وزیر خارجه عربستان برای ازسرگیری مذاکرات تهران-ریاض به بغداد می‌رود

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” تفصر مقاله ” وزیر خارجه عربستان برای ازسرگیری مذاکرات تهران-ریاض به بغداد می‌رود ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به نقل از المیادین، فواد حسین وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با رسانه های سعودی اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به منظور انجام گفت وگو برای ازسرگیری مذاکرات میان تهران و ریاض به زودی به بغداد سفر خواهد کرد.

وی اخیرا در گفت‌وگو با العربیه نیز تاکید کرده بود که مساله مذاکرات ایران ‌و عربستان به خود دو کشور مربوط می شود.

پیش از این محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تاکید کرد که عراق از طریق روابط خوبی که با کشورهای همجوار دارد به محل ملاقات طرف های مختلف و دارای اختلاف نظر تبدیل شده و این کشور تلاش کرده که روابط ایران و عربستان را به هم نزدیک کند.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه ما معتقدیم که ثبات منطقه از طریق عبور از تنش محقق می شود، گفت: به تلاش های خود برای نزدیک کردن رویکردهای تهران و ریاض ادامه می دهیم زیرا بر این باوریم که گفت‌وگو و دیدار تنها راه رسیدن به یک زمینه مشترک است تا از طریق این تفاهم‌ها به مرحله جدیدی از نشست ها و دیدارها در آینده برسیم.

نخست‌وزیر عراق اخیرا نیز در سفرش به آلمان در گفت‌وگو با شبکه دویچه وله درباره روابط بغداد با کشورهای همسایه تاکید کرده بود: روابط متوازن عراق و همسایگان خود بر اساس اصل احترام متقابل، منافع مشترک و عدم مداخله در امور داخلی بهترین رویکرد برای ما به عنوان یک دولت است و مرجعیت حامی روند سیاسی عراق است.

وی در ادامه به گفت‌وگوهای تهران و ریاض برای برقراری مجدد روابط اشاره کرد و گفت: نزدیک کردن نقطه نظرات بین ایران و کشورهای منطقه، از جمله عربستان سعودی رویکردی است که دولت از آن پیروی کرده و آن را ادامه می‌دهد، زیرا به کاهش تنش در منطقه کمک می‌کند و این، در امنیت عراق و منطقه بازتاب خواهد داشت.

السودانی همچنین خاطرنشان کرد: پاسخ ایران و عربستان را دریافت کردیم و این تلاش را تا از سرگیری نشست‌ها (بین ایران و عربستان) در بغداد در آینده نزدیک ادامه خواهیم داد.

310310

وزیر خارجه عربستان برای ازسرگیری مذاکرات تهران-ریاض به بغداد می‌رود – سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز

منبع : وزیر خارجه عربستان برای ازسرگیری مذاکرات تهران-ریاض به بغداد می‌رود

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا