پیام مستقیم سفارت ایران به فردریکسن؛تعبیر رسانه‌های دانمارکی ازبیانیه سفارت علیه قرآن‌سوزی

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” پیام مستقیم سفارت ایران به فردریکسن؛تعبیر رسانه‌های دانمارکی ازبیانیه سفارت علیه قرآن‌سوزی ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

قانون |قرآن

در این گزارش آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در آخرین ساعات روز یکشنبه در پیامی مستقیم به نخست ‌وزیر اعلام کرد که سفارت اقدام مستمر نفرت انگیز اهانت به قرآن کریم در دانمارک را بشدت محکوم می‌کند و از عدم اقدام مقامات دانمارکی برای جلوگیری از ترویج بی وقفه خشونت در قالب سخنرانی‌های نفرت انگیز و بیگانه ستیزانه و توهین به قرآن کریم در شگفت است. اهانت به قرآن کریم در حالی ادامه دارد که سازمان همکاری اسلامی‌ به نمایندگی از ۵۷ کشور مسلمان از دانمارک خواسته است که برای پایان دادن به این توهین آشکار به مسلمانان در سراسر جهان اقدام فوری اتخاذ نماید.

رسانه های دانمارک همچنین خبر احضار سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران را نیز بطور گسترده بازتاب داده و از اقدامات دولت ایران با عنوان شدیدترین واکنش ها از سوی کشورهای اسلامی نام بردند.

در خبرهای مربوط به احضار سفیر دانمارک آمده است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سفیر دانمارک خواسته است تا اعتراض تهران نسبت به اهانت به کتاب مقدس را «به شدیدتر وجه ممکن» منتقل کند. همچنین به سفیر اطلاع داده شده است که ایران از دولت دانمارک انتظار دارد «اقدامات مسئولانه و بازدارنده‌ای» در برابر تداوم اهانتها اتخاذ کند.

در توضیح واکنش دولت دانمارک به این درخواست‌ها نیز اظهارات وزیر امورخارجه و نخست وزیر دانمارک مبنی بر ناخوشنودی دولت این کشور در قبال چنین اعمالی تکرار شده و بر اراده دولت کپنهاگ برای فراهم نمودن سازوکاری قانونی برای جلوگیری از این قبیل اعمال تصریح شده است.

لارس لوکه راسموسن وزیر امور خارجه هفته گذشته اظهار داشت که دولت این کشور در حال بررسی وضع قوانینی برای جلوگیری از ادامه سوزاندن و هتک حرمت قرآن “در چارچوب آزادی بیان که در قانون اساسی حمایت شده ” است. همچنین خانم مته فردریکسن نخست وزیر دانمارک در مصاحبه‌های خود قاطعانه اظهار داشته است: کتاب (مقدس) سوزی عملی نیست که بتوان آن را تحت عنوان “آزادی بیان” طبقه بندی کرد.

310310

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا