شود. ذرات زاویه همچنین در رفع نفخ و دستگاه گوارش موثر است. همچنین عشق این می تواند به مبارزه با عفونت های باکتریایی ناشی از هلیکوباکتر پیلوری کمک کند. موز همچنین باعث افزایش پوشش مخاطی معده و در نتیجه محافظت از آن می شود.

سبک زندگی سالم

استفاده از عادات سالم زندگی مانند ورزش منظم و خوردن غذاهای سالم می تواند از سو prevent هاضمه جلوگیری کند. سیگار کشیدن یک عادت ناسالم است که می تواند منجر به ریفلاکس اسید و مشکلات معده شود. نوشیدن الکل همچنین ترشح اسید معده را افزایش می دهد و به مخاط معده آسیب می رساند ، بنابراین باید از استعمال دخانیات و الکل خودداری شود.

همچنین وزن کافی می تواند از سوi هاضمه جلوگیری کند ، زیرا اضافه وزن باعث افزایش فشار بر معده و سوزش معده می شود. ورزش منظم و خوردن غذاهای کم کالری در کاهش وزن موثر است. اگر به طور مرتب از سوges هاضمه رنج می برید ، از چند بالش اضافی هنگام خواب استفاده کنید تا سر و شانه ها را بالا نگه دارید. در هنگام خواب از ورود اسید معده به مری جلوگیری می کند.

تمرینات تنفسی و یوگا

یکی از دلایل سوi هاضمه استرس است. ورزش های تنفسی نقش مهمی در کاهش استرس و آرامش دارند. تنفس راحت و آساناهای یوگا (تمرینات و وضعیت های اساسی یوگا) به رفع تنش کمک می کند و بنابراین سو thus هاضمه را درمان می کند.

تغذیه هوشمند

یکی از موثرترین راه های جلوگیری از سوi هاضمه ، خوردن غذای هوشمند است. به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ در روز ، وعده های غذایی کم حجم اما مکرر میل کنید. همچنین ، به آرامی غذا بخورید و میان وعده های خود را به درستی بجوید. از غذاهای چرب ، سرخ شده و مضر پرهیز کنید. نوشیدنی های کافی مانند چای و قهوه نیز می توانند علائم سیستم هضم را بدتر کنند. اگر به طور مرتب از سوges هاضمه رنج می برید ، توصیه می شود سه تا چهار ساعت قبل از خواب غذا نخورید.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا