واکنش کاخ سفید به اظهارات اردوغان درباره لزوم پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” واکنش کاخ سفید به اظهارات اردوغان درباره لزوم پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

صدراعظم |فنلاند

رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نوشتند: آمریکا همواره از آرزوهای ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت کرده و همچنان به این امر ادامه می‌دهد و تمرکز ما همچنان روی سوئد است که آماده پیوستن به ناتو است.

رجب طیب اردوغان امروز (دوشنبه) پیش از پرواز به سمت لیتوانی برای حضور در اجلاس ناتو گفت که اگر اتحادیه اروپا درهایش را به روی ترکیه باز کند، سوئد عضو ناتو خواهد شد.

وی افزود: ترکیه ۵۰ سال است که پشت درهای اتحادیه اروپا انتظار می‌کشد. اگر درهای اتحادیه اروپا به روی ترکیه باز شود، ما هم درهای ناتو را به روی سوئد باز خواهیم کرد؛ همانطور که با فنلاند این کار را کردیم.

از سوی دیگر، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در واکنش به این شرط اردوغان گفت که عضویت سوئد در ناتو هیچ ارتباطی به پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا ندارد.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که «ما موضوع عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را مانعی برای پیوستن سوئد به ناتو نمی‌بینیم».
وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما معتقدیم که عضویت سوئد در ناتو جدا از موضوع پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا است».

310310

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا