هشدار اورژانس به پایتخت نشینان درباره آلودگی هوا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به شهروندان و گروه های پرخطر درباره آلودگی هوای تهران هشدار داد.

مجتبی خالدی در مصاحبه ای برای بیگ نیوز ، وی در همین رابطه اظهار داشت: متاسفانه شاخص کیفیت هوا در تهران از 150 فراتر رفته و تا 175 ثبت شده است.

وی ادامه داد: این تعداد نشان می دهد که ما هوای ناسالم را تجربه می کنیم و در این راستا لازم است که همه گروه ها نکات را در نظر بگیرند. با این حال ، مسئله آلودگی هوا با پروتکل های کرونا ممکن است ما را ملزم کند که تغییراتی ایجاد کنیم ، خصوصاً در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: اولین نکته این است که من از مردم در تهران می خواهم سفرهای غیرضروری شهری و ترافیک درون شهر را کاهش دهند. به خصوص افرادی که دارای اتومبیل هایی هستند که هوا را آلوده می کنند و یا از سوختی استفاده می کنند که هوای شهر را آلوده می کند. بنابراین هر یک از ما می توانیم در بحث آلودگی هوا کمک کنیم.

خالدی گفت: پروتکل های تاج در این زمینه به همه افراد کمک می کند از ماسک استفاده کنند ، اما بیماران تنفسی ، بیماری های قلبی و زنان باردار باید بیشتر مراقب باشند و بخاطر بسپارند که در معرض آلودگی هوا و صدمات ناشی از آن است.

وی افزود: گروه های پرخطر افرادی هستند که از بیماری های زمینه ای به ویژه بیماری های قلبی و تنفسی رنج می برند و کودکان ، زنان باردار و افراد مسن نیز در این گروه قرار دارند و همچنین افرادی که داروهای خاصی را به طور جدی مصرف می کنند. . آنها آسیب پذیر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب باشند. افراد در گروه های پرخطر باید میزان مایعات خود را به شدت افزایش دهند و شیر تازه و لبنیات می توانند به آنها کمک کنند.

خالدی ادامه داد: دست ها و صورت باید به طور مرتب شسته شود و ترجیحاً در صورت نیاز به بیرون آمدن از خانه ، حتماً میانبرهایی را انتخاب كرده و از مراجعه به مراكز آلودگی در سطح شهر خودداری كنید.

خالدی درباره علائم ناشی از آلودگی هوا گفت: سوزش چشم ، قطره چشمی و … مواردی است که می توانیم تجربه کنیم و برای بیماران قلبی و تنفسی علائم ساده ای را می توانیم تجربه کنیم. از قلب و دستگاه تنفسی مانند تنگی نفس و درد قفسه سینه. ” ممکن است بحرانی آغاز شود. درخواست من این است که به دلیل استقرار آمبولانس در بسیاری از مناطق تهران. اگر افراد مبتلا به هر یک از این علائم را دارند ، بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

وی افزود: همچنین افرادی که بیماری های زمینه ای دارند باید از داروهای خود استفاده کنند و با پزشک خود تماس بگیرند. ما باید بسیار مراقب باشیم و وضعیت پیچیده ای داریم که تعداد مراجعه به مراکز درمانی زیاد است و البته چنین مواردی می تواند بار مراکز درمانی را افزایش دهد ، از مردم می خواهیم برای غلبه بر این موضوع کمی بیشتر مشاهده کنند. .

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا