واکنش ایران به بیانیه نشست شورای همکاری خلیج فارس

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” واکنش ایران به بیانیه نشست شورای همکاری خلیج فارس ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

حوزه |خلیج فارس

به گزارش بیگ نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه روند تحولات ماه های اخیر در منطقه را امیدبخش و در چارچوب منافع تمامی کشورهای این حوزه دانست و افزود: کشورهای این حوزه در پیشبرد منافع منطقه دارای مسئولیت جمعی هستند و ایران همواره از گفتگو و همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان شرکای منطقه ای حمایت کرده است.

کنعانی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اشاره بیانیه این شورا در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته ای کشورمان را نا وارد دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق و تکالیف خود وفق معاهده عدم اشاعه و موافقت نامه جامع پادمان برنامه صلح آمیز هسته ای خود را در تعامل با کشورهای ذی ربط و در همکاری با آژانس پی می گیرد.

کنعانی در پایان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اراده جدی خود را برای نیل به منطقه ای با ثبات، امن و شکوفا در همکاری با همسایگان و برادران خود در شورای همکاری خلیج فارس، اعلام می دارد.

۳۱۱۳۱۱

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا