میل به زیبایی از هنر نشأت می‌گیرد

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” ana.ir ” در مورد مقاله ” میل به زیبایی از هنر نشأت می‌گیرد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

میل به زیبایی از هنر نشأت می‌گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود گفت:‌ میل به‌سوی زیبایی در دامن هنر محقق می‌شود و هنر بازگشت انسان به خود حقیقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در مراسم یادواره شهدای دانشجویی شهرستان لنگرود اظهار کرد: زندگی زیباست؛ اما شهادت از آن زیباتر، مگر نه این است که انسان‌ها به دنبال کمال و زیبایی هستند. مرگ آگاهی و فهم آن از دغدغه‌های انسان‌ها بوده که در انتخاب مسیر زیبایی به انسان کمک می‌کند. او در این مسیر به رشد و بالندگی دست پیدا می‌کند و بر این فهم می‌رسد که مرگ پایان حقیقت نیست، مرگ بال و پری دارد اندازه عشق.

وی ادامه داد: گریزی نیست که میل به‌سوی زیبایی در دامن هنر محقق می‌شود و هنر بازگشت انسان به خود حقیقی بوده و شهادت هنر هنرمندانی است که چگونگی رسیدن به حقیقت را رمزگشایی می‌کنند.

وی افزود: شهدا به مانند عارفانند که در حکمت عملی به دایره عرفان مشغول‌اند و یادواره شهدا برای فرشیان است که یاد بیاوریم مقصود ما در این عالم فرصتی جهت آگاهی برای عرشی شدن به‌وسیله خودشناسی و خداشناسی است. چه طریقتی بالاتر از آنکه اسماء و صفات الهی را در خود متجلی کنیم، حال این صفت غفار، رحیم و یا اسم اعظم شهید باشد.

انتشارات فرهنگ و هنر

از ترکیب کلماتی منتقی و فرهنگ غنی، جادوی زبانی را بر شما تمرین می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا