پوشش سراسری حوادث نیازمند ۱۰۰۰ پایگاه امداد جاده‌ای/تماس با ۱۱۲ بدون سیم کارت هم امکان پذیر است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه حداقل 1000 ایستگاه امداد جاده ای در کشور وجود دارد ، خاطرنشان کرد: ایستگاه های امداد جاده ای موجود ممکن است نتوانند پوشش حوادث سراسری را فراهم کنند.

به گزارش بیگ نیوز ، محمد باقر محمدی ، گفت: جمعیت هلال احمر وظیفه اصلی در تصادفات جاده ای و رانندگی را بر عهده دارد و آن آزاد سازی مصدومان با انجام عملیات فنی است و در صورت عدم حضور در محل حادثه یا جستجو اضطراری ، تثبیت و انتقال مجروحان در دستور کار قرار خواهند گرفت و شرایطی فراهم شده است که مجروحان در بهترین شرایط ممکن به اورژانس اعزام شوند.

این مقام رسمی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امروز ایستگاه های جاده ای هلال احمر به وسایل نقلیه مدرنی مجهز هستند که می توان از آنها برای رسیدن سریع به محل سقوط استفاده کرد. اگر این حادثه در منطقه صعب العبور و در دسترس نبودن خدمات اورژانس اتفاق می افتد ، هلال احمر مجروحان را مستقیماً به مراکز درمانی منتقل می کند.

محمدی ادامه داد: امروز هلال احمر به دلیل کمبود تجهیزات نمی تواند پوشش جهانی داشته باشد. حداقل نیاز هلال احمر به منظور پوشش دادن تمام جاده های کشور وجود 1000 پایگاه جاده ای است ، احداث پایگاه های باقیمانده نیز برای تجهیز لازم است. آمبولانس ، کیت نجات و امکانات اولیه پزشکی حداقل نیاز هر ایستگاه کمک جاده ای است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: کمک های کنار جاده ای یک کار دولتی است و انتظار می رود دولت با تأمین اعتبار لازم کمک های لازم را برای ارتقا quality کیفیت هلال احمر ارائه دهد.

وی درباره سامانه تلفنی 112 و قابلیت های آن گفت: سامانه تلفنی 112 در سراسر کشور در دسترس است و برای اطلاع رسانی بیشتر حوادث خارج از شهرها راه اندازی شده است. بلایای طبیعی مانند سیل ، رانش زمین و زمین لرزه و حوادث کوهستانی و جاده ای از مواردی است که شهروندان می توانند از طریق این تعداد درخواست کمک کنند.

طبق پایگاه جمعیت هلال احمر ؛ این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر در پایان گفت: اگر تلفن همراه سیم کارت ندارد ، می توانید با شماره 112 تماس بگیرید که یکی از رایج ترین شماره های اضطراری در جهان است. با تماس با این سیستم ، شهروندان به اولین مرکز EOC متصل می شوند و از طریق این مراکز ، اطلاعات دریافتی به نزدیکترین پایگاه کمک رسانی ارائه می شود و تیم های امداد و نجات به محل اعزام می شوند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا