وضعیت بازار لوازم‌التحریر در گیلان در آستانه سال تحصیلی جدید

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” وضعیت بازار لوازم‌التحریر در گیلان در آستانه سال تحصیلی جدید ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

سال تحصیلی |کاغذ

بیگ نیوز/گیلان رئیس اتحادیه لوازم التحریر شهرستان بندر انزلی با اشاره به وضعیت بازار فروش لوازم التحریر گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید امیدواریم این بازار رونق بیشتری بگیرد.

فرهاد رحیمی در گفت‌وگو با بیگ نیوز با اشاره به بازگشایی مدارس و نیاز دانش آموزان به لوازم التحریر، اظهار کرد: این روزها بیشتر خریداران تلاش دارند لوازم ضروری بخرند و خریدهای جانبی را فاکتور می گیرند البته مشتریانی هم هستند که بدون توجه به قیمت خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه والدین در خرید لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بعضا صرفه‌جویی می‌کنند، افزود: این روزها بارها شاهد بودیم که والدین سعی می کردند درخواست‌های فرزندشان را فاکتور بگیرند و فقط چند قلم وسایل ضروری از جمله مداد، پاک‌کن، خودکار و دفتر در حد ضرورت خرید کنند.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر شهرستان بندر انزلی با اشاره به میزان فروش فعالان این صنف با بیان این که در حال حاضر بیش از ۳۰ عضو با مجوز در این صنف فعالیت دارند، افزود: طی چند سال اخیر فقط ۳ درخواست مجوز آغاز فعالیت در این صنف را داشتیم به ویژه این که برخی فعالان این صنف تمایل چندانی به ادامه فعالیت ندارند زیرا دخل‌شان کفاف خرج‌شان را نمی‌دهد.

وی در خصوص تفاوت قیمت برخی اجناس در فروشگاه‌های مختلف گفت: تفاوت قیمت‌هایی که در برخی از اجناس دیده می‌شود به دلیل تفاوت قیمت در خریدهایی است که از ماه‌ها قبل صورت گرفته است؛ قیمت خریدها متفاوت است وگرنه همکاران ما اجحاف یا گران فروشی نمی‌کنند؛ قیمت مقطوع در همه کالاها نداریم که شاهد قیمت واحد در مغازه‌ها باشیم؛ اگر مشتری فاکتور خرید بخواهد حتماً به مشتری ارائه می‌شود.

رحیمی با بیان این‌که کتاب‌های کمک درسی و داستان هم گران شده که ناشی از افزایش قیمت کاغذ است، تاکید کرد: یکی از موارد دیگری که موجب کسادی بازار این روزهای صنف لوازم‌التحریر شده، اقدام به عرضه نوشت افزار از طریق مراکزی به جز فعالان مجاز این صنف است، چرا که کسانی هستند که در کوچه‌های فرعی و یا اصناف مختلف در کنار فروش سایر اجناس اقدام به فروش مداد و دفتر و لوازم التحریر می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: قبلا وقتی کتاب‌های درسی را می‌فروختیم و دانش آموز برای خرید کتاب مراجعه می‌کرد، همراه آن جلد کتاب، مداد و پاک کن هم می‌خرید که متاسفانه این فرصت از ما گرفته شد و با وجود همه پیگیری‌ها به نتیجه نرسیدیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل