پیش بینی قیمت طلا و سکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری/ منطقه شیرین خرید طلا چه قیمتی‌ست؟

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” پیش بینی قیمت طلا و سکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری/ منطقه شیرین خرید طلا چه قیمتی‌ست؟ ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز،بازدهی هر دو بخش بازار طلای ایران در هفته گذشته منفی بود. قیمت سکه افت ۱.۸۴ درصدی را ثبت کرد و در قعر جدول بازدهی بازارها ایستاد. قیمت طلای ۱۸ عیار هم معادل ۱.۶۲ درصد افت کرد و پس از سکه بیشترین بازدهی منفی را در میان بازارهای رقیب داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز،ریزش قیمت اونس جهانی طلا طی ۱۰ روز گذشته و تقلای پر افت و خیز این فلز گران‌بها برای بازگشت به نقطه اوج قیمتی در یک ماه گذشته، یکی از دلایل ریزش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بوده است. در همین حال، قیمت دلار نیز در بازار تهران تحت مدیریت سختگیرانه بازارساز است و انتظار نمی‌رود دلار بتواند دست کم تا زمان برگزاری انتخابات، تحرک قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. بر همین اساس، فعلا بازار طلا و سکه ایران تحت فشار دو اهرم دلار و اونس جهانی طلا قرار گرفته است. اما این روند تا چه زمانی ادامه دارد و کدام منطقه قیمتی، نقطه شیرین خرید طلا و سکه است؟

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازارهای مالی با تاکید بر اینکه بازارها به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری عملا در کمای کامل به سر می‌برند، به تجارت‌نیوز گفت: «هر دو بازیگر بازار یعنی معامله‌گران و بازارساز به جمع‌بندی نهایی برای اینکه در این بازار خریدار باشند، نمی‌رسند و بنابراین، همه دست نگه داشته‌اند تا بعد از انتخابات، تصمیمات جدید را اتخاذ کنند.»

وی افزود: «نزدیک‌شدن به عید قربان و اثرگذاری بر بازاری مانند هرات نیز یکی از عواملی‌ست که می‌تواند بر بازار داخلی دلار تاثیرگذار باشد.»

شکست منطقه فعلی، قیمت طلا را به ۳.۱ میلیون تومان می‌رساند
دیبا در راستای پیش بینی قیمت طلای ۱۸ عیار، به منطقه سه میلیون و ۲۸۰ هزار تومان اشاره و اظهار کرد: « این منطقه که بارها درباره آن گفته‌ایم، منطقه بااهمیت و تعیین‌کننده است که شکست آن به سمت پایین می‌تواند قیمت طلا را تا سطح سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش دهد.» وی افزود: «اما در غیر این صورت، همین سطح فعلی قیمت، فضای شیرین ورود به بازار طلاست.»

این تحلیلگر بازارهای مالی در راستای پیش‌ بینی قیمت سکه هم تاکید کرد: «باید توجه داشت، تا زمانی که قیمت سکه پایین‌تر از محدوده ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴۰ میلیون تومان را نبیند، نمی‌توانیم انتظار ریزش بیشتری را داشته باشیم، اما اگر این منطقه بشکند، قیمت ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم برای سکه قابل دسترسی‌ست.»

دیبا اظهار کرد: «البته حراج سکه‌ای که هفته گذشته از سوی بانک مرکزی صورت گرفت هم اعداد خوبی برای خرید داشت و به نظر می‌رسد می‌تواند سیگنال کاهشی به قیمت سکه در بازار بدهد.» وی افزود: «البته در این میان از تاثیر قیمت اونس جهانی طلا نیز نباید غافل شد.»

۲۲۰

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا