چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا نخ استفاده می شود

دندان درد اغلب در سطح دندانها (لثه ها ، لکه های زرد روی دندان ها) رخ می دهد ، که می تواند روی دندان ها و لثه ها ایجاد شود. Plk یک اکوسیستم پیچیده است که شامل 800 باکتری مختلف است و در دهان ما یافت می شود.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و آن را مانند یک قلم مو گودزیلا از بین می برد. با این حال ، باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و کارآمد بسازند ، بنابراین مسواک زدن باید بطور منظم انجام شود. اما برس ها در از بین بردن پلاک بین دندان ها مؤثر نیستند و تجمع این باکتری ها در دندان منجر به پوسیدگی دندان ها می شود و برای این منظور باید از خمیر دندان استفاده کرد.

اگر تومور مدت طولانی در دندان باقی بماند ، بزاق آن را به ماده ای قوی بنام حساب می کند که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این ماده باید از تجهیزات ویژه دندانپزشکی استفاده شود.

چرا نخ استفاده می شود

چرا خونریزی لثه مفید است؟

با مراجعه به پزشک ، پزشک فشار خون را دقیقاً اندازه گیری می کند که دندانپزشک لثه های شما را معاینه می کند و لثه های خونریزی شما را بررسی می کند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند. همچنین قسمت های بالاتر می توانند باعث پوسیدگی دندان ، دندانهای زرد و قهوه ای و بوی بد دهان شوند.

اهمیت مسواک زدن به وضعیت فعلی دندان بستگی دارد. نخ نمی تواند در موارد خاص مانند شکاف بین کاشت دندان یا دندان مورد استفاده قرار گیرد و باید با برس مخصوص انجام شود.

sciencealert.com

2121

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا