نماد سایت بیگ نیوز

نحوه کوتاه کردن شلوار جین در خانه با روش های ساده

پوشاک

چگونه شلوار جین را کوتاه کنیم؟

اگر میخواهید شلوار لی خود را کوتاه کنید ولی به خیاط مراجعه نکنید می توانید با چند ترفند ساده این کار را انجام دهید.. برای این اقدام لازم است که مهارت کافی یا اطلاعات درست داشته باشید. با توجه به اینکه کوتاه کردن هر قسمت از شلوار جین باید به گونه ای باشد که باعث نقص در قسمت های دیگر آن نشود  در این مقاله شما را با نحوه اصولی و استاندارد کوتاه کردن شلوار جین در خانه آشنا می‌کنیم.

نحوه کوتاه کردن دمپای شلوار جین

یکی از موارد پرتکرار در کوتاه کردن شلوار جین، مربوط به کوتاهی دمپای آن است. برخی افراد نسبت به این موضوع که دمپا برش خورده و از حالت فابریکی خود خارج می‌شود حساس هستند. اگر می‌خواهید نحوه کوتاه کردن شلوار جین را یاد بگیرید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

  1. در اولین مرحله باید به وسیله یک متر به طور دقیق هر اندازه که نیاز است دمپای شلوارتان کوتاه شود را اندازه گرفته و به وسیله صابون خیاطی یا یک سوزن مشخص کنید.
  2. بعد از اینکه اندازه ها را مشخص کردید، لبه شلوار را برگردانید و به وسیله چرخ یا به صورت دستی آن را کوک بزنید.
  3. در مرحله بعد قسمت های اضافه دمپای شلوار را برش زده و کنار بگذارید.
  4. در نهایت لبه شلوار جین را که از قبل کوک زده اید، فیکس کرده و بدوزید.

در این روش از کوتاه کردن شلوار لی، دمپای شما به صورت کاملا فابریک کوتاه می‌شود و ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کند.

اگر میخواهید یک  لباس راحت زیر مانتو و یا در منزل داشته باشید کراپ های طرح جدید بهترین گزینه برای شماست. برای خرید کراپ با بهترین کیفیت، ضمانت جنس محصول و بیشترین تنوع در طرح و رنگ می‌توانید به فروشگاه میموسا مراجعه کنید.

 

یک تجربه کوتاه از کوتاه کردن شلوار جین:

یک روز برای خودم یک شلوار جین دمپا خریده بودم, اما خب طبق معمول وقتی شلوار را میخری برایت بلند است و باید کمی کوتاه شود. من هم که عاشق شلوار جین مشکی دمپا هستم با کلی اشتیاق آن را پیش خیاطی که نمیشناختم بردم و شلوارم را پوشیدم تا برایم علامت بزند. بالاخره خیاط علامت زد و من رفتم تا بعد چند ساعت برگردم و شلوارم را بگیرم. وقتی شلوارم تا گرفتم دیگر به آن نگاه نکردم و به خانه آمدم و با چیز عجیبی رو به رو شدم. نحوه کوتاه کردن شلوار توسط خیاط کاملا ناشیانه و عجیب بود طوری که دوتا لنگه شلوار را روی هم گذاشته و برش زده بود . یک دوخت خیلی نامرتب هم زده بود و سنگ شور شلوار که خیلی مهم است را دور انداخته بود و شلوار حالت پارچه ای به خود گرفته بود

مگر می شود؟ از آن پس تصمیم گرفتم شلوار جین هایم را خودم کوتاه کنم یا سفارشات لازم را به خیاط مورد نظر بگویم تا شلواری که با ذوق زیاد خریده ام را در عرض چند ساعت به باد فنا ندهد.

نحوه کوتاه کردن قد شلوار

کوتاه کردن قد شلوار نیازمند رعایت نکات بسیار مهمی است تا بتوانید آن را به صورت فابریک و عالی کوتاه کنید. اغلب پیش می‌آید که کمر شلوار، دمپا و تمام قسمت های آن فیت بوده؛ اما کمی بلند تر از قد دلخواه ما باشد. ا

گر قصد کوتاه کردن شلوار خود به صورت فابریک دارید، در ادامه بهترین روش کوتاه کردن شلوار جین توسط خودمان به شما آموزش داده می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد:

پاک کردن لکه وایتکس روی لباس روشن, رنگی, مشکی با چند ترفند ساده

نکات نحوه کوتاه کردن شلوار لی

جمع بندی

کوتاه کردن شلوار جین در منزل کار بسیار راحتی است. صرفا به دقت و توجه نیاز دارد. در این مقاله نحوه کوتاه کردن شلوار را برای شما شرح دادیم؛ اگر تمام نکات گفته شده را با دقت انجام دهید، به راحتی دمپا و قد شلوار خود را در منزل کوتاه خواهید کرد. در صورتی که گمان می‌کنید امکان کوتاه کردن شلوار جین در منزل را ندارید، حتما کار را به خیاط بسپارید.

سوالات متداول

آیا می‌توانم شلوار جین را بدون نیاز به چرخ خیاطی کوتاه کنم؟

بله شما می‌توانبد با دست این کار را انجام دهید.تمام مراحلی که در مقاله برای کوتاه کردن شلوار در منزل ذکر شد را انجام و درنهایت دوخت را با ظرافت کامل به وسیله نخ و سوزن با دست انجام دهید.

آیا می‌توانم لبه شلوار جین را فابریک کوتاه کنم؟

بله برای این کار کافی است تا لبه اصلی را برش ندهید و به قسمت اندازه گیری شده کوک بزنید. در انتها یا آن را پرس کنید یا قسمت های اضافی را قیچی بزنید.

به چند روش می‌توانم شلوار جین خود را کوتاه کنم؟

به روش دستی، به وسیله چرخ خیاطی، با استفاده ز نوار سجاف یا تا کردن شلوار امکان کوتاه کردن شلوار لی را خواهید داشت.

خروج از نسخه موبایل