نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی S21 5G

اگر شما هم بدنبال مطالعه نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی S21 5G هستید این مقاله از سایت بیگ نیوز را مطالعه نمایید.

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S21 5G

Galaxy |SAMSUNG

راه خوب

هر ساله شاهد قدرت شرکت های بزرگ در زمینه تولید گوشی های رده بالا هستیم که با معرفی نسل جدید پرچمداران خود سعی در جلب توجه مخاطبان دارند. سامسونگ یکی از برندهایی است که هر ساله توانسته با معرفی خانواده گلکسی نوت و گلکسی اس، خانواده گلکسی اس 21 را که شامل سه عضو جدید است، معرفی کند از خانواده S با نام S21.+، S21 و S21 Ultra معرفی شده اند. در این مقاله نگاهی به مشخصات گلکسی اس 21 می اندازیم تا ببینیم چه ویژگی ها و سخت افزاری ارائه می دهد. خرید گوشی سامسونگ سال هاست که پرمخاطره ترین گزینه در بازار ایران محسوب می شود. منتظر بررسی Galaxy S21 5g ما باشید.

او انجام داد

سرانجام پس از چندین نسل طراحی های تکراری، خانواده گلکسی اس 21 با طراحی جدید ظاهر شد. در ابتدا چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، ارتباط بین قاب بزرگ آلومینیومی گوشی و دوربین است. در سال‌های اخیر شاهد تلاش‌های متعددی برای پوشش دوربین‌های رده بالای گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم، متأسفانه هیچ‌یک از آنها موفق نشدند، اما این بار سامسونگ ابتکار عمل را به دست گرفت و از طراحی منحصربه‌فردی استفاده کرد که در نوع خود شگفت‌انگیز است. اگر گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 را انتخاب می کنید، یکی از دلایل خرید آن ابعاد مناسب تر و وزن سبک تر است. گوشی گلکسی اس 21 دارای ابعاد 79 در 71.2 در 151.7 میلی متر و وزن 169 گرم است که در جیب بسیار راحت و آسان است. دیوار جلویی گلکسی اس 21 جایی است که نمایشگر Dynamic AMOLED 2X 6.2 اینچی قرار دارد که حاشیه های کمی در اطراف خود دارد و توانسته بیش از 87 درصد از قاب جلویی را به آن اختصاص دهد. این نمایشگر قدرتمند توسط Gorilla Glass Victus محافظت می شود که گاهی اوقات به آن Gorilla Glass 7 نیز می گویند. Gorilla Glass Victus سخت ترین شیشه ای است که در ساختار Galaxy استفاده شده است و می تواند از گوشی شما در برابر ضربه، خط و خش و … محافظت کند.

دوربین سلفی نیز در بالای صفحه نمایش به عنوان سوراخ سوراخ قرار می گیرد. اگر به اطراف گلکسی اس 21 نگاه کنید، دکمه پاور و کنترل صدا را در سمت راست می بینید که دسترسی به آن بسیار آسان است. در قسمت پایینی اسپیکر، پورت Type C و اسلات سیم کارت وجود دارد. در پشت گلکسی S21 5G نیز سه دوربین با فلاش وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر شد و تغییرات ایجاد شده توسط سامسونگ در پرچمدار جدید، به نظر می رسد که گلکسی S21 عملکرد خوبی در بخش طراحی از خود به جای گذاشته است که می تواند رضایت کاربران را جلب کند.

ARO

Samsung Galaxy S21 5G از حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل استفاده می کند. حسگر اثر انگشت گلکسی اس 21 روی دیوار جلو و زیر نمایشگر قرار گرفته است. سنسور به کار رفته در آن از نوع اولتراسونیک نسل دوم است که منطقه اسکن بزرگتری را در اختیار شما قرار می دهد. باز کردن قفل با این حسگر اثر انگشت در چند ثانیه اتفاق می‌افتد که بسیار دقیق است. همچنین به لطف دوربین سلفی سیستم تشخیص چهره وجود دارد و تشخیص چهره با سرعت بالایی انجام می شود و نمایشگر آن نیز قابل قبول است.

صفحه نمایش Galaxy S21 5G

پنل جلویی سامسونگ گلکسی اس 21 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی Dynamic AMOLED 2X است. سامسونگ رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل را برای گلکسی اس 21 ارائه کرده است که نسبت به مدل قبلی خود یعنی اس 20 اندکی کاهش یافته است. تراکم پیکسلی نیز به 421 ppi کاهش یافته است، اما تفاوت چندانی وجود ندارد. در واقع، صفحه نمایش گلکسی S21 می تواند محتوا را با کیفیت مناسبی نمایش دهد و همه چیز به همان اندازه که شما می خواهید واضح به نظر می رسد. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر گلکسی اس 21 سامسونگ به 1300 نیت می رسد که به شما امکان می دهد با این گوشی هوشمند کار کنید و جزئیات را حتی در زیر نور مستقیم روی صفحه نمایش مشاهده کنید. صفحه نمایش گوشی گلکسی اس 21 5G نیز مانند نسل قبل دارای نرخ رفرش 120 هرتز است با این تفاوت که با کمک هوش مصنوعی می تواند تا 48 هرتز کاهش یابد و هدف از انجام این فرآیند بهترین است. . مصرف انرژی کمتر و عمر باتری بیشتر. یکی دیگر از ویژگی های جدید نمایشگر گلکسی S21 استفاده از Eye Comfort Shield است. این قابلیت می تواند رنگ صفحه نمایش را با توجه به زمان روز تنظیم کند و این فرصت را به شما می دهد که فاصله زمانی این فرآیند را به اندازه و شدت دلخواه تغییر دهید.

دوربین گلکسی اس 21 5G

همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم، قاب پشتی گلکسی اس 21 دوربین سه گانه را در خود جای داده است. ماژول دوربین سه گانه شامل سنسور 12 مگاپیکسلی Wide با دیافراگم f/1.8، سنسور Telephoto 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و سنسور 12 مگاپیکسلی Ultrawide با دیافراگم f/2.4 است. دوربین اصلی گلکسی اس 21 از فناوری Dual Pixel و PDAF پشتیبانی می کند و می تواند عکس های خوبی بگیرد. دوربین اصلی گلکسی اس 21 می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را ثبت کند و جزئیات در عکس های ثبت شده با آن در سطح مناسبی قرار دارد.

قبل از اینکه سنسور ۶۴ مگاپیکسلی Galaxy S21 5G را از نظر کیفیت زوم و بزرگنمایی بررسی کنیم، ابتدا باید بگوییم که عکس های گرفته شده با این سنسور در نور بسیار دقیق هستند. به لطف سنسور 64 مگاپیکسلی تله فوتو، می توانید تا 30 برابر زوم کنید و از سوژه مورد نظر خود عکس بگیرید. علاوه بر این، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض به شما این امکان را می دهد که از زاویه 120 درجه عکس بگیرید و از اطراف سوژه مورد نظر خود عکس وسیع تری بگیرید. دوربین اصلی گوشی گلکسی اس 21 در نور کم عملکرد قوی دارد. در حالت شب، تصاویر با جزئیات بالا و نویز کمتر ضبط می شوند. گلکسی اس 21 می تواند ویدیوهای 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین می توانید با ویژگی 8K Video Snap عکس های 33 مگاپیکسلی از ویدیوهای 8K بگیرید. در مجموع عملکرد دوربین گلکسی اس 21 برای یک گوشی بزرگ مناسب است و می تواند انتظارات شما را برآورده کند.

دوربین سلفی 5g گلکسی اس 21

دوربین سلفی گلکسی اس 21 یک سنسور 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که در داخل نمایشگر قرار گرفته است. در نگاه اول به نظر می رسد سخت افزار استفاده شده در اس 21 همانند اس 20 باشد، اما پردازش تصاویر ثبت شده قطعا متفاوت است. استفاده از هوش مصنوعی در گلکسی اس 21 تصاویر ثبت شده با آن را شفاف و شفاف تر کرد. همچنین هنگام گرفتن سلفی، سوژه اصلی به راحتی از پس زمینه جدا می شود و به شما کمک می کند سلفی هایی با ظاهر بهتر بگیرید. از دیگر ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 می توان به پشتیبانی از HDR و فیلم برداری 4K با نرخ فریم 30/60 بر ثانیه اشاره کرد.

پردازنده Galaxy S21 5g

تراشه اگزینوس 2100 با معماری تولید 5 نانومتری در گوشی گلکسی اس 21 5G استفاده شده است. هسته های 2.9 گیگاهرتزی Cortex-X1 با 3 هسته 2.8 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A55 مرکز پردازش این گوشی هوشمند محسوب می شوند. پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14 نیز در کنار این مرکز پردازشی قدرتمند به کار می رود تا گلکسی اس 21 بتواند به راحتی بازی ها و کارهای گرافیکی را انجام دهد. Samsung Galaxy S21 5G دارای 8 گیگابایت رم است که به شما امکان می دهد برنامه های بیشتری را به طور همزمان بدون هیچ مکث یا تاخیری اجرا کنید. حالت اولویت جدید Game Booster همچنین به شما اطمینان می دهد که روی مسدود کردن تماس ها و اعلان ها و به حداکثر رساندن عملکرد Galaxy S21 5G تمرکز کنید. گلکسی S21 5G در دو نسخه با حافظه 256/128 گیگابایتی عرضه شده است که به شما امکان می دهد فضای کافی برای ذخیره فایل های مورد علاقه خود داشته باشید. همچنین حافظه به کار رفته در گلکسی اس 21 از نوع UFS 3.1 است که سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات بالایی دارد.

باتری و اسپیکر

Samsung Galaxy S21 5G با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی کار می کند که نسبت به نسل قبلی S20 تغییری نکرده است. اما استفاده از چیپست نسل جدید اگزینوس با معماری 5 نانومتری باعث شد مصرف انرژی گوشی گلکسی اس 21 در بهترین حالت قرار گیرد. گلکسی اس 21 از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند که می تواند در 30 دقیقه شارژ گوشی ما را به 55 درصد برساند و در 1 ساعت و 13 دقیقه به طور کامل شارژ شود. همچنین گلکسی S21 5G از شارژ سریع بی سیم 15 واتی و شارژر بی سیم 4.5 واتی پشتیبانی می کند که از دیگر ویژگی های این گوشی به شمار می رود. Samsung Galaxy S21 5G دارای بلندگوهای استریو است که توسط AKG تنظیم شده است. بلندگوی اول در لبه پایینی دستگاه و بلندگوی دوم اسپیکر تعاملی است که به بلندگوی اصلی متصل می شود. گلکسی S21 می تواند صدا را با وضوح و وضوح ارائه دهد و تجربه شنیداری جالبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

رابط کاربری و اندروید

Samsung Galaxy S21 به طور پیش فرض روی اندروید 11 اجرا می شود که سامسونگ می گوید 3 به روز رسانی سیستم عامل اصلی را دریافت می کند، به این معنی که Galaxy شما اندروید 14 را دریافت می کند و تا سال 2023 به روز رسانی دریافت می کند. همچنین Galaxy S21 5G با رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ منتشر شد. که نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نکرده است. اما به همان صورت باقی می ماند و بسیاری از ویژگی ها بهبود یافته اند.

نتیجه

در مجموع گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 5G با سخت افزار قدرتمند، دوربین عالی و پشتیبانی از 5G به راحتی می تواند نیازهای شما را برآورده کند و با قیمتی مناسب می تواند انتخاب خوبی برای خرید شما باشد.

اقلام همراه با محصول

به گفته سامسونگ، هر چیزی که نیاز دارید را می‌توانید در جعبه گلکسی پیدا کنید و هیچ چیز مزاحم عکس‌های شما نخواهد شد. شاید در این مقاله شارژر بی ربط باشد که دیگر خبری از آن نیست. همانطور که از شایعات و گمانه زنی ها انتظار می رفت، سامسونگ گلکسی S21 5G را بدون شارژر عرضه کرد. در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 فقط یک کابل نوع C به نوع C با پین سیم کارت و راهنمای شروع سریع وجود دارد و شارژری وجود ندارد، بنابراین باید آداپتور شارژ را برای این کار بخرید این ابزار شماست. . علاوه بر این، بسته به مدلی که خریداری کرده‌اید یا کشور و منطقه شما، موارد دیگری مانند هدفون ممکن است در دسترس نباشند.

دکمه بازگشت به بالا