ورودی‌های یاسوج پاکسازی شدند/بویراحمد در وضعیت زرد بیماری کرونا/ مثبت شدن تست کرونای ۱۸۰ دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری برن از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مجید احمدزاده در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بویراحمد با بیان اینکه خادمان مردم در استانداری بویراحمد دیدگاه سیاسی و قومیتی ندارند، گفت: اول اینکه ما در راه خدا و حفظ نظام اسلامی خدمت می کنیم. و ما به دنبال یک پایان خوش هستیم.”

احمدزاده با بیان اینکه ورودی یاسوج را زباله اشغال کرده و چهره زشتی به مرکز استان داده است، گفت: بیش از 4 ماه است که درگیر این موضوع هستیم و علت کار را جویا شدم که اکثر آنها گفتند. که محل زندگی آنها سرویس بهداشتی و برابر بود زباله ندارد.

وی گفت: من به این نتیجه رسیده ام که مشکل از ماست و این یک ضعف است. چرا بخشدار مرکزی نباید در این جلسه حضور داشته باشد؟ چرا با نبود بخشداری مرکزی مطابقت ندارد؟ تعدادی از رانندگان در جلسه حضور داشتند و برخی نیامدند مگر اینکه خونشان رنگین تر از بقیه بود و نبود راننده باعث شده بود به فکر مردم نباشند.IMG_۲۰۲۱۱۲۰۵_۱۰۵۶۵۳

وی گفت: در صورت پر شدن مجدد ورودی های شهرهای استان با نخاله ها با روستاها برخورد می کنیم. شهرها موظف به حذف هستند مشکلات کمبود امکانات در روستاها

احمدی با اشاره به وضعیت قبرستان شرف آباد یاسوج و ازدحام جمعیت در این شرایط کرونری گفت: به عنوان نهاد صادرکننده جواز تشییع و تدفین این شهر فشار زیادی برای صدور مجوز خارج از زمان تعیین شده داریم اما ما از مالکان توقع داریم که رعایت کنند.” و مراسمی با حداقل جمعیت برگزار کنید.

محمد یزدان پناه در این جلسه با اشاره به شیوع سویه جدید بیماری عروق کرونا ویروس قلب از ادامه طرح شهید سلیمانی در بویراحمد خبر داد و گفت: یکی از شهرهایی بودیم که طرح شهید سلیمانی را به خوبی اجرا کردیم. هنوز ادامه دارد.”

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بر انجام آزمایشات کرونا و اعمال محدودیت تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون رتبه اول فرهنگیان را در استان داریم اما استقبال دانش آموزان به دلیل واکسن هراسی همچنان ضعیف است، لازم است دانش آموزان با برنامه ریزی مناسب برای تزریق واکسن تلاش کنند.

او همکاری مدیران و تحصیلات وی گفت: زنگ های اوقات فراغت چالشی برای دانش آموزان در زنگ های اوقات فراغت است ماسک خود را مهار می کنند و پروتکل ها را رعایت نمی کنند. تمام کافه تریاهای مدارس باید بسته شود و والدین نباید به مدارس راه یابند مگر در موارد ضروری.

یزدان پناه با بیان اینکه بیش از 70 درصد از مدارس شهرستان بازدید و پروتکل ها به خوبی رعایت شده است، افزود: تست ماهانه 180 دانش آموز شهرستان بویراحمد مثبت است و با رعایت پروتکل ها و تلقیح زنجیره بیماری را قطع می کنند. “IMG_۲۰۲۱۱۲۰۵_۱۰۵۸۱۲

انتقاد یزدان پناه انباشت اسرا/ اعزام اسرا باید الکترونیکی شود

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد در خصوص نحوه اعزام زندانیان خدمت سربازی وی با انتقاد از ازدحام آنها گفت: زندانیان باید به صورت الکترونیکی اعزام شوند تا شاهد ازدحام و خانواده هایشان نباشیم.

وی گفت: وضعیت رعایت پروتکل ها در راهروها، سیار فروشی ها و صنوف بلوار عدل مناسب نیست. در حال حاضر وضعیت بویراحمد زرد است، با تشویق جوانان به پوشیدن ماسک و رعایت پروتکل ها رنگ شهر قرمز نبود.

وی با اشاره به افزایش مرگ و میر عروق کرونا ویروس گفت: افراد باید دوز سوم و دوز تقویت کننده را تزریق کنند، در صورتی که دوز سوم یا دوز تقویت کننده تزریق نشود، احتمال عفونت و مرگ و میر وجود دارد.IMG_۲۰۲۱۱۲۰۵_۱۰۵۷۴۷

80 درصد معلمان واکسن کرونا دریافت کردند

در این جلسه کورس رئیس دلشاد شهر آموزش و پرورش بویراحمد با بیان اینکه 92 درصد دانش آموزان و 80 درصد معلمان واکسن کرونا دریافت کرده اند، گفت: در مدارس با کمبود مواد ضدعفونی کننده مواجه هستیم که متأسفانه سرانه سلامت کل استان 260 میلیون تومان است که بین این میزان است. بیش از دو هزار.” مدرسه در استان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس مناسب نبود و در نوسازی این موضوع را اطلاع رسانی کردیم، افزود: بوفه تمام مدارس تعطیل است.IMG_۲۰۲۱۱۲۰۵_۱۰۵۷۱۶

وی با اشاره به 596 مدرسه و 70 هزار دانش آموز در حال تحصیل در مدارس شهرستان بویراحمد، گفت: هیچ کوتاهی در رسیدگی و نظارت بر این مدارس صورت نگرفته است.

وی گفت: اعلام کرده‌ایم دانش‌آموزانی که هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، نمی‌توانند در کلاس حاضر شوند.

هزار و 100 اتحادیه متخلف در 4 ماه گذشته پلمب شده است

علی ارشدی رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 4 ماه گذشته که تاریخ تاسیس اتاق اصناف بوده، 33 هزار واحد صنفی را رصد و 1100 واحد را پلمب کرده ایم. کهگیلویه و بویراحمد در سال 83 این میزان آنلاین بی سابقه بود.IMG_۲۰۲۱۱۲۰۵_۱۰۵۷۲۹

وی گفت: عمده تخلفات این واحدها گران فروشی، کم فروشی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

ارشدی خاطرنشان کرد: مسئولان به ویژه بانک ها از اصناف مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس حمایت کنند.

استخدام معلول چشم پوشی

رئیس استان توانبخشی بویراحمد ضمن قدردانی از مرکز بهداشت بویراحمد در واکسیناسیون جامعه معلولان افزود: فضای اداری برای معلولان مناسب نیست.

وی بیان کرد: اشتغال معلولان مغفول مانده و نادیده گرفته شده است، معلولان بیکاری رنج از متولیان امر می خواهد که سر کار بیایند و فکر کنند استخدام از کار افتاده باشد.

رئیس اداره بهزیستی بویراحمد گفت: در این هفته باید از معلولان در دستگاه ها تجلیل شود و از ظرفیت سایر معلولان که بعضاً افراد ماهر و تحصیل کرده هستند استفاده شود.IMG_۲۰۲۱۱۲۰۵_۱۰۵۷۴۳

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا