«مهمانی» گرم عروسک‌ها در غیاب چهره‌ها

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” «مهمانی» گرم عروسک‌ها در غیاب چهره‌ها ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

شخصیت‌های «کلاه قرمزی» و «مهمونی» در گذر زمان، جای خود را میان مخاطبان باز کردند. طبیعتا بعضی شخصیت‌ها به واسطه ویژگی‌های بامزه‌تر و صدای دوست‌داشتنی خود، محبوبیت بیشتری نزد مخاطبان به دست آوردند و بعضی از آن‎ها کمتر مورد توجه قرار گرفتند. در واقع ستاره اصلی «کلاه قرمزی» و «مهمونی» شخصیت‌های آن هستند نه مهمانان.

به گزارش بیگ نیوز، خراسان نوشت: پس از تولید نشدن فصل‌های جدید «کلاه قرمزی» و کوچ ایرج طهماسب به نمایش خانگی برای تولید مجموعه جدیدش، بازگشت آقای مجری به تلویزیون و ترکیب شخصیت‌های «کلاه قرمزی» و «مهمونی» اتفاق بعیدی بود، اما برخلاف تصورات این اتفاق رخ داد و پس از انتشار دو فصل از «مهمونی» در نوروز ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، این مجموعه با نام جدید «مهمانی» و با تغییراتی در ساختار، نوروز ۱۴۰۳ به تلویزیون رسید. «مهمونی» در نمایش خانگی، با حضور پررنگ ستاره‌ها و بازیگران منتشر شد، اما در «مهمانی» خبری از حضور بازیگران نیست. غیبت بازیگران و چهره‌ها در «مهمانی» چه تاثیری بر این مجموعه گذاشته است؟

تجربه حضور مهمان در «مهمونی»
فصل اول «مهمونی» در نمایش خانگی کاملا به حضور بازیگران وابسته بود. ایرج طهماسب و عروسک‌ها در ۲۵ قسمت از این مجموعه میزبان چهره‌ها بودند و پنج قسمت از «مهمونی» بدون مهمان منتشر شد. در فصل دوم ویژه نوروز ۱۴۰۲ سهم بازیگران از برنامه کمتر شد. معمولا یک قسمت بدون حضور مهمان و یک قسمت با حضور یکی از چهره‌ها تولید می‌‎شد و این روند تا پایان ادامه داشت. حالا ایرج طهماسب در «مهمانی»، با تکیه بر جذابیت و محبوبیت شخصیت‌های عروسکی، از حضور بازیگران استفاده نکرده و فعلا میزبان هیچ چهره مشهوری نبوده است. تجربه در فصل اول و دوم «مهمونی» نشان داده بود که حضور بازیگران در برنامه و چالش‌های آن‌ها با عروسک‌ها می‌تواند جالب باشد، اما حضور بازیگران تنها عامل جذابیت برنامه نبود. به ویژه این که همه چهره‌ها در تعامل با عروسک‌ها به یک اندازه موفق نبودند. علی نصیریان، محسن کیایی، پژمان جمشیدی، هومن سیدی، بهرام افشاری، ژاله صامتی و علیرضا کمالی از بهترین مهمانان این مجموعه بودند.

ترکیب موفق شخصیت‌های عروسکی
با توجه به ساختار «مهمونی»، این احتمال وجود داشت که «مهمانی» هم در بعضی قسمت‌ها میزبان چهره‌های مشهور باشد، اما این مجموعه بدون حضور بازیگران و افراد مشهور تولید شده است. در واقع می‌توان گفت عروسک‌های پرطرفدار «کلاه قرمزی» که در کنار شخصیت‌های «مهمونی» قرار گرفته‌اند، به خوبی جای چهره‌ها را پر کردند. «آقای همساده»، «فامیل دور»، «جیگر» و «بچه فامیل دور» از شخصیت‌های دوست‌داشتنی «کلاه قرمزی» هستند که در تقابل با «بچه»، «پشه»، «دی‌بی و شاباش» به عنوان کاراکترهای محبوب «مهمونی»، موقعیت‌های جذاب و بامزه‌ای را در «مهمانی» رقم زده‌اند. سناریوهایی که این مجموعه برای همزیستی شخصیت‌ها با یکدیگر طراحی کرده‌ است، به اندازه کافی برای مخاطب جذابیت دارد. دو گروه شخصیت‌های «کلاه قرمزی» و «مهمونی» سرشار از تضادها هستند و یکدیگر را درک نمی‌کنند، بنابراین اختلاف نظرهای آن‌ها با هم، لج و لجبازی‌هایشان و تلاش بیهوده‌ای که برای قانع کردن و شناخت یکدیگر دارند، باعث شده اتفاقات بسیار بامزه‌ای در «مهمانی» رخ بدهد، در این شرایط نیازی به حضور مهمان در برنامه نیست.

تنوع شخصیت‌ها در غیاب مهمان
علاوه بر کیفیت ماجراهایی که در «مهمانی» پیش می‌آید، تعدد شخصیت‌ها و تنوع آن‌ها نیز به این مجموعه کمک می‌کند. در مجموعه «مهمونی» تنوع شخصیت‌ها کمتر بود، بنابراین حضور مهمان می‌توانست برنامه را از به تکرار افتادن نجات دهد، اما تعدد و تنوع کاراکترهای «مهمانی» باعث می‌شود جای خالی مهمان در برنامه احساس نشود و لطمه‌ای به این مجموعه وارد نشود. پیش از «مهمونی»، «کلاه قرمزی» نیز میزبان بازیگران سینما و چهره‌ها شده و بعضی فصول نیز بدون مهمان ضبط شده بود، حالا هر دو مجموعه در غیاب بازیگران با یکدیگر ترکیب شده‌اند و «مهمانی» گرمی را برگزار کرده‌اند.

تکیه به ستاره‌های اصلی
شخصیت‌های «کلاه قرمزی» و «مهمونی» در گذر زمان، جای خود را میان مخاطبان باز کردند. طبیعتا بعضی شخصیت‌ها به واسطه ویژگی‌های بامزه‌تر و صدای دوست‌داشتنی خود، محبوبیت بیشتری نزد مخاطبان به دست آوردند و بعضی از آن‎ها کمتر مورد توجه قرار گرفتند. در واقع ستاره اصلی «کلاه قرمزی» و «مهمونی» شخصیت‌های آن هستند نه مهمانان. هوتن شکیبا که صداپیشگی چهار شخصیت «دی‌بی»، «خونه بغلی»، «بچه» و «شاباش» را برعهده دارد، برای هر کاراکتر صدای متفاوت و مخصوص به خود را اجرا می‌کند و به استثنای «خونه بغلی»، سه شخصیت دیگر طرفداران زیادی دارند. کاظم سیاحی هنرمندانه به جای «جیگر» و «پشه» دیالوگ می‌گوید و هر دو کاراکترش نزد مخاطبان محبوب هستند. محمد بحرانی هم به خوبی با صدای خود به دو شخصیت «آقای همساده» و «ببعی» جان داده است. «آقای همساده» نیز جزو بهترین شخصیت‌های «کلاه قرمزی» است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل